Daniel Alves da Silva

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jurij »

Vi har lige købt en 30 årig ryger til 20 millioner. Han er ikke landsholdsspiller, er ikke et kendt navn og sælger ikke trøjer og tv-rettigheder. Alves er selvfølgelig mere end 6 millioner værd. At sige andet er tåbeligt. Han fik os videre i CL, og har haft flere kampe, hvor han har spillet virkelig godt.
Genopbygning status: færdig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Og du kan ikke forstå hvorfor folk er efter dig...

Vi købte en 30 årig som valencia IKKE ville af med!! Dette er i sig selv en kæmpe forskel. Udover det så er mathieu IKKE blevet dårligere de sidste sæsoner og han kunne IKKE smutte gratis om et år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af klogfyr »

Piquénbauer skrev:Det her er en diskussion om pris. Og kun pris.
hvad vil du sælge Alves for? Hvad er min. beløbet et hold skal give før, at du ville sælge Alves?
Ved ikke hvor mange gange jeg skal sige det men det eneste de handler har tilfælles er at spillerne ikke var ønsket i klubben. De fik gode penge for deres spillere da de havde noget at forhandle med. Det har vi ikke. Og jeg gentager igen hvorfor. Alves er 31 år, hans niveau har været faldende i flere sæsoner, han er ekstremt løntung og vigtigst - han har kun 1 år tilbage af sin kontrakt.
Det eneste jeg ville påpege var, at andre klubber kan få gode penge, endda overpris for de spillere, de ville af med. Jeg ville ønske at klubben ville kræve en god pris for Alves (som IMO er 10 mio euro) eller lade ham blive og spille sin kontrakt ud.
Hvad skulle det så være? Han vil stadig være 31, hans niveau er stadig faldende, han er stadig løntung på trods af sin alder og han har stadig kun 1 år tilbage af sin kontrakt. Hvad er det lige der ville blive ændret ved at vi sagde at han var et vigtigt medlem af truppen? De ville så bare hente ham næste sæson gratis.
Du siger selv ovenover til Jurij at Valencia ikke ville af med Mathieu og det pressede prisen op. Hvis vi ikke, som rygterne går på, var så vilde med at skippe Alves afsted, så ville vi også kunne presse prisen op. Hvis vi gerne ville beholde Alves en sæson til, så kunne vi sige til klubber, at han koster 10 mio - take it or leave it. Så kunne klubber så bestemme sig til, om de ville have ham nu eller først om et år, hvor han er 32. Når man er over 30, så er 1 år ældre en vigtig faktor og derfor ville det være mest attraktivt og hente ham nu. Det er dog ikke sikkert at de mener han er 10 mio værd. Det ville man jo finde ud af. Barca ville dog være i en bedre forhandlingssituation, hvis de gerne ville beholde ham det ekstra år.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

hvad vil du sælge Alves for? Hvad er min. beløbet et hold skal give før, at du ville sælge Alves?
Det ved jeg ikke... Nægter bare at tro at vi får i nærheden af 10 mio for ham. Og 6 mio fra pool er bedre end 0 fra inter.
Det eneste jeg ville påpege var, at andre klubber kan få gode penge, endda overpris for de spillere, de ville af med. Jeg ville ønske at klubben ville kræve en god pris for Alves (som IMO er 10 mio euro) eller lade ham blive og spille sin kontrakt ud.
Ja det kan de fordi der var andre faktorer der spillede. Faktorer som jeg har nævnt flere gange.
Du siger selv ovenover til Jurij at Valencia ikke ville af med Mathieu og det pressede prisen op. Hvis vi ikke, som rygterne går på, var så vilde med at skippe Alves afsted, så ville vi også kunne presse prisen op. Hvis vi gerne ville beholde Alves en sæson til, så kunne vi sige til klubber, at han koster 10 mio - take it or leave it. Så kunne klubber så bestemme sig til, om de ville have ham nu eller først om et år, hvor han er 32. Når man er over 30, så er 1 år ældre en vigtig faktor og derfor ville det være mest attraktivt og hente ham nu. Det er dog ikke sikkert at de mener han er 10 mio værd. Det ville man jo finde ud af. Barca ville dog være i en bedre forhandlingssituation, hvis de gerne ville beholde ham det ekstra år.
Men vil jo af med ham? Så hvad skal vi bruge alle de spekulationer til? Hvis alexis ikke ville væk så havde det også kostet mere for arsenal at hente ham og sådan kan vi blive ved. Alves skal sælges og det er det jeg forholder mig til. Tænker ikke i at man kunne holde ham for at presse prisen op da det efter alt at dømme ikke er en mulighed. Man vil af med ham og derfor er det prisen som jeg tænker på og hvordan i mener den kunne forøges. Hvad kunne klubben bruge til at presse prisen op under de nuværende omstændigheder?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af klogfyr »

Piquenbauer skrev:Men vil jo af med ham? Så hvad skal vi bruge alle de spekulationer til? Hvis alexis ikke ville væk så havde det også kostet mere for arsenal at hente ham og sådan kan vi blive ved. Alves skal sælges og det er det jeg forholder mig til. Tænker ikke i at man kunne holde ham for at presse prisen op da det efter alt at dømme ikke er en mulighed. Man vil af med ham og derfor er det prisen som jeg tænker på og hvordan i mener den kunne forøges. Hvad kunne klubben bruge til at presse prisen op under de nuværende omstændigheder?
Hvis vi følger dit scenario og Alves får at vide, at han ikke bliver en del af holdet og skal finde sig en ny klub. Hvorfor skulle en klub så overhoved byde penge for ham?? Barca kunne jo ligeså godt gå ud og sige at Alves er til salg for enhver pris, så byd på ham. Hvis i ikke byder noget for ham, så får i ham gratis, han skal bare væk. Klubber ved allerede nu, pga af tidligere tilfælde med f.eks. Villa at når vi bliver desperate nok, så giver vi dem væk for meget små beløb. Derfor går Inter ud, som rygterne siger, at de vil betale Alves en højere løn, hvis de får ham gratis. Det er ikke længere en forhandling med Barca længere fordi, de ved at de bliver desperate, nu handler det om at få Alves til at vælge dem fremfor andre klubber. Det er dårlig forhandlingsteknik.

Hvis man i stedet gik ud og sagde, at han havde en rolle på holdet denne sæson, men hvis der kommer et godt bud, så sælger vi. Så er Inter nødt til at forhandle med os, fordi de nu ikke kan være sikker på at få ham for et lille beløb til sidst. På denne måde har vi magten i forhandlingen, ikke spilleren eller den købende klub, som i ovenstående tilfælde.

Kan du se forskellen?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Næ egentlig ikke. Vi sælger ham til den der byder højst (hvis der er flere der vil have ham). Hvis klubben sælger så er det til bedste bud (eller eneste). At de klubber der så byder ikke mener at alves er mere værd kan jeg egentlig godt forstå. Og hvis de ikke kan købe ham nu så henter de ham næste sæson gratis.

Så du mener at det er fordi de bydende klubber mener at det er fordi vi vil af med ham at han er så billig. Jeg mener at det er pga de faktorer som jeg efterhånden har nævnt 10 gange. Mere er der ikke at komme efter i denne diskussion.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af klogfyr »

Fair nok, så lader vi den ligge her. Vi er uenige i grundende til at de måske sælger ham til den pris og hvor meget han er værd.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Elbarca »

Jeg ville blive ked af at sælge Alves. Jeg tror ham når han siger der har været en negativ energi. LE skal non sparke noget positiv energi i truppen og så tror jeg Alves vil blomstre. 6 milioner er latterligt.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Daluigi »

klogfyr skrev:
Piquenbauer skrev:Men vil jo af med ham? Så hvad skal vi bruge alle de spekulationer til? Hvis alexis ikke ville væk så havde det også kostet mere for arsenal at hente ham og sådan kan vi blive ved. Alves skal sælges og det er det jeg forholder mig til. Tænker ikke i at man kunne holde ham for at presse prisen op da det efter alt at dømme ikke er en mulighed. Man vil af med ham og derfor er det prisen som jeg tænker på og hvordan i mener den kunne forøges. Hvad kunne klubben bruge til at presse prisen op under de nuværende omstændigheder?
Hvis vi følger dit scenario og Alves får at vide, at han ikke bliver en del af holdet og skal finde sig en ny klub. Hvorfor skulle en klub så overhoved byde penge for ham?? Barca kunne jo ligeså godt gå ud og sige at Alves er til salg for enhver pris, så byd på ham. Hvis i ikke byder noget for ham, så får i ham gratis, han skal bare væk. Klubber ved allerede nu, pga af tidligere tilfælde med f.eks. Villa at når vi bliver desperate nok, så giver vi dem væk for meget små beløb. Derfor går Inter ud, som rygterne siger, at de vil betale Alves en højere løn, hvis de får ham gratis. Det er ikke længere en forhandling med Barca længere fordi, de ved at de bliver desperate, nu handler det om at få Alves til at vælge dem fremfor andre klubber. Det er dårlig forhandlingsteknik.

Hvis man i stedet gik ud og sagde, at han havde en rolle på holdet denne sæson, men hvis der kommer et godt bud, så sælger vi. Så er Inter nødt til at forhandle med os, fordi de nu ikke kan være sikker på at få ham for et lille beløb til sidst. På denne måde har vi magten i forhandlingen, ikke spilleren eller den købende klub, som i ovenstående tilfælde.

Kan du se forskellen?
Endnu engang udpenslet til perfektion. At Piquenbauer ikke vil se logikken, er der ikke noget at gøre ved.

Det er fair nok, at man erklærer sig uenig og lader den ligge ved det. Men i det her tilfælde er der altså en sandhed, som man ikke bare kan vifte hen med udenoms snak og modvilje i at acceptere fakta - Vi bringer konstant os selv i en elendig situation ved forhandlingsbordet.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Haha ja så er det på plads. Det er hermed en "sandhed". Jeg snakker for tiende gang ikke generelt men om alves da handler er individuelle og man skal tage flere individuelle faktorer med når det kommer til prissættels. Og vil stadig meget gerne vide hvad det er at klubben har at forhandle med udfra den nuværende situation (man vil af med alves)?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af zqa »

Jeg må have gået glip af et eller andet, for jeg har slet ikke set historien om, at vi så gerne vil af med Alves?!
#jesuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af SpillerSomMESSI »

zqa skrev:Jeg må have gået glip af et eller andet, for jeg har slet ikke set historien om, at vi så gerne vil af med Alves?!
Nemli, ja.. Alves er dæjli' !

Jeg ser ikke rigtig nogen alternativ til Alves.. bortset fra Lahm, som er gammel og umuligt at få fat i.. stort set alt andet vil være et skridt nedad.

Men Hey! Det er jo bare mig.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af klogfyr »

zqa skrev:Jeg må have gået glip af et eller andet, for jeg har slet ikke set historien om, at vi så gerne vil af med Alves?!
Well det er alt sammen rygter, ingen ved hvad der foregår bag kulissen.

Edit: http://www.marca.com/2014/08/01/en/foot ... 24421.html fandt denne artikel, som sagt kun rygter.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Piquénbauer »

Barcelona would accept a 5M bid for right back Dani Alves (31) as few clubs can afford the player's salary. [marca]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 22 - Daniel Alves da Silva

Indlæg af Jesni »

Piquénbauer skrev:Barcelona would accept a 5M bid for right back Dani Alves (31) as few clubs can afford the player's salary. [marca]
Der må næsten være en aftale på plads med en anden spiller, hvis man angiveligt har sat sig fast på et beløb, man vil sælge for.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster