5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

JonasV skrev:Jeg kunne slet ikke have ham til at starte med. En af mine større fejlvurderinger.
Vær nu ikke så hård ved dig selv....
Forumlegende

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af A$AP »

Han har egenhændigt revolutioneret fodbold, en sand legende indeed.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Storken »

JonasV skrev:Jeg kunne slet ikke have ham til at starte med. En af mine større fejlvurderinger.
Det kunne være sjovt at gå tilbage og læse folks kommentarer, da Yaya blev solgt. Der skal nok være et guldkorn eller to iblandt :) Måske ikke på niveau med nedenstående legende kommentar, men mindre kan også gøre det:
Daluigi skrev:jamen jeg er simpelthen blæst væk af vrede.. nu har jeg satme fulgt med på tv-skærmen og sågar på stadion i hele denne rædselsfulde sæson.. det eneste fuucking lys jeg så forude var en klassetræner i form af Mourinho eller Laudrup.. og al snakken om guardiola var HELDIGVIS forduftet... nu læser jeg så dette.. amen forsatan ledelse, tag jer dog sammen!!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Mourinho var og er en klassetræner. Hans tid i Real forvandlede ham til et decideret monster.
Man kan så diskutere om Laudrup var en decideret klassetræner...

Men jeg mener stadig, at Yaya er en klasse bedre end Bussi. Det lægger jeg vidst heller aldrig skjul på ;)
Mht. Pep, så var næsten alle da skeptiske over valget af ham. Fuldstændig uprøvet, og klubben var nede i en bølgedal.
Svarer lidt til købet af Douglas.... Hvis han så bare havde vist sig at være fremragende.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Yaya en klasse bedre end bussi? Hahahaha ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Yaya en klasse bedre end bussi? Hahahaha ;-)
Det er nok en rimelig stor overdrivelse. Men jeg er enig i at Toure i hvert fald var bedre end Busquets, da Pep forcerede ham ind på holdet på Toures bekostning. Og se hvordan Toure har præsteret i City. Det kunne vi godt have brugt i Barca, hvis bare man havde givet ham en ordentlig behandling.

Det var en af Peps relative få fejl.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Vi kan ikke bruge hans city tid til ret meget i forhold til barca da han ikke ville kunne spille på samme måde for os under pep. Men ja den første sæson var yaya måske bedre men efter det har han sgu ikke været det. Bussi har transformeret barca i samme grad som xavi, ini og messi.

Desuden ville yaya væk (hans agent var en kæmpe turd) så det er svært at bebrejde pep ret meget i forhold til salget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Vildt at Bussi allerede fylder 27 år, tiden flyver afsted når man har det sjovt! Tillykke til ham!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Vi kan ikke bruge hans city tid til ret meget i forhold til barca da han ikke ville kunne spille på samme måde for os under pep. Men ja den første sæson var yaya måske bedre men efter det har han sgu ikke været det. Bussi har transformeret barca i samme grad som xavi, ini og messi.
De gange han fik lov at spille længere fremme, husker jeg at han gjorde ret så formidabelt. Det savner jeg, han aldrig fik lov til at vise særlig ofte.

Piquénbauer skrev:Desuden ville yaya væk (hans agent var en kæmpe turd) så det er svært at bebrejde pep ret meget i forhold til salget.
Men det var vel netop på grund af, at han blev sat på bænken ifht Busquets? Det er vel netop noget Pep kunne have gjort noget ved, men ville ikke. Det er selvfølgelig spekulation, men det virker ret oplagt, at han ville væk lige efter at han blev bænket ret så pludseligt, da Pep foretrak sin egen La Masia-opfindelse.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

De gange han fik lov at spille længere fremme, husker jeg at han gjorde ret så formidabelt. Det savner jeg, han aldrig fik lov til at vise særlig ofte.
Sådan er det når man er oppe imod xavi og ini. Ligemeget hvor meget man vender og drejer den så var yaya som cm aldrig i nærheden af de 2. Hans chance var på den defensive og der var han også oppe imod en bedre spiller.
Men det var vel netop på grund af, at han blev sat på bænken ifht Busquets? Det er vel netop noget Pep kunne have gjort noget ved, men ville ikke.
Så pep skulle spille en dårligere spiller for at holde denne tilfreds? Pep spillede den spiller han mente var bedst og da yaya (og dennes agent) mente han var for god til at skulle kæmpe om pladsen så smuttede han. Synes sgu pep gjorde det rigtige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:
Sådan er det når man er oppe imod xavi og ini. Ligemeget hvor meget man vender og drejer den så var yaya som cm aldrig i nærheden af de 2. Hans chance var på den defensive og der var han også oppe imod en bedre spiller.
Helt enig. Ingen slog de to af, men jeg snakker nu mere om hyppig rotation. Ikke engang det fik han. Han fik bare en permanent plads på bænken + det løse/ligegyldige.
Piquénbauer skrev:Så pep skulle spille en dårligere spiller for at holde denne tilfreds? Pep spillede den spiller han mente var bedst og da yaya (og dennes agent) mente han var for god til at skulle kæmpe om pladsen så smuttede han. Synes sgu pep gjorde det rigtige.
Ja, Pep gjorde det rigtige ved at lade Busquets få chancen og udvikle ham til den spiller, han er i dag. Men man kunne også have givet Toure en betydningsfuld rolle. Det er jo ikke fordi en stor bredde har været beskrivende for vores hold i en del sæsoner efterhånden.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig. Ingen slog de tog af, men jeg snakker nu mere om hyppig rotation. Ikke engang det fik han. Han fik bare en permanent plads på bænken + det løse/ligegyldige.
Vi havde på daværende tidspunkt også keita som gjorde det rigtig fint som sub. Yaya var forholdsvis ubeskrevet som cm. Så imo var det meget naturligt at satse på den spiller som var naturlig cm og som var tilfreds med rollen som indskifter.
Ja, Pep gjorde det rigtige ved at lade Busquets få chancen og udvikle ham til den spiller, han er i dag. Men man kunne også have givet Toure en betydningsfuld rolle. Det er jo ikke fordi en stor bredde har været beskrivende for vores hold i en del sæsoner efterhånden.
Svært at give ham den rolle når bussi nærmest aldrig er skadet og der derfor sjældent var brug for en reserve. Og som jeg ser det så ville yaya spille hver kamp (det sagde hans agent) og det var der bare ikke mulighed for. Hvis han var blevet og havde kæmpet så kunne det være at han kunne indgå i rotationen på dm og cm men det virker ikke til at han var synderligt interesseret i det. Så han smuttede og i sidste ende var det bedst for begge parter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Vi havde på daværende tidspunkt også keita som gjorde det rigtig fint som sub. Yaya var forholdsvis ubeskrevet som cm. Så imo var det meget naturligt at satse på den spiller som var naturlig cm og som var tilfreds med rollen som indskifter.
Men det var jo et aspekt han havde vist ret lovende takter. Det virker meningsløst ikke at arbejde videre med det efter min mening. Ubeskrevet? Ja, han måtte jo åbenbart ikke være der.
Piquénbauer skrev:Svært at give ham den rolle når bussi nærmest aldrig er skadet og der derfor sjældent var brug for en reserve. Og som jeg ser det så ville yaya spille hver kamp (det sagde hans agent) og det var der bare ikke mulighed for. Hvis han var blevet og havde kæmpet så kunne det være at han kunne indgå i rotationen på dm og cm men det virker ikke til at han var synderligt interesseret i det. Så han smuttede og i sidste ende var det bedst for begge parter.
Nu arbejde Pep ret meget med rotation, så det kan undre, at han så ikke kunne finde plads til Youre i det system. Noget han stadig gør i Bayern og bliver heftigt kritiseret også på den front.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Men det var jo et aspekt han havde vist ret lovende takter. Det virker meningsløst ikke at arbejde videre med det efter min mening. Ubeskrevet? Ja, han måtte jo åbenbart ikke være der.
Vi havde som sagt keita på dette tidspunkt. Og han gjorde det som pep ville have hvilket måske var fordi han havde en smule mere disciplin i forhold til yaya.
Nu arbejde Pep ret meget med rotation, så det kan undre, at han så ikke kunne finde plads til Youre i det system. Noget han stadig gør i Bayern og bliver heftigt kritiseret også på den front.
Men igen: Yaya var ikke tilfreds som rotationsspiller. Han ville spille hver kamp. Og det gør man bare ikke når bussi er din konkurrent.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jesni »

Jeg er ikke sikker på, du kan tage en agents ord som fakta. Men lad os bare lægge den ned her, for ingen af os kender grunden. Jeg tvivler på en Toure har krævet samtlige kampe, det er du så uenige i. Fair nok.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 49 gæster