Michael Laudrup

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Michael Laudrup

Indlæg af Bager »

Utrolig er det at vi er danske Barca-fans, men vi har ikke engang en tråd med Michael Laudrup. Det er jo en skandale :)

[youtube]Z7JN779_jHI[/youtube]

Efter de fleste danskere Danmarks bedste fodboldspiller nogensinde. En ægte legende i Barcelona. Et forbillede for nogle af de nuværende Barca-spillere, heriblandt Iniesta. Nuværende træner for Swansea og måske en kommende træner for FC Barcelona?
Visca el Barca

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Michael Laudrup

Indlæg af Bager »

Hvordan synes folk han klarer sig med Swansea? Kunne han være et træneremne for FC Barcelona engang i fremtiden?
Visca el Barca

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Sv: Michael Laudrup

Indlæg af emo »

Vil nok være i overvejelserne. Han gør det godt, svingende men godt nok. Der er ikke meget pres på ham om han bliver 15 eller 10, men presset ville være der i en storklub, om han kan det ved vi ikke endnu. Ha en har i følge sig selv en 10-12 år tilbage som træner.

Han spiller ikke rent boldbessidende imod alle, vil sige at Hjulmand spiller mere som vi end Laudrup. Men håber det bedste for Swansea ikke kun på grund af ham men truppen og det at det virker til at være en sund klub. Samtidigt har de en filosofi som de ikke afviger fra.
Allez...

BarçaDK

Re: Michael Laudrup

Indlæg af BarçaDK »

Han skiftede til Real Madrid :cry:

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Michael Laudrup

Indlæg af zqa »

Judas! ;-)

Jeg tror ikke på ham som træner i Barcelona. Det har han imo ikke været god nok til, at kunne komme på tale som. Jeg tror den fremtidige kurs angående trænere i Barcelona, vil være at tage fra egne rækker.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Michael Laudrup

Indlæg af Jamial »

BarçaDK skrev:Han skiftede til Real Madrid :cry:
Og hvorfor gjorde han det? (Ja, jeg husker det godt, men der var jo en grund...)

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Michael Laudrup

Indlæg af Jamial »

zqa skrev:Judas! ;-)

Jeg tror ikke på ham som træner i Barcelona. Det har han imo ikke været god nok til, at kunne komme på tale som. Jeg tror den fremtidige kurs angående trænere i Barcelona, vil være at tage fra egne rækker.
Laudrup er vel også fra "egne rækker" i en forstand. Og han tænker samme fodbold. Jeg så ham meget gerne i Barca, det gjorde jeg også da Guardiola blev valgt. Manden er tydeligvis god til det han laver.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Michael Laudrup

Indlæg af JonasV »

Har vi ikke allerede en Laudrup-tråd? Virker ret sært...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Michael Laudrup

Indlæg af zqa »

Jamial skrev:
zqa skrev:Judas! ;-)

Jeg tror ikke på ham som træner i Barcelona. Det har han imo ikke været god nok til, at kunne komme på tale som. Jeg tror den fremtidige kurs angående trænere i Barcelona, vil være at tage fra egne rækker.
Laudrup er vel også fra "egne rækker" i en forstand. Og han tænker samme fodbold. Jeg så ham meget gerne i Barca, det gjorde jeg også da Guardiola blev valgt. Manden er tydeligvis god til det han laver.
Ah, det er han ikke. Og tydeligvis god? Arhhh.. Jeg er ikke imponeret.
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Michael Laudrup

Indlæg af Visca El Barca »

Zqa;

Det er rigtigt at han ikke er fra egne rækker, men han er da ret god til sit job, synes jeg. Han gjorde det godt i BIF efter min mening, ret godt faktisk. Han gjorde det også rigtig godt i både Getafe og Mallorca, og han gør laver et fremragende arbejde i Swansea. Hvorfor synes du ikke, han er en særlig god træner?

Det eneste sted, hvor hans ophold kan betegnes som fiasko er Spartak. Men her havde han også problemer med ledelsen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Michael Laudrup

Indlæg af emo »

Nu var den økonomien på Mallorca ringe eller ikke eksisterende, men synes da ikke at han gjorde det ligeså godt med dem som han gjorde med Getafe. Var det ikke noget med at Mallorca blev nr. 10 sæsonen inden, og langt fra den placering sæsonen efter med ML?

Når presset for at levere top-resultater er til stede, hvordan vil ML så klare sig? Det har jeg ikke set endnu, og tror hellere ikke at han har været i den situation før? Måske Moskva, måske ikke, det var et uheldigt eventyr på alle mulige måder.
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Michael Laudrup

Indlæg af zqa »

1; Laudrup har fået en dårligere placering end forgængeren i alle hans klubben. 2; han er blevet fyret to gange (eller gik han selv fra Mallorca?). 3; i Brøndby blev det blot til ét mesterskab, med hvad jeg synes er det bedste hold der har optrådt i den danske liga. 4; han gjorde det af helvedes til i Spartak på trods af stjerner og massere af penge. 5; lad os nu lige se hvor Swansea ender.

Jeg er ikke imponeret. Og hey, jeg har ikke sagt han er dårlig, blot at han ikke tydeligvis er god (ovenstående) og at jeg ikke tror på ham i Barcelona.
#jesuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Michael Laudrup

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Nu var den økonomien på Mallorca ringe eller ikke eksisterende, men synes da ikke at han gjorde det ligeså godt med dem som han gjorde med Getafe. Var det ikke noget med at Mallorca blev nr. 10 sæsonen inden, og langt fra den placering sæsonen efter med ML?

Når presset for at levere top-resultater er til stede, hvordan vil ML så klare sig? Det har jeg ikke set endnu, og tror hellere ikke at han har været i den situation før? Måske Moskva, måske ikke, det var et uheldigt eventyr på alle mulige måder.
I Mallorca var alt ændret, da han kom til. økonomien var, som du selv skriver, virkelig ringe, ja nærmest ikke eksisterende. Alle pegede på Mallorca som en stensikker nedrykker, de havde heller ikke nogen penge til spillerkøb. Jeg synes han klarede det rigtig godt, hvor han i processen havde nogle gode resultater mod tophold.

Jeg synes nu, presset var ret stort på ham i BIF, legenden der vender tilbage til hjemlandet og skal bringe succes. Det er selvfølgelig ikke samme pres som i en klub som Barca, men alligevel. Desuden skal han jo lige have chancen for at vise, om han kan klare presset, om han har det der skal til for at lede en af de rigtige store klubber. Han var dog ret godt til at klare presset som spiller, det giver en god indikation synes jeg.

Personligt synes jeg, han sagtens kan komme i betragtning næste gang vi skal vælge en træner. Han er ikke fra egne rækker, men han har et stort navn, oftest er det en god ting når man skal står i spidsen for en trup med så mange stjerner. Dernæst er han virkelig respekteret i Barcelona, ledelsen, fans og selve spillere respekterer ham. Ja han er endda idol for nogle af dem (Ini f.eks.). Dette medfører at han vil have nemmere ved at overbevise spillerne om sine idéer, til at starte med i hvert fald.

Dernæst er der hans spillestil. Han spiller boldbesiddende, også med Swansea. Han virker til at have stor tiltro til egne spillere og tro på eget koncept, mod Arsenal på Emirates var Swansea f.eks. aldrig bange for at have bolden. Det er plus, ligesom han også kender sit holds styrker men mere vigtigt, holdets svagheder og mangler. Det kan komme ham til gode i en storklub.

Sidst men ikke mindst har han et stortnavn, især i Spanien, han vil have respekt fra starten, hvis han f.eks. kommer til Barca.

Jeg kan godt se ham i Barca, men lad os nu se. Det kan være han slet ikke er interesseret i at træne en storklub, ligesom vi heller ikke har brug for en ny træner just nu. Tito gør et godt stykke arbejde.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Michael Laudrup

Indlæg af Visca El Barca »

zqa skrev:1; Laudrup har fået en dårligere placering end forgængeren i alle hans klubben. 2; han er blevet fyret to gange (eller gik han selv fra Mallorca?). 3; i Brøndby blev det blot til ét mesterskab, med hvad jeg synes er det bedste hold der har optrådt i den danske liga. 4; han gjorde det af helvedes til i Spartak på trods af stjerner og massere af penge. 5; lad os nu lige se hvor Swansea ender.

Jeg er ikke imponeret. Og hey, jeg har ikke sagt han er dårlig, blot at han ikke tydeligvis er god (ovenstående) og at jeg ikke tror på ham i Barcelona.
Aha det er gode pointer, men så synes jeg man også skal se på hvordan sæsoner udspillede sig i de forskellige klubber. Han fik en dårligere sæson i Getafe, end Schuster, men omvendt var holdet langt fremme i flere turneringer, hvilket gjorde at den smalle trup havde svært ved at følge med. Det samme kan sagtens ske i Swansea, men senest i dag får de uafgjort på en svære som Goodison, det er imponerende. Jeg mener han selv gik fra Mallorca, men det er vel ikke til diskussion, at ledelsen i Mallorca var til grin?

Han havde en rigtig god trup i BIF, men jeg synes det var under ham, at de forskellige folk virkelig kom oppe i gear. Han vandt et mesterskab ja, men holdet var klasse. I Spartak gik det dårligt, men der var også problemer med ledelsen, det overholdt ikke de aftaler som de selv havde begået og var gået med til, da de i sin tid valgte at ansætte Laudrup.

Ok fair nok. Det virkelig egentlig også ret meningsløst at diskutere ham og Barca, hverken han eller Barca har brug for hinanden lige p.t.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Michael Laudrup

Indlæg af Culé »

Jeg går personligt altid og håber på at Senor Laudrup kommer til en storklub der har økonomiske midler til rådighed så han kan føre sin (Barcas) filosofi ud i livet. Synes både man så det da han var træner i Getafe og også nu i Swansea, at han mestrer at få sit hold til at spille en form for Barcelona inspireret fodbold.

Så jo, drømmer ikke mindst som dansker om, at han en dag får chancen for at indtage trænerbænken på Camp Nou for i min optik kunne det betyde noget a la det Guardiola og Tito har formået at få holdet til at præstere. Der er så mange på det nuværende hold som er spillere lige efter Laudrups hoved. ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster