Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Enig. Mener dog det var rytternes forening og ikke UCI (i denne omgang) der sagde det. Det er måske fair nok, han er jo også en rytter og en forening skal tage hensyn til sine medlemmer. Jeg synes dog det sender tvetydig signaler, på den ene side hører vi næsten hver dag, at rytterne i det ny felt (som altså er meget renere) er meget åbne og intolerante overfor doping og kollegaer der doper sig. Fair nok, det er de også, men det nytter ikke noget, at man samtidig er helt blåøjet eller i det mindste holder sig passivt i forhold til unormale præstationer, men kaster sig straks over en rytter, efter han er testet positiv. Før i tiden holdt man måske hånden over, nu er det åbenbart, gør det, tag så meget doping du vil, men du skal ikke blive fanget, for så bliver vi sure.

At man prøver at give et billede af et felt, der er så imod doping, kan jeg ikke tage seriøs. Jeg nægter at tro, at holdene og rytterne ikke ved, at der foregår noget unormalt hos de forskellige hold og ryttere og deres udvkiling. Cykling er en sportsgren hvor folk er forholdsvis tætte på hinanden. Oftest bor mange ryttere i samme by og træner sammen. Hvis de lige pludselig kan se, at en mand som Porte og Froome kører fra alt og alle, burde alarmklokkerne ringe, man skal i hvert fald ikke forsvare det så kraftigt.

Da Armtsrong begyndte at køre fra alt og alle i sin tid, dag efter dag i touren, kunne jeg heller ikke forstå at de danske medier og kommentatorer købte forklaring om at det kun var hans fysik, hans lungekapacitet og hans talent der var skyld i det. Allerede der diskuterede jeg med folk, at alt peger i retning af doping, men det ville man slet ikke høre om. Det passede selvfølgelig ikke. Samme mennesker siger nu, at han er et svin, det er så dobbelmoralsk og hyklerisk som det overhovedet kan blive.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Hold fast, Froome er blevet straffet for sin gel episode, det er en hård straf han har fået, 20 minutters minus!












Nårh nej, det var 20 sekunder.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

- Nu kører vi Tour de France. Vi kan jo ikke lave om på det hele nu. Vi kan jo ikke lige pludselig sprøjte formen ind i ham.
Riis om Alberto :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: . Uheldigt ordvalg eller det han virkelig tænker?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

- Det var planen at angribe langt udefra, men det var måske lidt håbløst med de to. Det ville jeg nok have gjort lidt anderledes. Det var ikke min idé, men nogle gange skal rytterne også have lov til at tage initiativet, siger Bjarne Riis.

Senere på etapen var det så Alberto Contador og Roman Kreuziger, der i fællesskab angreb alene på nedkørslen fra Col de Sarenne. Det var heller Riis’ idé.


- Det var noget, der faldt Alberto (Contador, red.) ind. Det var okay at forsøge, men da de ikke får et ordentligt hul, siger jeg til dem, at der ikke er noget formål med at køre og beder dem vente, siger Bjarne Riis.
Det var altså dumt af Saxo-Tinkoff ryttere at angribe så håbløst i dag, især når Alberto ikke var bedre kørende skulle man ikke have spildt kræfter på angreb på nedkørsel. Når selv en så offensiv mand som Riis kalder det håbløst, så er der noget galt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

gygfo

Re: Cykling

Indlæg af gygfo »

Visca El Barca skrev:
- Nu kører vi Tour de France. Vi kan jo ikke lave om på det hele nu. Vi kan jo ikke lige pludselig sprøjte formen ind i ham.
Riis om Alberto :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: . Uheldigt ordvalg eller det han virkelig tænker?
Haha. Landis klarede det da fint for et par år siden! Sådan fra dag til dag :grin:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Ja han var ret god til det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Afellay99

Re: Cykling

Indlæg af Afellay99 »

No end to Rui Costa's talent. Great footballer, hangs up boots, becomes Benfica director of sport, then wins a stage of Le Tour.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Hvis man lige ser bort fra Froome, sky og deres mulig doping, er det værd at bemærke at Riis overtog en mand der blev regnet som verdens bedste etapeløbsrytter men har aldrig fået det til at fungere i touren. Riis har kun en tour sejr som holdmanager. Det er heller ikke optimalt, at manden er væk fra alt og alle størstedelen af året.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Teknisk set har Riis 2 Tour de France sejre på CV'et, da Contador officielt er blevet frataget sejren i 2010, som så i stedet er blevet tildelt Andy Schleck. Udover det har han også en Giro d'Italia sejr fra 2006 med Ivan Basso og en Vuelta a España sejr fra sidste år med Contador.

Det er nu altså en meget pæn statistik, især med tanke på at holdets helt store force i rigtig mange år, var klassikerne med Cancellara som den store stjerne. Det er generelt et hold med super mange og flotte meritter Bjarne Riis har. Udover de 4 samlede sejre ved de store etapeløb, har hans hold også 10 Giro d'Italia etaper, 20 Tour de France etaper og 7 Vuelta a España etaper på kappen.

Derudover er der de to bjergkonkurrence-sejre af Laurent Jalabert, de tre ungdomskonkurrence-sejre af Andy Schleck og nu kommer den tredje holdkonkurrence-sejr så også for holdet, når vi snakker om Tour de France.

Læg dertil 8 sejre i monumenterne (1 i Milano-San Remo, 2 i Ronde van Vlaanderen, 3 i Paris-Roubaix og 2 i Liège-Bastogne-Liège), yderligere 2 sejre i brostensklassikeren E3 Harelbeke og 2 sejre i Amstel Gold Race. Ja, jeg forstår det i hvert fald ikke, når folk kritiserer Bjarne Riis for ikke at få nok ud af sit hold.

Man må i øvrigt ikke glemme, at Contador har fået det hele serveret på et sølvfad af hans holdkammerater i år. Sky dominerede ikke i bjergene i år, på samme måde som de gjorde sidste år og det var primært Team Saxo-Tinkoff der sørgede for det. At Contador så bare ikke er stærk nok til at gøre arbejdet færdigt, kan man ene og alene klandre manden selv for. Rent taktisk synes jeg ikke at Saxo-Tinkoff kunne have gjort det meget bedre. Contador var bare ikke stærk nok, hvilket enten kan indikere at han ikke er (ligeså?) dopet længere, eller at de andre bare er mere dopede end de tidligere var.

I øvrigt er jeg kommet til Toscana nu, hvor der er internet, hvilket endnu ikke er kommet til Ligurien, så når nu Contador ikke kan noget som helst, kan jeg jo prale med alle de kilometer jeg har kørt indtil videre hernede. Jeg har indtil videre været ude 7 gange (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7) og det kan satme godt nok mærkes i benene.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Sv: Cykling

Indlæg af emo »

Nice 1, må være sindsygt at komme igennem, men så også den bedste følelse man nok sidder med bagefter.

Kan ikke drømme om hvordan det er at køre kat. stigninger.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Kategori 1 stigningerne har ikke engang været de værste. De to kategori 2 stigninger jeg kørte på dag 5, har været de klart værste jeg har kørt indtil videre. Fy for helvede, hvor er de begge to stejle. For eksempel i det her hårnålesving.

ulrich
Indlæg: 1711
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Cykling

Indlæg af ulrich »

Har du skiftet gearing eller kører du med din normale?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg kører med min normale gearing. Compact kranksæt (50/34) og 9-speed kassette (11/26). Det er skide hårdt på de stejle stigninger, men det går lige.

ulrich
Indlæg: 1711
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Cykling

Indlæg af ulrich »

Ok :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Hvis du stadig er i Italien Blau og har mulighed for det, kan du cykle med Contador.
Skulle man befinde sig i eller nær de norditalienske alper i weekenden den 3-4. august, og har man mod på og ikke mindst form til at give sig i kast med to af Italiens mest kendte stigninger, Passo di Gavia og Mortirolo, er muligheden der for at få en helt speciel oplevelse med sig hjem.
http://www.feltet.dk/nyheder/bestig_myt ... _contador/
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster