Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jesni »

Et kæmpe aktiv vi misser, hvis han ikke forlænger. Fra hans synspunkt er det nok den perfekte afslutning, man kan forlade Barca på med en ret god mulighed for at slutte karrieren hos os med The Treble. Startede han ikke også sin karriere med The Treble?

Heiselberg
Indlæg: 13
Tilmeldt: søn aug 25, 2013 9:20 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Heiselberg »

Sidste sæson hvor vi intet vandt (SuperCuppen undtaget), var der ellers ingen grænser for viljen til at smide Alves på porten. Sjovt hvordan han pludselig er en fuldstændig central spiller for os, herinde. Han laver stadig håbløse indlæg i et væk, nu har vi bare en Suarez som han tilfældigvis en gang imellem rammer. Det gør ham hverken bedre eller dårligere..

Men det er nok i lyset af umiddelbare alternativer, at han nu pludselig "shiner".

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Raman93 »

Siden 08 har Dani i mine øjne været den 4. vigtigste spiller for vores koncept og spil, efter Busquest, Xavi og Messi. Han har mere indflydelse og betydning for holdet end Ini, da han var bedst. Stort tab.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Allerførst lige til det med, at Alves muligvis skifter: Det er altså virkelig skidt, at man ikke kan nå til enighed, for selvom tabet af Xavi kan blive mærkebar, så har man i det mindste spillere, der ville kunne gardere tabet. Her tænker jeg på Rakitic og Rafinha, og især det faktum, at spillestilen er ændret, mere skræddersyet til de to spillere end Xavi. Om Rafinha ville kunne fylde hullet, er så en anden ting, men det må bære eller briste. Rafinha skal også træde mere i karakter og tage ansvar. Det kan han få muligheden for i den kommende sæson, i hvert tilfælde indtil nytår. Mht. Alves' situation, så har man ikke alternativer, og samtidig er han en vital spiller i Luis Enriques system, for sammen med Rakitic skal han skabe plads og rum for Messi, derforuden er samarbejdet mellem de tre virkelig nøglen til at det her system har fungeret siden Sociedad-kampen. Jeg tror, at man skyder sig selv i foden, eller det virker sådan lige pt., for jeg kan ikke se, hvem der skulle tage over.


Dernæst til Heiselberg: Ja, Alves havde en forfærdelig sæson, men husk nu på, at Tatas system fungerede ikke. Det var ikke alene Alves, der led, men flere spillere præsterede ikke, og det smitter af. Der var ikke harmoni på holdet. Hvorfor spiller Alves så godt? Det er fordi, Luis Enrique har fundet formlen. Rakitic er blevet Alves' støttepude, når han skal op og bidrage med den offensive del af spillet. Rakitic lukker det hul, der kommer, når Alves er helt op ved modstanderens målfelt. Alves var meget alene om opgaven i Tatas system, og det har selvfølgelig nogle omkostninger.

Du siger så, at han kun rammer Suarez med sine indlæg, men du overdriver lidt. Han har været god til at slå indlæg, og jeg mener, at han altid har været god til det, men han spillede under trænere, der ikke rigtigt benyttede sig af de høje indlæg. Hvad har Luis Enrique gjort? Det Luis Enrique har været god til, er, at der er flere spillere, der søger ind i feltet, så man kan slå indlæg, flade såvel som høje. Alves har ramt Neymar, Messi, Suarez og sågar Rakitic mv.

Det er godt, at det ikke er fans, der står for taktikken eller startopstillingen, for så havde man kasseret spillere fra, fra kamp til kamp. Fans har det med at overdrive voldsomt, og vi har jo ikke reelt viden, altså vi kan læse om en masse og gøre os kloge på det ene og det andet, men vi har ikke fagligheden.

Ps: En sidste ting. Jeg håber ikke, at du tager det ilde op, for vi sidder ikke over for hinanden, ansigt til ansigt, men skriver over nettet. Du har ikke deltaget i debatterne, men kommer nu og prøver at være lidt bagklog og moraliserende, det er altså lidt irriterende, for det kan alle finde ud af. Du må hjertens gerne komme med din mening, men så gør det lidt mere konstruktiv og mindre moraliserende, og deltage i debatterne fremover, jeg vil gerne se andres syn på sagerne end de sædvanliges, ikke at det ikke er fantastisk at debattere med dem, men der vil måske komme noget variation. Det er kun godt for det her forum, synes jeg.

God dag.
Senest rettet af Kubala fre maj 22, 2015 1:33 pm, rettet i alt 1 gang.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af emo »

DiMazrio sender ham til PSG til en løn på 3mill euro pr. sæson.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Måske man så skulle gå efter deres højreback? Tror ikke, at de sælger deres højreback, men man kan da prøve.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Skydefinten »

Jeg bliver sgu skuffet, hvis Daniel Alves da Silva de Kroelben tager til PSG.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Den her sag klæder sgu ikke alves. Det er ulækkert at penge pludselig skal spille så stor en rolle... Ja ledelsen kunne så bare betale men kan godt følge dem i at man ikke vil give en back på 32 en fast løn over de næste 3 år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Skydefinten »

Piquénbauer skrev:Den her sag klæder sgu ikke alves. Det er ulækkert at penge pludselig skal spille så stor en rolle... Ja ledelsen kunne så bare betale men kan godt følge dem i at man ikke vil give en back på 32 en fast løn over de næste 3 år.
Forstår det heller ikke. Eller vent, forstår godt fristelsen til at prøve noget nyt.
Men, for almindelige dødelige - så forstår jeg ikke at man ikke kan "nøjes" med en gennemsnitlig Barca-løn på ca. 45 mill om året - plus alverdens bonusser og reklamepenge...
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Heartbreaker »

Og muligheden for at vinde the treble.. :glad:
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Michman »

Fuuuuuuck.. Altså det er da det sidste vi har brug for..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Den her sag klæder sgu ikke alves. Det er ulækkert at penge pludselig skal spille så stor en rolle... Ja ledelsen kunne så bare betale men kan godt følge dem i at man ikke vil give en back på 32 en fast løn over de næste 3 år.
Vi aner vel i bund og grund intet om, hvorfor der går knuder i den forhandling, så måske lidt tidligt at bebrejde ham.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

Jeg er sikker på at ledelsen har været pisse arrogante i forhandlingerne, og jeg er også sikker på at de ikke har rykket sig meget, i forhold til de krav Alves havde (3 år, og ikke 1+1+1 eller 2+1 år). Der var snak om at forhandlingerne var ved at være på plads, og jeg tror ikke at Alves bare sådan uden videre beslutter at skifte fra Barcelona, med mindre han føler sig dårligt behandlet.

Fuldkommen vanvittigt at han ikke bare har fået sine 3 år. Er man bange for at han bare slacker efter kontrakten underskrives, så smid ham dog på på porten efter 1 eller 2 år? Ikke desto mindre har vi nu et kæmpe problem på højreback pladsen, i hvert fald indtil vintertransfervinduet åbner, og hvis han besluttede at købe et ungt talent på den plads, ville Alves måske være den perfekte mentor. I min optik har han, som han har spillet i den her sæson, både gjort sig fortjent til 3 år OG en lønforhøjelse.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Storken »

Brombi skrev:Jeg er sikker på at ledelsen har været pisse arrogante i forhandlingerne, og jeg er også sikker på at de ikke har rykket sig meget, i forhold til de krav Alves havde (3 år, og ikke 1+1+1 eller 2+1 år). Der var snak om at forhandlingerne var ved at være på plads, og jeg tror ikke at Alves bare sådan uden videre beslutter at skifte fra Barcelona, med mindre han føler sig dårligt behandlet.

Fuldkommen vanvittigt at han ikke bare har fået sine 3 år. Er man bange for at han bare slacker efter kontrakten underskrives, så smid ham dog på på porten efter 1 eller 2 år? Ikke desto mindre har vi nu et kæmpe problem på højreback pladsen, i hvert fald indtil vintertransfervinduet åbner, og hvis han besluttede at købe et ungt talent på den plads, ville Alves måske være den perfekte mentor. I min optik har han, som han har spillet i den her sæson, både gjort sig fortjent til 3 år OG en lønforhøjelse.
Du er godt klar over, at Alves er 32 år gammel? Der er sandsynligvis kun en eller to sæsoner tilbage i ham. Kravet om 3 år er ren grådighed fra Alves' side. Derudover har Alves tidligere vist, at han falder kraftigt i niveau efter en kontraktforlængelse. Det undrer mig egentlig ikke, at han har taget sig lidt sammen på det seneste, da det er kontraktår. Det er typisk brasiliansk.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Jesni skrev:
Piquénbauer skrev:Den her sag klæder sgu ikke alves. Det er ulækkert at penge pludselig skal spille så stor en rolle... Ja ledelsen kunne så bare betale men kan godt følge dem i at man ikke vil give en back på 32 en fast løn over de næste 3 år.
Vi aner vel i bund og grund intet om, hvorfor der går knuder i den forhandling, så måske lidt tidligt at bebrejde ham.
Vi ved at manden er 32 år og hans niveau har været dalende over de sidste sæsoner. Det ændre 6 gode måneder trods alt ikke på. Derfor ville det også være voldsomt at give ham en tre årig kontrakt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster