Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15030
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1690 gange
Blevet takket: 1126 gange
Kontakt:

Re: Guardiola

Indlæg af Lopezzz »

"Seduced by Pep", ny dokumentar om Pep på katalansk men hvis I trykker på "CC" som I kan se i nederste højre
hjørne så kan I får engelske undertekster. Fricking awesome!
Hvis I kan ikke se CC så tryk først på den der pil og så kommer den.
Der er 3 dele på youtube og alt i alt 34 minutter.
God underholdning på en kedelig lørdag ;-)

1. del
[youtube]LBvhp3k7KQI[/youtube]

2.del
[youtube]U2NLpIrz4ng[/youtube]

3.del
[youtube]MR6r4fnq37Y[/youtube]

Enjoy
MDCCCXCIX

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20610
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1109 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Guardiola under kampen mod Osasuna:
Billede

kklaus
Indlæg: 9727
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Guardiola

Indlæg af kklaus »

Rubén González (Osasuna) skrev:I didn't sleep well after the Barcelona game. It was a very long game.
I've never seen anyone play like that in my life. They play like if they have a golf handicap [efe]
Fra Twitter :glad:


Edit: Hov, det var meningen den skulle have været i kamptråden... :roll:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20610
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1109 gange

Re: Guardiola

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Guardiola under kampen mod Atletico Madrid:
Billede

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8347
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Michman »

Katastofe hvis han smutter fra Barca.. Hvem fanden skal overtage verdens bedste klubhold hvis han stopper?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Jbninc

Re: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

Michman skrev:Katastofe hvis han smutter fra Barca.. Hvem fanden skal overtage verdens bedste klubhold hvis han stopper?
Ja, det er et interessant spørgsmål, hvis Guardiola vælger at tage orlov eller tage til en anden klub for at prøve noget nyt. Mon ikke at Luis Enrique får tilbudt en evt. post, hvis han gør det nogenlunde i Roma? Jeg tror i hvert fald, at man prøver på at gentage succesen med endnu en mand, der har meget dybe rødder i klubben.

Jbninc

Re: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

http://onside.dk/nyheder/champions-leag ... barca-exit

Endnu en beskyldning om, at Guardiola ikke altid er den fejlfrie træner. Det er underligt, at selv Yaya Toure siger, at han heller ikke snakkede med Guardiola i et helt år. Var det ikke det samme, som Zlatan og Bojan havde som kritikpunkt mod manden? Altså, manglende kommunikation?

Interessant.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro med Yaya. Der gik jo ikke længe fra han kom, til han første gang begyndte at snakke om at han gerne ville spille sammen med Kolo. Dengang var Kolo bare i Arsenal og det var nok aldrig sket. Jeg udelukker ikke at det er sandt at Pep ikke snakkede med ham i et år - men jeg nægter simpelthen at tro på, at Yaya ikke har haft lysten til at komme til City. Heller ikke selvom Pep havde snakket med ham. Dels for at spille med brormand, som han jo altid har sagt var hans højeste ønske, dels for at spille i Premier League og dels for at høste den allerhøjeste løn i hele ligaen.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Guardiola

Indlæg af zqa »

Mjarh, tre spillere (mht Bojan var det ikke rigtig manglende kommunikation, men manglende præstationer fra Bojan's side) på 4 år. Det er vel ikke noget specielt.. Mange trænere har sendt spillere på porten for manglende arbejdsvillighed, kommunikationsproblemer og lignende (Mancini, Ferguson, Scorlari, Benitez, osv osv)..

Og helt ærligt.. Er det mon kun den ene vej der er kommunikations problemer? Man mangler lidt den anden side af sagen.
#jesuisSheep

Jbninc

Re: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

Blaugrana92 skrev:Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro med Yaya. Der gik jo ikke længe fra han kom, til han første gang begyndte at snakke om at han gerne ville spille sammen med Kolo.
Ja, det har han muligvis gjort. Jeg tænker, at han har fået spørgsmålet: "kunne du tænke dig at spille sammen med din bror?" - han kan vel næsten ikke svare andet end "Ja". Når han nu ofte har sagt, at han gerne ville afslutte sin karriere i Barcelona, så har meningen i det hypotetiske svar nok mere været med henblik på, at Kolo kom til Barcelona.
Blaugrana92 skrev:Jeg udelukker ikke at det er sandt at Pep ikke snakkede med ham i et år - men jeg nægter simpelthen at tro på, at Yaya ikke har haft lysten til at komme til City.
Hvis der er hold i rygterne om, Guardiola holdte op med at snakke med ham sammentidig med, at han ofte blev valgt efter Busquets, så er det vel forståeligt?
Blaugrana92 skrev: Dels for at spille med brormand, som han jo altid har sagt var hans højeste ønske, dels for at spille i Premier League og dels for at høste den allerhøjeste løn i hele ligaen.
Hvis han virkelig havde et brændende ønske om at spille i Premier League, sammen med hans bror og høste en større løn, så giver det ikke den store mening, at han kommer ud med de udtalelser, som han kommer med. At sige, at han egentligt hellere ville have afsluttet hans karriere i Barcelona er ikke ligefrem det, som fans gerne vil høre deres spillere sige.

Kigger man på, hvad Guardiola siger, så har han holdt fast i, at han kæmpede for at holde fast i Yaya Toure, men hans aktioner viste måske lidt en ambivalent holdning til ham. Altså, han blev i næsten alle tilfælde sat på bænken fremfor Busquets.

Det + Zlatan-kritik, som man nok skal tage med et gram salt, men ikke negligere og ydermere Bojan, der også var fremme med vendinger om, at Guardiola snakkede meget uklart, hvilket Yaya Toure også er inde om, kunne måske godt indikere en lidt kynisk ledelsesstil hos Guardiola.

Umiddelbart bør man snart undres. Og "han-vil-sikkert-bare-have-en-højere-løn"-kortet er lidt for billigt i min bog.

Påstande er ikke nødvendigvis håndfaste beviser, men mange perler på en snor bliver til sidst en halskæde.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blaugrana92 »

Jbninc skrev:Ja, det har han muligvis gjort. Jeg tænker, at han har fået spørgsmålet: "kunne du tænke dig at spille sammen med din bror?" - han kan vel næsten ikke svare andet end "Ja". Når han nu ofte har sagt, at han gerne ville afslutte sin karriere i Barcelona, så har meningen i det hypotetiske svar nok mere været med henblik på, at Kolo kom til Barcelona.
Jeg ved det ikke. Jeg kender ikke manden.
Jbninc skrev:Hvis der er hold i rygterne om, Guardiola holdte op med at snakke med ham sammentidig med, at han ofte blev valgt efter Busquets, så er det vel forståeligt?
Nej, ikke hvis du ikke tager den efterfølgende sætning med i dit citat (Heller ikke selvom Pep havde snakket med ham.)
Jbninc skrev:Hvis han virkelig havde et brændende ønske om at spille i Premier League, sammen med hans bror og høste en større løn, så giver det ikke den store mening, at han kommer ud med de udtalelser, som han kommer med. At sige, at han egentligt hellere ville have afsluttet hans karriere i Barcelona er ikke ligefrem det, som fans gerne vil høre deres spillere sige.

Kigger man på, hvad Guardiola siger, så har han holdt fast i, at han kæmpede for at holde fast i Yaya Toure, men hans aktioner viste måske lidt en ambivalent holdning til ham. Altså, han blev i næsten alle tilfælde sat på bænken fremfor Busquets.

Det + Zlatan-kritik, som man nok skal tage med et gram salt, men ikke negligere og ydermere Bojan, der også var fremme med vendinger om, at Guardiola snakkede meget uklart, hvilket Yaya Toure også er inde om, kunne måske godt indikere en lidt kynisk ledelsesstil hos Guardiola.

Umiddelbart bør man snart undres. Og "han-vil-sikkert-bare-have-en-højere-løn"-kortet er lidt for billigt i min bog.

Påstande er ikke nødvendigvis håndfaste beviser, men mange perler på en snor bliver til sidst en halskæde.
Zlatan-kritikken vil jeg slet ikke tale om. Det kan jeg sagtens negligere - jeg tager DR Ramasjang mere seriøst end jeg tager den mand og hvad der kommer ud af hans mund, selvom det til tider er underholdende.

Jeg er i øvrigt ikke helt enig i at Guardiola's aktioner viste det modsatte af hvad han sagde. Touré startede trods alt inde 30 gange - 6 gange mindre end Busquets - og startede i 10 ud af de sidste 15 kampe i La Liga, og han startede da også i returopgøret mod Inter i semifinalen af Champions League.

Ja, det er nogle underlige udtalelser. Jeg kan ikke forklare dem, og jeg siger heller ikke at han lyver. Jeg siger blot at jeg har svært ved at tro på at han slet ikke havde lyst til at skifte, når man tager de faktorer jeg nævner i betragtning. Ikke kort - faktorer. Det er ikke at spille et kort, når man siger at han helt sikker gerne ville høste en højere løn. Det er en faktor som 999 ud af 1000 personer kan nikke genkendende til. Hvem vil ikke gerne have flere penge mellem hænderne?

Så længe vi vinder og spillerne virker glade for at spille her, kan jeg godt leve med at Pep skal gå med en halskæde lavet af Zlatan, Yaya og Bojan.

Jbninc

Re: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

Blaugrana92 skrev:
Jeg er i øvrigt ikke helt enig i at Guardiola's aktioner viste det modsatte af hvad han sagde. Touré startede trods alt inde 30 gange - 6 gange mindre end Busquets - og startede i 10 ud af de sidste 15 kampe i La Liga, og han startede da også i returopgøret mod Inter i semifinalen af Champions League.
Det ville nok være en smule mere sigende, hvis du tog en statistik, der målte antal minutter istedet for, hvor mange kampe de forskellige spillere havde spillet.

Ifølge transfermarkt.co.uk viser det sig, at Busquets spillede 3532 minutter mod Yaya Toure's 2837. Deraf spillede Yaya Toure en del mindre betydende kampe (f.eks. spillede Busquets 3 ud af 4 Classicos), og Busquets havde et klart overtag i La liga med hele ti kampes forskel. Ydermere to kampe i Champions League.

Jeg forstår ganske udemærket, hvis han følte, at han ikke længere ville have en fast plads på holdet. Et skifte, der gik meget stærkt set han tidligere sæson i betragtning. Jeg siger ikke, at Busquets ikke fortjener pladsen, men at Guardiola påstår, at han kæmpede hårdt for at få Toure til at blive, tvivler jeg stærkt på. Og hvis han gjorde, var det nok mere med den forudsætning, at Yaya Toure's rolle var blevet markant ændret.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blaugrana92 »

Det hænger nok sammen med at Busquets ganske enkelt overhalede Touré. Busquets gjorde det bedre efter cheftrænerens mening og det er nu engang ham der sætter holdet. Men det er vel også ligegyldigt. Yaya siger jo ikke noget om at han var utilfreds med den manglende spilletid, blot manglen på kommunikation. Og det er der at jeg stiller spørgsmålstegn, for jeg nægter at tro på at det kun var derfor han skiftede - grundene til hans skifte har efter min bedste overbevisning nok nærmere været, at han var blevet sat af holdet og så de faktorer jeg nævnte tidligere. Men det er jo varm luft, det her. Vi kommer nok ikke rigtigt nogle vegne, før vi får lov at rejse tilbage i tiden og bo i enten Yaya eller Pep's bukselomme. Som sagt er manden ikke fejlfri, og som sagt kan jeg godt leve med det hvis Pep ikke var helt fair overfor Yaya, Zlatan og Bojan, så længe vi vinder og truppen i det store hele har det rigtig godt, hvilket det jo alt andet lige ser ud til at den har.

Jbninc

Re: Guardiola

Indlæg af Jbninc »

Blaugrana92 skrev: Yaya siger jo ikke noget om at han var utilfreds med den manglende spilletid, blot manglen på kommunikation.
Han siger ganske rigtigt ikke noget om det i det ovenstående interview, men han har været ganske tydelig i sin retorik mht. den manglende spilletid, som du kan se her
Blaugrana92 skrev:Og det er der at jeg stiller spørgsmålstegn, for jeg nægter at tro på at det kun var derfor han skiftede - grundene til hans skifte har efter min bedste overbevisning nok nærmere været, at han var blevet sat af holdet og så de faktorer jeg nævnte tidligere.
Hvis han virkelig gerne ville skifte til hans bror, flere penge etc, som du nævner, så giver det ikke meget mening, at han forlængede sin kontrakt ganske kort tid før.
Blaugrana92 skrev:Som sagt er manden ikke fejlfri, og som sagt kan jeg godt leve med det hvis Pep ikke var helt fair overfor Yaya, Zlatan og Bojan, så længe vi vinder og truppen i det store hele har det rigtig godt, hvilket det jo alt andet lige ser ud til at den har.
Jojo, det kan man jo så sagtens sige. Man kan så stille spørgsmålstegn til mandens troværdighed. Ud fra de påstande, der har været fra Zlatan, Bojan og nu Yaya Toure, så er det noget af en kynisk ledelsesstil, som Guardiola praktiserer. Derudover nægter han indædt, at disse påstande skulle have noget på sig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blaugrana92 »

... og det er lige netop det med spilletiden som jeg ikke kan forstå. Som bekendt fik Yaya rigtig mange minutter på banen i sæsonens afsluttende fase, og nok var han ikke med i de største opgør, men det var som bekendt resultatet af at Busquets ganske enkelt havde erobret pladsen i startopstillingen. Ganske enkelt. Så Pep har da helt sikkert et argument der, hvor han kan påpege at han rent faktisk gav Yaya masser af spilletid i sæsonens afslutning, som et forsøg på at overbevise Yaya om at blive. Men som sagt - jeg ved det ikke. Jeg var der jo ikke.

Med hensyn til kontraktfornyelsen så er 'kort tid før' vel lige at stramme den. Så vidt jeg ved forlængede han sin kontrakt frem til 2012 i juni måned 2009. Altså et helt år før sit skifte. I løbet af det år vandt Busquets pladsen i startopstillingen, Touré var skadet og kom med et par mærkelig udmeldinger. Eksempelvis udtalte han følgende den 1. december 2009: "Hvis der kommer et hold som Manchester City eller Chelsea, er vi uden problemer klar til at forhandle.", for så at sige den 9. december at han var lykkelige i Barcelona. Ovenstående citat bevise vel også bare at han, længe inden buddet fra Manchester City kom, godt kunne fristes.

Tja. At Pep er kynisk overrasker mig som sådan ikke rigtigt. Han vil det bedste for Barcelona. Og som man siger: Formålet helliger midlet. ;-)

I øvrigt sagde Dimitri Semluk, Yaya's agent, følgende, som er lidt sjovt at se på i bakspejlet: "Barca kan dog ikke tillade sig at miste en spiller som Touré, for så vil der ske det samme som i Liverpool uden Alonso, hvor det er gået ned af bakke." I think not!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster