Basketball

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Ser kampen mellem Raptors-Cavs, og den er gået i halvleg, hvor Raptors er foran med 25 point. Hold kæft i helvede, hvor er Cavs dog modbydelige ringe. De kan intet i defence, og jeg glæder mig så meget over det, da jeg kun glædes ved at se LeBrons storhedsvanvid faile så grumt. Raptors er sågar uden Lowry og Ibaka, to af deres vigtigste spiller, og de prygler Cavs ud af banen.

At kalde LeBron for en leder er ved at være en joke. Det eneste, han har lavet de sidste mange kampe er bare at aflevere bolden og så stå stille. Intet bevægelse, intet ansvar. Han gider ikke. At nogensinde kalde ham en killer a la Kobe er en joke af en anden verden. Han er en formidabel playmaker og en vild driver til kurven, men i en kamp som det her ville du aldrig se Kobe være så lallende ligeglad, som LeBron er lige nu. Kobes stolthed havde været på spil.

LeBrons legacy er på spil her. Det her viser IMO en af hans svage sider. Hans manglende lederskab, når det virkelig brænder på.

De sidste tre år havde han Kyrie til at dække hans røv, når det stod på spil, da han gik til kurven eller skød udefra, men Isaiah Thomas har skudt 0-10 fra gulvet, og spiller røvringe. Så her ser man LeBron alene i verdne, og den opgave løser han ringe.

Og endeligt, Ty Lue er en forfærdelig træner. Med den talentmasse, der er i Cavs trup, burde de gøre meget mere. De skal ud på markedet og hente en Tony Allen, eller bare en C, som kan noget i forsvaret og dække kurven. Tristian Thompson kan ikke en skid mere, efter han er blevet ramt af Kardashian-forbandelsen.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Basketball

Indlæg af Kawhi »

For mig ser det også ud til at Donovan kan få gennemtrumfet sine idéer, hvis han altså har nogle... Westbrook er sikkert tilfreds så længe at hans statslines ser fine ud. OKC tog en stor chance for at genskabe et stort hold i sommers, men de har jo købt katten i sækken. Melos storhedstid har været ovre i et par sæsoner og han er aaalt for stor en iso-spiller til at være starter for et NBA hold i 2018...

Jeg fik set Celtics-76ers i går og det var en ret underholdende kamp. Det eneste negative var dog at der var mange neutrale tilskuere, så der blev bare klappet uanset hvilket hold der scorede. Det var sgu ikke Embiids bedste kamp, men Simmons, Saric og Tatum imponerede mig meget.

Jeg 2Q og 3Q i morges af Raptors-Cavs - det var forfærdeligt ringe at se på. Der er virkelig optræk til krise for Cavs som de spiller pt - jeg husker dem ikke en gang spille så dårligt, da de valgte at fyre Blatt.
Jeg vil ikke sige at LeBron virker ligeglad og er passiv - jeg så at han forsøgte at give sine medspillere en opsang i en TO (i 2Q?), men det bliver straks vendt til at han tror at han selv er coach.

Jeg giver dig dog ret i, at han skal vise meget mere på banen når det ser sort ud for Cavs.
Jeg har alle dage ment at Ty Lue er en mærkelig træner i Cavs. Jeg forstår heller ikke at Tristan Thompson er faldet så meget i niveau. Mange af spillerne har også haft deres storhedstid, så de bliver kun værre med tiden.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

LeBrons hold førte med 22 point og taber med et alligevel, mens LeBron endnu engang fuckede op i clutch-time.

Greatest ever my ass.

Mitchell fortsætter sin vilde togt, selvom han spiller på et hold uden deres defensive hjerte. Hvis han bliver ved sådan her, så er han sgu nok min favorit til ROY. Foran Simmons endda, selvom han har været utrolig god også, men han snyder jo lidt.

Men Mitchell er på under to måneder blevet deres offensive leder og har allerede haft 4 over 30 points kampe, og 18 over 20 point kampe ud af 39 kampe. Det er sgu godt klaret af en rookie at allerede tage så meget ansvar.

35 point i 37 minutter. 10-20 i FG, 5-11 i 3FGs og 10-11 fra FT. Han er en scoringskiller den knægt der. Fandme ærgerligt at han ikke er højere end 1.90. Han kan være lidt for nem at blokke, da han ikke har samme drive til en kurv og lave finesser i luften, som f.eks. Kyrie kan.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

@Kawhi

Jeg formoder med dit navn, at du er Spurs-fan, så du ser nok mere til dem, end jeg har gjort.

Men hvordan fanden kan Forbes skyde 40 procent fra 3'ere, men kun 47 på FT? Det giver absolut ingen mening, at du kan skyde udefra, men være Dwight Howard, DeAndre Jordan og Andre Drummond niveau, hvad angår FTs. Han burde da være på mindst 70 procent som minimum.

Jeg håber virkelig, at Spurs kan finde en rendyrket shooter til deres trup. Jeg ved godt, at de har Kawhi, som har fået sig et pålideligt skud, de har Mills og de har Forbes samt Bertran, men de mangler sådan en vild shooter a la Redick, Korver, Thompson og Curry, synes jeg, eller er jeg helt forkert på den?

Og måske også en eller anden center, som er en forsvarskrumtap? Måske en free agent som Bogut, selvom han er meget skadesplaget? Eller hvilken type er ham der Lauvergne? Har ikke set noget til ham.

Jeg håber godt nok for underholdningens skyld, at Kawhi er i topgear, når det bliver playoff. Jeg tror snildt på, at det her Spurs hold kan både slå Rockets og Warriors i kampen om West, hvis de ikke begynder at spille med på det høje tempo, men trækker den fuldstændig ned, og så spiller en del under kurven med så store mennesker som Gasol, LA, som dek an udnytte og så Kawhis midrange. Med Rudy Gay vil de så også have en fin erstatning for forsvarsspillet og køre rotationer mod Warriors især.

Det ville være en fed NBA-finals mellem Celtics og Spurs. De to bedste trænere op imod hinanden, hvor de begge især har to dygtige defensive hold.
Senest rettet af MessiPogba søn jan 14, 2018 5:43 am, rettet i alt 3 gange.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Sad lige og så hele Raptors mod Warriors-kampen. Fuck en fed kamp, hvor Warriors lige med nød og næppe hev en sejr med 2 point hjem efter at have ført med 27 ved halvleg og var foran med 34 i 2. quarter.

Godt klaret med Raptors uden Lowry. Men GSW har været på The Road i noget tid nu, så deres batterier er nok opbrugte, men stadigvæk godt fulgt med af Raptors trods alt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Basketball

Indlæg af Kawhi »

Det ser ikke godt ud for Cavs for tiden nej. Hvad der lignede en hurtig formkrise ser nu langt værre ud for dem. Hvis de får en ordentlig lussing af Warriors i nat, så tror jeg at panikken rigtig begynder at brede sig.

Jeg så godt at LeBron trådte uden for baglinjen i clutch time. Rigtig fint kald af dommeren. Jeg synes dog at dommerpræstationerne er elendige i den her sæson. Specielt Giannis clutch mod OKC. I går så jeg så Knicks-Pelicans, som gik endte i OT pga. manglende kald til Pelicans. Davis blev slået på begge arme i sit skud inden OT, hvor der intet blev dømt... Det er simpelthen for ringe.

Helt enig med Mitchell. Han får gerne min stemme. Hvad angår drives til kurven, så er der vel ingen der er bedre end Kyrie ;-)
MessiPogba skrev:Jeg formoder med dit navn, at du er Spurs-fan, så du ser nok mere til dem, end jeg har gjort.
Jeg er ikke rigtig fan af nogle bestemte hold - jeg er bare vild med Kawhi Leonard og 16/17-Westbrook ;-)

Den statistik du nævner med Forbes kendte jeg ikke en gang til. Hahaha, hvor lyder det mærkeligt at man næsten rammer lige mange skud fra 3P-linjen, som når man står uopdækket fra FT-linjen...

Spurs har også Danny Green som shooter. Han rammer dog "kun" 40 % af sine 3'ere, men det er vel rigtig fint alligevel. Jeg stemmer for at Spurs henter en Otto Porter, Eric Gordon eller Lou Williams.
Som Center kunne det være for fedt, hvis de fik hentet Marc Gasol og samlet Gasol-brødrene! Kender ikke helt til Lauvergne.
Spurs skal lige et gear eller to op, hvis jeg skal tro på deres chancer mod Warriors. Jeg har en eller anden forestilling om at LAs procenter falder drastisk, når han møder et playoff-forsvar (det samme med DeRozan).
Jeg ville virkelig også gerne se nogle nye hold i finalerne... Er træt af Warriors og Cavs...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:Men hvordan fanden kan Forbes skyde 40 procent fra 3'ere, men kun 47 på FT? Det giver absolut ingen mening, at du kan skyde udefra, men være Dwight Howard, DeAndre Jordan og Andre Drummond niveau, hvad angår FTs. Han burde da være på mindst 70 procent som minimum.
Det er rent mentalt. Langt de fleste NBA-spillere skyder nemt over 80% på over 100 freethrows til træning, men når man er i en kampsituationen er det bare pludselig noget andet. Se eksempelvis også på Andrew Wiggins. Han har rigtig god shooting form og en fast rutine, som han udviklede med hjælp fra Garnett, men af uransagelige årsager skyder han ikke engang 65% fra linjen i denne sæson, selvom han konsistent har ligget på 76% de seneste tre sæsoner, og han vitterlig ikke har ændret noget som helst op til denne sæson. Det mentale er klart det vigtigste i forhold til freethrows, for 9 ud af 10 NBA spillere har shooting form til at kunne skyde over 80%.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Men hvordan fanden kan Forbes skyde 40 procent fra 3'ere, men kun 47 på FT? Det giver absolut ingen mening, at du kan skyde udefra, men være Dwight Howard, DeAndre Jordan og Andre Drummond niveau, hvad angår FTs. Han burde da være på mindst 70 procent som minimum.
Det er rent mentalt. Langt de fleste NBA-spillere skyder nemt over 80% på over 100 freethrows til træning, men når man er i en kampsituationen er det bare pludselig noget andet. Se eksempelvis også på Andrew Wiggins. Han har rigtig god shooting form og en fast rutine, som han udviklede med hjælp fra Garnett, men af uransagelige årsager skyder han ikke engang 65% fra linjen i denne sæson, selvom han konsistent har ligget på 76% de seneste tre sæsoner, og han vitterlig ikke har ændret noget som helst op til denne sæson. Det mentale er klart det vigtigste i forhold til freethrows, for 9 ud af 10 NBA spillere har shooting form til at kunne skyde over 80%.
At Wiggins (som jeg hader inderligt efter i går) har gået 10 procent ned, det er hvad der måske kan ske over fra sæson til sæson (selvom 63 procent for Wiggin ser temmelig skidt), men når du skyder 40 procent bag 3'eren, men pludselig ligner Drummond II, når du er bag free throws uden hænder i bægeret, hvor du har mulighed for at få luften igen og lige blive klar, giver for mig ingen mening.

jeg er dog enig i, at det må være noget helt mentalt, men det giver for mig slet, slet ingen mening, at du kan være på 40 procent, men pludselig ikke aner at skyde, når du står helt upresset på FT-linjen.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

MessiPogba skrev:
Blaugrana92 skrev:
MessiPogba skrev:Men hvordan fanden kan Forbes skyde 40 procent fra 3'ere, men kun 47 på FT? Det giver absolut ingen mening, at du kan skyde udefra, men være Dwight Howard, DeAndre Jordan og Andre Drummond niveau, hvad angår FTs. Han burde da være på mindst 70 procent som minimum.
Det er rent mentalt. Langt de fleste NBA-spillere skyder nemt over 80% på over 100 freethrows til træning, men når man er i en kampsituationen er det bare pludselig noget andet. Se eksempelvis også på Andrew Wiggins. Han har rigtig god shooting form og en fast rutine, som han udviklede med hjælp fra Garnett, men af uransagelige årsager skyder han ikke engang 65% fra linjen i denne sæson, selvom han konsistent har ligget på 76% de seneste tre sæsoner, og han vitterlig ikke har ændret noget som helst op til denne sæson. Det mentale er klart det vigtigste i forhold til freethrows, for 9 ud af 10 NBA spillere har shooting form til at kunne skyde over 80%.
At Wiggins (som jeg hader inderligt efter i går) har gået 10 procent ned, det er hvad der måske kan ske over fra sæson til sæson (selvom 63 procent for Wiggin ser temmelig skidt), men når du skyder 40 procent bag 3'eren, men pludselig ligner Drummond II, når du er bag free throws uden hænder i bægeret, hvor du har mulighed for at få luften igen og lige blive klar, giver for mig ingen mening.

jeg er dog enig i, at det må være noget helt mentalt, men det giver for mig slet, slet ingen mening, at du kan være på 40 procent, men pludselig ikke aner at skyde, når du står helt upresset på FT-linjen.
En nedgang på 10 procentpoint er altså ikke bare, noget der kan ske. Det er en ekstremt stor ændring. Hvis Wiggins skød samme procent som sidste år, ville han have scoret 27 point mere henover sæsonen. Det lyder ikke af meget, men når man har spillet så mange tætte kampe som Timberwolves har, så er det potentielt resultat-ændrende point, man er gået glip af. Når Bryn Forbes skyder så ringe som han gør fra stregen, så er det udelukkende det mentale det handler om. Tjek hans FT% fra college, hvis du skulle være i tvivl. Derudover er det altså stadig ikke nogen særlig stor sample size. Han kan sagtens nå at ende på 70-80% før sæsonen er ovre.

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Basketball

Indlæg af Ronaldinho »

Hold da op en forfærdelig kamp af Rockets. Under 30% fra 3’eren og rammer næsten intet fra 2’eren. De er i en mindre formkrise lige pt. Harden tilbage sidst på ugen. Den mand er så vigtig for dette Rockets hold. MVP i mine øjne.
Ronaldinho Gaúcho

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Ronaldinho skrev:Hold da op en forfærdelig kamp af Rockets. Under 30% fra 3’eren og rammer næsten intet fra 2’eren. De er i en mindre formkrise lige pt. Harden tilbage sidst på ugen. Den mand er så vigtig for dette Rockets hold. MVP i mine øjne.
De er jo også on the road, så det er klart, at alt den rejseri trækker en del kræfter ud.

Det hjælper jo absolut hellere intet, at D'Antoni helst kun vil bruge 7-8 spillere pr. kamp. Han trækker i min optik lidt for meget på de samme spillere i stedet for at køre med en bred bænk. De her spillere skal være klar til playoff, ikke blive nummer 1 i regular season. Det får man sgu intet ud af. Se blot på Warriors og Spurs som konstant kører med bred bænk.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Basketball

Indlæg af Ronaldinho »

MessiPogba skrev:
Ronaldinho skrev:Hold da op en forfærdelig kamp af Rockets. Under 30% fra 3’eren og rammer næsten intet fra 2’eren. De er i en mindre formkrise lige pt. Harden tilbage sidst på ugen. Den mand er så vigtig for dette Rockets hold. MVP i mine øjne.
De er jo også on the road, så det er klart, at alt den rejseri trækker en del kræfter ud.

Det hjælper jo absolut hellere intet, at D'Antoni helst kun vil bruge 7-8 spillere pr. kamp. Han trækker i min optik lidt for meget på de samme spillere i stedet for at køre med en bred bænk. De her spillere skal være klar til playoff, ikke blive nummer 1 i regular season. Det får man sgu intet ud af. Se blot på Warriors og Spurs som konstant kører med bred bænk.
Tror bare udfaldet ville have været anderledes hvis Harden havde været med. Kan godt være det er en udekamp, men det var CP3 mod sit gamle hold, halvdelen af Houstons hold fra sidste sæson og revanche fra sidste kamp som de også tabte til Clippers. Hvis man ikke er motiveret til en kamp som denne, så ved jeg ikke hvad der skal til før man bliver det. CP3 er en fandens dygtig spiller, men han kan ikke bære et hold på samme måde som Harden gør det. De havde en hvad, 14 kampes WS mens CP3 var skadet?
Ronaldinho Gaúcho

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Ronaldinho skrev:
MessiPogba skrev:
Ronaldinho skrev:Hold da op en forfærdelig kamp af Rockets. Under 30% fra 3’eren og rammer næsten intet fra 2’eren. De er i en mindre formkrise lige pt. Harden tilbage sidst på ugen. Den mand er så vigtig for dette Rockets hold. MVP i mine øjne.
De er jo også on the road, så det er klart, at alt den rejseri trækker en del kræfter ud.

Det hjælper jo absolut hellere intet, at D'Antoni helst kun vil bruge 7-8 spillere pr. kamp. Han trækker i min optik lidt for meget på de samme spillere i stedet for at køre med en bred bænk. De her spillere skal være klar til playoff, ikke blive nummer 1 i regular season. Det får man sgu intet ud af. Se blot på Warriors og Spurs som konstant kører med bred bænk.
Tror bare udfaldet ville have været anderledes hvis Harden havde været med. Kan godt være det er en udekamp, men det var CP3 mod sit gamle hold, halvdelen af Houstons hold fra sidste sæson og revanche fra sidste kamp som de også tabte til Clippers. Hvis man ikke er motiveret til en kamp som denne, så ved jeg ikke hvad der skal til før man bliver det. CP3 er en fandens dygtig spiller, men han kan ikke bære et hold på samme måde som Harden gør det. De havde en hvad, 14 kampes WS mens CP3 var skadet?
Selvfølgelig betyder Harden ualmindelig meget for det hold, da han kan både skyde og drive til kurven, og han kan hurtigt samle en stor portion fejl til modstandernes spillere, så de kan få mindre spilleminutter i frygt for at få 6 fejl.

Men CP3 er hellere ikke hentet for at de skal være fremragende i regular season. Han er hentet for, at Rockets kan blive bedre i playoff, og de kan spille noget forsvar, for det får man jo ikke det mindste af fra Hardens side. Rockets spiller jo ikke særlig godt forsvar, men med Mbah Moute og CP3 har de da fået forstærket lidt af deres hold.

Men for at svare på dit indlæg. Selvfølgelig savner de Harden.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Basketball

Indlæg af Kawhi »

http://www.espn.com/nba/story/_/id/2217 ... 1st-career

Selv om jeg ikke har fulgt NBA i mere end 4-5 sæsoner, så er det her sgu lidt hård læsning. Man kan næsten ikke forestille sig Spurs, når de en gang siger farvel til Manu og Parker - Duncan var hård nok i sig selv.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Basketball

Indlæg af MessiPogba »

Kawhi skrev:http://www.espn.com/nba/story/_/id/2217 ... 1st-career

Selv om jeg ikke har fulgt NBA i mere end 4-5 sæsoner, så er det her sgu lidt hård læsning. Man kan næsten ikke forestille sig Spurs, når de en gang siger farvel til Manu og Parker - Duncan var hård nok i sig selv.
Og nu rygter om, at Kawhi er meget træt af Spurs pga. manglende stjernespillere i klubben, og hans behandling af hans skade.

Ryger Kawhi, så er Pop for første gang i problemer i sin tid i Spurs. Selvom de har klaret sig godt i denne sæson uden Kawhi, og Kawhi har enormt højt trade value, og kan give en del den anden vej til Spurs, men det er en kæmpe stjerne at miste.

Et sjovt skifte kunne være Horford, Rozier og et draft pick for Kawhi. Måske Smart oveni, hvis de vil. Så vil de have Hayward, Kawhi, Kyrie i deres prime. Så kan de køre den indtil 2020, og så måske tiltrække Anthony Davis, når han bliver UFA.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster