5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5499
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 576 gange
Blevet takket: 562 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Daluigi skrev:Jeg er hverken troll eller ignorant. Hvordan bidrager dit indlæg til en debat om Busquets. Jeg er herinde fordi jeg har en holdning til emnet. Du bryster dig af erfaring herinde, så burde et indlæg som foregående heller ikke finde sted fra din side. Jeg går ikke over stregen nogen steder på de sidste par sider. Ej heller mindes jeg at have gjort det omhandlende Busquets... Du kan have en anden opfattelse. I så fald bør du henvende dig til Wennerberg eller mig i en privatbesked. Jeg svarer dig dog ikke, da jeg finder dit postulat helt tosset. Men se da om du kan gøre noget ved sagen så, siden du tydeligvis har en beef på mig.
Jeg vil til Daluigis forsvar sige at enhver har da ret til at mene hvad som helst om Busquets.. Man er ikke en troll hvis man ikke bryder sig om ham og ikke kan se de evner vi andre kan.

Vi andre kan bare ikke forstå at de indlysende kvaliteter Busquets har ikke bliver opfattet på samme måde af Daluigi.

Men det er til alle tider enhvers ret til at have sin egen mening.. uden at trolle.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Tak.

Omkring dit spørgsmål - Jo, jeg kan nu godt se Busquets betydning for landsholdet, men sammenholder man igen denne med Messis, som jo var anledning til mit indlæg, så mener jeg da stadig at Messi betyder mere for sit landshold? Uden ham er de ikke meget værd, så vi jo tydeligt sidste måned. Han har måske ikke vundet VM-finalen, men hans tilstedeværelse betyder enormt meget. Også mere end Busquets for Spanien i min optik.

Min oprindelige anke mod Busquets er jo, at jeg mener ikke hans opgave er så svær, at andre ikke kan varetage den med samme eller bedre sikkerhed, hvis de får den fornødne tilvænningsperiode.
Forumlegende

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Lular »

Daluigi skrev: Min oprindelige anke mod Busquets er jo, at jeg mener ikke hans opgave er så svær, at andre ikke kan varetage den med samme eller bedre sikkerhed hvis de får den fornødne tilvænningsperiode.
Jeg er nysgerrig i at høre, præcist på hvilke områder, du synes Busquets ikke gør det godt nok.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Min oprindelige anke mod Busquets er jo, at jeg mener ikke hans opgave er så svær, at andre ikke kan varetage den med samme eller bedre sikkerhed, hvis de får den fornødne tilvænningsperiode.
Og det er mildest talt noget decideret vrøvl. Men det finder du hurtigt ud af når han er væk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Lular skrev:
Daluigi skrev: Min oprindelige anke mod Busquets er jo, at jeg mener ikke hans opgave er så svær, at andre ikke kan varetage den med samme eller bedre sikkerhed hvis de får den fornødne tilvænningsperiode.
Jeg er nysgerrig i at høre, præcist på hvilke områder, du synes Busquets ikke gør det godt nok.
Jeg synes at Busquets gør det "godt nok"... Oprindeligt handlede det om, at Toure blev tilsidesat på trods af han tydeligt var en bedre fodboldspiller allround. Han fandt sig ikke i den åbenlyse favorisering af Busquets der var en af klubbens egne, og derfor fik førstevalg oftest. Toure beviste senere hen i City, at hans alsidighed kunne gøre ham til PL's bedste spiller. En bedrift Busquets aldrig kunne have opnået.

Jeg synes helt aktuelt at Bussi er glimrende. Han har skåret ned på sine dumheder. Med dette mener jeg, at han tidligere sæsoner og starten af denne, ofte laver et par dumme fejl i kampene. Eksempelvis en flabet driblinger som slår fejl. Dertil har han manglet viljen og givet også tilladelsen til at spille boldene mere frem i kæderne. Jeg har dermed savnet at se ham udfolde noget mere af sit potentiale. Dette viser han en smule mere af netop nu, men holdet kører jo også som smurt pga. Iniestas opblomstring og trekløverens farlighed. Busquets bliver i mine øjne aldrig en gamechanger på banen. Han er glimrende som komponent i en velsmurt maskine. Men han er mere afhængig af sine medspillere, end de er af ham. Dette ved jeg, at folk ser rødt over at høre. Jeg bliver sågar kaldt en troll :?: Men det er nu engang min holdning dannet ud fra de seneste 7-8 sæsoner.

Håber det var svar nok.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:Jeg synes at Busquets gør det "godt nok"... Oprindeligt handlede det om, at Toure blev tilsidesat på trods af han tydeligt var en bedre fodboldspiller allround. Han fandt sig ikke i den åbenlyse favorisering af Busquets der var en af klubbens egne, og derfor fik førstevalg oftest.
Ja, han blev i hvert tilfælde ikke vores førstevalg, fordi han var den af de to spillere, der formåede at løse den tildelte opgave på bedste vis. Den slags er selvfølgelig ude af billedet, for i Barcelona hersker der jo ren og skær nepotisme, hvor alle La Masia spillere bare får lov at gå direkte ind i startopstillingen, fordi de er født i med blå-røde trøjer på. Eller også er det kun en ekstremt lille procentdel af vores La Masia spillere, der rent faktisk når dertil hvor Busquets nåede og at det rent faktisk skyldtes, at Busquets var så god at han fortjente at være der. Lidt ligesom på landsholdet, du ved?
Daluigi skrev:Toure beviste senere hen i City, at hans alsidighed kunne gøre ham til PL's bedste spiller. En bedrift Busquets aldrig kunne have opnået.
Hvordan kan du sige det? Hvordan ved du at han aldrig kunne opnå det? Der er jo ingen sandhedsværdi i det udsagn. Jeg kunne tilsvarende sige at der findes et solsystem i en anden galakse, hvor der er en planet som ET bor på sammen med giraf-elefant-ørne. Du kan på ingen måde bevise at min påstand er falsk, men jeg kan ligeledes ikke bevise at den er sand.
Daluigi skrev:Eksempelvis en flabet driblinger som slår fejl.
Den har vi taget, Daluigi. Jeg har helt konkret vist dig at et fåtal af Busquets' driblinger slår fejl. Du kan da lige få den igen:

Billede
Daluigi skrev:Dertil har han manglet viljen og givet også tilladelsen til at spille boldene mere frem i kæderne.
Det er jo bare forkert, Daluigi. Busquets har altid været en sand mester i at slå maskerede aflevering mellem kæderne. Han ofte den spiller der flytter bolden fra vores midtbanekæde til vores angrebskæde, med en simpel aflevering slået mellem 2-3 modstandere, hvorefter en fra vores angrebskæde blot lægger bolden af, enten til en af vores centrale midtbanespillere eller vores fremskudte backs. Det er et simpelt aflevering-mønster, der er blevet brugt i Barcelona siden Pep kom til.

Her er en 2 år gammel video, med blot et lille udpluk af sådanne afleveringer:

phpBB [video]


Og du kan grundlæggende tage enhver video der viser game-highlights med Busquets, og så vil du altid kunne finde eksempler på sådanne afleveringer.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Viser din statistik hvilke driblinger der slår fejl og hvad de kostede? Viser den hvilke type driblinger og hvilken situation driblinger blev taget i?... Du kan se fodbold i tal alt hvad du vil. Sjovt nok anerkender jeg stort set alle ovenstående tal, men de går jo heller ikke på min anke omkring manden. Du læser hvad du ønsker her, og du bliver så arrig, at du hver eneste gang bryder ud i et ironisk rant... Jeg ved godt du finder holdningen latterlig, behøvede du virkelig at indrage en giraf-ørn?...

Jeg mener ikke at Busquets havde opnået det samme som Toure i PL, fordi han ikke har de samme evner på en fodboldbane. Toure kan mere og er bedre til stort set alt. Det er en holdning, som dine tal ikke kan argumentere sig ud af, da de ikke viser kampsituationerne. Simpelthen.
Forumlegende

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Storken »

Det er sjovt at læse, hvordan Busquets koster holdet, når hans driblinger fejler, mens Toure er ufejlbarlig, selvom han har solgt sit forsvar utallige gange, når han har lavet et hovedløst offensivt raid fra sin defensive midt.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:Viser din statistik hvilke driblinger der slår fejl og hvad de kostede? Viser den hvilke type driblinger og hvilken situation driblinger blev taget i?...
Du har ret. Det viser mine tal ikke. Men det er skægt hvordan præmissen for netop den kritik af Busquets, har ændret sig noget i forhold til hvad du skrev i august. Dengang gik kritikken blot på at "hans driblinger alt for ofte var usikre", så der er da heldigvis noget der kunne tyde på, at den debat har skubbet dig lidt i den rigtige retning.
Daluigi skrev:Du kan se fodbold i tal alt hvad du vil.
I den forbindelse tillader jeg lige at citere mig selv fra dette indlæg:

"Det er lidt det samme med Busquets egentlig. Der er sådan set mange der statistisk set erobrer flere bolde end Busquets, men han lukker bare af for så mange muligheder, så mange fremadrettede pasninger, så mange løb i banens længderetning, at han er så meget mere værd end statistikkerne siger."
Daluigi skrev:Du læser hvad du ønsker her, og du bliver så arrig, at du hver eneste gang bryder ud i et ironisk rant... Jeg ved godt du finder holdningen latterlig, behøvede du virkelig at indrage en giraf-ørn?...
Jeg har ikke læst noget du ikke har skrevet.

Og, ja. Giraf-elefant-ørnen er vigtig for mig.
Daluigi skrev:Jeg mener ikke at Busquets havde opnået det samme som Toure i PL, fordi han ikke har de samme evner på en fodboldbane. Toure kan mere og er bedre til stort set alt. Det er en holdning, som dine tal ikke kan argumentere sig ud af, da de ikke viser kampsituationerne. Simpelthen.
At man kan flere forskellige ting, betyder altså ikke at man er bedre eller mere værd som fodboldspiller. Det er jo det klassiske Cristiano Ronaldo-argument du spiller der. Jeg mener at Busquets fuldt ud er på højde med Touré for så vidt angår adskillige af de offensive aspekter i spillet. Jeg mener at Busquets er mindst ligeså dygtig for så vidt angår pasninger og evnen til at se disse pasninger og udføre dem. Teknisk synes jeg absolut også at Busquets er mindst ligeså dygtig. Han gør det ikke voldsomt ofte, men når han forsøger at sætte sin mand, så lykkes det stort set altid for ham; og han får det til at se åndssvagt let ud. Det er klart at Busquets ikke har samme drive med bolden som Touré har, og han har højst sandsynligt heller ikke samme sparketeknik - hvilket vi i øvrigt ikke kan sige med sikkerhed, for han sparker stort set aldrig på mål - men der slutter Tourés fordele altså også i mine øjne. På alle andre parametre er Busquets ham - som minimum - ligeværdig.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Den dag Daluigi for alvor opdager Busquets vigtighed for holder, er det desværre for sent :)

Selvom folk ikke er meget for det, vil jeg gerne være den der tager fanen og erklærer Busquets vigtigere end Messi. Vigtigere for vore spil, flow og vores defensive arbejde.

Vi kan score nok så mange mål, men når det defensive ikke hænger sammen, kan det være lige meget. Når vi så omvendt scorer mange mål, er det i høj grad pga det arbejde Busquets lægger for dagen, og det hele starter nede fra forsvaret. De seneste 2 måneder har vist, at vi fungerer godt uden Messi - ja vi er bedre med ham, men vores spil er uændret. Fjerner vi derimod Busquets tror jeg ikke at vi spiller nær så godt. Ja vi vinder sikkert, men vi kommer ikke til at spille nær så godt, specielt ikke imod store modstandere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg vil ikke sige at han er vigtigere da de begge står for forskellige dele af spillet. Men Busi er ligeså vigtig for vores defensiv som Messi er for vores offensiv. Det kan der ikke være nogen tvivl om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Lular »

Men det, der gør Busquets fantastisk, er at han også er meget vigtig for vores offensiv. Han er bindeleddet fra forsvaret til angrebet, og Daluigis påstand om, at Busquets ikke spiller bolden nok fremad mellem kæderne, er lodret forkert.

"Toure kan flere ting på en fodboldbane. "

Han har et bedre skud på mål, enig. Han er mere målfarlig, enig. Han har et bedre drive med bolden, bedre fysik og er hurtigere, yes.

Teknik? Når man ser Busquets' boldbehandling, hans førsteberøringer etc., så kan der ikke været meget tvivl om, at Busquets' teknik mindst er ligeså god som Toures.

Defensiv positionering, overblik, taktisk forståelse? Busquets > Toure

Kropsfinter, boldsikkerhed? Busquets > Toure

Pasninger, hurtige kombinationer med medspillere, førstegangsafleveringer, lange høje diagonale afleveringer, afleveringer mellem kæderne, præcision, perfekt fart i pasninger m.m . Ingen tvivl, Busquets > Toure (ik' fordi Toure er dårlig på disse områder, langt fra).

Hvilken type spiller lægger man mest mærke til, hvis man ikke tænker videre over, hvad der foregår på en fodboldbane, og hvor svært flere enkelte dele i spillet er? Toure, med længder. Han scorer mange mål, er meget fremtrædende over hele banen, løber som ind i helvede, er hele tiden aktiv tæt på feltet, når hans hold har bolden etc.

Toure er en verdensklassespiller. Ingen tvivl.

Men det er Busquets åbenbart ikke :>
Senest rettet af Lular fre dec 04, 2015 4:56 pm, rettet i alt 10 gange.

Brugeravatar
Wennerberg
Forum Admin
Indlæg: 917
Tilmeldt: man apr 25, 2005 8:38 pm
Har takket: 63 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Wennerberg »

Skal vi lige rette fokus tilbage mod den gode tone? Tak! :thumbup:
Wennerberg
Forum Admin

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

http://fcbarcelona.dk/Nyheder/busquets- ... ylden.html

Slående.... Altid noget manden selv kan se det. Stort at han påtager sig ansvar. Respekt herfra.
Forumlegende

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Skydefinten »

Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster