Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Indlæg af emo »


Kvoller
Indlæg: 5177
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 583 gange

Indlæg af Kvoller »

Tak for alt hvad du har gjort for Barca, Frank. Du har været elsket af mange fans, men alting har jo en ende!

Tak for akt Frank Rijkaard!

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Indlæg af Pieyanthikos »

Fornuftigt tidspunkt for udskiftningen. De sidste kampe er ligegyldige, så hellere bruge tiden på at genopbygge holdet inden næste sæson, samt få Guardiola ind i rollen som træner.

Jeg føler mig ikke helt sikker på Guardi, så hellere en mere erfaren træner. Til gengæld er jeg glad for, at vi ikke går "Galaticos-vejen", og så har jeg også altid haft en stor sympati for Pep.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Indlæg af Alias-A »

Har faktisk lidt ondt af Frank... Han har opnået så ufattelig meget for klubben, men slutter karrieren af hos Barca på denne skammelige måde... Den sidste tids skuffelser har sat sine dybe spor, og det er som om alt for mange glemmer hvad denne mand har udrettet inden det kørte af sporet..
Så i ham under Real-kampen? Stakkels mand..

lamsn

Indlæg af lamsn »

Alias-A skrev:Har faktisk lidt ondt af Frank... Han har opnået så ufattelig meget for klubben, men slutter karrieren af hos Barca på denne skammelige måde... Den sidste tids skuffelser har sat sine dybe spor, og det er som om alt for mange glemmer hvad denne mand har udrettet inden det kørte af sporet..
Så i ham under Real-kampen? Stakkels mand..
Ja, han lignede ikke ligefrem en der lige havde vundet CL eller lignende. Han så godt nok noget trist ud !

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Indlæg af Jamial »

Det her bliver - i mine øjne - dødsstødet for Laporta. Jeg tror ikke på hans evner som præsident mere.

Det er en REN lottokupon han har købt med Guardiola. Manden har INGEN erfaring.... hvordan skal han kunne overskue at føre et hold til tops i tre turneringer? Jeg kan ikke se det.

Michael Laudrup havde alt andet lige været et langt bedre valg. Og muligheden var der altså....

Jeg fatter det ikke.

JBN
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs aug 08, 2006 11:30 am
Geografisk sted: Barcelona
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 7 gange

Indlæg af JBN »

Ja det er et sats, men det var det også da han sidste år blev træner for Barca B, som lige ligger nu på 1 pladsen, med 2 kampe igen,,, såårh, der har han da klart været en succes.
Jeg glæder mig meget til at se hvilken indflydelse han får på udrensningen af truppen, og det er et plus, at han kender de spillere der bliver rykket op på første holdet rigtig godt.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 848
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Jeg har rigtig mange tanker og følelser kørende lige nu.

Jeg har været meget i tvivl med Rijkaard. Jeg kan virkelig godt lide ham, både som træner og person. Hans problemer som træner, har været hans manglende evne til at lave taktiske justeringer, der har kunnet ændre kampenes udfald. Det har været alt for monotomt og alt for let at læse.

Samtidig har han mistet grebene om nogle af spillerne. Han mangler hårdhed. Det var her Ten Cate passede så godt ind. Neeskens virker ikke til at have nogen som helst indflydelse. Jeg hører aldrig en nyhed om Neeskens har lavet noget som helst.

Jeg tror hele sagen med Ronaldinho har haft en kæmpe effekt på Rijkaard. Presset og undren fra publikum og pressen. Kan han tillade sig at sætte ham på bænken, selvom han ikke præsterer ? Hvad så hvis vi taber ?

Ja, Ronaldinho har altså været rod til meget ondt denne sæson, også selvom han måske ikke kan gøre for det hele selv.

Dog synes jeg Frank Rijkaard passer perfekt til klubben. Hans spillestil og personlighed sætter jeg stor pris på og ville egentlig gerne have ham som ikon for Barcelona som brand og klub, men selvfølgelig kan dette ikke lade sig gøre, når tingene ikke fungerer.

Enten skulle man have satset på, at spillerkøb og udrensning havde været nok og beholdt Frank. Havde ledelsen handlet klogt, tror jeg personligt dette sagtens kunne lade sig gøre, så længe der kom nogle nye ansigter til den resterende del af trænerstaben.

Men når alt dette er sagt, synes jeg ikke det er helt dumt med en ny træner. Han skal dog have visse kvalifikationer. Han skal gå ind for offensiv fodbold, kende klubben og vide hvad den står for. Guardiola står for alt dette og han er elsket af fansene og pressen hvilket er et stort plus.

Minusset er hans manglende erfaring, men Rijkaard havde næppe meget mere da han først tiltrådte og netop var rykket ned med Sparta Rotterdam. Det betyder dog ikke man kan være heldig endnu en gang.

Jeg synes det er noget af et sats fra ledelsens side, samtidig fordi publikum ifølge adskillede afstemninger hellere så Laudrup som træner. Fejler Guardiola, overlever Laporta næppe endnu et præsidentvalg.

Laudrup havde været et bedre valg efter min mening, men det betyder ikke, at jeg er helt utilfreds. Jeg er yderst tilfreds med at vi ikke har gjort et galacticokøb, men jeg mener måske man burde have fundet en gylden mellemvej.

Lad os nu se. Jeg er ihvertfald spændt og har absolut ikke afskrevet Pep. Men vi må nok se i øjnene at han skal bruge tid og rum til at justere sig og bygge et nyt hold op og få sine idéer gennemført, ligesom Rijkaard skulle i 2003.
Senest rettet af Diabolito tors maj 08, 2008 9:34 pm, rettet i alt 1 gang.
El Señor de las Tartas

Puje

Indlæg af Puje »

Diabolito.
Jeg har lidt af de samme følelser som dig for Rijkaard. En yderst sympatisk mand som man vel ikke kan hade, men han har simpelthen mistet grebet om størstedelen af spillerne og en hårdhed savnes i den grad. Lidt tankevækkende er det vel også at Abidal og Toure spillede absolut fremragende i starten af sæsonen, men siden har dalet i niveau. Mht. Pep som gtræner glæder jeg mig rigtig meget. Han virker til at være mindst lige så engageret i at få det til at lykkedes som Rijkaard trods alt også altid har vist. Det er rigtigt at han er meget grøn, men man skal ikke undervurdere at han i sin tid var som en spillende træner og har erfaring fra en lang lang spillerkarriere. Så helt grøn er han altså ikke. Nu siger du helelre ville have Laudrup. Kan du helt ærligt sige uden at have danske briller på? Jeg synes altså ikke det er specielt imponerende det han har formået. Det er selvfølgelig flot, men jeg kan da nævne 5 trænere i Spanien jeg synes har haft større succes i år. Så skulle han vælges fordi han kender klubben som Pep, men at han smuttede til Real M er altså ikke glemt og desuden kunne jeg aldrig forestille mig Faxe i barca. At han har ført afstemninger på nettet er vist kun på danske sider. Mourinho og Guardiola har i hvert fald i lang tid været favoritterne hos de spanske mediers afstemninger. At Guardiola skal bruge tid er der ingen tvivl om, men slet ikke så lang tid som Rijkaard. Rijkaard havde det langt sværere. Holdet han overtog var ikke verdensklasse og spillerne spillede ikke den omgang bold der spilles nu. Så selvom det har været en skidt sæson mener jeg Pep overtager et langt langt bedre hold end Rijkaard gjorde. Kan han få indført en vindermentalitet og offervilje samt det dybe løb ser jeg Barca være de bedste igen næste år.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

At vove er at tabe fodfæste en kort stund. Ikke at vove er at tabe sig selv.
- Søren Kierkegård

Og den mand havde sq ret :D:D

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 848
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Nu sidder jeg med en udgave af Sport der er ca. 2 uger gammel, hvor overskriften lyder "Es Cosa De Dos" - det er de tos sag og et stort billede af Guardiola og Laudrup. Der står at ledelsen favoriserer Pep og publikum Laudrup.

Selvfølgelig er det ikke glemt at han smuttede, men jeg tror altid Laudrups hjerte var hos os. Cruyff udstødte ham jo mere eller mindre som en udlænding i overskud.

Laudrup står for flot og offensiv fodbold. Han kender klubben. Han er en gentleman, han bevarer overblikket, er rolig men har temperament når det skal til. Han er samtidig eminent til at få det maksimale ud af sine spillere.

Hvilke trænere mener du har gjort det bedre ? Ernesto Valverdes forårssæson har absolut ikke levet op til første halvdel af sæsonen. Pellegrini har gjort det godt, men har så også væsentligt bedre spillere og betingelser til rådighed. Lotina ville da også være udemærket, men han har ikke det nødvendige kendskab til Barcelona, der gør jeg ville foretrække ham frem for Laudrup.

Så skal vi kigge mod Frankrig og Laurent Blanc, men han har selv udtalt, at han ikke er klar til en klub som Barcelona endnu.

Så ja, ser vi bort fra Galactico-trænere, mener jeg Laudrup er et af de bedste alternativer. Og jeg skal da ikk lyve når jeg siger, at jeg ikke har danske briller på, men det ændrer ikke min holdning, om at han vil være god som træner hos os.

Faxe er jo en vildmand. Præcist hvad vi har brug for. Så kan du le så meget af ham du vil, jeg kan godt se han måske vil være en smule malplaceret, men han er præcist hvad vores snotforkælede spillere har brug for.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Indlæg af Elbarca »

Jeg fik noget galt i halsen da jeg så at Guardiola var udset som den nye træner i Barca, men det er på en meget lille baggrund. Reelt kender jeg kun hans talenter som fodbold spiller. Han er ung og uerfaren, men han kunne godt gå hen og blive en kæmpe stor træner. Problemet er bare at vi taler om en kæmpe institution som Barca nu engang er og der hviler et kæmpe pres. Det er dog en fordel at han er tidligere stjerne i klubben og siden har været tæt inde på hvad der er sket i klubben.

Han har dog fat i de rigtige ting (Hvis det ellers er hans egne ord)
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=659963

"1) With the professionalism of the team
2) With the conduct of the medical services
3) And with the preparation for the team's physical style of play."


Han vil beholde den offensive mentalitet og ikke binde sig fast i 4-3-3 formationen, men ændre den i forhold til modstanderen. Det er spændende læsning.

Hans tanker om udskiftninger --> http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=687111

Puje

Indlæg af Puje »

Desuden forlyder det at han blot vil have en trup på 17-18 spillere så alle føler sig en del af holdet og ikke blot træner. Det lyder som om Guariola har en del planer for hvordan holdet skal se ud og jeg tror der sker en del rotationer hos trænere og spillere. Skal truppen skæres ned til 18 betyder det at der skal sige farvel til 5 spillere. Hvis man samtidig regner med at der skal hentes 3-4 nye tyder det på at mange siger farvel.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Indlæg af Bager »

Så er æraen definitivt slut. Jeg har altid godt kunnet lidt Rijkaard. Han har i mine øjne verdens bedste spilfilosofi som passer perfekt til en klub som Barcelona. At man vælger at opsige ham nu gør ikke at jeg tænker mindre om ham. Dette er manden som vendte Barca da de lå ned. Han har udrettet fodboldhistorie i sin tid hos klubben. Det største for mig er ikke at vi vandt ligaen to gange i træk eller at vi vandt CL-trofæet efter rigtig mange år. Det største er måden han fik Barca til at spille på når det kørte godt. Det var fodbold som verden aldrig har set før. Han har gjort Barca kendt for positiv angrebsfodbold. Man fornemmer at folk, selvom de er modstandere eller fans af andre klubber, føler med os i øjeblikket fordi de ved hvad Barca har gjort for moderne fodbold. Dette har Rijkaard stor andel i og det bør man ikke glemme. Det er sørgeligt at sige farvel til Rijkaard. Jeg håber ham alt god i fremtiden og er ham evigt taknemlig for det han har givet Barca og mig af oplevelser.

En ny æra begynder med Guardiola. Umiddelbart virker det som et rigtig spændende valg. Hans trænererfaring er, som nævnt, ret beskeden, men hans fodboldkarriere taler for at han ved noget om faget. Han virker til at være en meget respekteret person og det får han brug for når der skal opbygges et vinderhold. Jeg kan godt lide hans autoritære udstråling. Hans intentioner for klubben lyder spændende. Det er betryggende at vide at han vil fastholde et offensivt spilkoncept. At han vil være mere tilbøjelig til at ændre konceptet efter modstanderen vidner også om at han har nogle ambitioner for holdet og en god taktisk forståelse. Jeg er begejstret for at han vil fokusere mere på fysisk træning, samt at træne med fokus på at undgå skader. Så er det fedt at han satser på egne talenter. At han efter sigende vil af med Henry, Touré og Giovani er jeg ikke helt enig med ham i, men hvis det er hvad han har brug for for at lave et nyt storhold, so be it. Jeg er dog lidt bekymret for lige præcist hvilket spilkoncept han vil bringe hvori der ikke er plads til en klasse- og tilmed ung spiller som Touré. Vi får se hvad fremtiden bringer...
Visca el Barca

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15031
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1691 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Det eneste fejl som Rijkaard har begået i klubben er brug af rotation system.
Hvis I ser på de andre klubber som har succes så har de altid de samme spillere på banen.
Den gang vi var på toppen,for 3 år siden,der var ingen rotationer.
De mange skader skyldes rotation system.

Vi begik også fejl med at købe Gudjohnson og Thuram og sælge Saviola,Belletti og Van Bronckhorst.
Kæmpe stor fejl.
Håber virkeligt at Guardiola ikke bruger samme system.
Og vi SKAL straks sælge Edmilson, Ezquerro og Thuram.

Vi har skuffet kun i denne sæson så det er ikke så galt.
Sidste sæson Real Madrid vandt bare fordi de havde bedre målscore.


ps: Vi skal aldrig glemme gammle Rijkaard :wink:
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster