Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Cykling

Indlæg af emo »

Blaugrana92 skrev:30 kilometer i benene i dag; jeg har snart kørt ligeså langt som Wiggins i år.
Og mig, 2x15.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Di Luca ..... :roll:

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Cykling

Indlæg af emo »

Stelvio :cry:

Testet positivt i sit eget hjem, en uge før Giro. Som Rolf sagde det tidligere i dag, systemet "virker"... ;-)
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Så må vi bruge dagen på at læse lidt om dengang, hvor sne og kulde ikke stoppede løbet:
John Wilcockson skrev:A true sports epic is one in which, besides having to battle the elements, the contestants go to the limit of their physical and mental capacities while still competing for the victory in a major competition. All of those ingredients came together on June 5, 1988 on stage 14 of the 1988 Giro d’Italia.

That morning, the 7-Eleven team directeur sportif Mike Neel awoke early in Chiesa Valmalenco, heard rain pouring on the roof of his hotel, and instinctively thought: “cold weather gear.” He made all his riders, including team leader Andy Hampsten, grease up with Vaseline. Neel and team manager Jim Ochowicz then worked out a system of getting hot drinks and dry clothes to their racers on the main obstacle of the day, the 8600-foot Passo di Gavia, where reports indicated a foot of fresh snow had fallen overnight.

Road crews were still plowing a passage for the race when the peloton began climbing the old mountain pass, mostly on dirt, which the day’s rain was turning to mud. As the road narrowed, and began to steepen with two switchback turns, Dutch rider Johan Van der Velde jumped out of the pack ...

Standing with a French colleague near the mountaintop, I saw Van der Velde emerge through the horizontally driven snow about 30 seconds before Hampsten — who stopped to put on a waterproof jacket and wool balaclava to go with the neoprene gloves he already had on ...

Within a kilometer [of the descent], Hampsten had passed Van der Velde, who had came to a slow-motion halt, unable to move. Team helpers stripped the tall, gaunt Dutchman of his ice-stiffened clothing and carried him into their team car. After being revived with hot drinks and the car’s heater, Van der Velde eventually continued - and finished the stage almost 47 minutes in arrears ...

Hampsten raced alone through the blizzard as if in a trance, ahead of the race vehicles and guiding himself by the tornante (“sharp bend”) signs that appeared through the foggy mist. He was unbearably cold and told me the next day, “On one of the hairpins in the snow I looked down at my legs. I knew they were going around and stung a bit, which I knew was good. They weren’t totally numb; I made sure I kept spinning. But they were bright red and they had chunks of ice everywhere. Just that one glance terrified me. I’d never seen my body look like that and I refused to look down after that.” ...

The 7-Eleven team’s efforts to get dry clothing to the riders paid off. Besides Hampsten ... Bob Roll was 24th, Raúl Alcalá 26th, Dag-Otto Lauritzen 41st and Jeff Pierce 43rd. There were 143 finishers, all of them heroes.

Despite the team’s precautions, Roll was suffering from hypothermia at the finish, his heart rate a dangerous 27 beats a minute. He was carried into the team car, with an ambulance standing by. But he gradually came around in the warmth of the team’s hotel.

Hampsten, too, was shivering when he was awarded the mythic maglia rosa. The emotion was all too much. He returned to his team car and began to sob uncontrollably. It was an epic the likes of which we’ll probably never witness again.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Van der Velde og Hampsten:

Billede
Billede

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cykling

Indlæg af Brombi »

Tillykke til Vincenzo Nibali

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

... og også til Mark Cavendish. Han er simpelthen for god. I HTC og Sky kunne man let stille spørgsmålstegn ved, hvor god han egentlig var, fordi han havde perfekte tog til at køre ham ind, men han har bare bevist at han er pissehamrende dygtig, snu og bare hurtigere end alle andre. Vanvittigt individ.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Cykling

Indlæg af Kubala »

Flax_Generous skrev:Van der Velde og Hampsten:

Billede
Billede

Voldsomt vejrforhold de skal cykle under.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Alberto Contador har svært ved at følge Froome i Dauphine. Jeg tænker, hvad skete der for Contador, verdens absolut bedste etapeløbsrytter, før han kom til Riis. Nok har vi hele tiden iDk ment, at Riis er en mester i at skabe vindere, men det er påfaldende at han kun har vundet en tour som holdejer. Nu kan Alberto lige pludselig ikke følge med. Er det fordi han er blevet mere ren, efter han er kommet til Riis. Det hænger i hvert fald dårligt sammen med, at Riis skulle være en mester i at instruere sine rytyer i at snyde. Jeg ved det kun er Dauphine, men synes Contador virker svagere end han ellers plejer på denne tid af året.

Vid hay de træner også bedre til Team Sky, de er ved at smadre alle, men hay de har også bedre træningsprogrammer samt bedre trænere. Jeg håber for sportens skyld, at de fortæller sandheden. Jeg gider ikke have endnu et hold, hvor der foregår organiseret doping.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Overvejer også seriøst helt at droppe Tour'en i år. Jeg gider simpelthen ikke se, et Sky-hold der kvæler enhver form for spænding, for at den mest dopede rytter i hele feltet, kan stille sig op de sidste 800 meter og vinde hver etape, hvor det går bare nogenlunde opad. Så vil jeg hellere nøjes med Giro'en og Vuelta'en, som begge er en fornøjelse at følge - især Giro'en har været fantastisk at se de sidste par år.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: Cykling

Indlæg af emo »

Jeg tror virkelig at enten er Alberto stoppet med doping helt eller trapper godt ned.

Vild udvikling der er sket når man ser på ham og så andre. Nibali, Froome, Rodriguez og selv Valverde er blevet "overnaturlige".
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Æv, Fuglsang. Ellers rigtig stærkt kørt. Bliver spændende at se ham i Tour'en. Han ser stærk ud.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Ja stærkt kørte af Fuglen, bliver spændende at se hvad han kan drive den til, nu hvor han endelig får chancen for at blive kaptajn. Hvis han kører et perfekt løb i touren, kan han sagtens ende i top 5.

Alberto har også forklaret at han er på 75% formmæssigt på nuværende tidspunkt, det er da lidt beroligende i forhold til at han ikke kan følge Froome, medmindre Froome kører på 50%.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Froome: Jeg er beviset på, at sporten har ændret sig



10.06.2013

kl. 10:55 af Freja Lilli Wirlander.

En stærk Chris Froome vandt søndag dette års udgave af Critérium du Dauphiné, og på trods af sammenligninger med Lance Armstrong og US Postal, mener Sky-rytteren selv, at han er beviset på, at sporten har ændret sig.

Criterium du Dauphine

Det var en særdeles stærk Chris Froome, der søndag vandt Critérium du Dauphiné foran holdkammeraten Richie Porte og Daniel Moreno (Katusha). Sky’s dominans i løbet og den stærke præstation af Froome har endnu engang fået dele af cykelpressen såvel som af alverdens cykelfans til at sammenligne den britiske rytter og hans hold med perioden, hvor Lance Armstrong og US Postal dominerede sporten.



Dette er Froome dog langtfra enig i; han mener derimod selv, at hans præstation netop er beviset på, at sporten har ændret sig - til det bedre vel at mærke.



”Det faktum, at jeg er i stand til at slutte i fronten i bjergene og i klassementet, betyder, at sporten har forandret sig de sidste 10 år. Du lærer af fortiden. Sporten bevæger sig i den rigtige vej, og mine resultater er beviset på det,” udtaler Froome til L’Equipe efter søndagens afsluttende etape.

KILDE: http://www.feltet.dk/nyheder/froome_jeg ... ndret_sig/
Ok hold da op Froome, her gik vi alle og troede at du var dopet, men det er da godt du kan virke så overbevisende. Nu tvivler jeg slet ikke på dig eller dit hold.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Messi1987 skrev:Wow Sagan er for vanvittig, cykelsportens Messi :smile:
Det er faktisk Messi i forklædning. Uden Messi er Cannondale holdet ingenting. Uden Messi er cykelsport ingenting. Messi er bare Messi..
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster