Håndbold

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15148
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1707 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: Håndbold

Indlæg af Lopezzz »

Portugisiske sigøjner dommer har ødelagt Bosnien. Døøøø din abe!!!
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Håndbold

Indlæg af emo »

Der var to... :-P
Allez...

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Håndbold

Indlæg af emo »

Men som en nævnte tidligere i tråden, denne alt for efter bogen stramme linje fra dommerene ødelægger kampene.
Allez...

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

PuyolErGud skrev: Det er som om spillerne ikke rigtig ved hvad deres specifikke funktion er (...)
Det er nok nærmest det jeg mener med, at der skiftes for meget og for uigennemtænkt ud. Kroatien-Makedonien i dag var til gengæld en fremragende kamp, en af turneringens to-tre bedste indtil videre. Kroaterne ligner et godt bud på en verdensmester.
emo skrev: (...) denne alt for efter bogen stramme linje fra dommerene ødelægger kampene.
Reglerne er temmelig klare. Det er ikke tilladt, f.eks. at fastholde en (streg)spiller eller blokere for en modspiller med arme, hænder eller ben. Det skrides der nu ind overfor, ikke som noget nyt, men med en skarpere definition af progression end tidligere. Man kan læse reglerne her: http://www.ihf.info/upload/Manual/IHF_S ... df#page=27

En observation: Jeg husker tydeligt en periode, omkring VM 2002, hvor det blev udbredt og til dels accepteret, at fodboldspillere, efter en tackling hvor den tacklede spiller så åbenlyst forventede et frispark, at den tacklede spiller så greb bolden med hænderne og holdt den indtil sig, for at stoppe spillet og forhindre modstanderne i at sparke bolden væk og dermed få tid til at positionere sig.

Gabriel Batistuta (mis)brugte dette trick hæmningsløst, fordi 8-9 ud af 10 gange han gjorde det, var der tydeligvis frispark, og spillet blev afbrudt ved tacklingen og kunne så igangsættes hurtigere. Men de 1-2 gange ud af 10, hvor der var tvivl om det, medvirkede Batistutas trick til at dommeren valgte at dømme frispark, fordi dommeren alternativt skulle stikke Batistuta et gult kort - reglerne er ret klare: deliberately handles the ball to prevent an opponent gaining possession - dvs. ikke blot ikke give ham det frispark, han så åbenlyst forventede, men straffe ham for en forseelse. Det var en ren praksisændring og en stramning af dommerlinjen der gjorde, at man slap af med dette uvæsen, som de færreste nok ønsker genintroduceret.

Det er farligt for enhver sport, når spillerne begynder at gøre sig selv til dommere, og det er ganske sundt at der strammes lidt op i håndboldsporten. Spillerne har rig mulighed for at indrette spillet efter den nye dommerlinje.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Batigol! <3
Se hvor innovativ han var. Han har ændret spillet. Og scoret mange mål. Og gået glip af en slutrunde, fordi han nægtede at klippe sit lækre hår. Kæft, han var sej. Gid man kunne få lov at opleve ham igen.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15148
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1707 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: Håndbold

Indlæg af Lopezzz »

Wtf! Jeg vidste ikke at Saric spiller for Qatar som er videre til kvartfinalen. Han får sikkert en milliard dollars hver gang han redder mål :)
Hvis Qatar vinder det hele så kan han renovere hele Bosnien med alle de penge han kommer til at tjene. ;-)
Jeg er pavestolt at verdens bedste håndbold målmand er bosnier og at han spiller for Barcelona :)
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Håndbold

Indlæg af emo »

De har udover ham to andre unge bosniere og to eller tre montenegrenere, må det da måske næsten hedde.

Så klamt at købe sig til spillere. Ikke den store respekt til de spillere hellere at sælge sig selv på den måde. Landshold er ikke et arbejde det er en loyalitets fyldt pligt.
Allez...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15148
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1707 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: Håndbold

Indlæg af Lopezzz »

Ja det undrede mig også da jeg så alle de europæiske spillere på Qatars hold.
Det er kun på grund af penge at de spiller der. Men jeg kan godt forstår Saric, han er 37.
MDCCCXCIX

PuyolErGud
Indlæg: 10787
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 600 gange
Blevet takket: 577 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

Der var vist noget ude om, at de fik 400.000 danske kroner for hver sejr oveni deres månedlige løn, som lå højere end det beløb.

Men håndbolden viser bare hvor "amatøragtig" sporten stadig er, når reglen vedrørende landsholdskifte ikke er blevet ændret endnu. Men det tør Hassan Mustafa nok ikke, for så mister han penge penge penge.

Ang. Saric, så er han ikke verdens bedste målmand. Måske top 5.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Jeg tror man skal gøre sig mere klart, hvad det er man kritiserer. Der var ikke så mange, der kritiserede at Alexander Pettersson for år tilbage skiftede det lettiske landshold ud med islandske. Måske fordi han havde det lettiske landsholds ligegyldighed og sit navn med sig? Den alt for tidligt afdøde Oleg Velyky ligeså, da han for nogle år siden skiftede det ukrainske landshold med det tyske. Fra FC Barcelona kan også nævnes legenden Andrei Xepkin, der endog nåede tre forskellige landshold. Der er mange flere eksempler - Dujshebaiev, Rutenka, Tuchkin, Klimovets, Vugrinec, Carlos Perez m.fl.

Det er vel Qatars systematik, der rettelig bør kritiseres; deres systematiske anvendelse af en regel, der - i det store og hele - baserer sig på enkelttilfælde og nogle pragmatiske løsninger af problemer med nyordningen af europakortet i 90'erne. Jeg er ret sikker på, at IHF igen har hævet pegefingeren - lige som de øvrigt gjorde overfor det østrigske håndboldforbund i 90'erne, da det importerede det halve af Østeuropa til kvindelandsholdet - og advaret. Jeg hører dog også til dem, der ikke ønsker Qatars landshold noget godt. Forhåbentlig ender deres VM i kvartfinalen.

Nu er turneringen forresten blevet alvor. Bortset fra Spaniens kamp, hvilket jeg ikke tror bliver en fordel for dem, var der tale om tætte, medrivende kampe i dag, hvor sejrherren skulle arbejde for sagen.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15148
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1707 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: Håndbold

Indlæg af Lopezzz »

PuyolErGud skrev:Der var vist noget ude om, at de fik 400.000 danske kroner for hver sejr oveni deres månedlige løn, som lå højere end det beløb.

Men håndbolden viser bare hvor "amatøragtig" sporten stadig er, når reglen vedrørende landsholdskifte ikke er blevet ændret endnu. Men det tør Hassan Mustafa nok ikke, for så mister han penge penge penge.

Ang. Saric, så er han ikke verdens bedste målmand. Måske top 5.
Haters gonna hate, Mustafa ;)
MDCCCXCIX

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »


Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Brombi »

Ok jeg tjekkede DRs hjemmeside, og den kommer kl 19.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Storken »


Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Jeg er ikke helt sikker på, at det var en god idé at det danske landshold fik så nem en ottenedelsfinale. Der kunne godt vente dem noget af et chok i kvartfinalen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster