Victor Valdes Arribas

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Skydefinten »

Casillas vil - som man siger i Randers - saaataneeeme ikke skifte fra RM til Barca. Respekt til klubben - bla bla bla.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af emo »

Men, han ville hellere ikke være den bedste løsning...

Adan, han er det nye. Set borte fra hans drop, så er en Michel Vorm ikke en skidt målmand.
Allez...

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Pieyanthikos »

Courtois er fremtidens mand, men jeg tror næppe at Chelsea vil lade ham gå. De står virkelig godt på målmandsposten - et par år mere til Cech, og så står en ganske erfaren Courtois klar som afløser.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Mes Que Un Club

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Mes Que Un Club »

Vi finder vel først ud af hvorfor han vil væk, efter han selv har udtalt sig. Jeg tror simpelthen ikke på at det er et træk fra Valdes, om at få mere i løn.

Nu har jeg læst en masse på nettet om folks meninger om Valdes som målmand. Mange, rigtig mange, skriver, at "det var på tide at komme af med den halvdårlige målmand" og jeg kunne blive ved. Hvordan kan man have den holdning? Ja, Valdes er muligvis ikke VERDENS bedste, men jeg mener at han er totalt undervurderet!

Måske kunne Barca sagtens have fundet en bedre målmand i de år Valdes har stået. Men det handler slet ikke om hvor god målmanden er, men også hvordan han fungerer i truppen og om han har Barcas sjæl i sig - hvilket Valdes bestemt har.

Valdes er og bliver Barcas mest optimale målmand på holdet lige nu. Det tror jeg slet ikke der er nogen tvivl om.

Men nu hvor Valdes eftergivende gerne vil væk, hvem skal vi så have som afløser? Jeg ser meget gerne at det er en fra egne rækker. Det eneste realistiske bud på dette må være Oier. Men er han god nok? Valdes stod heller ikke fantastisk da han trådte til. Han var også ung, men voksede med opgaven.

Nu har vi i mange år haft fantastiske sæsoner, hvor vi har været det bedste hold i verden. I den tid har vi haft mange store spillere indover som Henry, Eto'o osv., som er rejst igen. Men hele fundamentet i dette dream team har været vores egne spillere som Valdes, Puyol, Iniesta, Xavi, Messi ........... Nu forlader en af spillerene holdet, måske er det Puyols tur næste gang (pga. alderen) og Xavi er heller ikke ung længere.

Er dream team så småt ved at smuldre væk? Stiller kun dette spørgsmål for debat, da jeg ikke selv mener at dream team dør, hvis Valdes smutter. Men stadig, de kan jo ikke blive ved for altid?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:"For hver kamp der går med Song i Barca-trøjen, desto mere mistænker jeg for, om Tito har tabt hjernen."... Måske var det ikke hjernedød du kaldte ham men stadig lidt hårde ord.

Helt fair at du mener at de gea har stået en god sæson men andre skal vel også have lov til at have en mening om ham? Hvis dixha ikke synes han er god så er der vel ikke mere at komme efter? Jeg skriver dette fordi jeg mener at du er hurtig til at snakke lidt lort om barca drengene men hvis folk siger noget om man u så kommer du flyvende. Det her er ikke et angreb på dig på nogen måder men bare noget jeg har lagt mærke til. Selvom du måske ikke mener at kritikken af de gea er fair så er det andres meninger og bare fordi de ikke er ens med dine så behøver de ikke være forkerte.

Jeg kunne feks også sige at det du skriver om alexis er det værste pis jeg nogensinde har læst og derefter spørge dig om du nogensinde ser barca spille? For så ville du vide hvor hårdt alexis arbejder og hvor meget plads han skaber ved sine dybdeløb. Du kunne så i stedet skrive at han ikke passer ind i stedet for at kalde ham for en kæmpe joke. Det virker en smule provokerende på os barca fans. Eller måske er det bare mig. Men prøv lige at se hvad du når at skrive om alexis: "serie 6 spiller", "ikke just den klogeste spiller". Du kommer med din mening og dixha med sin. Hvad er forskellen?

Lige til sidst så har jeg ikke den store mening om de gea og er ikke påvirket af nogle danske tosser og deres meninger. Fin målmand men langt fra at være en topkeeper imo. Og jo jeg mener at det var dårligt målmands spil ved pools mål!
Fuldstændig enig - Flot formuleret.

@23
Der skal altså være flere nuancer i dit sprog og i din kritik. Det bliver trættende i længden, at du bander hver anden sætning, når du er uenig med folk. Flertallet af fodboldverden vil mene, at Valdes er en bedre keeper end De Gea. Jeg har da aldrig hørt andet! Selv hvis dette kan betvivles, så er Valdes foran De Gea på landsholdet.. endnu en indikator. Fair nok du har din holdning, men du bør kunne se hvor ekstremt farvet den kan tolkes, og derfor bør du ikke blive overrasket over at møde modstridende holdninger.
Forumlegende

dinhxa

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af dinhxa »

Haha #23, du er sgu en sød fyr! Du må have vildt ond i røven over et eller andet, siden min kritik af De Gea får dig så meget op i det røde felt.
Jeg skrev bare, at jeg ikke var interesseret i at få De Gea til Barca, da jeg ikke ser det store lys i ham, men i stedet ser større potentiale i andre keepere. Inden grund til at fare sådan i flint. Fint at du er uenig med mig, jeg mener bare ikke, at De Gea har været pengene værd for United. Men det kan selvfølgelig ændre sig i takt med at han lærer den engelske stil osv.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Sv: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af emo »

Qureshi guldkorn, Barca tør ikke at satse på Pinto som første målmand, og er på udkig efter en anden.

Tør? Han har aldrig været første målmand, og skulle aldrig være det. Damn, u.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Kubala »

Shit en bombe Valdes lige smed i går. Men til dem der siger, at man er illoyal og grisk, osv., hvis man vil presse sin arbejdsgiver for at få lønforhøjelse, har jeg bare at sige, at man så umiddelbart lever i en uvirkelig verden , altså come on, når mennesker forhandler løn, så bruger man alle kneb. Sådan er det, og grunden til vi alle har denne opfattelse, er jo at man har følelser indblandet i det, for det er ens elsket klub. Men hvis Valdes føler at han bliver underbetalt, så mener jeg, at han med rette kan benytte sig af ufine kneb, selvom det er noget, som jeg også finder usmageligt, men sådan gør vi andre også, når vi skal forhandle løn.

Men til det med lønforhøjelse, så vil jeg ligesom Emo, sige at det er mere nye udfordringer, han vil prøve kræfter med. Jeg tror ikke det er lønnet, men hvis det er, så forstår jeg godt, selvom jeg også et sted ville finde det lidt usmageligt, men det er mit Barca hjerte, som er i spil her.

Og hvis vi alligevel skal indfinde os med, at han smutter om halvanden års tid, så synes jeg at man skal vælge, at sælge ham til sommer, så man i det mindste kan få nogle penge for ham. Dog er jeg ikke glad for det. Jeg mener, at sælger vi ham til sommer, så kan den nye målmand var en del af holdet fra næste sæson af, og prøve at tilpasse og vænne sig til truppen. Men mest af alt, har det noget med penge at gøre, da vi alligevel mister Valdes, og skal vænne os til en ny målmand, så kan det være lidt ligesom hip som hap, om han går nu her til sommer (hvor vi kan tjene på handlen) eller til næste år, hvor vi slipper ham på en fri.


Det der er så underligt, at fatte og forstå, er, at hvad tænker han dog på. Jeg medgiver, at han har vundet alt, og måske trænger til nye udfordringer, men helt ærligt, han er altså kun 31, der er masser af år endnu til det, at han passende kan kigge på disse nye udfordringer, når han en gang er 35 år, men igen det kan også være, at han ikke ønsker at spille til han er 38-39 år, og ser sin karriere slutte ved 35. Men som visse andre herinde, så kan jeg ikke se, hvor han skal hen. Alle topklubber har deres respektive målmænd, som er svære at vifte af pinden, da disse målmænd er sikre valg, og derfor kan jeg ikke se Valdes overtage.

Det er bare trist, og bare lorte nyheder, men det måtte jo ske, med en af vore spillere på et tidspunkt, havde bare håbet, at det var en af de mindre vigtige.
Senest rettet af Kubala fre jan 18, 2013 3:35 pm, rettet i alt 3 gange.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Skydefinten »

Nå, men så byder jeg ind med et bud på han nybyggede hus (som knap nok er færdig endnu) - med mindre han vælger Espanyol og bliver i byen.

http://en.wikinoticia.com/lifestyle/67- ... tor-valdes
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JBN
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs aug 08, 2006 11:30 am
Geografisk sted: Barcelona
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 7 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af JBN »

Nu er det jo heller ikke første gang Valdes er lidt tøvende. Lidt ala samme situation udspillede sig jo i 2009 http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... -barcelona

Måske kontraktudspillet simpelthen er for lavt eller også er det bare Valdes der er grisk. Jeg tror dog de finder hinanden som i 2009, da skiftet ikke gavner nogle af parterne.

Hvis Valdes nu alligevel smutter, så er jeg også fortaler for Thibaut Courtois, selvom den kommer til at koste.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Kubala »

Ok, af de unge målmænd hælder jeg mest til De Gea eller Courtois, da jeg ikke har set Ter Stegen i aktion, følger ikke med i den tyske liga. De Gea har jeg altid kunnet lide, og jeg synes at han er begyndt at vise lovende takter denne sæson, og Courtois er bare blevet bedre, og bygger på fra sidste sæson af. Men jeg tror ikke, at Man u sælger ham, selvom der går rygter, så tror jeg de beholder ham. Derimod kunne man godt lokke Courtois, det bliver måske svært, da Chelsea ikke vil af med ham, men det er der, hvor han kommer inde i billedet, og presser dem, da jeg tror at Cech nok vil stå i nogle år endnu. Og jeg tror ikke, at han gider at vente til han er de 24 år, før han kan vogte målet.


Af de erfarne kunne jeg godt tænke mig Buffon, men tror ikke det er realistisk eller også kunne Guaita være en mulighed.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af emo »

JBN skrev:Nu er det jo heller ikke første gang Valdes er lidt tøvende. Lidt ala samme situation udspillede sig jo i 2009 http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... -barcelona

Måske kontraktudspillet simpelthen er for lavt eller også er det bare Valdes der er grisk. Jeg tror dog de finder hinanden som i 2009, da skiftet ikke gavner nogle af parterne.

Hvis Valdes nu alligevel smutter, så er jeg også fortaler for Thibaut Courtois, selvom den kommer til at koste.
I følge Zubi kom Valdes udmelding før Barca havde tilbudt ham en ny kontrakt, så kan ikke være den at han er utilfreds med. Må være personligt, han vil noget andet.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Daluigi »

Er jeg virkelig den eneste herinde, som ikke er så overrasket?... Er jeg den eneste, som altid har set Valdes som lidt af en outsider på holdet, i forhold til sin personlighed. Dengang han klappede en fyr ned i biografen f.eks. Han har altid været lidt af en smartass at se på, når han står der og tygger tyggegummi i målet :razz:

Jeg har selvfølgelig ikke noget i mod vores keeper. Jeg siger bare, at han for mig, aldrig har været i hjertet på samme måde, som de andre hjemmelavede spillere vi har....
Forumlegende

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Quaresma »

- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Daluigi »

Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster