5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

SpillerSomMESSI skrev:= Procentiel vellykkede afleveringer :-)
... jeg holder mig til det engelske udtryk i så fald. ;-)
FCBarcelonaChr skrev:Xabi Alonso?
Ah, ja. Naturligvis! Hold the phone! Så finder jeg de tal!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

BG92 - The Man With The Stats! ;-)

BarçaDK

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af BarçaDK »

Özil og Cristianos gad jeg også godt at vide

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Xabi Alonso har lavet 389 succesfulde afleveringer ud af 455 forsøgte, hvilket gør at hans pass completion rate (PRC) er på 85%. Der er kun to spillere i Madrid der har over 250 succesfulde afleveringer, mod de 6 der er hos os. Den anden i Madrid er Sergio Ramos der har 293 ud af 326, hvilket gør at hans PRC er på 89. Interessant er det at både Xabi Alonso og Sergio Ramos har spillet en hel del flere minutter end Thiago, Busquets, Xavi og især Dani Alves. Xabi Alonso har spillet 456 minutter, mens Sergio Ramos har spillet 421 minutter. Til sammenligning har Dani Alves kun spillet 257 minutter, mens Xavi har spillet 337, Busquets 354 og Thiago 374. Abidal har spillet 3 minutter mere end Sergio Ramos, mens Messi har spillet flere minutter end alle ovenfornævnte med 476 minutter i benene. Så blev der også spurgt efter Mesut Özil og Cristiano Ronaldo. Mesut Özil's tal hedder 192 fuldførte afleveringer ud af 258 forsøgte, hvilket giver en PRC på 74%. Ikke imponerende. Cristiano Ronaldo har 120 fuldførte afleveringer ud af 175 forsøgte, hvilket betyder at hans PRC er på 68%. Endnu engang er det altså ikke specielt imponerende. Det kunne jo tyde på at forsvarsspillerne og de defensive midtbanespillere i Madrid faktisk rør bolden ganske ofte, men at pasnings-spillet fuldstændigt ophører når man når de forreste spillere, hvorefter jeg kan forestille mig at der bliver driblet en hel del. Jeg synes faktisk næsten at Raphaël Varane har de mest imponerende tal. Han har spillet 279 minutter og alligevel står han noteret for 222 succesfulde pasninger ud af 249 forsøgte, altså med en PRC på 89%. Ganske imponerende af en 18-årig centerback. Virker til at være et stort talent de har fået fat på der.

Nå, det var vidst også dagens overspringshandling. Damn, hvor gider jeg ikke læse! :lol:

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

http://www.whoscored.com/Statistics lille side... fem Barca spillere i top 5, skyldes selvf. vores måde at spille på. Sjovt med første-pladsen, Leon Britton fra Swansea.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:http://www.whoscored.com/Statistics lille side... fem Barca spillere i top 5, skyldes selvf. vores måde at spille på. Sjovt med første-pladsen, Leon Britton fra Swansea.
Focking nice side! Hvor er det vildt med Xavi. 1600 afleveringer!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Busquets mod Santos:
[youtube]ls9OcInocao[/youtube]

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af puyol83 »

Meget fin video. Det er også værd at bemærke at han konsekvent spiller med førsteberøringer, f.eks. ved 2:13 hvor han med det samme vender spillet ud mod kanten hvorfra opspillet til målet kommer. På den måde sørger han for et højt tempo i pasningsspillet så modstanderen ikke får ro og overblik til at bryde spillet.
Man kan godt forstå hvorfor selv Xavi priser Bussis evner :glad:
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Og når man ser videoer som denne, forstår man ikke folk der ikke kan se hvilken klasse spiller han er.
Så sent som idag sagde en af mine kammerater, der også er Barcelona-fan, at Barcelona kun stiller i stærkeste
startopstilling når Busquets ikke er med. Han er nemlig pivringe. Hvorfor spurgte jeg? Intet konkret svar fik jeg..

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af puyol83 »

Så må du vise ham denne video :glad:

[youtube]U0pxP7cB94I[/youtube]

Hvis det stadig ikke er nok, kan det være at Xavi kan få ham til at indse det :!:

http://www.espnstar.com/football/club-w ... ry-player/
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

puyol83 skrev:Så må du vise ham denne video :glad:

[youtube]U0pxP7cB94I[/youtube]

Hvis det stadig ikke er nok, kan det være at Xavi kan få ham til at indse det :!:

http://www.espnstar.com/football/club-w ... ry-player/
Jeg vil prøve! Men jeg tror det er umuligt at overbevise ham..

Men.. Hvad fuck er det lige for noget musik i den video? :razz:

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af puyol83 »

Hahaha :lol: Har ikke før hørt musikken i den video fordi jeg har haft computeren på lydløs :grin:

Men billederne er da gode nok... Synes i øvrigt det er imponerende så elegant og teknisk stærk han er på trods af sin statur. Elsker når han lige skal tage et ekstra touch på bolden inden han afleverer den i sidste øjeblik for næsen af modstanderen :cool:
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ja det er sgu imponerende at han, på trods af sin højde som du siger, kan lave alle de små tricks.

ulrich
Indlæg: 1705
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ulrich »

FCBarcelonaChr skrev:Og når man ser videoer som denne, forstår man ikke folk der ikke kan se hvilken klasse spiller han er.
Så sent som idag sagde en af mine kammerater, der også er Barcelona-fan, at Barcelona kun stiller i stærkeste
startopstilling når Busquets ikke er med. Han er nemlig pivringe. Hvorfor spurgte jeg? Intet konkret svar fik jeg..
Ye, folk fatter ikke hvor god han er.

Jeg læste også et par kommentarer på madridista.dk at de synes han er overvurderet.

Der må være gustne ting i deres natpotter.

Viggo

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Viggo »

Sergio er så kølig i sit pasningsspil. Dog hader alle ikke Barca fans ham desværre :( og kan ikke se hvor god han er..
Der var en grund til at han var i start 11'eren under VM.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster