Basketball

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

UncleBobbyB skrev:Både Gasol og Rose er ude. Men tror stadig de vinder kampen og forbliver ubesejrede på udebane denne sæson, selvom Kings egentlig har været overraskende gode.
Skader, damn hvor de bare ulækre. Er det mig eller er det inden for de sidste par år kommet flere og flere skadede profiler?

@Jones
Anytime!

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Basketball

Indlæg af UncleBobbyB »

Brombi skrev:
UncleBobbyB skrev:Både Gasol og Rose er ude. Men tror stadig de vinder kampen og forbliver ubesejrede på udebane denne sæson, selvom Kings egentlig har været overraskende gode.
Skader, damn hvor de bare ulækre. Er det mig eller er det inden for de sidste par år kommet flere og flere skadede profiler?

@Jones
Anytime!
Det ikke bare dig, der har været helt grotesk.. De sidste par sæsoner 2-3, er stjernerne nærmest stået i kø for at blive skadet.. Bortset fra LeBron, meget kan man sige om ham - men han er sgu en ørn til at holde sig fra de store skader.
Men der har jo også været tale om, at de skulle skære ned i kampe - det var både LeBron og Nowitski ude og udtale sig om.
Under preseason prøvede ligaen jo også med de der 44 minutters kampe i stedet for, men spillerne vil hellere ha' færre kampe, end færre minutter - hvilket jo egentlig også er forståeligt nok.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Man godt kunne skære i hvert fald 10 kampe fra.

Ja LeBron er sgu rimelig solid, hvad angår skader. Jeg var mest imponeret over Westbrook inden han blev knæskadet. Tror det var 0 skader siden high school.

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Basketball

Indlæg af UncleBobbyB »

Ja, det var vidst også det Nowitski sagde - at man sagtens kunne finde de 16 bedste hold, med færre kampe..

Ja, det rigtigt nok. Westbrook var også en jernmand, men man må sige at skaderne har catchet up ;)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Hvem holder du egentlig med?

OKC ligner ikke nogen der når play offs i år. Når man taber mod Nets... Damn..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Lopezzz dit elskede Jazz kunne ikke hamle op med splash brothers :D De e fandme gode, most improved måske? Jimmy Butler kunne også godt få den..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Man kan sige meget om Houston Rockets, men jeg kan ikke li' dem. James Harden fordi han var så utålmodig, med ham i OKC havde de haft et mesterskabshold, men han ville hellere have penge end ringe. Og så bryder jeg mig ikke om hold som vinder på 3'ere. Lige nu imod Mavericks spiller de elendigt basket, enorm ringe under kurven, dårlig defence osv. Men de rammer den ene 3'er efter den anden, og publikum kommer i bukserne som om deres hold spiller godt.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

Til gengæld, Spurs.. Damn hvor spiller de flot basket, ved godt det er mod Brooklyn, men damn..

BarçaDK

Re: Basketball

Indlæg af BarçaDK »

Brombi skrev:Man kan sige meget om Houston Rockets, men jeg kan ikke li' dem. James Harden fordi han var så utålmodig, med ham i OKC havde de haft et mesterskabshold, men han ville hellere have penge end ringe. Og så bryder jeg mig ikke om hold som vinder på 3'ere. Lige nu imod Mavericks spiller de elendigt basket, enorm ringe under kurven, dårlig defence osv. Men de rammer den ene 3'er efter den anden, og publikum kommer i bukserne som om deres hold spiller godt.
Kunne okc realistisk set godt have beholdt ham, Westbrook, Ibaka og Durant på samme salary cap? :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

BarçaDK skrev:
Brombi skrev:Man kan sige meget om Houston Rockets, men jeg kan ikke li' dem. James Harden fordi han var så utålmodig, med ham i OKC havde de haft et mesterskabshold, men han ville hellere have penge end ringe. Og så bryder jeg mig ikke om hold som vinder på 3'ere. Lige nu imod Mavericks spiller de elendigt basket, enorm ringe under kurven, dårlig defence osv. Men de rammer den ene 3'er efter den anden, og publikum kommer i bukserne som om deres hold spiller godt.
Kunne okc realistisk set godt have beholdt ham, Westbrook, Ibaka og Durant på samme salary cap? :)
Realistisk? Nej, for de er alt for pengehungrende idag. Måske hvis de havde spillet for 20 år siden. Men Harden var også 6th man i OKC, selvom han fik rigeligt med minutter, og tror godt han ville have et hold bygget op om hamselv. Han havde bare muligheden for at lave et legendarisk hold i OKC, men næsten 4 fremtidige hall of famers :)

BarçaDK

Re: Basketball

Indlæg af BarçaDK »

Okay, jeg forstår din pointe nu. :)

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Basketball

Indlæg af UncleBobbyB »

Brombi skrev:Hvem holder du egentlig med?

OKC ligner ikke nogen der når play offs i år. Når man taber mod Nets... Damn..
Jeg er faktisk ikke fan af ét hold som sådan - men hvis jeg skulle vælge et hold ville det være Houston Rockets, med Bulls som en tæt toer. Hvad med dig?

Men mht OKC, så ser det rigtig svært ud - for Western Conference ser virkelig stærk ud, specielt med Pelicans og monsteret Davis og Kings og Cousins, der pludselig også gerne vil blande sig i playoff-racet, så hvis OKC falder for langt tilbage, kan det godt se sort ud at komme tilbage selv når KD og RW kommer tilbage... Og hvis de fik 8. seed, overvej så lige hvilke hold de skal igennem for at komme til finalerne.. Men okc er seriøst bare blevet ramt af uheld siden de var i finalerne i 2012.. Mister James Harden, så bliver Westbrook skadet i første runde i 2013 også bliver Ibaka skadet i 2014 - selvom om Spurs nok havde vundet alligevel, men stadig.. Og hvem ved hvad der så sker når KD bliver free agent i 2016??

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Basketball

Indlæg af UncleBobbyB »

Lige når Bulls ser virkelig stærke ud - så bliver de selvfølgelig ramt af skader.. Sidste kamp var det Taj Gibsons tur til at blive skadet.. Jesus! Krydser fingre for at de er skadesfrie i april, maj og forhåbentlig juni.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Basketball

Indlæg af Brombi »

UncleBobbyB skrev:
Brombi skrev:Hvem holder du egentlig med?

OKC ligner ikke nogen der når play offs i år. Når man taber mod Nets... Damn..
Jeg er faktisk ikke fan af ét hold som sådan - men hvis jeg skulle vælge et hold ville det være Houston Rockets, med Bulls som en tæt toer. Hvad med dig?

Men mht OKC, så ser det rigtig svært ud - for Western Conference ser virkelig stærk ud, specielt med Pelicans og monsteret Davis og Kings og Cousins, der pludselig også gerne vil blande sig i playoff-racet, så hvis OKC falder for langt tilbage, kan det godt se sort ud at komme tilbage selv når KD og RW kommer tilbage... Og hvis de fik 8. seed, overvej så lige hvilke hold de skal igennem for at komme til finalerne.. Men okc er seriøst bare blevet ramt af uheld siden de var i finalerne i 2012.. Mister James Harden, så bliver Westbrook skadet i første runde i 2013 også bliver Ibaka skadet i 2014 - selvom om Spurs nok havde vundet alligevel, men stadig.. Og hvem ved hvad der så sker når KD bliver free agent i 2016??
Jeg har heller ikke rigtig et favorit hold. Jeg holder mere med spillere (hvorfor jeg ikke holder med Heat og Cavs fx) og hvorfor jeg i går holdt med Mavericks (Diiirk). Men der er self altid et hold eller to. OKC, Bulls (I høj grad pga D.Rose men også Joakim Noah), Timberwolves (takket være BG92's fascination af dem og pga Rubio) og Spurs må være de hold, nogle mere end andre self :-)

Spurs self pga Duncan og Parker, men nærmest mest pga Ginobli (nok en af mine yndligns) og Diaw! Folk snakker om at Spurs er ved at være færdige, jeg tror klart de kan vinde i år. Og hvis de skulle gå hen og "blive færdige", findes der allerede spillere på andre hold som ville passe perfekt. De har allerede sikret sig en ny Boris Diaw i Kyle Anderson. Jeg så gerne Rubio overtage Parkers plads. Især hvis han kan forbedre sit jump shot. Og selvom patrioterne ikke bryder sig om at kalde ham det, så er Anthony Davis nok det tætteste man kommer på Duncan, hvis ikke bedre fremtiden.

Men så kan du måske ikke lide det jeg har skrevet om Rockets :D Jeg bryder mig virkelig ikke om den form for basket de spiller for tiden. Jeg har enorm respekt for Kevin McHale, men jeg synes at Rockets er ret heldige. De er et hold som lever på at score på 3'ere, og når de ikke rammer, taber de fordi de ikke rigtig har en plan b. Som skrevet tidligere bryder jeg mig ikke rigtig om Harden, men heller ikke Jason Terry, Dwight Howard eller Garcia. Jeg ville bedre kunne li' de gamle Rockets spillere, The Dream eller Yao Ming, men Rockets idag er jeg altså ikke så meget for.

OKC har været rigtig heldige hvad angår draft picks indtil James Harden. Her mener jeg, at deres picks har levet op til forventningerne og ramt potentialet, i modsætning til Greg Oden fx. Men så rakte deres held så heller ikke længere.
Hvis Harden var blevet i OKC, og KD og RW aldrig var blevet skadet, så havde de vundet finals i år. Heat var bare et meget bedre hold dengang de blev banket, men spillerne er blevet en del bedre i dag, og med så meget tid sammen havde de vundet. Derfor irriterer det mig, at Harden forlod.
Der går en del rygter om, at KD skifter til Wizards i 2016. Det håber jeg ikke. Han kan tage til Washington i slutningen af sit karriere, men hvis han skal skifte nu, skal det enten være Bulls eller Knicks - tror virkelig at The Zen Master kan få det fulde potentiale ud af sit franchise, hvis han får en spiller som KD. Bulls fordi det er de sidste de mangler. Men hvis OKC tanker i år, eller bare får en virkelig dårlig placering, kan de få et godt draft og dermed fuldende deres hold. De mangler en god og dominerende center. En som kan rebounde, score under kurven og som kan stå stærkt i 'posten'. Hvis de får sådan en type, og hvis KD og RW kan holde sig skadesfrie, så tror jeg vi har et mesterskabshold - jeg synes deres bænk er enorm stærk som den er nu.

Det er fedt med hold som Pelicans og Kings (og en masse andre, som har spillet stærkt i år), men er det ikke lidt ligesom sidste år. Der snakkede alle også om at Grizzlies ville være i finals osv. Det er starten på sæsonen, vil gerne se hvad der sker når de hold skal spille de store kampe. Og hvad gør de, når de bliver ramt af skader?
UncleBobbyB skrev:Lige når Bulls ser virkelig stærke ud - så bliver de selvfølgelig ramt af skader.. Sidste kamp var det Taj Gibsons tur til at blive skadet.. Jesus! Krydser fingre for at de er skadesfrie i april, maj og forhåbentlig juni.
Ja det er noget værre noget. Det er så snart bænkspillerne er begyndt at spille godt at de bliver skadet. Det virker til at rigtig mange spillere i dag slet ikke passer på. Et godt eksempel er Derick Rose. Han kører 100% HVER kamp, velvidende om at 70% kunne give en sejr. Han kører 150km/t og stopper op på 1 sekund og laver jump shots.
Det er her man virkelig må beundre Greg Popovich. Han er virkelig god til at minimere skader, og hvile spillere.

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Basketball

Indlæg af UncleBobbyB »

Ja, det er også lidt på samme måde med mig – med at det hold jeg følger mest, er det med mine ynglingsspillere. Og Dwight Howard er ynglingsspilleren, men det stammer tilbage fra gymnasiet før jeg fik interesse for basket, var der en fra min klasse der var Orlando Magic fan og fan af dwight og på den måde blev jeg også fan af spillet og specielt dwight..

Som jeg ser det, er Spurs HELT klart holdet der skal slås i år – selvom det måske ikke helt klikker lige nu, men de mangler jo også Splitter, Mills og Belineli og som Bret Bown træneren for 76’ers, tidligere assistent hos Spurs, sagde, så er Popovich en mester til at få et hold sikkert og ukompliceret gennem de 82 kampe.. Men et generationsskifte er jo unægtelig, det jo klart. Men allerede nu har de Kawhi, som også kun bliver bedre og bedre, Kyle som du nævner og Parker har jo også nogen år endnu. Læste faktisk nogen rygter om at Spurs godt kunne være med i spillet om Marc Gasol til sommer når han bliver free agent, men ja, ellers finder man nok ikke nogen bedre erstatninger for Duncan end Anthony Davis og hvad er er han 21-22 år? Tænk når han er i sin prime?!?! Hvis nogen af de unge spillere vil vinde mesterskaber skal de enten vinde dem nu – eller sørger for at være på hold med ham! :D

Haha, du rigtigt ude efter min ynglingsspiller og mit hold hva ;) Ej, men jeg forstår godt hvad du mener, men 3’eren er blevet en så vigtig del af spillet, specielt hvis man har en dwight howard i posten (ja, han kunne være mere dominerende osv I know) så det godt med folk der kan skyde, som man så da han førte magic til finalerne i 09, der var det stortset bare ham med 4 skyttere. Men The Dream bliver han desværre nok aldrig. Men det er ikke den bedste taktik, det kan vi godt blive enige om. For så snart 3’erne ikke falder, er det slut. Men The Dream var ude og sige at Dwight er klar til at have en MVP-sæson, så nu skal han bare lige komme tilbage fra sin skade. Jeg håber og tror at de kan lave noget larm til april og maj!

Ja, det var så også 3 år i træk at OKC draftede hvert fald 3 spillere der er top-10 i NBA og Ibaka er så en af de bedste defensive spillere i ligaen, fornemt arbejde egentlig.. Det irriterer også mig at, han forlod OKC.. Fordi det er ligesom den formel, holdene burde følge for at vinde mesterskaber.. Gode scouts og gode draft. Det der irriterer mig mest er, selvom han var blevet i OKC ville han jo stadig tjene mange penge? Ved ikke om du kender de præcise tal, men er der SÅ stor forskel på hvad han tjener nu og hvad han kunne tjene, i forhold til de mesterskaber de kunne have spillet om?.. Se engang hvor langt den formel har fået Spurs.. og sådan var det også i de gamle dage jo… Utah Jazz, Jordans bulls, Bad boys pistons og man kunne blive ved.
Jeg tror de næste 2 år bliver afgørende for hvor KD ender- for hvis han ikke har et mesterskab inden da, bliver han nødt til at overveje det, for så er han omkring de 28, så hans næste kontrakt ville i det tilfælde være rimelig vigtig hvis han stadig vil vinde mesterskaber som stjernen på holdet. Tror ikke OKC tanker, for så skal de holde KD og RW ude hele året og det tror jeg ikke kommer til at ske.. men det ville virkelig være dumt at lande som 9 eller 10.. Ingen playoff og ingen god placering ift draft. Nu har de jo Steven Adams og ham de draftede i år Mcgary tror jeg han hed, men han er skadet nu, så de er godt klar over at de skal have en post presence, hvis de vil vinde- Måske kan Adams eller McGary udvikle sig til det?. Som Charles Barkeley siger ”You don’t win championships shooting jumpers”. Men noget andet er, at Reggie Jackson jo også står til at skulle have ny kontrakt, efter de ikke forlængede hans kontrakt inden d. 31 oktober, så de står med en James Harden lignede situation. Og det forventes jo at cappen stiger, så det ikke utænkeligt, at der kommer et hold og tilbyder ham mange penge – OKC kan selvfølgelige matche ethvert beløb, men det bliver spændende og se om de gør det.

Haha ja det selvfølgelig rigtigt nok.. Men Anthony Davis is for real og han er så ung, men dominerer allerede på den måde?? Det jo som at se en ung Messi! Og Cousins er også et bæst.. Men ja, en skade eller to, så de på skideren, helt enig.
Men det bliver stadig rigtig svært for OKC at komme i top 4.. Ja nærmest umuligt..

Popovich er et geni med at håndtere sine spilleres minutter. Ikke ligesom Thibodeau, der er kendt for at give sine starter mange minutter. DRose, sagde ellers han havde lært af sine fejl og det ene og det andet, alligevel sidder han i Jakkesæt hele tiden… Bare hold dig skadesfri fra April af, sammen med alle dine holdkammerater.. Så det syvende trofæ kan komme til Chitown igen :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster