Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

PuyolErGud
Indlæg: 10805
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 584 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Der ser man måske konsekvensen af den manglende hjælp fra holdet i løbet af hele giroen.

Og hvor langt er det bjerg der!?

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

PuyolErGud skrev:Der ser man måske konsekvensen af den manglende hjælp fra holdet i løbet af hele giroen.

Og hvor langt er det bjerg der!?
Spørgsmålet er så, om det virkelig er holdets skyld, eller Contadors egen skyld? Jeg har i hvert fald hørt Lars Michaelsen og Rogers flere gange udtale sig, at det måske var mere smart at give den trøje væk, men Contador insisterer på at holde den. Det har så betydet at holdet har måtte trække og arbejde hårdt for at lukke udbrud ned, de er trods alt mennesker. Intet hold kan trække 15-20 dage i træk.

Jeg synes Contador har ageret lidt dumdristig i denne giro.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, det har utvivlsomt haft stor betydning, at Tinkoff-Saxo er så ringe et hold og at Contador har været helt, helt alene gang på gang, isoleret med 4 eller 5 Astana ryttere på stigninger. Det er hårdt selv at skulle lukke så mange huller og selv orkestrere alle sine angreb. Contador er diplomatisk og klog nok til ikke at give andre end sig selv skylden, men inderst inde tror jeg at han er rasende over, hvor dårligt beskyttet han har været i dette løb. Contador siger muligvis at han ingen kvaler har med at Tinkov lod Riis gå ... men det tror jeg simpelthen ikke ét eneste sekund på. Det er i situationer som denne, at Riis er guld værd at have sidende lige bag sig.

PuyolErGud
Indlæg: 10805
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 584 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Man skal jo heller ikke bare give trøjen væk bare for at gøre det. At de så har kørt det ene udbrug ind efter det andet, virker også for mig lidt dumt, da det har været "unødvendigt".

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg tror de fleste havde afgivet trøjen. Du dræber dit hold på det der, jeg ser i hvert fald meget sjældent at en storfavorit bruger sit hold på den måde, som Contador har gjort i denne giro. Det virker også som om, at hverken De Jongh eller Lars Michaelsen kan trumfe sine beslutninger igennem. Her vil jeg give Blau ret, Riis havde været guld værd ikke bare i dag og den situation Contador er i nu, men også under Giro'en. Han var om nogen en, der kunne sige til Contador at alle hans idéer ikke nødvendigvis er gode.

Hvad har Landa i øvrigt gang i?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Visca El Barca skrev:
PuyolErGud skrev:Der ser man måske konsekvensen af den manglende hjælp fra holdet i løbet af hele giroen.

Og hvor langt er det bjerg der!?
Spørgsmålet er så, om det virkelig er holdets skyld, eller Contadors egen skyld? Jeg har i hvert fald hørt Lars Michaelsen og Rogers flere gange udtale sig, at det måske var mere smart at give den trøje væk, men Contador insisterer på at holde den. Det har så betydet at holdet har måtte trække og arbejde hårdt for at lukke udbrud ned, de er trods alt mennesker. Intet hold kan trække 15-20 dage i træk.

Jeg synes Contador har ageret lidt dumdristig i denne giro.
Det ved jeg nu ikke. Jeg må ærligt tilstå at jeg ikke har forstået det, når Tinkoff-Saxo gang på gang har holdt snor i fuldkommen ligegyldige udbrud. De tidlige udbrud har sjældent fået mere end 4-5 minutter på langt de fleste etaper - også selvom det har været et udbrud med fire ligegyldige og perifere italienske ryttere. Jeg synes de har brugt unødvendigt mange kræfter på rigtig, rigtig mange etaper og jeg ved ikke hvem det skal tilskrives, men det er næppe Contador der sidder og bestemmer lige i de situationer. Ryttere som Tosatto og Basso har været ekstremt skuffende, for de skulle jo gerne have overblikket, erfaringen og roen til at vide, hvornår der skulle trækkes hårdt og hvornår udbruddet bare skulle lades køre.

Hahaha, Landa forsøger at få Zakarin til at trække. Han virker faktisk decideret usympatisk, ham Landa. Han indrømmede blankt at de forsøgte at udnytte Contadors tekniske problemer, på etapen over Mortirolo. Da han styrtede forleden blev han og Astana også trukket et stykke af en af deres biler. Aru er åbenbart også utilfreds med at Uran ikke vil køre med rundt. Hvad forventer de? Astana er godt nok en skamplet. Jeg tror virkelig ikke at de har mange venner i feltet, måske lige udover Katusha.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Lige nu er det i hvert fald Landa, der gør alt for at forsvare Contadors trøje.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Blau;

Lars Michaelsen blev direkte stillet det spørgsmål. Han sagde at Contador synes noget andet, og så må vi lytte og forstå hans beslutninger. Rogers har også sagt noget i stil med, at det selvfølgelig ville være mere klogt at lade et udbrud køre, evt. afgive trøjen og så gemme holdet lidt mere. Men Alberto vil have det anderledes, og så er det selvfølgelig svært at gøre noget, når Astana samtidig er så stærke og sætter så meget ind.

Er Landa gået kold?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Hahahaha godt lavet Astana. Det er på alle måder et mystisk hold!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

PuyolErGud
Indlæg: 10805
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 602 gange
Blevet takket: 584 gange

Re: Cykling

Indlæg af PuyolErGud »

Mystiske beslutninger fra Astana. De skal da bare give guld gas..

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Cykling

Indlæg af klogfyr »

Åndssvagt af Astana håber de taber etapen på det.


Sent from my iPad using Tapatalk

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg kan rigtig godt lide Contador, men det her er lidt fesent. Ingen etapesejre, det er hans stærk enkelstart, som er den primære årsag til han vinder giro'en.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: Cykling

Indlæg af Belitime »

Contador vandt Giroen, selvom Aru og især Landa var bedre i bjergene. Nu har Contador en undskyldning for at tabe stort til Froome, Quintana og Nibali i Touren.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Cykling

Indlæg af Blaugrana92 »

Den sidste etape i Giro'en er kort og kedelig. Så ... her er min liste over de sejeste ryttere:

Luca Paolini. Ryder Hesjedal. Adam Hansen. Bernhard Eisel. Alessandro Petacchi. Simon Gerrans.

Mange tak.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Cykling

Indlæg af Xavi6Smede »

Mon ikke vi får en væsentlig stærkere Contador at se i Touren. I 2011 var han i topform i Giroen, men kunne ikke holde formen til Touren. I år har det hele tiden været meningen, at han ikke skulle ramme Giroen i topform, men først ramme den i Touren.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster