Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Rb88 »

Ja men håret ligner virkelig heller ikke.
Tjek også samtlige kommentarer som nævner det ikke er Pep ;-)

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Flax_Generous »

Ja, jeg stikker lige hånden i hvepseboet, men jeg kan umuligt være den eneste som finder Guardiolas kamp for catalansk uafhængighed for grotesk hyklerisk? Hvis selvbestemmelse, ytringsfrihed og demokrati er så vigtigt for ham, hvordan kan han og hans familie så arbejde for Abu Dhabi?

It is what it is... :roll:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blaugrana92 »

Det er vel ikke mere kompliceret, end at Guardiola er temmelig kynisk og generelt relativt ligeglad, når det handler om forholdene i Emiraterne. Det er nemt for mig at sidde i min stue skrive spalte op og spalte ned om de forfærdelige regimer på den Arabiske halvø, men jeg skulle ederbroderemig nok pakke al min snak om ytrings-, religions- og personlig frihed væk, hvis det bankede på min dør i morgen, og der stod en Sheikh og tilbød mig et job, der ville indbringe mig og min familie millioner og millioner af kroner. Jeg kan nok alligevel ikke sige mig for god til at være til salg.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Guardiola

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Det er vel ikke mere kompliceret, end at Guardiola er temmelig kynisk og generelt relativt ligeglad, når det handler om forholdene i Emiraterne. Det er nemt for mig at sidde i min stue skrive spalte op og spalte ned om de forfærdelige regimer på den Arabiske halvø, men jeg skulle ederbroderemig nok pakke al min snak om ytrings-, religions- og personlig frihed væk, hvis det bankede på min dør i morgen, og der stod en Sheikh og tilbød mig et job, der ville indbringe mig og min familie millioner og millioner af kroner. Jeg kan nok alligevel ikke sige mig for god til at være til salg.
Så det, du siger, er, at din holdning er til salg?

Jeg er enig med Flax' udtalelser. Det fremstår i den grad hyklerisk, at han ytrer sin utilfredshed med Centralmagtens hårdhændet behandling af katalanere, men han samtidig vælger at arbejde for en gruppe mennesker, som i den grad er menneskeundertrykkende.

Peps svar på journalistens spørgsmål viser jo bare, at Pep godt ved, at han er hyklerisk, men at han er gladere for pengene.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blaugrana92 »

Nej. Min holdning er ikke til salg. Men min stilhed og et blindt øje kan derimod sagtens købes. Det

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Guardiola

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Det er nemt for mig at sidde i min stue skrive spalte op og spalte ned om de forfærdelige regimer på den Arabiske halvø, men jeg skulle ederbroderemig nok pakke al min snak om ytrings-, religions- og personlig frihed væk, hvis det bankede på min dør i morgen, og der stod en Sheikh og tilbød mig et job, der ville indbringe mig og min familie millioner og millioner af kroner. Jeg kan nok alligevel ikke sige mig for god til at være til salg.
Det er en fjollet sammenligning, for Pep kunne jo uden problemer tjene millioner af kroner uden at arbejde for Sheikh Mansour. Men han har bevidst valgt at være galionsfigur for Abu Dhabi (og Qatar), og nu forsøger han så samtidig at slå et slag for vigtigheden af selvbestemmelse og fair rettergang. Enten tumler han konstant med en eller anden form for kognitiv dissonans, eller også er han ekstremt selvoptaget og kynisk. Uanset hvad er det selvfølgelig ren hykleri.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blaugrana92 »

Se lige min allerførste sætning igen:
Blaugrana92 skrev:Det er vel ikke mere kompliceret, end at Guardiola er temmelig kynisk og generelt relativt ligeglad, når det handler om forholdene i Emiraterne.
Selvfølgelig er det hyklerisk og kynisk. Det er måske en lidt fjollet sammenligning, jeg laver, men jeg står nu ved den. Det er muligt at han også ville tjene millioner, hvis han var træner i United eller i Bayern, men jeg kan ærligt talt ikke fortænke ham i at acceptere det bedste tilbud. Jeg ved i hvert fald, at min egen idealisme ikke overgår min grådighed (for nu lige at bruge det mindst pæne ord). Sådan tror jeg ærligt talt, at de fleste mennesker i verden har det: Alle og alt er til salg. Stort set.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Se lige min allerførste sætning igen:
Blaugrana92 skrev:Det er vel ikke mere kompliceret, end at Guardiola er temmelig kynisk og generelt relativt ligeglad, når det handler om forholdene i Emiraterne.
Det er ikke så kompliceret, korrekt, men det fortæller en del om Guardiola som person. Så kan du hævde, at vi alle sammen er grådige hyklere, men det er for det første en grov forsimpling af virkeligheden, som jeg ikke kan skrive under på, og for det andet gør det jo ikke Guardiolas brøde mindre betydningsfuld.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Guardiola

Indlæg af !Option »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier ... il-spanien

Iflg. interviewet her vil Pep gerne tilbage til Barcelona en dag og træne i La Masia igen! Det kunne være stort! :cool:
Rey Abi!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Guardiola

Indlæg af MessiPogba »

!Option skrev:https://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier ... il-spanien

Iflg. interviewet her vil Pep gerne tilbage til Barcelona en dag og træne i La Masia igen! Det kunne være stort! :cool:
Så må vi håbe, at han har noget indflydelse på, hvem der skal på 1. holdet, for han kan træne nok så mange op, men hvis 1. holdstræneren er en Mourinho-type, der skider højt og helligt på unge drenge og deres kunnen, men mangler den nødvendige erfaring, vil det ikke gavne os.

Men enhver mulighed for Pep hjmme i Barca, er smukt, ja.

Drømmen ville være, at han blev vores Ferguson. 20 år i klubben som manager. Men så får han nok også et hjertestop undervejs med hans intensitet som træner.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blaugrana92 »

Pep bliver jo kun et realistisk emne for os, hvis vi ser en ny administration og med den et paradigmeskifte. Så længe vi har en fyr som Bartomeu på toppen, så er Pep jo ikke engang interesseret i at nærme sig. Der skal en Cruyffista tilbage som præsident, før end Pep kunne lokkes i nærheden af Barcelona igen. I det tilfælde ville en helt anden trænerprofil end en fyr som Valverde jo også automatisk følge med. Det er nok usandsynligt at Piqué kommer så langt indenfor de næste ti-femten år, men med hans varme tanker om en eventuel præsidentpost in mente, samt Xavis spæde skridt som træner, er en Piqué-Xavi-Pep trio jo rent faktisk ikke helt urealistisk. Usandsynligt måske, men ikke umuligt.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Guardiola

Indlæg af Lopezzz »

Velkommen hjem Pep ♡
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 629 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Guardiola

Indlæg af kklaus »

https://twitter.com/guardian_sport/stat ... 4561736705
Take The Ball, Pass The Ball: trailer for documentary on Barcelona's Guardiola years
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Guardiola

Indlæg af JonasV »

Glæder mig simpelthen så meget til den film. Nu har de også teaset for den så længe at det nærmest føltes som Zoom Sports version af Chinese Democracy.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Guardiola

Indlæg af Lopezzz »

Hvad med Eto'o og Ronaldinho? Jeg er uenig med Pep

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/guar ... sinde.html
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster