Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Puje

Indlæg af Puje »

Hvor mange herinde kan helt seriøst se John Faxe være assistent i Barca?

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Indlæg af Jønde »

Puje skrev:Hvor mange herinde kan helt seriøst se John Faxe være assistent i Barca?
Det kan da godt, hvorfor skulle han ikke kunne det.
I virkeligheden har jeg det lidt svære med Laudrup. Sagen er den at jeg på hjemmefronten er brøndby mand og fulgte selvfølgelig brøndby tæt i åren med laudrup (gør jeg naturligvis stadigvæg). Dengang mente jeg faktisk ikke at var særlig gid for brøndby. Jeg syntes at han ageret svagt og ansvarsfralæggende i modgangs perioderne, tilgængæld var han utrolig stærk i medgang. Eksempler på dårlig ledelse i modgang er efter et stort nederlag på hjemme bane, var laudrup taget direkte hjem efter kampen uden at snakke med spillerne overhovdet, han havde overladt hele ansvaret til faxe. I halvlagen af kampen havde laudrup heller ikke været i omklædningsrummet, han havde overladt det til faxe. Dette er efter min mening total dårlig stil, det kan ikke være rigtigt at bossen kun vil vinde med holdet og ikke tabe med holdet. I flere interviews fralage han sig ansvar for nederlag ved at svare dumme ting såsom "jeg kan jo ikke skifte mig selv ind" og ligende. Desuden syntes jeg han gennrelt virkede utrolig handlings lammet i de kampe hvor brøndby`s plan A ikke virkede, tiltider nærmest opgivende, lidt som da Bayern scorede til 2-2 i uefa cuppen her i år for Getafe, hvor han rystede på hovdet og slog ud med armende med en helt klart opgivende attitude, der var ingen tvivl om at han ikke troede på at hans spillere kunne gå ud i en omkamp og præstere som de gjorde. Det er for mig total uacceptabelt at holdets chef har en sådan attitude i modgang, chefen skal ALTID tro på det og ALTID udstråle tro og selvsikkerhed. Desuden har han i både Brøndby og Getafe over flere gange haft episoder/problemer med nogle af spillerne.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Indlæg af emo »

Har ikke fulgt så tæt hans træner karrierer i Brøndby, i og med at jeg ikke kan fordrage Bif og altid ønskede og stadig ønsker dem det værste.

Om han reagerede som du skriver ved jeg ikke, hvis det er tilfældet så skal en træner selvf. ikke reagere opgivende. Men Laudrup er ikke alene om det, vores egen FR har i mange situationer reageret totalt opgivende, både med ansigts udtryk, viften og slåend ud med armene og hans taktiske reaktioner i løbet af en kamp.

Faxe er ikke en der på noget tidspunkt virker opgivende, kan bla. huske fra hans tid i Herfølge da de havde en hel sæsons modgang og nedrykning, så det er da et godt blandingspar.

Men personligt kan jeg ikke nikke genkende til at Laudrup skulle tvivle på sine spillere, sit hold og have sådanne atituder. Det er jo klart at han ikke kunne forvente noget som helst af Getafe efter bayern scorede i det 90'ne minut.

Puje

Indlæg af Puje »

Jønde skrev:
Puje skrev:Hvor mange herinde kan helt seriøst se John Faxe være assistent i Barca?
Det kan da godt, hvorfor skulle han ikke kunne det.
.
NU er du jo som du skriver Brøndby mand så du har nok et lidt andet syn på ham end jeg. Jeg betragter ham som en meget middelmådig fodboldspiller der næsten blev gjort grin med i hans Arsenal tid. Som træner kan jeg kun se ham bidrage med at opildne spillere da jeg ikke tror hans taktiske forståelse er speciel stor. Jeg ser ham desuden som en ret uintelligent mand. Mest pga. måden han snakker på. Han har svært ved at snakke ordentlig dansk, har efter sigende ikke specielt godt fat i det spanske. Hvordan dælen skulle han kunne lære catalansk?

Meget enig med hvad du skriver om Laudrup. Jeg tror mange har de danske briller på når de vil have ham i klubben. Mig bekendt har han heller aldrig været favorit til at overtage blandt de spanske medier. Kun de danske.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Indlæg af Luis Enrique »

Marcus Hansen skrev:Det ser ud til at mange folk er utilfredse med at Guardiola maaske tager over fra Rijkaard pga. hans erfaring som manager, men husk lige paa at Rijkaard var meget uerfaren som manager foer han kom til Barca. Han havde vaeret Hollandsk landstraener og rykket ned med et eller andet hold i Holland.
Rijkaard: To år som hollandsk landstræner (EM-semfinale, turneringens bedst spillende hold) og et (ikke mindeværdigt) år som manager for Sparta Rotterdam, dog i den bedste hollandske række.

Guardiola: 10 måneder som manager for FC Barcelona B i Spaniens fjerdebedste række.

See the difference?

Rocco

Indlæg af Rocco »

Guardiola har været anfører for Barca, og det var ham der svingede dirigent stokken på banen. Altså var han trænerens højre hånd på banen, ligesom Puyol er det i dag. Han har spillet under trænere som Carles Rexach, Johan Cruyff, Louis van Gaal og andre store trænere. Altså har han også lært en masse igennem disse trænere. Guardiola har ydermere taget uddanelsen som spansk træner. Han vil fra starten have spillernes opbakning, og spillerne kender ham i forvejen.
Jeg ved selvf. ikke hvordan det kommer til at gå, men jeg er optimistik.

Remmen

Indlæg af Remmen »

Jeg stoler på at Lapota og co. har gennemtænkt dette.. Så håber og tror at det kommer til at gå godt!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

Rocco skrev:Guardiola har været anfører for Barca, og det var ham der svingede dirigent stokken på banen. Altså var han trænerens højre hånd på banen, ligesom Puyol er det i dag. Han har spillet under trænere som Carles Rexach, Johan Cruyff, Louis van Gaal og andre store trænere. Altså har han også lært en masse igennem disse trænere. Guardiola har ydermere taget uddanelsen som spansk træner. Han vil fra starten have spillernes opbakning, og spillerne kender ham i forvejen.
Jeg ved selvf. ikke hvordan det kommer til at gå, men jeg er optimistik.
Van Gaal ??? Han fuckede da barca helt op!

Rocco

Indlæg af Rocco »

Brombi skrev:
Rocco skrev:Guardiola har været anfører for Barca, og det var ham der svingede dirigent stokken på banen. Altså var han trænerens højre hånd på banen, ligesom Puyol er det i dag. Han har spillet under trænere som Carles Rexach, Johan Cruyff, Louis van Gaal og andre store trænere. Altså har han også lært en masse igennem disse trænere. Guardiola har ydermere taget uddanelsen som spansk træner. Han vil fra starten have spillernes opbakning, og spillerne kender ham i forvejen.
Jeg ved selvf. ikke hvordan det kommer til at gå, men jeg er optimistik.
Van Gaal ??? Han fuckede da barca helt op!
Det er meget vel, men Guardiola har stadig lært noget af ham. Hvis han så har lært hvilke fejltagelser, man ikke skal begå, har han vel stadig lært noget???

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

Rocco skrev:
Brombi skrev:
Rocco skrev:Guardiola har været anfører for Barca, og det var ham der svingede dirigent stokken på banen. Altså var han trænerens højre hånd på banen, ligesom Puyol er det i dag. Han har spillet under trænere som Carles Rexach, Johan Cruyff, Louis van Gaal og andre store trænere. Altså har han også lært en masse igennem disse trænere. Guardiola har ydermere taget uddanelsen som spansk træner. Han vil fra starten have spillernes opbakning, og spillerne kender ham i forvejen.
Jeg ved selvf. ikke hvordan det kommer til at gå, men jeg er optimistik.
Van Gaal ??? Han fuckede da barca helt op!
Det er meget vel, men Guardiola har stadig lært noget af ham. Hvis han så har lært hvilke fejltagelser, man ikke skal begå, har han vel stadig lært noget???
Det har vel været banale ting man burde vide i forvejen :) Van Gaal er ikke nogen god træner... :)

Exil-Krew

Indlæg af Exil-Krew »

Jeg tror det med Yaya er en trykfejl ellers må det være århundredes bommert efter reals salg af makalele.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Indlæg af Jønde »

Jeg fatter slet ikke al den snak om mourinho, det må være pokalhungre eller noget....
Mourinho kan ikke være træner for barca, helt ærligt han har trådt på os og han har spyttede på os(sådan næsten).
Barca tilgir ikke sådan noget, heller ikke selvom vi er desperete efter pokaler.
Guardiola er vores mand og med luis enrique eller en anden kapacitet som assistent, tror jeg på vi har en god base for at skabe et stærkt fundament bygget omkring folk indefra. På bænken selvfølgelig Guardiola og enrique og nøglespilleren det nye projekt bliver bygget op omkring skal være Valdes,Puyol,Xavi,Iniesta,Messi,Bojan.
Jo jo jeg tror sku på det, vi blir vilde til næste sæson. Masser af Catalansk stolthed og passion krydderet med stort talent og sult udefra, så banker vi dem alle sammen igen. Jeg glæder mig allerede.....
Visca Barca!!!!

Exil-Krew

Indlæg af Exil-Krew »

Jønde skrev:Jeg fatter slet ikke al den snak om mourinho, det må være pokalhungre eller noget....
Mourinho kan ikke være træner for barca, helt ærligt han har trådt på os og han har spyttede på os(sådan næsten).
Barca tilgir ikke sådan noget, heller ikke selvom vi er desperete efter pokaler.
Guardiola er vores mand og med luis enrique eller en anden kapacitet som assistent, tror jeg på vi har en god base for at skabe et stærkt fundament bygget omkring folk indefra. På bænken selvfølgelig Guardiola og enrique og nøglespilleren det nye projekt bliver bygget op omkring skal være Valdes,Puyol,Xavi,Iniesta,Messi,Bojan.
Jo jo jeg tror sku på det, vi blir vilde til næste sæson. Masser af Catalansk stolthed og passion krydderet med stort talent og sult udefra, så banker vi dem alle sammen igen. Jeg glæder mig allerede.....
Visca Barca!!!!
Jamen hvis han sælger Yaya kan jeg ikke tilgive ham... han har været årets røverkøb i hele ligaen efter min mening. Desuden skal han lede efter en klassemålmand istedet for at satse på Valdes. Bare den mindste fejl Barca kommer til at lave så vil man klandre ham for at have solgt Yaya...vent og se.

Men som jeg har nævnt kan det være trykfejl for jeg nægter at tro at han er SÅ dum.

Mht. Mourinho.... jamen jeg er barca fan og har tilgivet ham for længst. Jeg tilgav ham lige efter vores 2-2 kamp på camp nou. Jeg kunne forestille mig hvor meget han ville køre på Schuster.... uha uha... ville sikkert kalde ham tysk nazi eller lign. :lol:

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Indlæg af Jønde »

Exil-Krew skrev:
Jønde skrev:Jeg fatter slet ikke al den snak om mourinho, det må være pokalhungre eller noget....
Mourinho kan ikke være træner for barca, helt ærligt han har trådt på os og han har spyttede på os(sådan næsten).
Barca tilgir ikke sådan noget, heller ikke selvom vi er desperete efter pokaler.
Guardiola er vores mand og med luis enrique eller en anden kapacitet som assistent, tror jeg på vi har en god base for at skabe et stærkt fundament bygget omkring folk indefra. På bænken selvfølgelig Guardiola og enrique og nøglespilleren det nye projekt bliver bygget op omkring skal være Valdes,Puyol,Xavi,Iniesta,Messi,Bojan.
Jo jo jeg tror sku på det, vi blir vilde til næste sæson. Masser af Catalansk stolthed og passion krydderet med stort talent og sult udefra, så banker vi dem alle sammen igen. Jeg glæder mig allerede.....
Visca Barca!!!!
Jamen hvis han sælger Yaya kan jeg ikke tilgive ham... han har været årets røverkøb i hele ligaen efter min mening. Desuden skal han lede efter en klassemålmand istedet for at satse på Valdes. Bare den mindste fejl Barca kommer til at lave så vil man klandre ham for at have solgt Yaya...vent og se.

Men som jeg har nævnt kan det være trykfejl for jeg nægter at tro at han er SÅ dum.

Mht. Mourinho.... jamen jeg er barca fan og har tilgivet ham for længst. Jeg tilgav ham lige efter vores 2-2 kamp på camp nou. Jeg kunne forestille mig hvor meget han ville køre på Schuster.... uha uha... ville sikkert kalde ham tysk nazi eller lign. :lol:
Ja lige præcis og det er SÅ LANGT under barca`s klasse og stil at havde en abe løbende rundt og lege freak show, så mennesker uden nogen form for reel humoristisk forståelse kan hygge sig med det.
Barca er en klasse klub, vi gentelmen, vi er ikke små slyngler der render rundt og snakker lort til alt og alle.
Hvis du har tilgivet ham har du slet ikke de samme føelser for barca som jeg har, det fair nok. men uanset om han kommer til barca og vi bliver mestre 3 år i træk kan og vil jeg ikke tilgive ham. ALDRIG I LIVET OM JEG VIL SUNKE SÅ LAVT.

Ang. Yaya tror jeg ikke på han bliver solgt, men en ting er sikkert vi kan jo ikke tillade os at skælde nogen ud for noget ikke er sket i nu. Så lad os nu bare have tillid og vente med at dømme indtil vi faktisk har noget at dømme.

lamsn

Indlæg af lamsn »

Så er det i hvert fald slået helt fast. Guardiola overtager efter denne sæson, hvor FR stopper. Hørte det lige på P3. Ved ikke hvad jeg synes om det, men nu må vi se :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 48 gæster