Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Pepinho

Indlæg af Pepinho »

Stort tak til Rijkaard - manden har gjort et fantastisk stykke arbejde for klubben og fortjener en kæmpe hyldest her i den sidste hjemmekamp.Som spiller kunne jeg også lide Guardiola, som helt klart er en af de bedste midtbanespillere der har trukket i klubbens trøjer - ja, nærmest en legende - men om han er den rigtige til posten som cheftræner, kan jeg nu godt være en smule betænkelig ved. Faktum er, at JPG ikke har trænet et spansk liga-mandskab eller andre klubber på topniveau. Manden har kun været træner i 1 år og selv en kapacitet som M. Laudrup har mere erfaring med sine år som toptræner i DK og et meget lærerigt år i Getafe. Jeg er ikke i tvivl om at señor Laporta har vendt og drejet andre alternativer oppe i sit hoved, og jeg stoler derfor på han har truffet det rette valg og en langvarig løsning ligesom Peps foregænger var det (5 år er altså lang tid på trænerbænken i Barca). Jeg glæder mig nu til at se hvordan JPG kommer til at klare det - ingen tvivl om at han har bestyrelsens opbakning fra dag 1.

fc tibet

Indlæg af fc tibet »

dårlig ide med Guardiola som manager tror jeg. jeg er bange for at vi går endnu en sæson uden ......

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Indlæg af Jønde »

Exil-Krew skrev:
Jønde skrev:
Exil-Krew skrev:
Jønde skrev:Jeg fatter slet ikke al den snak om mourinho, det må være pokalhungre eller noget....
Mourinho kan ikke være træner for barca, helt ærligt han har trådt på os og han har spyttede på os(sådan næsten).
Barca tilgir ikke sådan noget, heller ikke selvom vi er desperete efter pokaler.
Guardiola er vores mand og med luis enrique eller en anden kapacitet som assistent, tror jeg på vi har en god base for at skabe et stærkt fundament bygget omkring folk indefra. På bænken selvfølgelig Guardiola og enrique og nøglespilleren det nye projekt bliver bygget op omkring skal være Valdes,Puyol,Xavi,Iniesta,Messi,Bojan.
Jo jo jeg tror sku på det, vi blir vilde til næste sæson. Masser af Catalansk stolthed og passion krydderet med stort talent og sult udefra, så banker vi dem alle sammen igen. Jeg glæder mig allerede.....
Visca Barca!!!!
Jamen hvis han sælger Yaya kan jeg ikke tilgive ham... han har været årets røverkøb i hele ligaen efter min mening. Desuden skal han lede efter en klassemålmand istedet for at satse på Valdes. Bare den mindste fejl Barca kommer til at lave så vil man klandre ham for at have solgt Yaya...vent og se.

Men som jeg har nævnt kan det være trykfejl for jeg nægter at tro at han er SÅ dum.

Mht. Mourinho.... jamen jeg er barca fan og har tilgivet ham for længst. Jeg tilgav ham lige efter vores 2-2 kamp på camp nou. Jeg kunne forestille mig hvor meget han ville køre på Schuster.... uha uha... ville sikkert kalde ham tysk nazi eller lign. :lol:
Ja lige præcis og det er SÅ LANGT under barca`s klasse og stil at havde en abe løbende rundt og lege freak show, så mennesker uden nogen form for reel humoristisk forståelse kan hygge sig med det.
Barca er en klasse klub, vi gentelmen, vi er ikke små slyngler der render rundt og snakker lort til alt og alle.
Hvis du har tilgivet ham har du slet ikke de samme føelser for barca som jeg har, det fair nok. men uanset om han kommer til barca og vi bliver mestre 3 år i træk kan og vil jeg ikke tilgive ham. ALDRIG I LIVET OM JEG VIL SUNKE SÅ LAVT.

Ang. Yaya tror jeg ikke på han bliver solgt, men en ting er sikkert vi kan jo ikke tillade os at skælde nogen ud for noget ikke er sket i nu. Så lad os nu bare have tillid og vente med at dømme indtil vi faktisk har noget at dømme.
Hvem siger at de mennesker der underholdes af Mourinho ikke har nogen form for reel humoristisk forståelse?? Har man kun humor fordi man griner af samme ting som dig? Ja jeg har tilgivet Mourinho for længst for de udtalelser han er kommet med om Barca og FR mv. Jeg er klar over at jeg ikke har de samme følelser for barca som dig, for du sammenligner en kritik af Barca med en kritik af familie (kæreste, søskende). Du vil ALDRIG synke så lavt at du tilgiver Mourinho om han så vandt tre sæsoner i træk fortæller om din fanatisme... Jamen det ikke at tilgive for noget så harmløst som "barca can't beat us 11 against 11" ER AT SYNKE LAVT!!!

Anyways jeg håber ligesom alle andre at Guardiola klarer den godt. Jeg håber virkelig at Yaya og Eto'o bliver.
Nu det jo ikke det eneste han har sagt om os vel... Han har beskyldt os ikke inddirekte men direkte for snyd, han påstod at FR var inde hos dommer Anders Frisk i pausen af kampen i Barcelona og at Frisk derefter dømte til vores fordel. Hvis du kalder den slags kommentarer for hamløse, så okay med mig, men det gør jeg ikke. Jeg er ikke fanatisk, jeg hader ikke RM kalder dem sågar ikke engang Real Madrid eller andet grimt, men Mourinho har uberettiget kastet en løgnagtig skamplet på min elskede klub, hvilket i min verden er fuldstændig uacceptabelt.
Hvis man finder mourinho sjov, så mener man åbenbart at det er fed humor når folk bevist forsøger at skade andre mennesker for at fremme sin egen sag, derfor mener jeg at folk der finder mourinho sjov mangler en forståelse for hvad sjov/humor er. Så nej du behøver ikke at grine af det samme som mig, men du får ikke min sympati hvis du griner af folk der gør skade på andre. Det er jo ikke sjovt at kalde en tysker for nazi, det er blot plat og ondsindet, også selvom tyskeren er træner i RM....

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Indlæg af soul_pitcher »

DosDinho skrev:Rygterne siger at han vil beholde Ronnie, så jeg er meget tilfreds med ham.
Så hvis Anja Andersen havde overtaget og meldt ud, at hun gerne ville beholde Ronaldinho, så ville du også være tilfreds?
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

DosDinho skrev:
soul_pitcher skrev:
DosDinho skrev:Rygterne siger at han vil beholde Ronnie, så jeg er meget tilfreds med ham.
Så hvis Anja Andersen havde overtaget og meldt ud, at hun gerne ville beholde Ronaldinho, så ville du også være tilfreds?
Nej, men synes nu ikke det kan sammenlignes.

Jeg var meget uenig i det Laporta sagde om Ronaldinho og så da rygterne sagde at Guardiola ville snakke med Ronnie fordi han stadig troede på ham, der var jeg bare enig med ham.
Jeg er rimelig sikker på at soul ikke mente at de kunne sammenlignes. Det nok snarre sarkastisk så du kunne forklare lidt nærmere og begrunde :)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

Marcus Hansen skrev:Hvilken spillestil har Guardiola egentligt? Jeg forventer selvfoelgelig at han spiller Barca fodbold, men er han meget anderledes end Rijkaard fx? Jeg har hoert at han vaelger spillestil efter modstanderen, hvilket FR aldrig gjorde.

Er der nogen der ved hva vi kan forvente?
Han spiller 4-3-3 hjemme, og 4-4-2 ude - det gjorde han i hvert fald med B-holdet.
#jesuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

Pep Guardiola udtalte sig om planen omkring førsteholdet, da han i dag blev officielt udnævnt som træner:
http://www.sport.es/default.asp?idpubli ... cio_PK=803
#jesuisSheep

FCB_er_bare_bedst

Indlæg af FCB_er_bare_bedst »

Og på dansk betyder det?

kan nok kun to "ord" på spansk, calefacion central( centralvarme, og er ikke sikker på det staves sådan) og trabajo ( arbejde ). Great... :D

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Indlæg af emo »

www.elbarca.dk der står det på dansk.

Jeg må sq give ham for at være så åbenmundet og realistisk. Han siger at han ikke tror på Ronaldinho kommer i form igen og derfor ikke vil bruge ham, det er store ord, og måske har han ret.

Men han er da startet godt, en træner der siger hvad han mener og der ikke skujler så meget omkring holdet, lyder godt.

Puje

Indlæg af Puje »

emo skrev:www.elbarca.dk der står det på dansk.

Jeg må sq give ham for at være så åbenmundet og realistisk. Han siger at han ikke tror på Ronaldinho kommer i form igen og derfor ikke vil bruge ham, det er store ord, og måske har han ret.

Men han er da startet godt, en træner der siger hvad han mener og der ikke skujler så meget omkring holdet, lyder godt.
Ja det er da noget af en omvæltning fra Rijkaard, der var umådelig kedelig at høre på.

Hvis vi skal tolke lidt på hans udsagn så siger han at en 9´er er krævet som gardering for Henry og Bojan. Henry er altså ikke udset til at være wing næste år. Derudover siger han at en kantspiller ikke er nødvendig. Et forsigtig bud kunne være at man vil spille med Henry og "9" oppe foran med Messi flakkende bag dem som han gør på landsholdet. Det kan lade sig gøre da Alves kan komme frem og nærmest spille wing i højresiden. I venstre kan Abidal til dels bruges mens man vil nok spille lidt skævt og lade Iniesta, Messi og Henry skiftes til at trække til siden.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Indlæg af emo »

Hmm tror uden tvivl at vi få nogle nye opstillinger at se i år. Bla. den med en flakkende Messi bag en frontløber eller to. Det er kun positivt at have meget man kan skifte med, istedet for det monotome FR viste...!

Puje

Indlæg af Puje »

emo skrev:Hmm tror uden tvivl at vi få nogle nye opstillinger at se i år. Bla. den med en flakkende Messi bag en frontløber eller to. Det er kun positivt at have meget man kan skifte med, istedet for det monotome FR viste...!
Helt enig. Fremtidens fodbold er ikke en stationær 4-3-3 eller 4-4-2 men en opstilling hvor de forreste skifter og roterer konstant.

lamsn

Indlæg af lamsn »

Ja man må da sige at han er ærlig omkring det, og han tror virkelig at han kan skabe noget. Det er lækkert at læse :)
Glæder mig sgu til sæsonstart !

Remmen

Indlæg af Remmen »

Kan godt lide han siger: "holdet skal løbe" :P for det har der sgu ikke været meget af i år :lol:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15017
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1125 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Han har imponeret allesammen med hans taktik på B holdet.
Håber han bliver mere aggressiv træner end Rijkaard.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster