Basketball

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Godt indlæg du, vi er næsten enige hele vejen :D Dog tror jeg der skal noooget mere til end bare D.Rose holder sig skadesfri, hvis de skal vinde mesterskabet.

Anyways, Grizzlies rev Clippers rundt i går, og det var nok en af de bedste Gasol kampe jeg har set. Han er for vild, total dominerende og god til at score under kurven - og han er en god skyder i forhold til sin størelse. Men det er nok bedst for ligaen hvis Gasol og A.D. bliver hvor de er. Det ville være lidt ligesom LeBron som tager til Heat. Men ja, en Anthony Davis i enten Spurs eller OKC ville nærmest sikre dem et mesterskab (såfremt de holdt sig skadesfrie self:)).

Man skulle virkelig have oddset i går, alle kampene gik som man kunne have forudset dem. Trailblaizers bankede Celtics, Grizzlies bankede Clippers, Heat bankede Hornets, GSW bankede OKC og Nuggets bankede Lakers. Kun den sidste kamp ville jeg have været i tvivl om.

Sad lige og så bider af nogle kampe fra 92 OL og NBA i slut 80'erne. Der er godt nok stor forskel på spillet. For det første var det meget mere fysisk. På OL holdet i 92 var kun tre af dem under 2meter (Jordan og Barkley var 1.98, men Stockton var1.85). Jeg tror at OL holdet i 2012 skød 27 3'ere i en kamp. Jeg tror nærmest ikke at holdet i 92 skød 27 i hele turneringen. Hvis Charles Barkley spillede i dag, ville han være verdens bedste, og det samme med næsten resten af Dream Team. Omvendt tror jeg at næsten alle 2012 spillerne ville være gennemsnitlige spillere, med undtagelse af LeBron (og mååske Kobe), men så havde han også kun været gode, og ikke i nærheden af at være GOAT.

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Basketball

Indlæg af UncleBobbyB »

Hehe, skulle jo rundt om det hele. Men hvis Bulls er skadesfrie når vi når playoff, så er de holdet man skal slå i Eastern Conference. Cleveland kommer nok også til at skulle have noget at have sagt. Ved godt det tidligt, men tror ikke helt på dem.
Ja, flot kamp af Grizzlies og Gasol.. Men hvad sker der lige for Clippers? Noget der skulle være a champions year.. Men de er vel kun a 3 and D til sf, fra at være giftige igen også genfinde intensiteten fra sidste år. For min skyld må de dog gerne blive ved med at stinke :D Nah, Gasol skal til New York hvor han sammen med Carmelo ville danne en frontcourt der ville give de andre hold i Eastern Conference mange søvnløse nætter, tror han ville fungere rigtig godt i the triangle, som hans bror også gjorde. Calderon – Shumpert - …. – Melo – Gasol.. Not bad og eftersom både Stoudemire OG Barganis kontrakter udløber til sommer, så har the Zen Master meget at gøre godt med – tror de går en god tid i møde, de skal bare være lidt tålmodige :D
A.D skal blive i Pelicans nogen år endnu og se hvad der sker.. for now.
Haha ja, endelig en runde hvor alle favoritterne vinder.. Men når man selv gør det, så der altid et hold der failer!
Helt enig.. Spillere som Barkeley og Malone ville seriøst gøre ondt på mange af spillere i dag. Dengang fik en guard jo tæsk hver gang han nærmede sig the paint – som da Malone plantede sin albue lige i Isaah Thomas’ hoved. Men grunden til den udvikling er jo også at NBA lavede nogen regler, der skulle dæmpe op for det fysiske spil – hvis jeg ikke tager helt fejl. Kobe, Malone, Barkeley etc har jo også været ude og snakke om hvor soft spillet er blevet og at der bliver dømt flagrants fejl for det mindste.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Desværre er Bulls et enten/eller-hold, hvor de enten vinder rimelig overbevisende eller omvendt. Det er sjældent jeg ser dem vinde de tilfældige sejre, som skal til for at vinde mesterskabet. Men hvis de rammer formen uden skader, er det klart de stærkeste i East. Og fordi East generelt er "dårlige" for tiden, bliver det ikke det store problem for Cavs at komme i playoffs. Men så heller ikke mere end det - som du siger, det er tidligt.

Clippers mangler virkelig en identitet, som så mange eksperter også påpeger. Derudover ser jeg det som, at de mangler noget klart defensivt, jeg synes at Griffin er rimelig overvurderet. Han er sådan en humørspiller. Men ligesom med Dwight Howard, når det lykkedes for ham er han for vild. Derudover ser jeg det også som et problem at DeAndre Jordan kun kan score ved at dunke. Men ja, jeg har ikke noget imod at de failer. CP3 kunne godt bruges andetsteds :)

Knicks mangler også en center, ja :) Men ja, han ville passe rimelig godt ind, ham Gasol. Tror også de ville få et giftigt hold hvis de fik ham. Generelt kunne det være fedt at få alle de gamle hold op til deres storhedstid. Lakers, Bulls, Celtics, Pistons og Knicks. Selvom Knicks nok ikke rigtig kan sammenlignes rent mesterskabsmæssigt.

Jeg synes at have læst at nogle af reglerne blev ændret til fordel for Jordan, jeg ved det ikke, men det er lidt irriterende. Ville gerne se noget mere fysisk basket, og noget mere flow - jeg er i hvert fald vild med den måde Barkley spillede. Kæft et bæst. Spillet er også blevet soft forstået på den måde, at alle nærmest er bedste venner inden kampene, og at alle, uanset om de brænder, får en high five når de skyder straffekast. Det ser man ikke rigtigt, når man ser nogle gamle klip. Det er sjovt at se Barkley og de andre eksperter snakke om, hvor latterligt det er at se på, at LeBron går rundt og krammer alle modstanderne inden kampstart, eller hvordan Skip Bayless snakker om, latterligt det er at se på LeBron og Durant bare være 'best friends' under finalerne.

[quote="UncleBobbyB"]som da Malone plantede sin albue lige i Isaah Thomas’ hoved./quote]

Eller alle andre han plantede albuerne ind i :D Men han var cool. Ligeosm resten af 92 Dream Team. Hvem er din all-time favorite?

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Basketball

Indlæg af UncleBobbyB »

Ja, det rigtigt nok – men jeg tror at de rammer formen eller hvert fald tæt på. Men jeg tænker også, hvem skal slå dem i 7 kampe i east?? Ja måske Cleveland, hvis de får skibet på rette spor, hvilket jeg har store tvivl omkring. Hørte lige Skip Bayless og Stephen A Smith, tale om at Kyrie Irving ikke vil/gider at spille andenviolin i Cavs – og de sammenlignede det lidt med situationen med en ung Kobe og Shaq.. Og Smith, endte med at sige at hvis det bliver ved sådan, kan det være at de trader Irving.. Men nu må vi se.

Ja præcis.. Men sidste år havde de jo den 7 bedste defensiv og Griffin endte som 3’er i MVP og Deandre spillede sin bedste sæson – så mange inkl mig selv, havde regnet med at de ville fortsætte i samme spor. Men tror ikke de kan vinde et mesterskab med den roster der- de har jo ikke en Lockdown defender, og når man tænker på de SG/SF man skal igennem i western conference så rækker Matt Barnes altså ikke langt. Men måske ligesom Cavs, får de også vendt kurven.

Knicks går helt sikkert bedre tider i møde, med Phil i spidsen.. Håber også på det samme med Lakers. De skal bare blive ved med at tabe, så de kan få et højt pick og drafte Okafor eller Karl-Anthony Towns:D Sammen med Randle ville fremtiden se meget lysere ud. Og Boston skal finde ud af om de vil beholde Rondo eller trade ham, nu hvor de draftede Marcus Smart synes jeg de burde drafte ham. Han kan da heller ikke være interesseret i genopbygning som 28 årig? Men han er jo free agent til sommer – så Boston skal handle inden trade deadline hvis de vil have noget for ham.

NBA er blevet alt for pivet og ja, det der med at være venner og kramme og det ene eller det andet, wtf.. Man så ikke Barkley og Jordan kramme hinanden under finalerne i 1993! Men udviklingen mht til at de er best friends, er jo helt klart kommet med al det commerciel der er ved siden af basket nu om dage, eller det kan hvert fald være en af grundene.

Haha, ja det var den behandling man fik som guard dengang. Men ligaen var jo også meget domineret af big men der.
Men jeg går totalt mainstream og siger THE GOAT – Michael Jordan. 6 for 6 with 6 NBA finals MVP – som Stephen A Smith siger. Har også set alle de deres championships run på youtube. Greatest ever. Hvem er din?

Og tænk lige over hvor mange af de store spillere i 90'erne der aldrig vandt et mesterskab på grund af Jordan og selvfølgelig også the Dream.. Men jeg er jo en af de mange, der er sikker på at Bulls havde vundet 8, hvis Jordan ikke havde forsøgt sig med Baseball.. Selvom andre vil sige, at det var det der gav ham fornyet motivation til at komme tilbage og vinde 3 igen.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Det er lidt svært at sige, hvem der er favoritten, der er jo så mange at vælge i mellem :)
Selvfølgelig er Jordan en af dem, når man er vokset op med ham. Men som skrevet tidligere var der også noget specielt ved the round mound of rebound, sir Charles :D Han var jo et bæst uden lige, så han er også helt klart en af dem.

Gasol var god i nat, de vandt men var tæt på at smide det hele væk i 3rd quarter.

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Basketball

Indlæg af UncleBobbyB »

Jeg blev født under hans prime, så jeg nåede desværre ikke at opleve ham. Men ud fra alt hvad jeg har set af ham og læst om ham - er han helt klart my alltime favorite. Selvom der er rigtigt mange at vælge mellem.

Og ja.. det lidt for dårligt at Bulls er ved at smide en kamp, når de har så stort et forspring. Men dejligt at se både Gasol og Rose tilbage - og de ser begge gode ud, nu gælder det bare om ikke at blive skadet igen!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Hvordan kan Heat stadig have så meget dommertække? det står 95-95 i 4. med 5 min tilbage, og GSW er i hvert fald blevet snydt for 5 point inden for 30 sek.

Derudover er det så træls at se, hvor lidt der skal til for at der bliver dømt fejl.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

BUM og så røg GSW foran med 9, bare på halvandet minut. 2 3'ere og 3 FT. Heat airballer 2-3 gange.
Det fede ved GSW er at de også god basket. De scorer nemlig mange 3'ere, hvilket kan være rimelig træls at se på (samme kritik af Rockets) men de er rigtig gode til at flytte bolden rundt, og Steve Kerr er virkelig god til at sætte spillet op.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

GSW viser virkelig gode tegn, tror klart de er contenders til at vinde western. Steph Curry må nok være en af ligaens bedste pt, han er i hvert fald den bedste på sin plads. Kæft hvor er han god. 40p, 6 reb, 7assists og 3 steals. 73% bag 3-pointlinjen, og 63% generelt fra gulvet (på 37 min), det er jo for vildt.

Omvendt kan man se hvor dårlig Norris Cole er:

Norris: 4p, 2reb, 2assists, 1 steal. 0% (4 forsøg) bag 3-pointlinjen, og 12% generelt fra gulvet! (på 28 min!!)
Chalmers skyder 23%, 14p og 4assist på 38 min!!

Man kan godt se at de mangler Wade, og i høj grad LeBron. Hvis ikke de får sig en ordenlig PG, så ryger de ind i en ond spiral. Eastern Conference er lige akkurat dårlig nok til, at Heat nok skal komme i playoffs. Måske klarer de sig også OK i playoffs, men de kommer ALDRIG til at vinde, med det her hold. Og med den placering får de også et dårligt draft pick, så de må nok kigge efter free agents eller i udlandet.

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Basketball

Indlæg af UncleBobbyB »

De ser virkelig stærke ud efter Kerr er kommet til og ligner en tidlig favorit til at komme ud af western conference. Som et af de eneste hold, har de jo potentiale til at være top 5 eller endda 3 - både offensivt og defensivt. Og de mangler stadig deres David Lee. Og Curry er jo on fire... fuldstændig latterligt, har lige set highlights - og han får det til at totalt nemt ud jo! En western conference finals mellem Spurs og Golden State.. Eller måske Rockets med deres 3'ere ;)

Enig i at HEAT ikke kommer til at vinde - men jeg tror de kommer til at lave noget larm - og hvor meget larm, afhænger selvfølgelig Dwades health.. Tror de satser på free agents - Miami er tiltrækkende + at du også kommer til at spille med Bosh som jo stadig er en god spiller - og til dels dwayne wade kommer selvfølgelig an på hvordan knæene har det. Men tror helt klart free agents vil høre på Miami når den tid kommer.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Jeg er lidt træt af kamptiderne og hvilke hold der bliver vist på zulu. Læste at Durant var blevet meldt klar. Ved du noget om det?

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Basketball

Indlæg af UncleBobbyB »

Jeg har faktisk endnu ikke set en kamp på zulu - men det fordi jeg låner en vens league pass! Men siden NBA startede, har jeg slet ikke kunne holde mig vågen i skolen ha ha, heldigvis er der snart læseferie!!!!!

Nej, har ikke læst noget om Durant og jeg tvivler stærkt på at han er blevet klar. Men jeg har til gengæld læst at Westbrook er i spil til på fredag, og er ret sikker på at Durant først ville være klar efter RW..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

UncleBobbyB skrev:Jeg har faktisk endnu ikke set en kamp på zulu - men det fordi jeg låner en vens league pass! Men siden NBA startede, har jeg slet ikke kunne holde mig vågen i skolen ha ha, heldigvis er der snart læseferie!!!!!

Nej, har ikke læst noget om Durant og jeg tvivler stærkt på at han er blevet klar. Men jeg har til gengæld læst at Westbrook er i spil til på fredag, og er ret sikker på at Durant først ville være klar efter RW..
Kæft jeg kunne godt bruge noget league pass!

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Basketball

Indlæg af UncleBobbyB »

Brombi skrev:
UncleBobbyB skrev:Jeg har faktisk endnu ikke set en kamp på zulu - men det fordi jeg låner en vens league pass! Men siden NBA startede, har jeg slet ikke kunne holde mig vågen i skolen ha ha, heldigvis er der snart læseferie!!!!!

Nej, har ikke læst noget om Durant og jeg tvivler stærkt på at han er blevet klar. Men jeg har til gengæld læst at Westbrook er i spil til på fredag, og er ret sikker på at Durant først ville være klar efter RW..
Kæft jeg kunne godt bruge noget league pass!
Ønsk dig det i julegave!!
Det noget helt andet at se kampene med de amerikanske kommentatorer i forhold til den danske dækning - ikke fordi der noget galt med Bilde og ham den anden, men der stadig stor forskel. Men du kan også godt vinke farvel til en fungerende døgnrytme ;)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Ja det kunne være! Jeg er dog glad for Bilde og Vang. Synes ofte at amerikanske kommentatorere kan blive irriterende, især fordi det oftest er hjemmebanekommentatorere.. Eller sådan har det været når jeg har streamet. Fx har det været Fox Oklahoma eller Fox Indiana, når de OKC eller Pacers fx har spillet på hjemmebane. Der er det rart med de to.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster