Gerard Piqué Bernabeu

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Visca El Barca »

BarçaDK skrev:
Visca El Barca skrev:
BarçaDK skrev:På trods af Piqués ringe form (hvor mange år skal man være i dårlig form før det ikke længere kaldes "form"?) vil det være idioti at sælge en centerback på nuværende tidspunkt. Retfærdigvis skal det også siges at vi de seneste måneder har set den bedste udgave af Piqué siden 10/11-sæsonen!
Ikke nødvedigvis. Hvis vi kan hive en klasse CB ind, vil det ikke gøre noget, synes jeg.
Det vil bare være en chance, som jeg ikke vil tage. Der skal ikke satses for meget med det forsvar, så tanken om vores to bedste CB'er i næste sæson vil være debutanter i Barça-trøjen vil give mig lidt mylderbæ.
Det kan betale sig at tage chancer nogen gange, uden risiko vinder man ikke noget, synes jeg. Lad Bartra spille, jeg er 100% overbevist om, at han har niveauet. Lad så beholde Puyi en sæson mere, hiv en fast makker ind til Bartra, en rutineret type samt en god ung spiller der kan tage over i ny og næ, eller i værste fald, hvis Bartra ikke overbeviser. La Masia drenge kan så spilles ind stille og roligt.

Det vil selvfølgelig også hjælpe, hvis vi begyndte at forsvare på en anden måde end vi gør nu. I stedet for at bakke ville det gøre underværker, hvis vi begynder at forsvare fremadrettet med alle vores kæder. Der er selvfølgelig nuancer og aspekter, som man kan diskutere. Jeg er dog bare en lille smule træt af Piqué.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Jurij »

Sku' ikke hans skyld alene, at han ikke spiller som under Pep. Xavi og Iniesta forsvarer næsten ikke, så forsvaret laver meget mere end de burde. Alexis er pisse god her, fordi han altid løber med tilbage. Alves og Alba er også middelmådige lige nu, og som altid på skovture. Bartra og Pique har gjort det godt. Bartra har været fantastisk, og Pique har fulgt godt med. Vi får Vidic gratis til sommer, og så er alt okay. Og så byt Song til en klippe.
Genopbygning status: færdig.

BarçaDK

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af BarçaDK »

Visca El Barca skrev:Det kan betale sig at tage chancer nogen gange, uden risiko vinder man ikke noget, synes jeg. Lad Bartra spille, jeg er 100% overbevist om, at han har niveauet. Lad så beholde Puyi en sæson mere, hiv en fast makker ind til Bartra, en rutineret type samt en god ung spiller der kan tage over i ny og næ, eller i værste fald, hvis Bartra ikke overbeviser. La Masia drenge kan så spilles ind stille og roligt.

Det vil selvfølgelig også hjælpe, hvis vi begyndte at forsvare på en anden måde end vi gør nu. I stedet for at bakke ville det gøre underværker, hvis vi begynder at forsvare fremadrettet med alle vores kæder. Der er selvfølgelig nuancer og aspekter, som man kan diskutere. Jeg er dog bare en lille smule træt af Piqué.
Aha, der er vi så grundlæggende uenige! ;)

Jeg vil være lykkelig, hvis vi bare kan finde én solid CB, så må der bygges videre derfra!
Jurij skrev:Sgu ikke hans skyld alene, at han ikke spiller som under Pep. Xavi og Iniesta forsvarer næsten ikke, så forsvaret laver meget mere end de burde. Alexis er pisse god her, fordi han altid løber med tilbage. Alves og Alba er også middelmådige lige nu, og som altid på skovture. Bartra og Pique har gjort det godt. Bartra har været fantastisk, og Pique har fulgt godt med. Vi får Vidic gratis til sommer, og så er alt okay. Og så byt Song til en klippe.
Det er da ikke rigtigt! Xavi løber meget defensivt og dækker op, og især Iniesta synes jeg er generelt undervurderet i defensiven.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Kubala »

Lidt spøjst, men Ini takler mere pr. kamp(1.8 pr. kamp modsat Xavi med 0.9) og laver også en smule flere interceptions(0.7 pr. kamp modsat Xavi med 0.4) end Xavi. Til gengæld begår Ini flere frispark end Xavi(0.7 pr. kamp modsat Xavi med 0.1) og clearer en lille smule mindre end Xavi(0.4 pr. kamp modsat Xavi med 0.5).


http://www.whoscored.com/Players/9486/S ... rs-Iniesta


http://www.whoscored.com/Players/2302/


Der er selvfølgelig flere ting i dette, og derfor kan statistikker være misvisende. Måden man spiller på, forsvarer på osv. har en del at sige, og derfor har forsvaret haft det svært samt midtbanespillerne. Ini og Xavi er ikke bygget til den direkte tilgang til spillet kombineret med omstillinger; de er ikke lige så dygtige til at forsvare på den måde, som det kræver, når man spiller mere direkte og benytter sig af omstillinger, som sagt. Noget, der også var problemer med i sidste sæson med Tito og nu med Tata.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Jurij »

Jo... men hvis man har 2 ud af 4 forsvarsspillere oppe i angrebet, så skal man have fysisk stærke midtbanespillere, for at have et stabilt nok forsvar. Dvs. Busquets og Yaya er perfekte på holdet lige her, og vi har ikke Yaya mere, desværre. Han kunne spille en midtbaneplads langt oppe, men også være en god stopklods. Det er blot ikke vores taktik.
Genopbygning status: færdig.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Kubala »

Det er slet ikke det, jeg snakker om. Jeg snakker om at forsvare på en anden måde end det man gør lige pt. Noget a la det her: (Der har været kampe, hvor man har forsvaret på denne måde i denne sæson, men det er ikke særlig mange kampe, og så har der været kampe, hvor man har skiftet imellem at forsvare på denne måde og så den nye måde; lidt af en kombi).

phpBB [video]




Havde man haft Yaya, så ville det betyde, at Xavi skulle på bænken, og Busi skulle være endnu mere mobil end han er. Det ville også betyde, at Busi skulle frem og angribe; drive bolden frem ad og være meget mere deltagende i angrebsspillet. Ligesom Fernandinho i City.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Jurij »

Ja, fed video. Det er presspil, som Tito hadede med hele sit syge hjerte. Helt klart en god ide. Men det der er Bayern, de er jo netop fysiske. Yaya er ligesom Fernandinho. Yaya er netop længere oppe på banen end Busquets. Jeg efterspørger netop, at Yaya kunne have været med til at presse højt oppe på banen. Iniesta kan også, men han er jo lille. Tata skal blot tvinge dem til presspil i samme stil, men det er ikke altid, at de gør det af sig selv - det er det jeg siger. Alexis er perfekt lige her, han er en sand vinder, og presser altid. Det er naturligt for ham.
Genopbygning status: færdig.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Kubala »

Jurij skrev:Ja, fed video. Det er presspil, som Tito hadede med hele sit syge hjerte. Helt klart en god ide. Men det der er Bayern, de er jo netop fysiske. Yaya er ligesom Fernandinho. Yaya er netop længere oppe på banen end Busquets. Jeg efterspørger netop, at Yaya kunne have været med til at presse højt oppe på banen. Iniesta kan også, men han er jo lille. Tata skal blot tvinge dem til presspil i samme stil, men det er ikke altid, at de gør det af sig selv - det er det jeg siger. Alexis er perfekt lige her, han er en sand vinder, og presser altid. Det er naturligt for ham.


Kan ikke helt forstå dig? Hvad er det, du siger helt specifikt? Det bliver altid rodet sammen(dine indlæg), no offence. Og nu bringer du Alexis, men det er jeg jo godt klar over.

Desuden er Yaya ikke ligesom Fernandinho. De er to forskellige spillere; to forskellige type midtbanespillere. Yaya er den her boks-til-boks dm, mens Fernandinho er den mobile type dm. Yaya og Busi ville ikke fungere.

Tata har i øvrigt eksperimenteret det med ham(Busi) og Song, men det lykkedes ikke helt; altså det man gør i City med Yaya og Fernandinho.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Storken »

Jurij skrev:Ja, fed video. Det er presspil, som Tito hadede med hele sit syge hjerte. Helt klart en god ide. Men det der er Bayern, de er jo netop fysiske. Yaya er ligesom Fernandinho. Yaya er netop længere oppe på banen end Busquets. Jeg efterspørger netop, at Yaya kunne have været med til at presse højt oppe på banen. Iniesta kan også, men han er jo lille. Tata skal blot tvinge dem til presspil i samme stil, men det er ikke altid, at de gør det af sig selv - det er det jeg siger. Alexis er perfekt lige her, han er en sand vinder, og presser altid. Det er naturligt for ham.
Dette er en lektie til alle om, at de skal holde sig fra svampe. Det lort gør en forvirret og uforståelig.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15030
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1688 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Lopezzz »

Storken skrev:
Jurij skrev:Ja, fed video. Det er presspil, som Tito hadede med hele sit syge hjerte. Helt klart en god ide. Men det der er Bayern, de er jo netop fysiske. Yaya er ligesom Fernandinho. Yaya er netop længere oppe på banen end Busquets. Jeg efterspørger netop, at Yaya kunne have været med til at presse højt oppe på banen. Iniesta kan også, men han er jo lille. Tata skal blot tvinge dem til presspil i samme stil, men det er ikke altid, at de gør det af sig selv - det er det jeg siger. Alexis er perfekt lige her, han er en sand vinder, og presser altid. Det er naturligt for ham.
Dette er en lektie til alle om, at de skal holde sig fra svampe. Det lort gør en forvirret og uforståelig.
Han fik for meget vodka :mrgreen:
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9727
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af kklaus »

Shakira (girlfriend Pique): "Video with Rihanna? Gerard agreed with everything. I wanted to make sure because he's super jealous..." [rs]
:lol: :lol:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20600
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1105 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Selvfølgelig gjorde han det! :-)

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Michman »

Synes Pique er ved at finde det gode spil frem igen.. Kanon mod City..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20600
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1105 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Michman skrev:Synes Pique er ved at finde det gode spil frem igen.. Kanon mod City..
Enig. Den ''gamle'' Piqué synes at være på vej tilbage.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Daluigi »

Bevares. Men nu er han også væsentlig bedre mod store tunge Negredo og Dzeko, end lille vævre typer som Aguero.

Hurtige driblere manger Pique stadig en del niveau overfor
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster