Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Visca El Barca skrev:Hvis du stadig er i Italien Blau og har mulighed for det, kan du cykle med Contador.
Skulle man befinde sig i eller nær de norditalienske alper i weekenden den 3-4. august, og har man mod på og ikke mindst form til at give sig i kast med to af Italiens mest kendte stigninger, Passo di Gavia og Mortirolo, er muligheden der for at få en helt speciel oplevelse med sig hjem.
http://www.feltet.dk/nyheder/bestig_myt ... _contador/
Æv, jeg er lige taget hjem den 3. august! Men det er nok heldigt nok for Contador's selvtillid, at jeg ikke lige kommer forbi og viser ham mit baghjul.

De sidste tre ture jeg har kørt har været nogle lange og hårde nogle (1, 2, 3), så hvis jeg ikke kommer først og stregen til Fjordløbet den 11. august, må det være fordi alle de andre er dopede. Jeg har nemlig kørt 48 timer, 38 minutter og 14 sekunder siden den 29. maj. I alt 1147,58 kilometer. Plus 2 og en halv times løb og 14 timers tennis. Jeg burde fandeme lave en form for triathlon, hvor man spillede tennis i stedet for at svømme.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg ved godt, at det er sjældent en dansker vinder en GT-etape, så det skal man selvfølgelig glæde sig over - men nøj, hvor har jeg ondt af Tony Martin i dag. Han havde virkelig fortjent den sejr.

PuyolErGud
Indlæg: 10784
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Flax_Generous skrev:Jeg ved godt, at det er sjældent en dansker vinder en GT-etape, så det skal man selvfølgelig glæde sig over - men nøj, hvor har jeg ondt af Tony Martin i dag. Han havde virkelig fortjent den sejr.

Ja, man kunne godt have undt ham sejren efter en så lang enkelstart, men når han så blev indhentet, var det dejligt med dansk sejr.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, det var virkelig synd for Martin, men også perfekt kørt af Mørkøv. Han lurede Cancellara og åbnede tidsnok til ikke at blive afskærmet af Flecha, så på den led var sejren også helt fortjent, for han kørte den virkelig perfekt!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »


Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cykling

Indlæg af zqa »

Ja, det er sku sejt af Alonso.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

- Chris Anker, hvor finder du dog kræfterne til at køre hurtigt to dage i træk?
- Fra Peter Møller. Vi er i Oviedo, og det er jo Peter Møllers by.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

I øvrigt er Horner overdrevet dopet. Det er irriterende, for en duel mellem Nibali, Valverde og Rodriguez på Angliru om Vuelta-sejren ville spændende. Men den 41-årige Armstrong-støtte skal nok udradere dem totalt.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Det er de tydeligvis ikke, nej. De er næppe rene, men Horner er helt skudt af. Det er utroligt, hvad det kan gøre ved evnerne, når man lige står og mangler et hold til næste år.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Purito er altid god på den slags stigninger. Han har vel reelt været verdens bedste til den slags i de seneste mange, mange år. Ja, Purito er muligvis også dopet - han er trods alt en del af den gamle spanske garde og startede karrieren hos Manolo Sainz - men det er næppe så ekstremt som 41-årige Horner, der lige pludselig præsterer power output og VAM-tal som Froome og Contador.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Horner har til gengæld ikke trænet fra marts til august, fordi han har været skadet. En måned efter skaden er han så i topform og slår rekorder på de værste stigninger i Spanien. Som 41-årig. Uden tidligere at have været kandidat til en GT. Og pudsigt nok uden en kontrakt næste år. Det er så suspekt som noget kan være.

Og jo, Horner destruerede Froomes tid på Peña Cabarga i 2011 (en sejr, der som bekendt er konsistent med Froomes kørsel i dette års Tour de France). Froome brugte 17 minutter og 16 sekunder, da han vandt, og producerede 7,06 watts/kg, mens Horner gjorde det på 16 minutter 44 sekunder og producerede 7,57 watts/kg.

Horners VAM på 2034 m/t var for øvrigt også højere end Froomes sejr på Ax 3-Domaines i dette års tour (1808 m/t), Contador på Verbier i 2009 (1920 m/t) og Riis på Hautacam (1842 m/t). Peña Cabarga er så også en mindre stigning, så det er ikke helt fair at lave en direkte sammenligning, men Horners præstation er stadigvæk i *den* kategori. Hvis han holder tempoet på Angliru, vil han med sikkerhed slå Contadors tid fra 2008.

... som 41-årig. Efter en fem måneder lang knæskade. Uden nogensinde tidligere at have været på det niveau.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Okay, mine watts-udregninger sejler lidt lige nu. Der er fodbold om snart, men jeg kigger måske på det senere. Pointen står dog stadig: Horner er usandsynligt flyvende. Sjovt nok gik der allerede før Vueltaen rygter om, at han havde kigget meget dybt i dopingkrukken.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:... som 41-årig. Efter en fem måneder lang knæskade. Uden nogensinde tidligere at have været på det niveau.
Mere behøves faktisk ikke. At man kan være i tvivl om hvorvidt Horner er topdopet eller ej, er faktisk næsten en anelse kriminelt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg forstår ikke hvad du skriver.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Cykling

Indlæg af emo »

Messi1987 skrev:Doping kan forbedre dig med 2-5%.
What da eeeef !
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster