Basketball

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Timberwolves i nat, kæft det' feeed. Forhåbentlig får vi KG at se!

BarçaDK

Re: Basketball

Indlæg af BarçaDK »

Blaugrana92 skrev:det' feeed
Jyder :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Shit man kan købe billetter til onsdagens kamp mellem Timberwolves og Wizards for $5, hvis man kan fremvise college id :D Meget godt lavet at KG får sin debut på hjemmebane. Håber han får en positiv indvirken på holdet. De spiller liidt for utålmodigt og det resulterer i lidt for mange turnovers.

btw har kun set første halvleg af nattens kamp, så no spolers :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

TWolves-Rockets
Spoiler
Vis
Kæft hvor er det ærgerligt at de ikke slår Rockets.. Jeg kan godt nok ikke lide Rockets. De har så mange spillere jeg ikke bryder mig om, og jeg hader at de næsten altid tager omkring de 40 3'ere hver fucking kamp (snitter 34 pr kamp, men så en forleden hvor de skød fucking 46!!). Jeg hader at se på det. Jeg har også skrevet det før, men damn hvor er det bare for meget. Det er også derfor jeg nogle gange ikke kan lide at se GSW og TrailBlazers, og det er på trods af de har nogle rigtig underholdende spillere.

I nat var de heldige at også TWolves var skide ineffektive, især Pekovic fejlede en del. Det er sgu også bare ærgerligt at de har så mange skader, Baz med fingerskade, Bennet ude med ankelskade og Neal ude med ankelskade. Men jeg troede godt at de kunne trække fra Houston med et W, især fordi Dwight Howard og Pat Beverly ikke var med.

Wiggins (30 points!!) og Rubio var de eneste som gjorde det godt nok, men Wiggins havde lidt for mange turnovers. 5 er ikke godt nok, og Pek havde også for mange turnovers. En center må ikke have så mange. Jeg kan leve med at en boldfordelene PG har 5 turnovers, de hører ligesom med når man snitter næsten 9 assist pr kamp.

I øvrigt er det også lidt tydeligt at LaVine ikke er den fødte PG. Håber dog at han udvikler sig til at blive en klassespiller. Han har i hvert fald potentialet til det. 2 point og 1 assist på 14 minutter er ikke helt godt nok, men samtidig var de også rigtig gode til at lukke ham ned.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:TWolves-Rockets
Spoiler
Vis
Kæft hvor er det ærgerligt at de ikke slår Rockets.. Jeg kan godt nok ikke lide Rockets. De har så mange spillere jeg ikke bryder mig om, og jeg hader at de næsten altid tager omkring de 40 3'ere hver fucking kamp (snitter 34 pr kamp, men så en forleden hvor de skød fucking 46!!). Jeg hader at se på det. Jeg har også skrevet det før, men damn hvor er det bare for meget. Det er også derfor jeg nogle gange ikke kan lide at se GSW og TrailBlazers, og det er på trods af de har nogle rigtig underholdende spillere.

I nat var de heldige at også TWolves var skide ineffektive, især Pekovic fejlede en del. Det er sgu også bare ærgerligt at de har så mange skader, Baz med fingerskade, Bennet ude med ankelskade og Neal ude med ankelskade. Men jeg troede godt at de kunne trække fra Houston med et W, især fordi Dwight Howard og Pat Beverly ikke var med.

Wiggins (30 points!!) og Rubio var de eneste som gjorde det godt nok, men Wiggins havde lidt for mange turnovers. 5 er ikke godt nok, og Pek havde også for mange turnovers. En center må ikke have så mange. Jeg kan leve med at en boldfordelene PG har 5 turnovers, de hører ligesom med når man snitter næsten 9 assist pr kamp.

I øvrigt er det også lidt tydeligt at LaVine ikke er den fødte PG. Håber dog at han udvikler sig til at blive en klassespiller. Han har i hvert fald potentialet til det. 2 point og 1 assist på 14 minutter er ikke helt godt nok, men samtidig var de også rigtig gode til at lukke ham ned.
Spoiler
Vis
Jeg er også noget træt af Rockets. Især Harden. Jeg synes Harden virker som en rigtig fed person, men den måde han spiller på ... så mange free throws. Han sælger dem hver gang - og dommerne bider på hver gang. Jeg ved ikke hvor mange gange i nattens kamp, hvor jeg talte et "block" i Rockets' ende af banen, hvor der utvivlsomt ville være dømt en fejl, hvis det var Harden der var involveret. Men det er den samme gamle plade; det gør bare en forskel at være en stjernespiller og være på et big market franchise.

Wiggins spillede rigtig fint synes jeg. Han var involveret i langt størstedelen af de føromtalte "blocks" fra Rockets, hvor der virkelig skulle have været dømt en fejl. Han skulle have været ved free throw linjen i hvert fald 5 gange mere end han var det. Men han imponerer virkelig. Hans jumper ser så smooth ud og han bliver mere og mere moden i sit spil - og han begynder også at vise lidt tænder og lederevner. Han fik en technical i nat - det kunne jeg rigtig godt lide. Han skal vise at han vil vinde og at han kan være ilter. Noget af det der gør de bedste til de bedste, er at de har kant og ikke er blege for at sætte sig igennem. Harden, Westbrook (især Westbrook), LeBron, Kobe. De er alle sammen gode til at vise at de vil det.

Rubio er bare så god. På Reddit var der folk der grinte af ham, da han gled i en direkte duel med Harden. Jeg kunne ikke lade være med at tænke, at det kun viser én ting; at Rubio spiller defence med en intensitet der er sjældent set. Ja, Rubio bliver crossed up i ny og næ. Det er en klar konsekvens af at han konstant forsøger at stjæle bolden eller fremprovokere en fejl fra sin modstander. Han skød desværre ikke så godt i nat - primært fra bag trepointslinjen - men han ser så meget mere selvsikker ud på sine jumpers. Og de ser meget, meget, meget pænere ud inden de gjorde i starten af sæsonen. Han har fuldstændig ændret sit skud. Men han var i triple-double territorie i nat. 14 points, 9 rebounds, 7 assists.

I øvrigt meget fedt at Adreian Payne lige byder ind med en double-double. Han er altså (også) rookie og 24 år gammel. Man kan hurtigt glemme hvor ungt et hold det er. Ser man bort fra Pek og Martin, så var det jo et latterligt ungt hold der blev brugt i nat. Nu glæder jeg mig bare til onsdag, hvor KG vender tilbage. Det bliver vildt nok.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Jeg synes også godt nok dommerne var for venlige mod Rockets, men det er jo ingen nyhed. Som du nævner vil franchise spillere som LeBron, Kobe, Durant og Harden altid få de der FTs. Det kan godt være at Pek "kun" fik 13 rebounds, men var også fordi han blev fejlet mange gange.

Rubio er en vanvittig god PG og han har sgu også forbedret sit skud, selvom han ikke ramte såå godt i går, men han er sgu undervurderet. Det viser sgu lidt niveauet i West, at sidstepladsen var tæt på at slå 3rd seed på hjemmebane, og nummer 9/10 slog nummer 2 i East.

BarçaDK

Re: Basketball

Indlæg af BarçaDK »

Jeg har kun set to halve NBA-kampe i 2015. :? Har simpelthen ikke tid.

Brombi, jeg har det lidt ambivalent med treere. På den ene side er det er irriterende at se et hold lægge deres spil an på dem. På den anden side er der noget sejt dominerende i når en spiller skyder modstanderen i sænk.

Lidt mærkeligt. Jeg er ikke vild med GSW, men jeg er helt pjattet med Curry og Thompson.

Det her er fx også ret sejt. Men det er selvfølgelig også lidt mere end bare skuddet.
phpBB [video]

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

BarçaDK skrev:Det her er fx også ret sejt. Men det er selvfølgelig også lidt mere end bare skuddet.
phpBB [video]
:ned:
Blaugrana92 skrev:På Reddit var der folk der grinte af ham, da han gled i en direkte duel med Harden. Jeg kunne ikke lade være med at tænke, at det kun viser én ting; at Rubio spiller defence med en intensitet der er sjældent set. Ja, Rubio bliver crossed up i ny og næ. Det er en klar konsekvens af at han konstant forsøger at stjæle bolden eller fremprovokere en fejl fra sin modstander.
:glad:

Det er lidt ligesom at Mozgov nåede at blive et kæmpe laughing stock, fordi han blev tværet fuldstændig af Blake Griffin. Men jeg har hundrede gange mere respekt for en spiller, der rent faktisk hopper og contester skuddet (eller dunket) end en spiller der bare siger "NOPE" og træder et skridt til siden. ;-)

Men! Det var et par gode crossovers af Harden. Dét kan han godt finde ud af.

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Basketball

Indlæg af Alcantara »

Fuck. Rose er blevet skadet igen. Det drejer sig om en meniskskade i højre mediale menisk. Det er fandme 3. knæskade på 3 år. Har godt nok ondt af ham, især når han har brugt så længe på at blive klar igen. Håber virkelig han kommer stærkere tilbage.

BarçaDK

Re: Basketball

Indlæg af BarçaDK »

Blaugrana92 skrev:
Blaugrana92 skrev:På Reddit var der folk der grinte af ham, da han gled i en direkte duel med Harden. Jeg kunne ikke lade være med at tænke, at det kun viser én ting; at Rubio spiller defence med en intensitet der er sjældent set. Ja, Rubio bliver crossed up i ny og næ. Det er en klar konsekvens af at han konstant forsøger at stjæle bolden eller fremprovokere en fejl fra sin modstander.
:glad:

Det er lidt ligesom at Mozgov nåede at blive et kæmpe laughing stock, fordi han blev tværet fuldstændig af Blake Griffin. Men jeg har hundrede gange mere respekt for en spiller, der rent faktisk hopper og contester skuddet (eller dunket) end en spiller der bare siger "NOPE" og træder et skridt til siden. ;-)

Men! Det var et par gode crossovers af Harden. Dét kan han godt finde ud af.
Du misforstår mig lidt. Jeg taler egentlig bare i forhold til treere. Som sagt synes jeg ikke det er vildt fedt, når et hold skyder dem i et væk, men... Det Harden gør dér. Det ikke ikke så meget det at Rubio skvatter (jeg er enig med dig, fuck om man går på halen og ser lidt fjollet ud, hvis det bare forbedrer ens defense i det lange løb), men den crossover ville give plads til et trepointsskud over for samtlige spillere i verden. Når man så også rammer skuddet, så er det umuligt at dække op for. Og det giver sjovt nok tre point. Det synes jeg er ret sejt, når en spiller er god til.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Basketball

Indlæg af JonasV »

Alcantara skrev:Fuck. Rose er blevet skadet igen. Det drejer sig om en meniskskade i højre mediale menisk. Det er fandme 3. knæskade på 3 år. Har godt nok ondt af ham, især når han har brugt så længe på at blive klar igen. Håber virkelig han kommer stærkere tilbage.
:(

Det er simpelthen så synd.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

BarçaDK skrev:Jeg har kun set to halve NBA-kampe i 2015. :? Har simpelthen ikke tid.

Brombi, jeg har det lidt ambivalent med treere. På den ene side er det er irriterende at se et hold lægge deres spil an på dem. På den anden side er der noget sejt dominerende i når en spiller skyder modstanderen i sænk.

Lidt mærkeligt. Jeg er ikke vild med GSW, men jeg er helt pjattet med Curry og Thompson.

Det er også fint at skyde 3'ere. Jeg er bare træt af hold som bruger det som taktik. Det fungerer kun hvis du har en Ray Allen, som kan komme ind og skyde de 3'ere, men så er det heller ikke 40 skud pr kamp. Det er simpelthen for grimt at se på. Selvfølgelig kan det være fedt, som fx OKC i nat. De skød godt nok 24 3'ere (Nok mest fordi Dion Waiters havde lidt selvtillidsproblemer og skød 9 forsøg), men det var da også fedt at de pludselig i 4. quarter bare skød 3 3'ere back to back. I det hele taget er de begyndt at tage færre 3'ere, og begyndt at spille mere low post basketball. Den nye Enes Kanter har også gjort det lettere.

Når det er sagt, så skal dig og Jones lige se lidt mere :D


Westbrook havde i øvrigt en triple double i nat på under 3 quarters. Det er fucking vanvittigt, 20 point, 11 rebounds 10 assists. Ikke den største triple double, men spillede slet ikke 4. quarter. Kevin Durant er stadig ude med skade!

JonasV skrev:
Alcantara skrev:Fuck. Rose er blevet skadet igen. Det drejer sig om en meniskskade i højre mediale menisk. Det er fandme 3. knæskade på 3 år. Har godt nok ondt af ham, især når han har brugt så længe på at blive klar igen. Håber virkelig han kommer stærkere tilbage.
:(

Det er simpelthen så synd.

Så skide ærgerligt. Det er SÅ synd for ham. Han var uden tvivl et af de største talenter i flere år, en af de mest eksplosive og atletiske spillere, men er du gal hvor har skaderne ødelagt ham. Så er Bulls vist ude af mesterskabsræset i år. Tror på Cavs og Atlanta i Eastern Finals.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Har lige set nattens Timberwolves-kamp ... for anden gang!
Spoiler
Vis
Fantastisk, fantastisk kamp. De startede tåkrummende dårligt med at skyde 0-11 fra kampens starte og de var helt nede og være 15 point bagud. Men de spillede en solid omgang defense og fik ligeså stille spist sig ind i kampen.

Kevin Martin kunne gå på vandet. Så mange svære skud som han smed i alligevel. Jeg mindes i hvert fald tre and ones fra K Mart. Wiggins gør det også ganske solidt med 19 point, 3 rebounds og 2 blocks. Pek havde problemer i det meste af første halvleg, men kom godt efter det som kampen skred frem og endte med en solid double-double med 15 point og 13 rebounds. Rubio havde endnu engang store problemer med sine skud, men han gjorde til gengæld så mange andre ting, og endte faktisk i triple-double territorie med 6 point, 7 rebounds, 8 assists og 4 steals.

Og så var der KG. Han gjorde det han altid har gjort; lidt af det hele. 5 point, 8 rebounds, 2 assists, 1 steal og 1 block. Han bidrager i alle spillets facetter - og vigtigst af alt så indpisker han en vinder-attitude på holdet. Derudover var det fantastisk at se hvordan han brugte enhver lejlighed, på at guide og coache alle de andre spillere, om så det var Rubio, Pek, Wiggins eller Payne. Han har noget at sige til dem alle og de er alle interesserede i at høre hvad han siger. Det er ikke fordi han gerne vil være træner og bestemme hvad de andre spillere gør. Det er udelukkende fordi han altid gerne vil hjælpe, give gode råd og dele af sin enorme erfaring. KG bliver så meget værd og det er bare om at suge så meget til sig som overhovedet muligt, for det er ikke til at vide om han er der i 2 måneder eller 2 år endnu.

Nu er Timberwolves 5-4 i februar. De har slået Heat, Grizzlies, Pistons, Suns og Wizards - alle er ganske, ganske stærke hold, som ikke bare bider skeer med uden videre. De 4 kampe de har tabt har været mod nogle af de allerstærkeste i hele ligaen i denne sæson. Warriors, Hawks, Rockets og Mavericks. Det her hold vokser for hver kamp de spiller. Hvis de kan holde sig nogenlunde skadesfri i næste sæson, så er det den bedste mulighed for at nå playoffs, at Timberwolves har haft siden Garnett forlod dem i 2007.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Nu har jeg så også lige set kampen. Skal ikke se den igen. Udover nogenlunde TW defense, så var det ikke en vild køn kamp. Især ikke første halvleg. Men KG's tilstedeværelse kan mærkes tydeligt. Som du rigtigt siger kommer han med en vindermentalitet, noget især TW mangler. Jeg har ofte set dem tabe med et par point fordi de ikke rigtigt ved hvordan man afslutter kampe som vindere.

Jeg tillader mig lige at quote mig selv, og bid gerne mærke i det sidste (i øvrigt en af de kampe hvor de var tætte på) :D
Brombi skrev:Timberwolves-Mavericks
SÅÅÅ tæt på! Kom igen Timberwolves, i er begyndt at spille god basket. Dog mangler de lige noget styrke i luften, og helt klart nogle kald i deres retning. Dommerne var virkelig pinlige! Lækkert at se Rubio tilbage, fuldstændig latterligt at han selvfølgelig får -1 score, der slet ikke tager højde for at han har siddet ude i lidt over 40 kampe!

Ricky Rubio: 10points (44%), 4 assists og 3 rebounds på 21 min! Det er ganske glimrende.
Thaddeus Young: 15 points (50%), 3 assists, 9 rebounds! Rigtig god kamp af ham, han lukkede fuldstændig ned for Nowitzki i anden halvleg!
Nikola Pekovic: 8 points (36%), 1 steal, 10 rebounds. Ok kamp, kunne godt have gjort det lidt bedre, men det er tydeligt at han stadig ikke helt er i topform, men han er så vigtig.

Mavs starter fuldstændig vanvittigt ud, men Timberwolves holder fast og lader sig ikke skræmme. De fortsætter deres spil, uden at skyde forhastede 3-pointers.

Hvis de holder sig skadesfrie de resterende kampe, tror jeg godt de komme op på 15 wins i alt! De resterende modstandere er næsten alle +.500 hold! 22 af 34 modstandere er +0.500 og 5 af de 12 under .500 er på udebane!!! Dermed mener jeg at de bør kunne komme op på 15 wins (de mangler 7)
Nu mangler de kun 2 wins for at ramme 15 wins, og jeg tror de kan nå højere, og jeg ville ikke blive overrasket hvis de rammer +20 wins ved enden af sæsonen. Tilføjelsen af KG betyder så meget.

Og så er der Wiggins. Fuck mig hvor er han lækker at se på :D

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Basketball

Indlæg af Blaugrana92 »

Timberwolves mod Bulls i nat. So we meet again. Kom så Wiggins, tvær de røde kalve ud! :twisted: ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster