Javier Mascherano

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Bager »

Vigtigt.
Visca el Barca

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Piquénbauer »

Official: Javier Mascherano has a hamstring strain in his right leg and will be out for a week.
Pique og Umtiti i weekenden! Men godt han ikke er ude længere tid...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Lasse N »

Jeg så et eller andet Citat fra Twitter hvor el Jefe har været ude at sige, at folk må indse at Messi er større end klubben. Andre der kan bekræfte det? Hvis det passer: Hvad fanden i helvede er det så et signal at sende, hvor herre bevares. Maradona var ikke støre end klubben, Simonsen, Laudrup, Stoickov, Rivaldo, Dinho var og bliver aldrig større end klubben.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Piquénbauer »

Det har han og de spillere du nævner var aldrig i nærheden af Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Lasse N »

Der er aldrig nogen der er større end klubben/firmaet

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Blaugrana92 »

Lasse N skrev:Der er aldrig nogen der er større end klubben/firmaet
Pelé vs. Santos.
Maradona vs. Napoli.
Jordan vs. Bulls.
LeBron vs. Cavaliers.

Hvem er størst af ovenstående? Spilleren eller klubben?

På et tidspunkt har man bare med så stor en spiller at gøre, at der ikke er råd til alt det der fis med, at intet er større end klubben. Messi er den største fodboldspiller i historien. Den bedste. Det ville være fuldkommen hovedløst ikke bare at få forlænget med ham, koste hvad det vil.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Storken »

@Blau

Det var nogle fine eksempler du kommer med, da de netop var støre end klubben.

Barca er dog ikke en ubetydelig spiller, men en af historiens bedste fodboldklubber. Jeg synes derfor ikke, at man kan sige Messi er større end Barca. Vi skal nok klare os på højeste niveau, når Messis æra en dag er forbi.

Messi er samtidig ikke helt ung længere. Det er i hvert fald ikke til at vide, hvordan hans niveau vil være fremadrettet.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg kan ikke helt se, hvorfor alderen skulle hindre Messi i at præstere. Han lever slet ikke på sin fysik i samme omfang som tidligere i karrieren. Når Totti stadig kan præstere som 40-årig, så kan jeg ikke se hvorfor Messi ikke skulle kunne det. Totti har de seneste 7-8 år levet af sin høje fodboldintelligens og sin fantastiske teknik. Messi udklasserer Totti på begge punkter og har tilmed været mindre præget af skader hidtil i sin karriere, end Totti havde været da han var på Messis alder. Hvis Messi har lyst kan han blive ved til han er 40 år, men det er selvfølgelig langt fra alle der gider det. Jeg kan ikke se hvorfor Messi ikke skulle have minimum 4-5 gode sæsoner - efter Messi-standard, hvilket vil sige vanvittige sæsoner efter den normale standard - tilbage i sig endnu.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Champions League betyder meget i "folkets mening", så det er forventeligt, at folk taler meget om Messis 14/15-sæson, men hans bedste hele sæson spillemæssigt må uden den helt store tvivl være 15/16, og den nuværende sæson er indtil videre på niveau.

Messi det seneste år er den bedste fodboldspiller, jeg nogensinde har set.

Kvaliteten omkring ham er dalende, og det er netop medvirkende til, at Messi pt. er større end klubben, selvom det gør ondt at sige.

Messis kontrakt skal for "alt i verden" forlænges, og han skal blive, indtil der igen er opbygget en solid stamme af spillere, så Neymar på 25 og Busquets på 28 ikke længere er de yngste i kernen.
qepd

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Lasse N »

Hvor herre bevares... Jeg kan godt lide Messi, han er min gud. Han er den største i verden, og vil altid være det. Men han er, og bliver aldrig større end klubben i mine øjne. I virker til at være typer, der aldrig kunne finde på at svine Messi til og fortælle ham jeres ærlige mening, hvis han fx har, lad os sige, spillet 10 dårlige kampe i træk .. I vil stadig klappe af ham og minde jer selv om alt det han har gjort for firmaet ikke?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5422
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Lasse N skrev:Hvor herre bevares... Jeg kan godt lide Messi, han er min gud. Han er den største i verden, og vil altid være det. Men han er, og bliver aldrig større end klubben i mine øjne. I virker til at være typer, der aldrig kunne finde på at svine Messi til og fortælle ham jeres ærlige mening, hvis han fx har, lad os sige, spillet 10 dårlige kampe i træk .. I vil stadig klappe af ham og minde jer selv om alt det han har gjort for firmaet ikke?
Jeg ville ALDRIG svine Messi til! punktum!

At være ærlig er ikke at svine nogen til... man kan godt ærligt kritisere uden at skulle derud hvor man svinder nogen til.
Men hvvis Messi spiller 10 dårlige kampe i streg, er han nok også selv klar over det.

Men han har jo så heller aldrig spillet 10 dårlige kampe i streg.

En spiller der igennem så lang tid har været helt og aldeles outstanding og været selve symbolet for hele klubben de sidste 10 år, - sådan en spiller skal man altså også minde sig selv om hvad han har gjort for firmaet, og stadig klappe af ham, selvom der skulle blive et par dårlige kampe.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Blaugrana92 »

Lasse N skrev:Hvor herre bevares... Jeg kan godt lide Messi, han er min gud. Han er den største i verden, og vil altid være det. Men han er, og bliver aldrig større end klubben i mine øjne. I virker til at være typer, der aldrig kunne finde på at svine Messi til og fortælle ham jeres ærlige mening, hvis han fx har, lad os sige, spillet 10 dårlige kampe i træk .. I vil stadig klappe af ham og minde jer selv om alt det han har gjort for firmaet ikke?
Nu har Messi aldrig spillet 10 dårlige kampe i træk, så jeg ved ikke i hvilken kontekst det skulle være relevant? Tror du helt ærligt, at der foreligger en reel risiko for at Messi falder så meget i niveau indenfor en overskuelig årrække, at man vil se ham spille 10 dårlige kampe i træk? Messi har konsistent været verdens bedste fodboldspiller i snart 10 år, så nej. Jeg kunne ikke finde på at svine ham til, hvis han spiller en eller to dårlige kampe hist og her. Spiller han 10 dårlige kampe i træk, ville jeg nok være bekymret, men jeg kunne ikke finde på at svine Messi til. Han har, ligesom eksempelvis Xavi, Iniesta og Puyol, fortjent bedre.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Xavi6Smede »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Champions League betyder meget i "folkets mening", så det er forventeligt, at folk taler meget om Messis 14/15-sæson, men hans bedste hele sæson spillemæssigt må uden den helt store tvivl være 15/16, og den nuværende sæson er indtil videre på niveau.

Messi det seneste år er den bedste fodboldspiller, jeg nogensinde har set.

Kvaliteten omkring ham er dalende, og det er netop medvirkende til, at Messi pt. er større end klubben, selvom det gør ondt at sige.

Messis kontrakt skal for "alt i verden" forlænges, og han skal blive, indtil der igen er opbygget en solid stamme af spillere, så Neymar på 25 og Busquets på 28 ikke længere er de yngste i kernen.
Utroligt at man kan have så forskellige syn på Messis præstationer. I efteråret 2015 var Neymar vores bedste spiller. Det skal selvfølgelig tilføjes at Messi var skadet i en længere periode, den periode holdet spillede det bedste fodbold under LE. Han lagde stærkt ud i 2016, men spillede skidt i den periode hvor vi var ved at smide sæsonen væk. I år har han været vores klart bedste, men ikke ligeså dominerende som han kan være. Dog også klart, når spillet slet ikke fungerer.
Mere kritisk er det, at jeg slet ikke kan huske hvornår Messi sidst har spillet en stor kamp i en vigtig og afgørende kamp.

Messi var på et helt andet niveau i foråret 2015.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

fra slutningen af 2015 er holdets niveau faldet markant, hvor Messi har været usammenligneligt stabil i forhold til holdkammeraterne. Foråret 2015 var strålende for hele holdet, og Messi strålede, som du siger, også.

Fra 2016 har han båret holdet i langt højere grad, og så er det naturligt svært at skinne så stærkt igennem.

At holdet spillede fantastisk uden Messi i efteråret 2015 er korrekt, men det er samtidigt irrelevant i forhold til diskussionen om Messis niveau. Medmindre man vil påstå at Messis erstatning er en bedre fodboldspiller end Messi, og det tror jeg ikke, at nogen vil.
qepd

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Lasse N »

Blaugrana92 skrev:
Lasse N skrev:Hvor herre bevares... Jeg kan godt lide Messi, han er min gud. Han er den største i verden, og vil altid være det. Men han er, og bliver aldrig større end klubben i mine øjne. I virker til at være typer, der aldrig kunne finde på at svine Messi til og fortælle ham jeres ærlige mening, hvis han fx har, lad os sige, spillet 10 dårlige kampe i træk .. I vil stadig klappe af ham og minde jer selv om alt det han har gjort for firmaet ikke?
Nu har Messi aldrig spillet 10 dårlige kampe i træk, så jeg ved ikke i hvilken kontekst det skulle være relevant? Tror du helt ærligt, at der foreligger en reel risiko for at Messi falder så meget i niveau indenfor en overskuelig årrække, at man vil se ham spille 10 dårlige kampe i træk? Messi har konsistent været verdens bedste fodboldspiller i snart 10 år, så nej. Jeg kunne ikke finde på at svine ham til, hvis han spiller en eller to dårlige kampe hist og her. Spiller han 10 dårlige kampe i træk, ville jeg nok være bekymret, men jeg kunne ikke finde på at svine Messi til. Han har, ligesom eksempelvis Xavi, Iniesta og Puyol, fortjent bedre.


Enig, det er sku nok egentlig ikke så relevant :) Og jeg er enig, Manden fortjener samme status som dem du nævner. Jeg sætter det bare op som et eksempel, der som du siger, nok ikke kommer til at ske alligevel :) Buuuuennaaa ooooonnnddaaaaa!!!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster