Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af zqa »

Jeg kommer til at savne Alves mere for hans person udadtil, end jeg kommer til at savne ham på banen.

Derudover, så er det fuldstændig håbløst, at man giver ham en sindssyg løntung kontrakt, for derefter at lade ham gå gratis inden kontraktudløb. Vores transfer/kontrakt-"strategi" er værre end Brøndbys.
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af emo »

Pique, Busquets, Ini og Messi, tilbage af den gyldne ære...

De forsvinder langsomt alle. Alves, du bliver savnet.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

emo skrev:Pique, Busquets, Ini og Messi, tilbage af den gyldne ære...

De forsvinder langsomt alle. Alves, du bliver savnet.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Ja... Det her billede er lidt trist.
Billede
Men det er jo naturligt nok. Det har været en god periode. Stod den 31-18 til Madrid i ligatitler, da det billede blev taget? Nu 32-24!
qepd

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Lopezzz »

Alves skal altid være med os eller i vores hjerter ligesom Dinho, Eto'o, Puyi, Abi, Xavi, Valdes osv osv..
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af kklaus »

Så blev det officielt... :(
OFFICIAL: @DaniAlvesD2 signs for Juventus! https://t.co/RK6iuxYY6I #BemVindoDani https://t.co/QIwPTNtXGy
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af zqa »

Det fint. Godt klubvalg.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Bager »

Held og lykke Alves ;) ses på insta
Visca el Barca

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Skydefinten »

Han skyder med skarp
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Storken »

Fodboldspillere er virkelige forkælede. Jeg ville sgu være lidt mere taknemmelig, hvis jeg fik 50 mio om året efter skat.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Når man først er i topfodbold flyder det jo med penge. Klart der stadig er menneskelige følelser.
qepd

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Michman »

Er faktisk enig med Alves langt hen af vejen.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Sigurd
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør jan 16, 2016 2:33 pm
Blevet takket: 4 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Sigurd »

Der kan vist ikke være megen tvivl om, at Alves fremfører sin kritik af ledelsen nu, hvor det er så smerteligt klart, at samme ledelse ikke har fundet nogen tilfredsstillende erstatning for ham og at holdet som helhed lider under det. En ting er, at man ikke prøver at holde på en spiller, hvis man har en anden og bedre, noget andet, når man ikke har det. Alves' pointe synes at være, at en svag ledelse er den primære årsag til Barcas nuværende spillemæssige krise. Når man ser på den samlede kvalitet af nyindkøbende efter de to lukkede transfervinduer, er det svært at få øje på visdommen i ledelsens beslutninger: man har tilsyneladende ledt efter reserver, som til aflastning af a-kæden kan indgå i et rotationssystem. Resultatet er ikke til at tage fejl af: holdet er blevet svækket. Især savnes Xavi og Alves. Weekendens kamp mod Leganés afslører, at det kniber med at dominere og kontrollere selv mod bundholdene. I øvrigt savner jeg udover Alves' spillemæssige kvaliteter også hans evner som indpisker. Ofte gik han forrest, når det var sværest. Nu kigger alle på alle og alle ser slukørede ud.

Sigurd
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør jan 16, 2016 2:33 pm
Blevet takket: 4 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Sigurd »

Dagens historie om, at Alves forhørte sig om mulighederne for at vende tilbage til Barca og blev afvist peger på - endnu - en grund til, at han fremkom med sin kritik af Barcas ledelse, men den forstærker sandelig også denne kritik. Hverken Sergio Roberto eller Alex Vidal har, selv ikke i deres bedste kampe, været fuldgyldige erstatninger for Alves.
Ingen af dem har, når de langt sjældnere end Alves gjorde, bryder igennem til baglinie området, tilnærmelsesvist den præcision i deres indlæg, som Alves havde (og har). Ingen af dem har for alvor potentiale til at blive den verdensklasse angrebsback, som Alves har været i en årrække. Jeg vil lige nævne, at Preben Elkjær i Goalshows drøftelse af krisen i Barca i går aftes vurderede Alves betydning for Barca som særdeles vigtig, bl.a. fordi Alves virkelig fightede og bragte vildskab, når det var nødvendigt, hvilket ingen gjorde i Paris.
Barcas ledelse kunne og burde have vidst, at man kunne styrke holdet på kort sigt ved at sige "velkommen hjem" til Alves. At den ikke gjorde det, er en alvorlig forsømmelse. At Alves ikke er en langsigtet løsning er en anden sag. Den manglende løsning af højrekantsproblemet, som vi jo nu har akut og ikke kun på længere sigt, fordi vi ikke har Alves, handler flere af dagens artikler på hjemmesiden jo iøvrigt om. Elkjær luftede en foruroligende overvejelse i sine betragtninger om situationen i Barca: Messi forhandler kontraktforlængelse; vurderer han, at Barca fortsat vil have et hold, der kan virkeliggøre sine sportslige ambitioner?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Storken »

Alves kan ikke engang slå Lichtsteiner af i Juventus. Der er vitterligt ingen chance for, at han kan bidrage med noget i Barca. Det ville være komplet idiotisk at tage ham tilbage.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af emo »

Storken skrev:Alves kan ikke engang slå Lichtsteiner af i Juventus. Der er vitterligt ingen chance for, at han kan bidrage med noget i Barca. Det ville være komplet idiotisk at tage ham tilbage.
Det er så overfladisk en vurdering som noget kan være. Bild mig ind hvad du vil, men du har tydeligvis ikke fulgt med i Juventus i denne sæson, Alves i denne sæson, bortset fra hvad du ser i statistikker og i CHL.

Først og fremmest har han været skadet. For det andet, så roterer Allegri en del, for det tredje så eksperimenterer Allegri ligeledes i denne sæson, han skifter ofte taktikker og de taktiske dispositioner. Offensivt har Alves bidraget med meget til Juve og gør det godt på den front, ligeledes er han en dygtig presspiller for dem.

Alves er ikke dygtig defensivt og slet ikke dygtig nok til et Juve hold, hvor høje bolde ofte er at finde i feltet, hvorfor en mere defensiv oritenteret og kender af Serie A Lich, spiller visse kampe.

Jeg ved ikke hvor meget Alves kunne bidrage til Barca pt., men han kender spillet, taktikken og modstanderen. Det er ikke altid at den perfekte spiller for et hold er perfekt for et andet hold. Jeg savner hans offensive kvaliteter, hans pres, men jeg savner ikke hans defenvise spil, det haltede en del på det seneste i Barca.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster