Éric Abidal

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17786
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af emo »

Han gør det sq fint defensivt, og bryder spillet en hel del mere end sidste sæson, står lidt højere på banen og er klar til at markerer modspilleren hurtigere og før denne er langt nede på Barcas banehalvdel. Offensivt har han virkelig sine mangler, ikke så meget med hensyn til sine indlæg, men mest til overlap og løbe for Henry, klarer han ikke helt så godt.

Samtdigt mener jeg også at han er en vigtig brik på holdet, og at det er godt at han ikke er en Alves type, for med to backs der hænger på modstanderens banehalvdel ville skabe flere chancer til modstanderen, og vores def. midt skulle være meget meget defensivt orienteret for at kunne lukke hullerne efter begge backs.

Alt i alt har han gjort det meget bedre end sidste sæson, men til tider kunne det være rart med nogle ordenlig overlap fra hans side, ikke konstant men en gang i mellem, eller flere indlæg fra dybden, og evt. modsat til Alves eller Messi. Lidt ala de afleveringer Marquez laver.
Allez...

Toure

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Toure »

Enig. Synes også at det er godt at han ikke spiller på samme måde som Alves. Ved ikke så meget om fodbold som andre gør, så jeg ved ikke havd overlap betyder :? , men jeg er enig med resten :D

emo
Indlæg: 17786
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af emo »

Med overlap mener jeg at når Henry har bolden feks. så løber Abidal forbi ham og indtager den offensive plads og derfra laver et indlæg eller en anden aktion. Det som Messi og Alves nærmest konstant kører.
Allez...

Toure

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Toure »

Nårh okay. Altså ligesom Alves og Messi nogle gange gør. Okay, så er jeg også enig med dig på det punkt. Abidal er rigtig god i det defensive spil, men som du siger tør han ikke tage de overlap, hvilket gør at indlæggene på Barcas venstrefløj bliver for dårlige.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Re:

Indlæg af zqa »

Zinker skrev:
zqa skrev:Det er jeg slet ikke enig i, men okay.

Anyways, så laver han stadig utroligt mange kluntede frispark og er ufattelig ringe til at placere sig.
Hmm, jeg synes at han har forbedret jeg rigtig meget på det sidste. Især sidste kamp mod Racing Santander spillede han meget stabilt, og var med i opspillet til vores første mål.
Den post er 4½ måned gammel..

Han har gjort det fint, næsten siden jeg skrev den post.
#jesuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Brombi »

hvis abidal scorer en dag hos barca kører jeg direkte til(grisen og magraths - hvis jeg ikke allerede er der) og giver omgange til ALLE !! Han har aldrig scoret et mål.., :( zinker du er vidst ikk lige gammel nok til en øl men en sodavand er jeg villig til at give.....

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Daluigi »

Brombi skrev:hvis abidal scorer en dag hos barca kører jeg direkte til(grisen og magraths - hvis jeg ikke allerede er der) og giver omgange til ALLE !! Han har aldrig scoret et mål.., :( zinker du er vidst ikk lige gammel nok til en øl men en sodavand er jeg villig til at give.....
Hahahaha han skal nok lave et skævt indlæg der sejler i mål en dag Brombi :lol:
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:
Brombi skrev:hvis abidal scorer en dag hos barca kører jeg direkte til(grisen og magraths - hvis jeg ikke allerede er der) og giver omgange til ALLE !! Han har aldrig scoret et mål.., :( zinker du er vidst ikk lige gammel nok til en øl men en sodavand er jeg villig til at give.....
Hahahaha han skal nok lave et skævt indlæg der sejler i mål en dag Brombi :lol:
i hope so!

Toure

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Toure »

Brombi skrev:hvis abidal scorer en dag hos barca kører jeg direkte til(grisen og magraths - hvis jeg ikke allerede er der) og giver omgange til ALLE !! Han har aldrig scoret et mål.., :( zinker du er vidst ikk lige gammel nok til en øl men en sodavand er jeg villig til at give.....
Hahaha, ja tak. Men så skal jeg lige tage toget hele vejen fra Århus til Kbh, og jeg ved ikke om jeg er villig til at gøre det for en sodavand (så ung er jeg heller ikke.) Men tror ikke at Abidal scorer inden for den nærmeste fremtid, det er som om han bliver helt bange jo mere han nærmer sig straffesparksområdet. :D

Men tak for tilbuddet :lol:

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Brombi »

Zinker skrev:
Brombi skrev:hvis abidal scorer en dag hos barca kører jeg direkte til(grisen og magraths - hvis jeg ikke allerede er der) og giver omgange til ALLE !! Han har aldrig scoret et mål.., :( zinker du er vidst ikk lige gammel nok til en øl men en sodavand er jeg villig til at give.....
Hahaha, ja tak. Men så skal jeg lige tage toget hele vejen fra Århus til Kbh, og jeg ved ikke om jeg er villig til at gøre det for en sodavand (så ung er jeg heller ikke.) Men tror ikke at Abidal scorer inden for den nærmeste fremtid, det er som om han bliver helt bange jo mere han nærmer sig straffesparksområdet. :D

Men tak for tilbuddet :lol:
no problem my young barca fan..

danm7

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af danm7 »

emo skrev:Med overlap mener jeg at når Henry har bolden feks. så løber Abidal forbi ham og indtager den offensive plads og derfra laver et indlæg eller en anden aktion. Det som Messi og Alves nærmest konstant kører.
Nu har jeg set en del kampe efterhånden med barcelona og abidal laver tit de overlap men problemet er bare at han aldrig får bolden fra henry. nok en ud af fem gange spiller henry den videre hvilket jeg ik forstår men det er nok fordi henry heller ik stoler på abidals offensive egenskaber eller så er han bare ego.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af zqa »

Jeg vil også mene at Abidal stort set laver overlap hver gang, problemet er bare, at manden simpelthen ikke kan slå et ordentligt indlæg.
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17786
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af emo »

Ja, når Abidal har bolden og spiller den til Henry så tager han løbet med op. De situationer jeg hæfter mig ved er mest dem hvor Abidal selv tager løbet op og gør sig spilbar uden at have deltaget i aktionen. Dvs. at bolden blev spillet ud til Henry af en midtbane eller en central forsvarspiller, hvor Henry så varmer bolden og Abidal tager løbet op forbi. Gør sig aktiv, bevægelig selv når han ikke er aktøren der sætter angribet i gang.

Han er dog bedre end sidste sæson overall.
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af zqa »

Der er jeg ikke enig. Det synes jeg nemlig tit han gør, men det er ikke så tit at han får bolden når han gør det. Desuden, tror jeg også Abidal er klar over, at hans forcer ikke ligger i det offensive og derfor måske ikke gør det, som du siger han ikke gør.
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17786
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af emo »

Kan være. Mener hellere ikke at det er et minus ved ham, for som skrevet tidligere to super offenvise backs ville sætte flere midbanefolk på def. arbejde.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster