NFL (Amerikansk fodbold)

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af Jamial »

Jamial skrev:
klogfyr skrev:men hvad sker der så, hvis en spiller intercepter i end zone og løber ud, men ikke kan komme videre og derfor beslutter sig at løbe ind i end zone igen af egen fri vilje for at se om han kan komme forbi modstanderen i den anden side, men bliver tacklet i end zone? er det så en safety eller touchback?
Touchback, han har vel selv valgt at løbe der tilbage?
Det er mig der bytter rundt på begreberne. Jeg mente selvfølgelig safety. wiki er iøvrigt enig;
In American football, a safety is scored when any of the following conditions occur:[4][5][6]

The ball carrier is tackled in his own end zone
The ball becomes dead in the end zone, with the exception of an incomplete forward pass, and the defending team is responsible for it being there
The offense commits a foul in its own end zone
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Safety_%28 ... l_score%29

BarçaDK

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af BarçaDK »

Torsdag kom hid. Seahawks-Packers kan kun blive en fremragende åbner. Har svært ved at vente. Aarghrh.

emo
Indlæg: 17812
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af emo »

For fanden da, er det en tidlig kamp? Eller Skal der tages fredags hjemmearbejde!
Allez...

BarçaDK

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af BarçaDK »

"Thursday Night Football" er altid sent dansk tid, normalt kick off omkring 02:30 natten til fredag, så det er altid rart, hvis man kan sove lidt op ad formiddagen fredag. ;)

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af Storken »

Det er utroligt, at man i USA tager så let på doping. Wes Welker bliver taget for brug af amfetamin, får 4 spilledageskaranræne og nyheden er glemt i morgen. Disse sager dukker konstant op i NFL og ingen stiller spørgsmåltegn ved det.

Hvis en fodboldspiller i en europæisk topklub blev testet positiv for amfetamin ville det være en kæmpe nyhed, hvor spilleren ville få 2 års karantæne. Man snakker stadig den dag i dag om Rio Ferdinands udeblivelse af en dopingtest. Dette er over 10 år siden og han blev ikke engang testet positiv.

Amerikanerne står med et kæmpe problem, hvis de ikke snart tager hånd om det. NFL bliver den nye cykelsport, hvor stofferne flyder i årerne.

BarçaDK

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af BarçaDK »

Tja, det er et stort problem, men hvis de bare stanger lange karantæner ud, så er der jo ikke nogen spillere til at levere underholdningen, fordi problemet er så omfattende.

emo
Indlæg: 17812
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af emo »

Men så vil de næste spillere i rækken holde sig fra det, eventuelt.?
Allez...

BarçaDK

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af BarçaDK »

Tjo, men jeg tænker, at det vil skade sporten meget hårdt på kort sigt.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af Storken »

I 2014 er 26 spillere indtil videre blevet testet positive og har fået karantæne. Sæsonen er ikke engang begyndt! Det er jo fuldstændig vanvittigt. Straffen på 4 spilledageskarantæne er dog en joke, så det er klart problemet er eskaleret fuldstændig.

Da Incognito sagen (bullygate) kørte blev der offentliggjort en del sms'er mellem ham og Jonathan Martin, hvori de snakkede om stoffer. Dette blev aldrig nogensinde et tema i sagen, selvom begge spillere tydeligvis tog en del stoffer.

Kilde:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_ ... e_policies

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af Jamial »

BarçaDK skrev:Tja, det er et stort problem, men hvis de bare stanger lange karantæner ud, så er der jo ikke nogen spillere til at levere underholdningen, fordi problemet er så omfattende.
Dårligt argument imo. Doping er ikke i orden, det har vi (mennesker) vedtaget og det gælder også iflg. de amerikanske regler. Så er doping bare ikke i orden. Ellers kunne den argumentation bruges i alle sammenhænge. (Mærsk må ikke straffes, det skader dansk økonomi, etc.)

BarçaDK

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af BarçaDK »

Jamial skrev:
BarçaDK skrev:Tja, det er et stort problem, men hvis de bare stanger lange karantæner ud, så er der jo ikke nogen spillere til at levere underholdningen, fordi problemet er så omfattende.
Dårligt argument imo. Doping er ikke i orden, det har vi (mennesker) vedtaget og det gælder også iflg. de amerikanske regler. Så er doping bare ikke i orden. Ellers kunne den argumentation bruges i alle sammenhænge. (Mærsk må ikke straffes, det skader dansk økonomi, etc.)
Jeg siger ikke, at jeg synes det er den rette vej, og det stemmer helt sikkert, som du siger, ikke overens med, hvad vi mennesker generelt har vedtaget. Det jeg skrev var altså bare mit bud på, hvorfor deres politik er så slap. Det vil kræve en stor ofring på kort sigt at få styr på cirkusset på lang sigt.

BarçaDK

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af BarçaDK »

Anyways, jeg glæder mig virkelig til kampen i aften. Man kan argumentere for, at det er den bedste kamp i hele den regulære sæsonn, og så ligger den som åbner efter 7 måneders pause!

Det bliver spændende om det nye Packers-angreb kan holdes nede af de her drenge...
phpBB [video]

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af zqa »

Er det 2:30 kamp?
#jesuisSheep

kklaus
Indlæg: 9750
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1281 gange

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af kklaus »

Jep, så man kan jo lige sove et par timer, stå op igen, finde en kold øl og så se noget football!
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: NFL (Amerikansk fodbold)

Indlæg af zqa »

Okay. Jeg skal heldigvis først møde kl 14 imorgen. Så jeg skal sku se fodbold!
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster