Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Puje

Guardiola

Indlæg af Puje »

Ifølge Sport.es og andre sider er Guardiola udset til at overtage efter Rijkaard efter denne sæson. Josep Guardiola er selvfølgelig en meget ung træner, men som spiller virkede han allerede som en træner inde på banen. Jeg synes det er et meget godt valg nu man ikke kunne få Mourinho, Guardiola skal nok blive en rigtig god træner og jeg er glad for at det trods alt ikke blev Laudrup. Jeg glæder mig til at se hvad han kan gøre med Barca. Jeg forventer mig meget af ham og synes han er utrolig sympatisk samtidig med at han kan vise sit temperament engang i mellem. Nogen bud på assistent? Luis Enrique? Ungt team, men den eneste jeg umiddelbart kan se udover Eusebio. Neeskens SKAL væk. Har han overhovedet været her?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Indlæg af Daluigi »

jamen jeg er simpelthen blæst væk af vrede.. nu har jeg satme fulgt med på tv-skærmen og sågar på stadion i hele denne rædselsfulde sæson.. det eneste fuucking lys jeg så forude var en klassetræner i form af Mourinho eller Laudrup.. og al snakken om guardiola var HELDIGVIS forduftet... nu læser jeg så dette.. amen forsatan ledelse, tag jer dog sammen!!

Undskyld mit raseri udbrud, men dette er bare kulminationen på den værste sæson i min tid som barcafan... jeg elsker barca og er sikker på vi nok skal rejse os.. men forsatan.. er utrolig skeptisk overfor dette trænervalg! manden er uerfaren... men jaja en barcalegende og leder trodssalt.... lad mig sige, jeg er skeptiker med et brændende håb i hjertet... :roll:
Forumlegende

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Indlæg af emo »

Jeg tror at Barcelona som klub som en virksomhed skal passe meget meget på at udnævne Guardiola som træner, og muligvis en anden tidligere Barcelona spiller som assistent træner. Har kommenteret dette i en anden tråd, og mener at en mindre succesfuld periode som træner i Barcelona ville ødlægge Guardiola's ryi klubben, byen og blandt tilhængerne. Desuden er han totalt uprøvet som træner, og ingen ved hvad han har at byde.

Vi er i en krise og der skal rutinerede krafter til at rejse os, og det kan godt være at Laudrup hellere ikke er manden til dette. Min løsning er at hente en succes træner ind, som kan få styr på holdet og rette os ind på rette kurs igen. Mourinho er et godt bud, Prandelli er også et udmærket bud på en træner, det samme er Pellegrini, men jeg kan ikke komme uden om at Lippi vil være den ultimative løsning, kortsigtet men ultimativt.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Indlæg af zqa »

emo skrev: Vi er i en krise og der skal rutinerede krafter til at rejse os, og det kan godt være at Laudrup hellere ikke er manden til dette. Min løsning er at hente en succes træner ind, som kan få styr på holdet og rette os ind på rette kurs igen. Mourinho er et godt bud, Prandelli er også et udmærket bud på en træner, det samme er Pellegrini, men jeg kan ikke komme uden om at Lippi vil være den ultimative løsning, kortsigtet men ultimativt.
Lidt som Madrid og Capello?

Det må bære eller briste. Det er et sats, et meget stort sats. Men hvis det går, så er det jo fint, hvis ikke, så tager vi da bare en sæson til uden trofæer.. :?

Tror nu at han får os på rette køl. Han er en leder.
#jesuisSheep

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Indlæg af Jønde »

Jeg ser det meget som den samme situation som da man valgte at ansætte FR. Han var også stort set helt grøn, men det gik jo som bekendt ganske udemærkedet.
Guardiola var manden jeg selv har peget på med luis enrique som assistent, jeg tror på projektet, men lad os nu lige klappe hesten, jeg tror ikke på en skid før jeg har set et pressemøde....

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

Jønde skrev:Jeg ser det meget som den samme situation som da man valgte at ansætte FR. Han var også stort set helt grøn, men det gik jo som bekendt ganske udemærkedet.
Guardiola var manden jeg selv har peget på med luis enrique som assistent, jeg tror på projektet, men lad os nu lige klappe hesten, jeg tror ikke på en skid før jeg har set et pressemøde....
Godt sagt! Har intet imod at han bliver træner, grønne æbler er der intet i vejen med :D

Guardiola og Laudrup har altid været mine fortrukne. Jeg ville også gerne have haft Laudrup til barca inden han tog til getafe..

Exil-Krew

Indlæg af Exil-Krew »

Jønde skrev:Jeg ser det meget som den samme situation som da man valgte at ansætte FR. Han var også stort set helt grøn, men det gik jo som bekendt ganske udemærkedet.
Guardiola var manden jeg selv har peget på med luis enrique som assistent, jeg tror på projektet, men lad os nu lige klappe hesten, jeg tror ikke på en skid før jeg har set et pressemøde....
Jeg ved ikke hvordan jeg vil reagere mht dette trænervalg, jeg vil også ligesom dig vente med at reagere. Men Rijkard havde da været landstræner for Holland og førte dem endda til Semifinale i EM 2000... de ydmygede DK med 3-0 og Jugoslavien med 6-2. De vandt 3-2 over daværende verdensmestre Frankrig (som også i det år blev Europamestre) De tabte meget uheldigt til Italien efter De Boer brændte straffe i to omgange, jeg syntes at Holland spillede det flotteste fodbold det år. Guardiola er meget mere "grøn" end Rijkard var da han overtog klubben.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Indlæg af Luis Enrique »

emo skrev: Vi er i en krise og der skal rutinerede krafter til at rejse os (...) Min løsning er at hente en succes træner ind, som kan få styr på holdet og rette os ind på rette kurs igen. (...)
Jeg er fuldstændig enig, og håber der er talt om et løst rygte. Guardiola er nærmest totalt uerfaren, i hvert fald på det topniveau der skal til. Han er et udmærket bud på en ny assistent, men et fejlskud som manager - det er et alt for stort sats, midt i en så kritisk periode hvad angår klubbens fremtid. Lige nu foretrækker jeg det sikre valg, dvs. en manager der har den fornødne erfaring med presset i en topklub. Kan vi samtidig få en mand der kommer fra en succesklub, er det i top. Prandelli, som du nævner, eller måske Spalletti fra Roma.

lamsn

Indlæg af lamsn »

Puha. Jeg ved sgu heller ikke lige hvad jeg synes om den idé. Tror en mere erfaren træner, ville være en langt bedre løsning. Hvis ikke Guardiola får succes, vil han ikke være elsket af fansene, i hvert fald ikke på samme niveau, og det er synd, da han fortjener det, for de mange år han spillede i klubben. Det er noget af et sats !

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Jønde skrev:Jeg ser det meget som den samme situation som da man valgte at ansætte FR. Han var også stort set helt grøn, men det gik jo som bekendt ganske udemærkedet.
Guardiola var manden jeg selv har peget på med luis enrique som assistent, jeg tror på projektet, men lad os nu lige klappe hesten, jeg tror ikke på en skid før jeg har set et pressemøde....
Enig.
Guardiola har aldrig skuffet fansene og hvis det går galt med ham i spidsen
så tror jeg at han vil stadigvæk blive elsket, no mather what!

Spirit of Catalunya :wink:
MDCCCXCIX

Barca4Life

Indlæg af Barca4Life »

Selv ser jeg intet problem i, at Guardiola overtager. Denne sæson har været noget nær katastrofe for FR og co. så jeg syntes at det er fint at ham der overtager trænerposten, er en der kender klubben, og har arbejdet med den i længere tid. Jeg har ikke været helt sikker på Laudrup, grundet Getafes meget svingende præstationer, og derfor ser jeg helst at han ikke kommer 'in charge' for et storhold som Barca.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Indlæg af emo »

Jønde skrev:Jeg ser det meget som den samme situation som da man valgte at ansætte FR. Han var også stort set helt grøn, men det gik jo som bekendt ganske udemærkedet.
Guardiola var manden jeg selv har peget på med luis enrique som assistent, jeg tror på projektet, men lad os nu lige klappe hesten, jeg tror ikke på en skid før jeg har set et pressemøde....
FR havde været assistent for Gus Hiddink bla. sammen med Neeskens i 3 år, for det Hollandske landshold. Efter det stod han i spidsen for landsholdet i 2 år. Inden han kom til Barcelona var han et år i Rotterdam.

3 år som træner og 3 år som assistent i under en stærk træner vil jeg ikke betegne som "stort set grøn".

Guardiola har under 1 års erfaring som træner for et reserve hold. Er skeptisk over for løsningen at have ham som træner. Tror at klubben skyder sig selv i foden ved at realisere dette træk, ser mest ud som en haste/u gennemtænkt-løsning... hmm, men ser da frem til at vi få tilført holdet noget nyt. Måske han kan overraske (hvis det bliver ham).

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Indlæg af Jønde »

emo skrev:
Jønde skrev:Jeg ser det meget som den samme situation som da man valgte at ansætte FR. Han var også stort set helt grøn, men det gik jo som bekendt ganske udemærkedet.
Guardiola var manden jeg selv har peget på med luis enrique som assistent, jeg tror på projektet, men lad os nu lige klappe hesten, jeg tror ikke på en skid før jeg har set et pressemøde....
FR havde været assistent for Gus Hiddink bla. sammen med Neeskens i 3 år, for det Hollandske landshold. Efter det stod han i spidsen for landsholdet i 2 år. Inden han kom til Barcelona var han et år i Rotterdam.

3 år som træner og 3 år som assistent i under en stærk træner vil jeg ikke betegne som "stort set grøn".

Guardiola har under 1 års erfaring som træner for et reserve hold. Er skeptisk over for løsningen at have ham som træner. Tror at klubben skyder sig selv i foden ved at realisere dette træk, ser mest ud som en haste/u gennemtænkt-løsning... hmm, men ser da frem til at vi få tilført holdet noget nyt. Måske han kan overraske (hvis det bliver ham).
Fair nok jeg tror at jeg og stort set alle andre vil beskrive FR som rimlig grøn, da han tiltrådte i barca, du er af en anden overbevisning, fair nok...
Det er klart at Guardiola er mere grøn, men det betyder jo ikke at man er dårlig. 500 års erfaring er jo heller ikke lig med at man er god...

AndersDK

Indlæg af AndersDK »

DosDinho skrev:Barca skulle have valgt Laudrup
Fuldstændig enig. Laudrup har ligenøjagtig den mængde erfaring og de resultater der gør ham berettiget til at træne en storklub. Han passer fodboldmæssigt lige ind til Barca. Han har (modsat hvad andre herinde skriver) præsteret betydeligt over hvad der kunne forventes af ham og holdet i år. Han er rolig og svær at rokke, ligesom FR, men har betydelig mere handlekraft på banen. Set med mine øjne ligger han lige på pletten til at sparke ind. Betydelig mere oplagt end Pep'...
Han er endog også ret populær blandt fansene (udover os danske :) ).

Det eneste jeg kunne komme i tanke om, der taler i mod det er .... Det evige Barca-spøgelse, der bare ikke kan lukke røven - Johan Cruyff

M.Laudrup

Indlæg af M.Laudrup »

Cruyff taler ikke mod Laudrup. Tværtimod. Men han taler modsat heller ikke imod Pep.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster