Basketball

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Basketball

Indlæg af Alcantara »

Jimmy G. Buckets må være favorit til MIP-prisen. I sine første tre sæsoner scorede han aldrig 30 points. I skrivende stund har han nu haft fem kampe, hvor han har scoret 30 points eller mere. En af mine favoritspillere lige pt.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Tror Harden er længere fremme. Buckets får MIP

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15200
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: Basketball

Indlæg af Lopezzz »

El Clasico i aften kl.19 ;)
MDCCCXCIX

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Basketball

Indlæg af JonasV »

Grizzlies vs. Heat
Spoiler
Vis
Sørme om det ikke lykkedes M. Gasol & co. at vende den dårlige stime i Miami. Nu ved jeg ikke hvor folks sympatier ligger, men det passede nu mig ganske fint.

Og i den henseende:

Lad os lige tage runden igen:

Hvem er det nu, I holder med hver især? (brombi - OKC, Blau - Timberwolves, ik'?)
- og hvem holder I ikke med?

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Basketball

Indlæg af Alcantara »

Også det jeg skriver, Brombz. ;-) Men ellers enig. Harden har virkelig været god i år.

@JonasV

Jeg er Lakers-fan, men har sympati for Spurs og Bulls. Raptors har jeg også et godt øje til, men det er mere pga. jeg har familie i Canada, der følger dem.

Heat må meget gerne tabe alle deres kampe. Cavs giver jeg heller ikke meget for, dog kan jeg nu godt lide Kyrie.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15200
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: Basketball

Indlæg af Lopezzz »

JonasV skrev:Grizzlies vs. Heat
Spoiler
Vis
Sørme om det ikke lykkedes M. Gasol & co. at vende den dårlige stime i Miami. Nu ved jeg ikke hvor folks sympatier ligger, men det passede nu mig ganske fint.

Og i den henseende:

Lad os lige tage runden igen:

Hvem er det nu, I holder med hver især? (brombi - OKC, Blau - Timberwolves, ik'?)
- og hvem holder I ikke med?
Jeg er Jazz fan men jeg kan også lide Raptors - Nets og Bulls.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15200
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: Basketball

Indlæg af Lopezzz »

Lopezzz skrev:El Clasico i aften kl.19 ;)
http://www.rojadirecta.me/goto/www.aren ... ge_81.html
MDCCCXCIX

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Alcantara skrev:Også det jeg skriver, Brombz. ;-) Men ellers enig. Harden har virkelig været god i år.

@JonasV

Jeg er Lakers-fan, men har sympati for Spurs og Bulls. Raptors har jeg også et godt øje til, men det er mere pga. jeg har familie i Canada, der følger dem.

Heat må meget gerne tabe alle deres kampe. Cavs giver jeg heller ikke meget for, dog kan jeg nu godt lide Kyrie.
Hvis du har læst i forumet idag ved du at jeg har været lidt væk, selvfølgelig læste jeg forkert ;) Men ja så er vi enige. Men som jeg spurgte før, burde man så ikke også tjekke PER? (Mista Westbrook ligger nummer 1 :D)

Jeg er nok OKC fan, det er meget forskelligt hvem jeg sympatiserer med, mit nummer 2 hold er nok Timberwolves. Jeg kan i hvert fald ikke klare Heat eller LeBron, og derfor holder jeg heller ikke med Cavs, selvom de har Love og Kyrie. Jeg har lidt svært ved at holde med 3-point shooting teams, som fx GSW. De har nu været okay defensivt, men så snart deres 3'ere ikke går i, begynder de at tabe. Houston Rockets er jeg heller ikke meget for - jeg er oprigtig træt af at Harden skulle væk! :)

PuyolErGud
Indlæg: 10807
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 582 gange

Re: Basketball

Indlæg af PuyolErGud »

Den her tråd er dejlig! Er begyndt at se flere og flere kampe fra NBA i løbet af December måned, og nu hvor jeg snart har en måneds ferie skal der i hvert fald ses endnu mere! Har ikke helt styr på alle forkortelserne og begreberne endnu, men det kommer nok løbende.

Pistons - Cavaliers i spoileren.
Spoiler
Vis
Lige nu er det Detroit mod Cleveland. Cleveland får røv. De spiller virkelig virkelig dårligt. Ingen sammenhæng i spillet, og ingen gejst hos langt størstedelen af spillerne. Jævn overraskelse.103-80 til Pistons. Ikke et point for lidt. Kæmpe offday.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

PuyolErGud skrev:Den her tråd er dejlig! Er begyndt at se flere og flere kampe fra NBA i løbet af December måned, og nu hvor jeg snart har en måneds ferie skal der i hvert fald ses endnu mere! Har ikke helt styr på alle forkortelserne og begreberne endnu, men det kommer nok løbende.

Pistons - Cavaliers i spoileren.
Spoiler
Vis
Lige nu er det Detroit mod Cleveland. Cleveland får røv. De spiller virkelig virkelig dårligt. Ingen sammenhæng i spillet, og ingen gejst hos langt størstedelen af spillerne. Jævn overraskelse.103-80 til Pistons. Ikke et point for lidt. Kæmpe offday.
Jo flere med i tråden jo bedre :) Det kun federe med tiden, når du lærer jargonen, begreberne og de forskellige taktiske spil.

Pistons-Cavs
Spoiler
Vis
Cavs kommer i nærheden af at spille godt i år, hvis de spiller som de gjorde mod Pistons. Det har nok også noget at gøre med at de mangler Varejao, men det er ikke en gang fordi Pistons scorede deres point under kurven. De scorede 17 3-points så de har nok også haft heldet med sig, men de kom altså frem til at skyde 31! De ser lidt rådvilde ud rent defensivt, og ved ikke rigtigt hvad de skal gøre, hvilke løb de skal tage, så derfor ser det improviseret ud hvilket eksempelvis efterlod Brandon Jennings fri mange gange. Jeg er personligt glad for dette specielt fordi det er LeBron. Derudover hader jeg Cavs' kommentator, som nok må være nogle af de værste :)
OKC-Mavs (det blev lidt langt)
Spoiler
Vis
Ved ikke lige hvad jeg skal sige. Westbrook er virkelig som nat og dag. Enten skyder han dig til sejr, eller også skyder han dig til nederlag. Jeg er ved at være træt af hans inkonsistens, det er fuldstændig random hvornår han spiller godt og hvornår han spiller dårligt. Det er ikke forid han kun er god mod dårlige hold, han var jo vildt god mod San Antonio, og god mod Hornets. Men igår var han fuldstændig forfærdelig og nok en af hovedårsagerne til at OKC tabte. Jeg har været meget efter Scott Brooks den her sæson, og mener også at han bærer lidt ansvaret for nederlaget, men hold kæft det er også svært uden KD og når Westbrook vælger at kigge på damer på tilskuerrækkerne end at spille noget ordenligt basket.

Hans statline, som umiddelbart ligner en triple-double (hvor absurd det end lyder, så er det skidt):
36 minutter, 18 points, 9 rebounds 9 assists.

Umiddelbart lyder det jo godt nok. Men han skyder altså 26% (6-23) og 0-1 bag 3-pointslinjen og 6 ud af 9 FT. Derudover har han 5 turnovers og 5 fejl, hvoraf 3 bliver lavet på Dirk i pick and roll mens Mavs er i bonus (btw Dirk skyder 12-12 på FT). Det er total rookie agtigt og virkelig skidt af Westbrook. Resten af holdet spiller jo ret godt, det er faktisk ikke unfair at sige at det er Westbrooks skyld. Holdet skyder samlet 50%, hvilket er rigtig fint i forhold til alle de skyd Westbrook tog.

Så, man kan for sjovs skyld lave et regnestykke og se hvordan det ville se ud, hvis Westbrook havde stået for sin del af det offensive. Han skyder i denne sæson over 90% på FT, så at gå ud fra at han scorer på 9 ud af 9 FT er ikke helt ved siden, specielt fordi han i de seneste kampe har skudt det der ligner 95%. Det er 3 ekstra point. Derudover har han siden hans comeback snittet ca. 50% fra gulvet, så at antage at han havde scoret 11 ud af de 23 forsøg er heller ikke helt ved siden af. Det er 10 point ekstra. Altså sammenlagt 13 point, og jeg tæller ikke 3'ere med. Havde Westbrook altså gjort sit arbejde, og holdt sit vanlige niveau, havde OKC måske vundet kampen med 8 points, og det er selvom at hele holdet skød 57% (12-21) på FT (hvilket i øvrigt også er fuldstændig uacceptabelt! - men hvis Westbrook havde ramt sine FT's så havde OKC skudt over 70%, hvilket straks er bedre.)

Men fred være med det, Westbrook er en gudsbenådet basketballspiller når han er i humør. I aftes havde han bare endnu en af de der dage. Det er ca 50/50 med ham. Og når man så tjekker hans statline til sidst i sæsonen, er den stadig vildt god! Tænk hvis han holdte samme niveau gennem en sæson som Harden!

Mht Scott Brooks, så er rigtig irriteret over 2 ting:

Ibaka's rolle: Jeg forstår ikke hvorfor en så stor og atletisk basketspiller, som er fantastisk i low posten og til at spille inside basketball, skal stå og tage 3'ere. I aftes skyd han så 3/4 og det er også rigtig fint, men der kommer med sikkerhed dage hvor han ikke rammer dem. Hvorfor ikke lade ham spille der hvor hans styrker for alvor kan udnyttes?! Hvorfor ikke lade ham praktisere den slags basketball som gør at man vinder kampe, det som afgør mesterskaber. Defensivt er han bund solid og lidt af et monster. Jeg også gerne se samme monster rent fysisk offensivt!

Morrow's rolle: Han er hentet ind fordi han er enorm god til at skyde 3'ere. Det er primært hvorfor man bruger Morrow. Men så snart Durant ikke er inde, bruger man udelukkende Morrow til at spille pick and roll og til at spille i low posten. Personligt mener jeg, at de få gange Morrow er inde, så skal han stå i hjørnet og være klar til 3'ere. Hvorfor ikke udnytte at man har en af ligaens bedste 3-points skytter?? I stedet har Brooks valgt helt unødvendigt at bytte rundt på Ibaka og Morrows roller.

Kampen mod Mavs var så vigtig for at komme tættere på de .500, især når Pels lige har tabt til Bulls. Argh jeg er frustreret :D

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Basketball

Indlæg af JonasV »

Hvis man ikke har set Rockets vs. Spurs, kan den anbefales - god underholdning, vil jeg mene!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Basketball

Indlæg af JonasV »

Det er virkelig bittert at se KD i jakkesæt. Han mangler.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Basketball

Indlæg af JonasV »

Bulls vs. Pacers
Spoiler
Vis
Hvem havde troet at jeg skulle sidde og være ved at rive håret af mig selv, på trods af at Bulls var så komfortabelt foran. Idiotisk at ødsle en 20 p føring væk på den måde. Kan ikke vurdere hvor meget der er pga. Bulls fåk-ups (katastrofal Q4 offensivt - Rose virkede desværre helt væk) og hvor meget det er Pacers der skal have æren. En kombi, velsagtens.
Nå, vil glæde mig over en 7W streak og så bare prøve at glemme 4. quarter...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

JonasV skrev:Bulls vs. Pacers
Spoiler
Vis
Hvem havde troet at jeg skulle sidde og være ved at rive håret af mig selv, på trods af at Bulls var så komfortabelt foran. Idiotisk at ødsle en 20 p føring væk på den måde. Kan ikke vurdere hvor meget der er pga. Bulls fåk-ups (katastrofal Q4 offensivt - Rose virkede desværre helt væk) og hvor meget det er Pacers der skal have æren. En kombi, velsagtens.
Nå, vil glæde mig over en 7W streak og så bare prøve at glemme 4. quarter...
Spoiler
Vis
Jeg synes afgjort at det i højere grad var Bulls' egne fejl end det var Pacers' fortjeneste. Chris Copeland var godt nok brandvarm, men Bulls spillede helt uden intensitet, både defensivt og offensivt. Som så mange tidligere kampe med Bulls, sad jeg men en klar fornemmelse af, at de kunne skrue tempoet op når de havde lyst. I nat var det bare som om, at de ikke rigtigt ville det. Butler sørger dog for at redde Bulls som han har gjort så mange gange i denne sæson, da han vinder kampen med sine 3'er med cirka et minut tilbage.

Jeg havde dog meget svært ved at forstå, at Bulls ikke brugte Pau Gasol noget oftere. Det var et fantastisk mismatch for Bulls, at have Hibbert på Gasol. Hibbert er en mærkelig spiller. Han har det tydeligvis fint, med at træde uden for the paint i offensiven og tage et jumpshot (til trods for at han virkelig er en ringe jumpshooter), men i defensiven kan han slet ikke bevæge sig uden for the paint og da slet ikke for at blokere et skud. Det betød at Gasol havde åbne skud fra the top of the key. Og den distance er som slik for Pau.

Men de vandt. Det er vel det eneste der tæller. Hvad var det, 7 i streg nu?

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Basketball

Indlæg af JonasV »

Blaugrana92 skrev:
JonasV skrev:Bulls vs. Pacers
Spoiler
Vis
Hvem havde troet at jeg skulle sidde og være ved at rive håret af mig selv, på trods af at Bulls var så komfortabelt foran. Idiotisk at ødsle en 20 p føring væk på den måde. Kan ikke vurdere hvor meget der er pga. Bulls fåk-ups (katastrofal Q4 offensivt - Rose virkede desværre helt væk) og hvor meget det er Pacers der skal have æren. En kombi, velsagtens.
Nå, vil glæde mig over en 7W streak og så bare prøve at glemme 4. quarter...
Spoiler
Vis
Jeg synes afgjort at det i højere grad var Bulls' egne fejl end det var Pacers' fortjeneste. Chris Copeland var godt nok brandvarm, men Bulls spillede helt uden intensitet, både defensivt og offensivt. Som så mange tidligere kampe med Bulls, sad jeg men en klar fornemmelse af, at de kunne skrue tempoet op når de havde lyst. I nat var det bare som om, at de ikke rigtigt ville det. Butler sørger dog for at redde Bulls som han har gjort så mange gange i denne sæson, da han vinder kampen med sine 3'er med cirka et minut tilbage.

Jeg havde dog meget svært ved at forstå, at Bulls ikke brugte Pau Gasol noget oftere. Det var et fantastisk mismatch for Bulls, at have Hibbert på Gasol. Hibbert er en mærkelig spiller. Han har det tydeligvis fint, med at træde uden for the paint i offensiven og tage et jumpshot (til trods for at han virkelig er en ringe jumpshooter), men i defensiven kan han slet ikke bevæge sig uden for the paint og da slet ikke for at blokere et skud. Det betød at Gasol havde åbne skud fra the top of the key. Og den distance er som slik for Pau.

Men de vandt. Det er vel det eneste der tæller. Hvad var det, 7 i streg nu?
Spoiler
Vis
Ja, jeg sad også med fornemmelsen af at det var Bulls egne fejl, der åbnede kampen igen - har dog endnu ikke helt samme blik for spillet som dig, Brombz m.fl. så måtte lige have eksperternes bud ;-)
Men ja, når man har så stærkt et hold som Bulls pt. kan mønstre, må Pacers simpelthen ikke få lov at slippe afsted med et 20-0 pt run i fjerde quarter.
Bort set fra det er jeg helt enig; Bulls præstationer afhænger meget af hvilken grad af intensitet og koncentration de kan bringe til fadet. Hvis de kan undgå for mange blundere i stil med i går, ser det ret godt ud - omvendt er det ulideligt at se på når de ødsler chancer væk med så gode kort på hånden.

Også enig mht. Gasol vs. Hibbert, det skulle have været udnyttet mere. Det virkede jo som om han var decideret umarkeret flere gange.

Jep, 7. sejr i træk. 7 sejre siden jeg købte League Pass. Det er god timing. Eller Illuminati.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster