Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Boom! Armstrong indrømmer brug af bloddoping, EPO, testosteron, kortisol og væksthormon under hans alle Tour de France-sejre. På tide med sandheden. Nu bliver det spændende at se hvor meget han ellers afslører.

brilleaben
Indlæg: 231
Tilmeldt: søn nov 27, 2011 2:03 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Cykling

Indlæg af brilleaben »

Lol. Der var flere fortsatte løgne end sandheder i den farce af et fløde-interview.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Cykling

Indlæg af emo »

Jeg er glad for at han ikke indrømmede, at have truet folk. Samtidigt med at han aldrig ville have vundet TdF uden brug af midlerne. Fæ...

Nu kan jeg med ren samvittighed hade dig, og med fakta.

Nu skal det bare frem hvordan han kunne holde det skjult så længe, og hvordan alle hans doping tests eftersigende var negative under hele karrieren. En periode på 10 år ca. med doping, og ikke en eneste officiel test der tester ham positiv, hmm! Hvem har været med inde over, hvem har skjult, kom frem med dem.

Fra Guardian, det er jo netop det emne der skulle være boret dybt i, men Oprah er Oprah.
Oprah goes soft on Armstrong when discussing the UCI and the alleged cover up of a failed test at the Tour de Suisse in 2001. No wonder he looks happy – that was a point where he should've been grilled
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Det var egentlig lidt, hvad jeg forventede: Armstrong indrømmede brug af doping, men han nægtede at have tvunget holdkammerater, afviste alle korruptionsanklagerne og undgik bevidst at implicere andre. Alligevel var der et par overraskelser.

For det første synes jeg faktisk, at Oprah gjorde det ok. Jeg har aldrig rigtig været interesseret i Armstrongs dopingbrug, for jeg er ret sikker på, at alle hans største konkurrenter var omtrent lige så dopede. Det er jo ikke sådan, at han snød hele feltet og fratog sejrene fra en masse rene ryttere. Nej, det interessante er i mine øjne om Armstrong fik særbehandling samt Armstrongs utilgivelige opførsel overfor alle kritikerne (heriblandt uskyldige kvinder som Betsy Andreu og Emma O' Reilly). Og glædeligvis spurgte Oprah faktisk ind til både korruptions-anklagerne og Armstrongs dybt usympatiske udfald. Armstrong undskyldte, veg lidt uden om og afslørede sig selv som den modbydelige mand, han formentlig er. Grav videre i dét, sportsjournalister!

For det andet overraskede det mig, at Armstrong påstod, at han ikke var dopet efter 2005. Det har jeg virkelig svært ved at tro. Ja, han var ikke et overmenneske, da han kom tilbage i 2009, men tests har vist, at han havde et lavt antal af nye røde blodceller samt at hans blod ikke blev tyndere under løbet, hvilket normalt vil ske på grund af den ekstreme belastning rytterne bliver udsat for. Tydeligvis bloddoping. Det overrasker mig, at han ikke bare fortæller hele sandheden. Men måske håber han på et otte-årig karantæne fra 2005, så han - vupti - kan få lov til at deltage i konkurrencer igen i år.

For det tredje overraskede det mig, hvor gennemskuelig Armstrongs motivation er: Han gør det, fordi han ikke har andre muligheder. Det er en kalkuleret og følelseskold indrømmelse. Det er ikke noget, han gør, fordi han har svært ved at leve med løgnene og fordi han brug for at fortælle hele sandheden. Det er noget, han gør, fordi det er det strategisk mest fornuftige at gøre, hvis han vil tilbage til triathlon og måske undgå retssager.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Sv: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

emo skrev:Nu skal det bare frem hvordan han kunne holde det skjult så længe, og hvordan alle hans doping tests eftersigende var negative under hele karrieren. En periode på 10 år ca. med doping, og ikke en eneste officiel test der tester ham positiv, hmm! Hvem har været med inde over, hvem har skjult, kom frem med dem.
Jeg aner ikke om UCI har hjulpet Armstrong. Det er helt klart et område, der skal undersøges. Men alene det faktum, at Armstrong aldrig testede positiv, er nok ikke ensbetydende med en stor konspiration. Dopingtests er nemlig meget upålidelige. EPO, CERA og ikke mindst bloddoping er ekstremt svært at spore i dag, og det var næsten umuligt dengang Armstrong cyklede. Så det var ikke svært at snyde systemet.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Cykling

Indlæg af Brombi »

Tror Armstrong lyver !! Han savner bare opmærksomhed. I virkeligheden er han bare REN. Og Tour de france nu ukronede konge !! :)

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Cykling

Indlæg af Heartbreaker »

Hvem er noob nu?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Sv: Cykling

Indlæg af emo »

Flax_Generous skrev:
emo skrev:Nu skal det bare frem hvordan han kunne holde det skjult så længe, og hvordan alle hans doping tests eftersigende var negative under hele karrieren. En periode på 10 år ca. med doping, og ikke en eneste officiel test der tester ham positiv, hmm! Hvem har været med inde over, hvem har skjult, kom frem med dem.
Jeg aner ikke om UCI har hjulpet Armstrong. Det er helt klart et område, der skal undersøges. Men alene det faktum, at Armstrong aldrig testede positiv, er nok ikke ensbetydende med en stor konspiration. Dopingtests er nemlig meget upålidelige. EPO, CERA og ikke mindst bloddoping er ekstremt svært at spore i dag, og det var næsten umuligt dengang Armstrong cyklede. Så det var ikke svært at snyde systemet.
Det er korrekt at det er svært at spore, og på daværende tidspunkt endnu mere svært end i dag. Men det jeg savner lidt er at vide, hvorfor man ikke var mere kritisk overfor hans blodværdier, selvom de måske var under grænsen, så måtte de vise nogle udsving som du også nævner i et tidligere indlæg.

Der mangler bare nogle svar, hiv dog folk ned, lad os få renset helt ud, det kan sagtens være at de samme folk stadig er en del af de forskellige forbund. Måske dette får nogen af dem til at træde frem også, hvem ved. Men positivt at han stod frem, ikke positivt at han ikke lagde alt frem.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

... jeg ser bare gerne at Pat McQuaid snart finder sig et nyt arbejde. Jeg har altid ment at han er et fjols.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Cykling

Indlæg af emo »



Først opdaget nu...
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Cykling

Indlæg af Skydefinten »

Kan man andet end at elske Jens Voigts nye (cykel)stel
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Cykling

Indlæg af zqa »

:lol:

Voigt er så sej. Gid han cykler 10 år endnu.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Sådan ville Michael Rasmussen vinde Tour de France: Fem blodposer, 100.000 enheder EPO, kortison og væksthormoner. Gad vide hvor meget Contador så brugte.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Cykling

Indlæg af emo »

Mon han udleverer navne, blandt andet på andre danske ryttere, måske ?
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Mon han udleverer navne, blandt andet på andre danske ryttere, måske ?
Måske ... et er dog helt sikkert: Han nævner at Rolf er ren!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster