Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Storken »

Juventus vigtigste kamp i ualmindelige tider var gårsdagens mod Porto. Der var en masse spekulationer om, hvem der ville starte, men det endte med at blive Lichtsteiner.

Hvis Alves var så fantastisk i Juventus, så havde der ikke været nogen tvivl.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af emo »

Han er ikke fantastisk, han er god til visse faceter af spillet. Allegri stiller ofte taktik efter modstanderen, og han vurderede at defensivt havde han brug for Lich mere end Alves, hvilket er et godt træk. Offensivt sejlede Lich helt og Alves gjorde det langt bedre da han kom ind.

Allegri er kontant. Hans bedste fosvarspiller var smidt på tribunen på grund af et udfald imod træneren. Havde det været deres vigtigste kamp i ualmindelgie tider som du kalder den, så havde Bonucci om nogen spillet ligegyldigt hvad.
Allez...

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:Juventus vigtigste kamp i ualmindelige tider var gårsdagens mod Porto. Der var en masse spekulationer om, hvem der ville starte, men det endte med at blive Lichtsteiner.

Hvis Alves var så fantastisk i Juventus, så havde der ikke været nogen tvivl.
Vores højreback er svag i år, og Alves passer godt ind i vores system, vil jeg mene. Jeg tror bestemt, han ville være vores bedste højreback.

Også selvom han ikke startede igår på den helt unormale tid. :-)
qepd

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Daniel Alves da Silva

Indlæg af zqa »

Alves og præcise indlæg? Hehe. Jeg tror ikke jeg har set en back smide så mange bolde udover sidelinjen som ham.

Folk glemmer lidt hvor ringe han var i hans sidste to sæsoner i klubben. Bevares, jeg var ellevild med Alves, hans vinderinstinkt og hans mentalitet. Men han var altså ikke god til sidst.
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af emo »

Bare for at slå fast, jeg nævner ikke hans indlæg. De stank. Men der er mere i offensivt spil end indlæg. Jeg ved ikke om vi ville spille anderledes med ham eller ej, men føler at Storken undervurdererr ham for Juve, hvorfor jeg følte trang til at blande mig.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Storken »

zqa skrev:Alves og præcise indlæg? Hehe. Jeg tror ikke jeg har set en back smide så mange bolde udover sidelinjen som ham.

Folk glemmer lidt hvor ringe han var i hans sidste to sæsoner i klubben. Bevares, jeg var ellevild med Alves, hans vinderinstinkt og hans mentalitet. Men han var altså ikke god til sidst.
Han var reelt fint spillende i Luchos første sæson (her tænker jeg foråret 2015), hvor han tog sig lidt sammen. Det var dog tydeligt, at han efter sin kontraktforlængelse i 2012 knap nok gad anstrenge sig mod de mindre hold. Det var ubegribeligt, at han kunne blive ved med at gøre den samme dumme ting 10 gange i en kamp.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Kubala »

Jeg synes, at Alves var rimelig god i LEs første sæson og gjorde det ok i hans anden. Måske var indlæggene grunden til meget af kritikken, eller sådan følte jeg det dengang, for de blev nævnt næsten hver gang.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af zqa »

Han spillede nogle glimrende kampe mod andre tophold. Men det var også det. Hans niveau faldt drastisk de sidste to sæsoner imo.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Michman »

Synes han er for sej.. Han sagde at han faktisk var trist over at slå os.. Synes han er så cool..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Sigurd
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør jan 16, 2016 2:33 pm
Blevet takket: 4 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Sigurd »

Danis spil i semifinalerne i champions league taler for sig selv. At hans bortgang er en af forklaringerne på Barcas spillemæssige problemer i denne sæson er helt åbenlyst. Nu kan man glæde sig på hans vegne, hvis det lykkes Juve at tørre RM i finalen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Det skal lykkes for Juventus. Alt andet ville være uacceptabelt. Det er vel nok Buffons sidste chance, for at løfte trofæet med de store ører. Og så kan Alves vinde sin titel nummer jeg-ved-snart-ikke-hvad!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Storken »

Sigurd skrev:Danis spil i semifinalerne i champions league taler for sig selv. At hans bortgang er en af forklaringerne på Barcas spillemæssige problemer i denne sæson er helt åbenlyst. Nu kan man glæde sig på hans vegne, hvis det lykkes Juve at tørre RM i finalen.
Du siger simpelthen, at Dani Alves' mange indlæg havde løst problemerne i alle de kampe, hvor vi har haft det svært?

Det er muligt, at det virker i Juventus, men Barca har ikke ligefrem kvaliteterne til at møde høje bolde i feltet.

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af soul_pitcher »

Storken skrev:
Sigurd skrev:Danis spil i semifinalerne i champions league taler for sig selv. At hans bortgang er en af forklaringerne på Barcas spillemæssige problemer i denne sæson er helt åbenlyst. Nu kan man glæde sig på hans vegne, hvis det lykkes Juve at tørre RM i finalen.
Du siger simpelthen, at Dani Alves' mange indlæg havde løst problemerne i alle de kampe, hvor vi har haft det svært?

Det er muligt, at det virker i Juventus, men Barca har ikke ligefrem kvaliteterne til at møde høje bolde i feltet.
Eller hans offensive evener og skabe plads til Messi på kanten, hvor Roberto har haltet?
Alves var mere end kun indlæg :smile:
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Sigurd
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør jan 16, 2016 2:33 pm
Blevet takket: 4 gange

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Sigurd »

Nej jeg siger ikke, at havde vi bare Alves, ville vi ikke have de problemer, vi har haft i denne sæson. Langtfra! Jeg siger, at den præstation, han leverede i aftes, i den første semifinale og i begge kvartfinaler mod Barca, er af en bedre kvalitet, end nogen har leveret på Barcas højrekant i denne sæson. Vi er blevet svækkede af hans bortgang på den position. Men det er vi også af Xavis. Umtiti har muligvist været en forstærkning af holdet, men ikke en der opvejer tabet af de to spillere.
Nok så bekymrende er tegnene på, at holdmoralen har været i krise. Den forfærdelige præstation i Paris forhindrede ikke - selv ikke med den mirakuløse 6-1 redning - en gentagelse i Torino, hvor holdet markerede som i en træningskamp og tydeligvist ikke var sat op til at skulle yde alt, hvilket ubetinget er nødvendigt mod et hold som Juve og da især i en sæson, hvor det spillemæssige kun meget sjældent har nået de sublime højder, Barca er kendte for.
Det eneste, jeg kan glæde mig over i denne sæson, er, at holdet har vist moral i Madrid og i de efterfølgende kampe i la liga - sikkert for sent.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana al vent »

Alves er meget savnet. At man har været tvunget til at bruge Sergi Roberto på højrebacken, er jo hovedrystende når man ser tilbage på denne sæson. Havde det så ikke bare været bedre at beholde Dani Alves? Forstil jer at Real pludselig skulle til at spille med Kroos/Modric/Casemiro/Kovacic på deres back, fordi bestyrelsen havde sovet i timen.
Jeg bløder Blaugrana

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster