5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Elbarca »

Er da også enig i at som anfører er der bedre alternativer. Dem du nævner er oplagte kandidater, men bliver lidt svært med Cesc, så længe han ikke er decideret starter.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Spændende diskussion i har gang i. Jeg vil egentlig starte med at skrive, at jeg er enig med Jonas, at Busi ikke skulle være populær hos andre holds fans, burde slet slet ikke tælle imod ham, hvis anførerbind kommer på tale. Han er popolulær hos størstedelen af Barca fans, plus han nyder stor populæritet hos sine medspillere, ser det ud til. Det er det vigtigste. Husk på, at nogle af de største og mest ikoniske anførere i fodboldens verden har ikke ligefrem været populær hos modstanderens fans, folk som Cantona, Vinnie Jones og i nyere tid John Terry er ikke ligefrem folk som er/var elsket hos andre end eget holds fans, men de har stadig ikonisk, ja nærmest legendestatus hos egne fans samt i fodboldens verden.

Der snakkes og lægges en hel del vægt på, at Busi måske ikke er et godt emne, fordi han diver. Men kan nogen fortælle mig, hvornår han sidst har filmet (altså divet, faldet uden kontakt), jeg synes netop at jeg kan spore en forbedring. At han falder ved kontakt (om det er den mindste eller største er lidt ligegyldig) er altså ikke det samme som at dive. Dernæst behøver en anfører ikke altid at være en, der råber højst. Folk der snakkede meget lidt og råbte endnu mindre, har været gode anfører, jeg kan ikke se, hvorfor dette skulle tælle imod Busi.

Med det sagt, så synes jeg også at en mand som Cesc virker mere oplagt, men hvis Busi bliver valgt, vil jeg godt kunne forstå det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

I første omgang må vi vel gå ud fra, at Xavi overtager bindet, når Puyol stopper. Når Xavi så engang ligeledes lægger støvlerne på hylden, bliver det spændende at se, hvem der overtager efter ham. Jeg holder fortsat på Fàbregas, men Piqué ville formentlig vokse gevaldigt med anførerbindet, hvorfor han også ville være en udmærket kandidat.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Mon ikke det bliver Valdes eller Iniester efter Xavi...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

Brombi skrev:Mon ikke det bliver Valdes eller Iniester efter Xavi...
Maybe. Jeg går i hvert fald ud fra at truppen stemmer om den nye kaptajn, når den tidligere stopper eller skifter klub. Xavi er sikker vinder efter Puyol, men jeg er ikke så sikker på, at Valdés eller Iniesta vinder, når Xavi stopper.

Derudover håber jeg bestemt ikke på Valdés. En anfører skal helst være markspiller - målmanden er for isoleret.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

Har vi ikke fire anfører nu, Puyol, Xavi, Valdes og Iniesta. Så regner at man tager den forreste i køen og tilføjer nye. Men ja, hellere en markspiller end en målmand. Men Valdes er sej, han må godt
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Sv: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

Jeg er overbevist om, at de holder afstemning hver gang en anfører går af :smile: Jeg hælder faktisk mere og mere til Piqué, jo mere jeg tænker over det.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

... men Piqué har jo også divet flere gange. Desuden har han været ekstremt aggressiv i flere El Clásico's, især overfor Sergio Ramos, og han har også ofte virket fjendtligt indstillet overfor Iker Casillas, når denne ellers prøvede på at mane til besindighed. Han har i det hele taget sjældent behandlet Madrid med specielt meget respekt, og har ofte udtalt sig i ret negative vendinger om dem. Dertil har han offentligt langet ud efter en dommer. Sådan en anfører kan vi da ikke have?

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

Blaugrana92 skrev:... men Piqué har jo også divet flere gange. Desuden har han været ekstremt aggressiv i flere El Clásico's, især overfor Sergio Ramos, og han har også ofte virket fjendtligt indstillet overfor Iker Casillas, når denne ellers prøvede på at mane til besindighed. Han har i det hele taget sjældent behandlet Madrid med specielt meget respekt, og har ofte udtalt sig i ret negative vendinger om dem. Dertil har han offentligt langet ud efter en dommer. Sådan en anfører kan vi da ikke have?
Min pointe er netop, at han vil vokse med kaptajn-rollen. Mere ansvar vil forhåbentlig medføre mere ro, mere koncentration og ikke mindst bedre udnyttelse af hans lederegenskaber.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Quaresma skrev:Min pointe er netop, at han vil vokse med kaptajn-rollen. Mere ansvar vil forhåbentlig medføre mere ro, mere koncentration og ikke mindst bedre udnyttelse af hans lederegenskaber.
... og min pointe er blot, at jeg kan sige præcis det samme om Busquets! ;-)

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

...aaaaand? Jeg har aldrig haft noget mod Busquets som eventuel anfører, det troede jeg, at jeg havde gjort klart.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Nej, det ved jeg. Nu udnyttede jeg dig bare lige, til at fremhæve den pointe, der består i at man ikke kan blive ved med at hænge sig i fortiden.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

Føler mig misbrugt. Vansiret.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Man kan også vende den om og spørge om vi overhovedet har brug for en decideret anfører. Lidt ligesom i Enhedslisten.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

Hvad skulle Enhedslisten også bruge en anfører til?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster