Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

Lopezzz skrev:Det eneste fejl som Rijkaard har begået i klubben er brug af rotation system.
Hvis I ser på de andre klubber som har succes så har de altid de samme spillere på banen.
Den gang vi var på toppen,for 3 år siden,der var ingen rotationer.
De mange skader skyldes rotation system.

Vi begik også fejl med at købe Gudjohnson og Thuram og sælge Saviola,Belletti og Van Bronckhorst.
Kæmpe stor fejl.
Håber virkeligt at Guardiola ikke bruger samme system.
Og vi SKAL straks sælge Edmilson, Ezquerro og Thuram.

Vi har skuffet kun i denne sæson så det er ikke så galt.
Sidste sæson Real Madrid vandt bare fordi de havde bedre målscore.


ps: Vi skal aldrig glemme gammle Rijkaard :wink:
Tror mere det var fejlen at lade Henk gå, han havde virkelig et godt tag om truppen. Der burde ikke være noget i vejen med et rotationssystem, det er hold og alle burde kunne spille godt sammen. Måske var det dét som han ville prøve at opnå, men det mislykkedes. Havde du tænkt dig at beholde Saviola? Og Gio havde vi sidste sæson og det ændrede ikke specielt meget.

Rocco

Indlæg af Rocco »

Michael Laudrup har jo i realiteten ikke gjort meget godt for Getafe. Misforstå mig ej, for han har selvf. skabt utroligt flotte resultater. Og det er tilmed mod store hold som Bayern, Barca, Madrid og Tottenham. Men hvis man kigger på tabellen, har han jo på ingen måder forbedret noget i Getafe, tværtimod. De endte på 8. pladsen sidste sæson, pt. ligger de nr. 14.
Alle danske medier snakker om Getafe's sensationelle sæson, men har det virkelig været så godt? Det var jo ikke under Laudrup at Getafe kom med i Europa, det var Schuster der stod for det. De klarede det da flot i Uefa cuppen, og fortjente nok at komme videre mod Bayern. Men de kunne ikke i sidste ende, og sådan syntes jeg generelt godt man kan beskrive deres sæson.
Jeg kommer nok til at lyde meget negativ overfor Laudrup, men det er jo overhovedet ikke. Jeg ville blive ovenud glad hvis han blev træner i Barca. Jeg forholder mig bare til alle der skriver at de meget hellere vil have Laudrup end Guardiola, hvor mit valg ville være Guardiola.

Angående hvorvidt Guardiola mangler erfaring eller ej, så syntes jeg at han er lidt grøn, men ikke at det er nogen dårlig ting.
Han har været anfører for Barca under trænere som Johan Cruyff, Carles Rexach, Bobby Robson (ass. træner Mourinho). Guardiola agerede "træneren" på banen, og var dermed trænerens højre hånd, så at sige. Altså har Pep lært af de bedste. Han har i denne sæson, været træner for Barca B, og ligger på 1ste pladsen i deres respektive liga.

Guardiola har fremlagt de ting han vil lave om for bestyrelsen, og de ting han vil lave om er essentielle ting Frank ikke har lagt meget vægt på. 3 ting ligger han specielt vægt på:

1) Professionalismen af holdet
2) Hvordan lægestaben arbejder
3) Og hvordan holdet forbereder sig fysisk til kampe

Mere info kan findes her: http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=659963

Jeg kan specielt godt lide at han vil ligge mere vægt på sammenholdet i klubben. Han vil have at spillerne skal være mere et kollektiv, og derved også arbejde kollektivt på banen. Han vil indføre obligatoriske middage hver dag for hele holdet, hvilket kan hjælpe med til at styrke sammenholdet.
De gør det samme i Man Utd. og de spiller om nogen sammen som et hold. Beckham har på et tidspunkt udtalt, under hans tid i Real, at han var ude sammen med resten af holdet og spise en gang. Hvorimod de gjorde det hver dag i Manchester.

Jeg tror på at Pep nok skal få rettet op på tingene i Barca, og at han vil sætte en stopper for de såkaldte "forkælede stjerner"...

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1125 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Brombi skrev:Tror mere det var fejlen at lade Henk gå, han havde virkelig et godt tag om truppen.
Han var den perfekte afløser for Eto'o men vi kunne ikke overtale ham at blive.
Det er noget han selv har valgt.
MDCCCXCIX

HH
Indlæg: 37
Tilmeldt: ons feb 01, 2006 4:57 am
Har takket: 70 gange
Blevet takket: 1 gang

Indlæg af HH »

Lopezz -
Jeg tror han mener Henk Ten Cate og ikke Henke :P

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Indlæg af emo »

@ Rocco

Du har fat i noget angående Laudrup. Har nemlig selv siddet tit og tænkte på det samme, rent placeringsmæssigt har han ikke levet op til Schuster i ligaen.

Men jeg tror at man skal se det i lyset af at han var med i Uefa. Han har fra dag et sagt at Getafe nedprioriterede Uefa og ville stille med reserve spillere. Gjorde de også til at starte med, men da de øjnede chancen for at gå videre fra gruppen tog det Uefa seriøst. IMO blev da fra deres side brugt mange kræfter på Uefa Cuppen, ikke mindst fordi spillerne ville vise sig for omverdnen og de andre klubber (mulige nye arbejdsgivere).

Getafe har i denne sæson leveret på baggrund af deres succeser. Efter de røg ud af Uefa Cuppen, faldt de tilbage på deres normale niveau i ligaen hvor de vandt hist og pist, og tabte en del og smid nogle dumme point og sådan, det samme er gældende i pokal finalen, de spillede flot mod Valencia men skuffelsen fra UEFA var til steder (vil jeg mene/tro) og holdets moral var i bund. Ingen moral ingen resultaterog ingen harmonisk trup. !!!

Er glad for at Laudrup ikke kom til Barcelona lige i denne omgang, han skal nok få sine 4-5 sæsoner i Barcelona på et tidspunkt, men han skal have mere erfaring og flere succeser, måske som Valencia eller Atl. Madrid træner.

Nu må vi bare se hvordan Guardiola klare det, eller om vi næste sæson gør det rigtige hvis vi stadig er i knibe og hiver Lippi ind.

Barraza10

Indlæg af Barraza10 »

LaPorta er meget nationalistisk ang. Catelonien, han taler altid om det og når han stiller op til interviews på spansk tv, taler han altid catalansk og nu vælger han en træner uden noget som helst erfaring fordi han er catalaner og klubmand. jeg er bange for det er en fejl.

Skal jo selvfølgelig ikke vide hvad der sker i næste sæson, men en klub som barca skal have et stort navn som træner og jeg ved godt at Josep Guardiola var en stor spiller og nyder stor respekt i Barcelona.


men ville nu helst have haft en med stor erfaring.. Morinho havde været det klogeste men Jeg havde personligt valgt Laudrup. Hans spillestil er lige Mig og barca.
Jeg sagde altid da Laudrup trænede Brøndby at hvis den mand fik en trup med teknik og fantastiske spillere, ville han gøre dem til verdens bedste hold. Og det tror jeg stadig på.
Det fodbold Brøndby "PRØVEDE" at spille under Laudrup var smukt, at spillerne ikke kunne håndtere det er nogtet andet.

Selvfølgelig, hvis klubben vil prøve en ny spillestil så er Laudrup måske ikke manden, men hvor underlig ville det være at se Barca spille med 2 angribere eller uden fløjene?? :shock:
Hvis de ville vinde pokalerne var Morinho det bedstre valg..

men holder stadig i at jeg ikke kan døje Morinho, men efter nogle pokaler kunn3e jeg måske overse mine personlige tanker..

Rocco

Indlæg af Rocco »

Barraza10 skrev:LaPorta er meget nationalistisk ang. Catelonien, han taler altid om det og når han stiller op til interviews på spansk tv, taler han altid catalansk og nu vælger han en træner uden noget som helst erfaring fordi han er catalaner og klubmand. jeg er bange for det er en fejl.

Skal jo selvfølgelig ikke vide hvad der sker i næste sæson, men en klub som barca skal have et stort navn som træner og jeg ved godt at Josep Guardiola var en stor spiller og nyder stor respekt i Barcelona.


men ville nu helst have haft en med stor erfaring.. Morinho havde været det klogeste men Jeg havde personligt valgt Laudrup. Hans spillestil er lige Mig og barca.
Jeg sagde altid da Laudrup trænede Brøndby at hvis den mand fik en trup med teknik og fantastiske spillere, ville han gøre dem til verdens bedste hold. Og det tror jeg stadig på.
Det fodbold Brøndby "PRØVEDE" at spille under Laudrup var smukt, at spillerne ikke kunne håndtere det er nogtet andet.

Selvfølgelig, hvis klubben vil prøve en ny spillestil så er Laudrup måske ikke manden, men hvor underlig ville det være at se Barca spille med 2 angribere eller uden fløjene?? :shock:
Hvis de ville vinde pokalerne var Morinho det bedstre valg..

men holder stadig i at jeg ikke kan døje Morinho, men efter nogle pokaler kunn3e jeg måske overse mine personlige tanker..
Men hvis spillerne i Brøndby ikke kunne håndtere måden, Laudrup ville spille fodbold på, burde han så ikke have lavet det om? En god træner spiller det spil, han har spillermateriel til.
Jeg tror ikke vi skal være bange for at der bliver lavet forfærdeligt meget om på spillestilen. Barca B spiller også 4-3-3, og har øjensynligt stor succes med det, i modsætning til Barca A;)
Vi mangler bare at være mere direkte i vores spil.
Jeg er rigtig godt tilfreds med at Pep er blevet valgt, og at det ikke blev Mourinho. Er glad for at bestyrelsen ikke går på kompromis, og vælger en træner der har en mere defensiv spillestil. Jeg ville føle at Barca lavede en "Capello", hvis de havde hyret Mourinho som træner.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg glæder mig rigtig meget til at se hvad Guardiola kan drive det til. Jeg glæder mig særligt til at høre og se hvordan han agerer her i sommerpausen. Det skal nok blive super spændende (og det er jo derfor vi følger med i fodbold). :)

Men er du da gal det er et sats. Laporta gambler godt nok meget. Han er jo komplet uprøvet. Det ville svare til, at United ansatte Eric Cantona eller Real Madrid ansatte Raul (efter 1 år som reserveholdstræner). Sådan noget sker sgu sjældent i internationalt topfodbold.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Indlæg af Jønde »

Flax_Generous skrev:Jeg glæder mig rigtig meget til at se hvad Guardiola kan drive det til. Jeg glæder mig særligt til at høre og se hvordan han agerer her i sommerpausen. Det skal nok blive super spændende (og det er jo derfor vi følger med i fodbold). :)

Men er du da gal det er et sats. Laporta gambler godt nok meget. Han er jo komplet uprøvet. Det ville svare til, at United ansatte Eric Cantona eller Real Madrid ansatte Raul (efter 1 år som reserveholdstræner). Sådan noget sker sgu sjældent i internationalt topfodbold.
Ja og det er lige præcis det der gør at vi ikke er som alle de andre vi er BARCA vi tør tage chancer, vi tør spille uden trøjesponsor og når vi bryder med dette koncept gør vi det tilfordel for velgørenhed, vi er nationallistiske, socialbeviste og alternative. Barca går ALDRIG på kompromis med disse værdier ellers var vi ikke barca, derfor forstå jeg slet ikke at barca fan`s kan råbe op om Mourinho eller Lippi, det ville total anti barca at ansætte dem, hvis vi havde gjort det ville vi jo bare være en i mængden af alle de andre. Hvilket efter min mening ville være røvsygt og pisse uchamerende også selvom det betød at vi vandt mesterskaber på stribe.

Hvad angår den snak der er om Faxe i barca, forstå jeg ikke hvordan folk kan sige at "jeg kan slet ikke se Faxe i barca". Hvorfor nu ikke det, hvis han er kompetent og dygtig. Er han ikke fin nok, lidt for frikadele og brun sovs eller hva fanden er det der gør at i kan sige sådan noget.

Rocco

Indlæg af Rocco »

Jønde skrev:
Flax_Generous skrev:Jeg glæder mig rigtig meget til at se hvad Guardiola kan drive det til. Jeg glæder mig særligt til at høre og se hvordan han agerer her i sommerpausen. Det skal nok blive super spændende (og det er jo derfor vi følger med i fodbold). :)

Men er du da gal det er et sats. Laporta gambler godt nok meget. Han er jo komplet uprøvet. Det ville svare til, at United ansatte Eric Cantona eller Real Madrid ansatte Raul (efter 1 år som reserveholdstræner). Sådan noget sker sgu sjældent i internationalt topfodbold.
Ja og det er lige præcis det der gør at vi ikke er som alle de andre vi er BARCA vi tør tage chancer, vi tør spille uden trøjesponsor og når vi bryder med dette koncept gør vi det tilfordel for velgørenhed, vi er nationallistiske, socialbeviste og alternative. Barca går ALDRIG på kompromis med disse værdier ellers var vi ikke barca, derfor forstå jeg slet ikke at barca fan`s kan råbe op om Mourinho eller Lippi, det ville total anti barca at ansætte dem, hvis vi havde gjort det ville vi jo bare være en i mængden af alle de andre. Hvilket efter min mening ville være røvsygt og pisse uchamerende også selvom det betød at vi vandt mesterskaber på stribe.

Hvad angår den snak der er om Faxe i barca, forstå jeg ikke hvordan folk kan sige at "jeg kan slet ikke se Faxe i barca". Hvorfor nu ikke det, hvis han er kompetent og dygtig. Er han ikke fin nok, lidt for frikadele og brun sovs eller hva fanden er det der gør at i kan sige sådan noget.
Ang. Faxe så tror jeg folk syntes han er lidt for "amatør" agtig. Det er nu os lidt morsom at se ham stå ude på sidelinjen, og dirigere sine spillere på gebrokken spansk. Nu har han boet i spanien siden laudrup og han overtog Getafe, og han har stadig svært ved sproget.
Jeg tror han ville kunne gøre det godt i Barca. det er slet ikke det, men de skal begge have haft større succes end de har haft med Getafe før jeg tror sådan for alvor på dem.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Indlæg af Bager »

Det kan da godt være at Guardiola ikke har særlig meget trænererfaring på papiret, men manden har fungeret som spillende træner i en stor del af de år han har spillet. Det ligger åbenbart meget naturligt til ham at styre et hold. Oven i det, så kender han alt til klubben. Vi har ikke brug for flere store navne til klubben, men derimod personer der ved hvad det indebærer at arbejde for barca. Guardiola ved om noget dette. Jeg er meget fortrøstningsfuld og tror at ledelsen har taget en fornuftig beslutning.
Visca el Barca

Brugeravatar
GiovaniDosBentzen
Indlæg: 273
Tilmeldt: tors mar 13, 2008 11:59 pm
Geografisk sted: Århus !
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Indlæg af GiovaniDosBentzen »

Jeg glæder mig til at se hvad Guardiola har og byde på, men ser på ansættelsen af Guardiola som en panik løsning . Det der taler for er at han er en leder type, og så at han har været i Barcelona i så mange år. Han var en meget teknisk præget spiller med stort overblik, spilforståelse, det kan man på mange måder definere Barcelona som. På den anden side står han med blot en sæson som træner for Barcelona B, som han har gjort det som forventet med, de ligger til oprykning så vidt jeg ved. Erfaringen mangler bare. Tror nu at han kan gøre det godt for Barcelona som træner, som går en helt ny periode i møde, og derfor er det måske ikke helt skævt af ledelsen og ansætte ham.
Jeg tror på ham .
the story of life is quicker than the wink of an eye. the story of love is hello and goodbye, until we meet again - jimi hendrix

Exil-Krew

Indlæg af Exil-Krew »

Jønde skrev:
Exil-Krew skrev:
Jønde skrev:Jeg fatter slet ikke al den snak om mourinho, det må være pokalhungre eller noget....
Mourinho kan ikke være træner for barca, helt ærligt han har trådt på os og han har spyttede på os(sådan næsten).
Barca tilgir ikke sådan noget, heller ikke selvom vi er desperete efter pokaler.
Guardiola er vores mand og med luis enrique eller en anden kapacitet som assistent, tror jeg på vi har en god base for at skabe et stærkt fundament bygget omkring folk indefra. På bænken selvfølgelig Guardiola og enrique og nøglespilleren det nye projekt bliver bygget op omkring skal være Valdes,Puyol,Xavi,Iniesta,Messi,Bojan.
Jo jo jeg tror sku på det, vi blir vilde til næste sæson. Masser af Catalansk stolthed og passion krydderet med stort talent og sult udefra, så banker vi dem alle sammen igen. Jeg glæder mig allerede.....
Visca Barca!!!!
Jamen hvis han sælger Yaya kan jeg ikke tilgive ham... han har været årets røverkøb i hele ligaen efter min mening. Desuden skal han lede efter en klassemålmand istedet for at satse på Valdes. Bare den mindste fejl Barca kommer til at lave så vil man klandre ham for at have solgt Yaya...vent og se.

Men som jeg har nævnt kan det være trykfejl for jeg nægter at tro at han er SÅ dum.

Mht. Mourinho.... jamen jeg er barca fan og har tilgivet ham for længst. Jeg tilgav ham lige efter vores 2-2 kamp på camp nou. Jeg kunne forestille mig hvor meget han ville køre på Schuster.... uha uha... ville sikkert kalde ham tysk nazi eller lign. :lol:
Ja lige præcis og det er SÅ LANGT under barca`s klasse og stil at havde en abe løbende rundt og lege freak show, så mennesker uden nogen form for reel humoristisk forståelse kan hygge sig med det.
Barca er en klasse klub, vi gentelmen, vi er ikke små slyngler der render rundt og snakker lort til alt og alle.
Hvis du har tilgivet ham har du slet ikke de samme føelser for barca som jeg har, det fair nok. men uanset om han kommer til barca og vi bliver mestre 3 år i træk kan og vil jeg ikke tilgive ham. ALDRIG I LIVET OM JEG VIL SUNKE SÅ LAVT.

Ang. Yaya tror jeg ikke på han bliver solgt, men en ting er sikkert vi kan jo ikke tillade os at skælde nogen ud for noget ikke er sket i nu. Så lad os nu bare have tillid og vente med at dømme indtil vi faktisk har noget at dømme.
Hvem siger at de mennesker der underholdes af Mourinho ikke har nogen form for reel humoristisk forståelse?? Har man kun humor fordi man griner af samme ting som dig? Ja jeg har tilgivet Mourinho for længst for de udtalelser han er kommet med om Barca og FR mv. Jeg er klar over at jeg ikke har de samme følelser for barca som dig, for du sammenligner en kritik af Barca med en kritik af familie (kæreste, søskende). Du vil ALDRIG synke så lavt at du tilgiver Mourinho om han så vandt tre sæsoner i træk fortæller om din fanatisme... Jamen det ikke at tilgive for noget så harmløst som "barca can't beat us 11 against 11" ER AT SYNKE LAVT!!!

Anyways jeg håber ligesom alle andre at Guardiola klarer den godt. Jeg håber virkelig at Yaya og Eto'o bliver.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Indlæg af Bager »

Jeg kan ikke forstå at folk nævner ordet panikløsning. Vi har da sikkert haft muligheden for at hente Mourinho eller en anden stor træner. Dét ville efter min mening have været en panikløsning. Bare fordi man tilkobler et stort navn tror man det er ensbetydende med succes her og nu. Man har ansat Guardiola fordi man har tillid til ham.

Og så mener jeg at folk skal slappe af med at lægge for meget i de transfer-planer Guardiola efter sigende skulle have. Indtil det vitterligt er bekræftet af manden selv, er det bare rygter i mine ører.
Visca el Barca

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1125 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Håber at rygter om at sælge Thuram,Edmilson og Ezquerro bliver til virkelighed.
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster