Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af SirJonas »

Storken skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Måske bliver han alligevel?
Entourage of Alves denies that he told a Brazilian paper that he will leave Barcelona at the end of the season and move to England. [rac1]
Hans kontrakt udløber til sommer, så det er op til klubben om han skal blive.
Det er da overhovedet ikke op til klubben.
Klubben kan kun komme med et tilbud. Det er Alves og kun Alves der kan vælge

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Brombi »

Fedtmule skrev:
Storken skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Måske bliver han alligevel?
Entourage of Alves denies that he told a Brazilian paper that he will leave Barcelona at the end of the season and move to England. [rac1]
Hans kontrakt udløber til sommer, så det er op til klubben om han skal blive.
Det er da overhovedet ikke op til klubben.
Klubben kan kun komme med et tilbud. Det er Alves og kun Alves der kan vælge
Det er både op til klubben og Alves. Han har før udtalt at han gerne vil blive hvis klubben vil have ham :)

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Bager »

Jeg håber godtnok, at klubben har en god løsning. Hvis de seriøst har tænkt sig, at Montoya og Douglas er svaret, så har de tabt sutten. Med års erfaring kan de måske udvikle sig, men når Alves smutter næste år, så har vi brug for en højre back fra øverste hylde. Dette bliver svært eftersom transferforbuddet stadig står til den tid. Den eneste tilstrækkelige løsning er derfor at forlæng med Alves, og håb på at han tager imod tilbuddet.
barcastuff ‏@barcastuff 3h3 hours ago

Zubizarreta: "Renewal Dani Alves? Nothing has changed since my press conference on 2 September [when he said contract expires June 2015]"
Visca el Barca

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg er enig. Vi har været meget efter Dani, og ofte også med god grund, på det seneste, men hver gang vi bruger en anden, ser vi at Dani altså stadig, er en af de bedste højrebacks i hele gamet. Så kan det godt være at indlæggene ligger jævnt skidt, men så kan man selvfølgelig også spørge sig selv om, hvorfor vi i det hele taget skal slå indlæg, når vi har Messi, Pedro og Neymar liggende i feltet.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Jeg er enig. Vi har været meget efter Dani, og ofte også med god grund, på det seneste, men hver gang vi bruger en anden, ser vi at Dani altså stadig, er en af de bedste højrebacks i hele gamet. Så kan det godt være at indlæggene ligger jævnt skidt, men så kan man selvfølgelig også spørge sig selv om, hvorfor vi i det hele taget skal slå indlæg, når vi har Messi, Pedro og Neymar liggende i feltet.
Alves er simpelthen ikke god nok i hans nuværende rolle. Han har oceaner af plads, men bidrager med marginalt offensivt udover boldtab. Dette er på trods af, at Alves er en af de spillere med flest boldberøringer på modstanderens banehalvdel. Derudover er han et svagt led defensivt, hvor modstanderen konstant løber i rummene bag ham. Det er jo ligegyldigt, at han er okay defensiv, hvis han konstant bliver fanget højt i banen.

Vi skulle have købt en spiller, der kan udfordre 1 mod 1. Dette vil tvinge modstanderen til at tage vores (wing)back lidt mere seriøst, hvilket ville åbne op centralt. Der er virkelig et kæmpe potentiale i vores højre side, hvis vi fandt en spiller der kunne udfordre. Der er alt for mange hold, der smider en mand på Alves, hvilket neutraliserer ham fuldstændig. Når Alves fra tid til anden kommer forbi sin oppasser, så har han nærmest en fri passage mod mål.

Alves sagde i 2012 følgende i et interview med Sid Lowe:
"People get scared and play attacking full-backs as wingers. They think they will attack more, but often they attack less and less well. It happened with Roberto Carlos: as a winger, he was less effective, he needs to start his run sooner."

Alves er egentlig klar over, at han ikke er god nok, når han fungerer som en slags stationær wingback på modstanderens banehalvdel. Situationen er desværre den, at når vi møder en betonmur, så er det præcis hans rolle på holdet. Jeg kan sagtens se Alves fungere i de store kampe, hvis han har en mere defensiv rolle. Problemet er, at i 9 ud 10 kampe møder vi en parkeret bus, hvor vi har brug for en trussel i højresiden.

BarçaDK

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af BarçaDK »

Jeg gad godt at han kombinerede mere og lavede færre indlæg. Alves' indlæg er ikke specielt dårlige, men når modstanderen står klar med 6 mand i feltet, så er det åbenlyst svært at ramme Messi eller Neymar. Ofte slår Dani et indlæg, når han kunne aflevere eller drible tilbage foran feltet. Han er stadig en en glimrende kombinationsspiller. Så sent som mod Rayo tænkte jeg, at han kan noget, som meget, meget få kan, da han på et tidspunkt spillede dobbelt 1-2 med Leo på nærmest et A4-ark.

Det er frustrerende at se hans indlæg, fordi jeg føler, at det er så åbenlyst, hvor dårlig en beslutning (hvor der vel at mærke er andre muligheder) det er. Hvis det ikke var for alderen, så ved jeg ikke om jeg ville bytte Dani for nogen RB i verden.

theKing1988
Indlæg: 393
Tilmeldt: lør jun 07, 2014 5:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 60 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af theKing1988 »

Bager skrev:Jeg håber godtnok, at klubben har en god løsning. Hvis de seriøst har tænkt sig, at Montoya og Douglas er svaret, så har de tabt sutten. Med års erfaring kan de måske udvikle sig, men når Alves smutter næste år, så har vi brug for en højre back fra øverste hylde. Dette bliver svært eftersom transferforbuddet stadig står til den tid. Den eneste tilstrækkelige løsning er derfor at forlæng med Alves, og håb på at han tager imod tilbuddet.
barcastuff ‏@barcastuff 3h3 hours ago

Zubizarreta: "Renewal Dani Alves? Nothing has changed since my press conference on 2 September [when he said contract expires June 2015]"
Når alternativet er Douglas og Montoya så kan jeg kun give dig ret. De har til stadighed ikke vist noget der skulle indikere at vi ikke ville være på dybt vand på HB hvis Dani Alves smutter til næste sommer.

Og nej Cuadrado havde ikke været svaret.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Raman93 »

Storken forklarer situation ganske glimrende. Sandheden er, at vores højreside ikke har været eksisterende siden 10/11. Netop højresiden spillede en stor rolle, da vi var allerbedst. Men Alves har mistet meget af sit spil. Sin hurtighed, evne til at komme til baglommen og er generelt faldet for meget i niveau. Det var derfor jeg var så stor fortaler for Cuadrado i sommers!
Jeg forstår ikke, hvorfor vi ikke benytter den plads vores modstandere giver os på kanterne. Det er ærgerligt, at vi bruger al den plads til Alves' håbløse indlæg. Da vi spillede Messi derude, trak han 3-4 spillere til, og det skabte plads centralt. Jeg håber, at vi får Messi mere at se på højresiden, når Suarez kommer. Det betyder så, at Messi statistikker vil blive dårligere, og han vil ikke deltage i spillet så meget, som han gør nu. Men jeg tror, at det vil være bedre for holdet som helhed. Spillere som Iniests, Rakitic, Neymar og Suarez skal dominere som de tidligere har gjort. Iniests EM 2012, Neymar landsholdet, Suarez har domineret hvor end han er og Rakitic var boss i Sevilla.
Det er ærgerligt, hvis vi ikke kan hive to CHL-trofæer ud af dette hold. Der er så meget fucking talent, der ikke må gå til spilde.

Nå, hent en højreback mod Alves tidligere kvaliteter eller smid Meddi derud

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Culé »

Guillem Balague der er kendt som en troværdig og anseelig journalist a la Sid Lowe og med kilder tæt på klubben, skrev følgende på twitter for to dage siden:
Dani Alves will continue at FC Barcelona for at least another season (till 2016 at least). The club will confirm a new contract soon

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af A$AP »

For helvede..

phpBB [video]

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20393
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af FCBarcelonaChr »

A$AP skrev:For helvede..

phpBB [video]
Hvor er det slemt.. :lol:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Visca El Barca »

[iTw Alves: "The brothers football and life give us are forever. Great to see you again! @13_pinto #leomessi #javichuu" ][/i]
Et billede med Masch, Dani, Leo og legenden over dem alle, Pinto!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Blaugrana92 »

Er I godt klar over hvor meget Dani har vundet i sin karriere? Jeg sad lige og kiggede lidt på forskellige profiler i de 5 store europæiske ligaer og på hvor meget de har vundet. Dani har altså 24 titler på CV'et. Det er ligeså mange som Iniesta og kun én mindre end Xavi. Men han vandt altså også 5 titler med Sevilla. Siden har han så vundet 16 i Barcelona, mens han har vundet 3 med Brasilien. Ret vildt alligevel. Det er 4 titler mere end Leo har. Så kan vi godt sidde og spytte efter fjernsynet, når han slår 97 indlæg der ikke engang lander i feltet, men man må trods alt sige at han ved hvad det vil sige at vinde. Det er ikke erfaringen han går ned på.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af A$AP »

....

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8342
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Michman »

Synes godt han kan undværes efterhånden
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster