Johan Cruyff

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Johan Cruyff

Indlæg af Bager »

Hendrik Johannes Cruijff, født 25 April 1947 i Amsterdam, kendt som Johan Cruyff, er en tidligere hollandsk fodboldspiller og er i øjeblikket træner for det catalonske fodboldlandshold. Han vandt Ballon d'Or tre gange, i 1971, 1973 og 1974, hvilket er en rekord indehaves i fællesskab med Michel Platini, Marco van Basten og Lionel Messi. Cruyff var en af ​​de mest berømte eksponenter for fodbold filosofi kendt som Total Football udforsket af Rinus Michels, og er bredt anerkendt som en af ​​de største spillere i forening fodbold. Efter sin pensionering fra at spille i 1984 blev Cruyff stor succes som leder af Ajax og senere FC Barcelona, og han er stadig en indflydelsesrig rådgiver for begge klubber. Hans søn Jordi har også gået på at spille fodbold professionelt.

I 1999 blev Cruyff stemte europæisk Player of the Century i et valg, som de IFFHS, og blev nummer to bag Pelé i deres World Player of the Century meningsmåling. Han kom ind på tredjepladsen i en afstemning arrangeret af det franske ugemagasin France Football høre deres tidligere Ballon d'Or vindere at vælge deres Football Player of the Century.

[youtube]rE2x72nAxPo[/youtube]
Visca el Barca

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Johan Cruyff

Indlæg af Bager »

Måske den største legende i Barcas historie, hvad mener I?
Visca el Barca

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Sv: Johan Cruyff

Indlæg af emo »

Jo, han var en fin spiller, siges det.
Allez...

TheOnlyOne

Re: Johan Cruyff

Indlæg af TheOnlyOne »

Har heller aldrig oplevet ham spille. Største legende i min egen tid som fan må være Dinho

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Johan Cruyff

Indlæg af Visca El Barca »

Cruyff er på alle måder en af de største Barca legender. Jeg ved ikke om han er den største, men han er helt deroppe. Manden kom til Barca på et tidpsunkt, hvor mentaliteten var lidt for taberagtigt, han transformerede klubben, bankede lidt vindermentalitet, samt det efter sigende var ham, der rådede den daværende præsident til at sætte fokus på ungdoms akademi (La Masia begyndelse), også vandt han som træner 4 mesterskaber i træk, samt vandt Europa Cup (Champions League) som klubben eftersktræbte så meget. Alt dette gjorde han med stil og en spillestil, som hele verden beundrede.

Den største legende i min bog er Puyi, hans viljestyrke, hans lederegenskaber, hans no-nonsense spilestil, hans evne til at sætte sig selv og sine holdkammerater op, det er beundringsværdigt synes jeg. Og så er han af de meste vindende Barca spillere.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Sv: Johan Cruyff

Indlæg af emo »

Hvad bedstefar kan fortælle og far, så var han en fandens effektiv spiller for Holland. Jeg har aldrig læst meget om hans spille karriere i Barcelona.

Men alt det udenfor banen, puha. Det er alt det vi sidder og nyder og elsker i dag.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Johan Cruyff

Indlæg af Blaugrana92 »

Useriøst at oprette en tråd om Cruyff i samme sektion, som der er oprettet en tråd om Petit ...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Johan Cruyff

Indlæg af Quaresma »

Blaugrana92 skrev:Useriøst at oprette en tråd om Cruyff i samme sektion, som der er oprettet en tråd om Petit ...
Tænkte det samme i starten, men efterhånden mener jeg faktisk, at Cruyff er næsten lige så god som Petit.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Johan Cruyff

Indlæg af Bager »

La Masia ‏@Youngcules

Cruyff: "If there is a need for Barcelona, maybe I'd coach again (...)"
Interessant udtalelse fra mr. Cruyff.
Visca el Barca

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Re: Johan Cruyff

Indlæg af Fantomet »

Den hollandske legende Johan Cruyff stopper som træner for Cataloniens uofficielle landshold, og han har ikke tænkt sig at tage et ny trænerjob.

I de seneste tre år har Johan Cruyff været træner for Cataloniens uofficielle landshold, men efter en venskabskamp mod Nigeria i går, træder han tilbage, og trænerkarrieren får også et punktum.

- Jeg tror ikke, at jeg kommer til at være træner igen. Jeg kan ikke ser mig selv på endnu en bænk. Men jeg har altid gang i en masse ting, og jeg kommer ikke til at kede mig, siger Johan Cruyff ifølge ESPN.

- Jeg har været glad for at gøre dette. Spillerne ønskede at være her. Jeg er stolt af at have været træner for Catalonien, siger han.

Den 65-årige hollandske legende havde sin storhedstid som spiller i Ajax og Barcelona i 1960'erne og 70'erne. Som træner førte han Barcelona til fire mesterskaber i streg fra 1991-94.

Kilde: http://www.bold.dk/nyt/Cruyff-stopper-traenerkarrieren

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Re: Johan Cruyff

Indlæg af Fantomet »

Ikke mindre elskede han at ryge som skorsten.

Billede

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Johan Cruyff

Indlæg af Brombi »

Det er da ikke længe siden han udtalte, at han godt kunne se sig selv i Barcelona igen, hvis de spurgte efter ham.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Johan Cruyff

Indlæg af emo »

Mener at han udtalte at hvis der virkelig virkelig var brug for ham, ville han ikke afvise at en kortsigtet løsning som træner i Barcelona. Det er det eneste der ville kunne få ham på en træner-bænk igen, for en stund.
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Johan Cruyff

Indlæg af Brombi »

Det ville heller ikke være en helt dårlig idé :) Men okay, det giver bedre mening.

Afellay99

Re: Johan Cruyff

Indlæg af Afellay99 »

Skulle være en dokumentar om Johan Cruyff og skulle særligt handle om, hvad han har gjort for Barca og Catalonien. Har ikke set den endnu, men her:'


[youtube]CrJgXU1jxbo[/youtube]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster