10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JHMark »

Lopezzz skrev:
tirs aug 09, 2022 11:04 pm
Alle der kan spille fodbold ved hvordan man forsvarer og angriber
Enig! Man tager bare bolden fra modstanderen, løber ned til målet og skyder bolden ind i målet.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

JHMark skrev:
ons aug 10, 2022 2:10 pm
Lopezzz skrev:
tirs aug 09, 2022 11:04 pm
Alle der kan spille fodbold ved hvordan man forsvarer og angriber
Enig! Man tager bare bolden fra modstanderen, løber ned til målet og skyder bolden ind i målet.
Ja, går den ind, så er der mål. Dvs så har man øget sit måltal med 1 ift stillingen lige før den gik ind. Altså var stillingen 1-1, bliver den 2-1….. easy-peasy:razz:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

BobJylland skrev:
ons aug 10, 2022 1:52 pm
Lopezzz skrev:
tirs aug 09, 2022 11:04 pm
Isageren skrev:
tirs aug 09, 2022 7:54 pm
Lopezzz skrev:
tirs aug 09, 2022 7:33 pm
Antimadridista skrev:
tirs aug 09, 2022 9:02 am
Lopezzz skrev:
tirs aug 09, 2022 12:55 am
Antimadridista skrev:
man aug 08, 2022 11:45 pm
Lopezzz skrev:
man aug 08, 2022 11:35 pm


R U kidding me??
???

Hej Lopezzz.

Hvor vil du sætte ham?
Loppen har ingen fast plads fordi han er fodbold gud og kan spille hvor han har lyst men hvis jeg skal vælge så kan han tage Bussis plads.
Bussi er langsom, gammel og mæt og scorer 5 mål i gennemsnit pr sæson.
Prøv nu at være lidt realistisk…Du vil sætte Messi som DM…

Han kan potentielt selvfølgelig få den ene af de forreste midt pladser på en 3 mands midtbane. Her er Pedri selvskrevet. Det vil så sætte Jong (med mindre han skal spille dm) og Gavi + Kessie på bænken. Jong, Pedri, messi vil dog blive alt for svag defensivt. Så en rigtig dm + Pedri, messi vil måske kunne gå, men det vil så som sagt efterlade Jong, Gavi og Kessie på bænken.

Men forstå mig ret, gad godt have ham tilbage, på en eller anden vil, i en eller anden rolle..
De Jong er bedst som DM.
Det bliver:
..................De Jong.............
Messi.................................Pedri

Bussis teknik og overblik er på en meget høj niveau men han er alt for langsom og i denne sæson har vi brug for farten. Hurtig spil, hurtige kombinationer, lidt tiki-taka, assist til Rapha/Lewa/Demb, boom 1:0 ;-)
De har jo ingen defensive færdigheder?
Alle der kan spille fodbold ved hvordan man forsvarer og angriber. De jagter bare en bold, de er ikke forsvarsadvokater fra retten.
Det kunne du måske med fordel have fortalt spillere som Semedo og Firpo, før de fejlede katastrofalt både defensivt og offensivt.
De er mennesker, de gjorde deres bedste. Alle laver fejl.
Lad mig se din ultimative fejlfri Barca opstilling hvis du kan lave en.

Angående Messi, JA TAK, han skal komme tilbage jo før jo bedre, med eller uden Antonella :glad:
MDCCCXCIX

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
ons aug 10, 2022 4:18 pm
De er mennesker, de gjorde deres bedste. Alle laver fejl.
Lad mig se din ultimative fejlfri Barca opstilling hvis du kan lave en.
Du er den eneste, der overhovedet har nævnt ordet fejlfri. Dani Alves eller Jordi Alba har aldrig været fejlfri, men man skal godt nok være idiot, hvis man ikke kan se, at niveauforskellen på de to og så på Semedo og Firpo er et glimrende bevis på, at det absolut ikke er alle, der kan finde ud af at forsvare og angribe i fodbold. Semedo og Firpo kan ikke desværre finde ud af nogen af delene, og det kan du i øvrigt også spørge Wolverhampton- og Leeds-fans om, hvis du ikke tror mig.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

BobJylland skrev:
ons aug 10, 2022 6:29 pm
Lopezzz skrev:
ons aug 10, 2022 4:18 pm
De er mennesker, de gjorde deres bedste. Alle laver fejl.
Lad mig se din ultimative fejlfri Barca opstilling hvis du kan lave en.
Du er den eneste, der overhovedet har nævnt ordet fejlfri. Dani Alves eller Jordi Alba har aldrig været fejlfri, men man skal godt nok være idiot, hvis man ikke kan se, at niveauforskellen på de to og så på Semedo og Firpo er et glimrende bevis på, at det absolut ikke er alle, der kan finde ud af at forsvare og angribe i fodbold. Semedo og Firpo kan ikke desværre finde ud af nogen af delene, og det kan du i øvrigt også spørge Wolverhampton- og Leeds-fans om, hvis du ikke tror mig.
Men Semedo og Firpo fik lov til at spille for en af de bedste klubber i verden så de er langt fra boldmongoler.
Men hvis du og andre eksperter ved præcis hvilke forsvarsspillere der er bedst eller hvordan man forsvarer bedst så skal du ringe straks til klubben og informere dem så de rigtige spillere kommer til klubben.
MDCCCXCIX

BobJylland
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 09, 2020 12:10 pm
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af BobJylland »

Lopezzz skrev:
ons aug 10, 2022 6:56 pm
BobJylland skrev:
ons aug 10, 2022 6:29 pm
Lopezzz skrev:
ons aug 10, 2022 4:18 pm
De er mennesker, de gjorde deres bedste. Alle laver fejl.
Lad mig se din ultimative fejlfri Barca opstilling hvis du kan lave en.
Du er den eneste, der overhovedet har nævnt ordet fejlfri. Dani Alves eller Jordi Alba har aldrig været fejlfri, men man skal godt nok være idiot, hvis man ikke kan se, at niveauforskellen på de to og så på Semedo og Firpo er et glimrende bevis på, at det absolut ikke er alle, der kan finde ud af at forsvare og angribe i fodbold. Semedo og Firpo kan ikke desværre finde ud af nogen af delene, og det kan du i øvrigt også spørge Wolverhampton- og Leeds-fans om, hvis du ikke tror mig.
Men Semedo og Firpo fik lov til at spille for en af de bedste klubber i verden så de er langt fra boldmongoler.
Men hvis du og andre eksperter ved præcis hvilke forsvarsspillere der er bedst eller hvordan man forsvarer bedst så skal du ringe straks til klubben og informere dem så de rigtige spillere kommer til klubben.
Douglas fik også lov til at spille i Barcelona.

Jeg behøver ikke at ringe til nogen. Semedo og Firpo er heldigvis allerede væk.

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

:eek:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rekick »

kklaus skrev:
tirs aug 16, 2022 10:21 am
:eek:
Man kunne godt ønske sig et par afleveringer af den kaliber på det her hold

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Rekick skrev:
tirs aug 16, 2022 12:44 pm
kklaus skrev:
tirs aug 16, 2022 10:21 am
:eek:
Man kunne godt ønske sig et par afleveringer af den kaliber på det her hold
Sker nok aldrig mere
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Isageren »

Jeg blev korsfæstet herinde for at sige at Messi ikke var et forbillede og en good guy. Med andre ord, jeg forguder ikke fodboldspillere (Undtagen Franck, men han er en ven). Nu får vi så lækket historier om grådige og forfærdelige krav af Messi og far til klubben, som bare fuldstændig lukker døren for mig. Ingen over klubben. Det er ikke basketball. Hvad siger I til det? Klubben vil sagsøge avisen for at lække konfidentielle dokumenter.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Barca80 »

Jeg har altid sagt, at Messi's afsked med Barcelona, lugtede langt væk af mistænkelige forhold - at det kun var halve sandheder som blev offentliggjort. Laporte har også vidst mere end han siger.

Den officielle historie om, at Messi vender tilbage fra sommerferie med sin far, og mødes med en Laporte, som PLUDSELIG i dyb chok og til alles overraskelse finder ud af, at man slet ikke har haft råd til forlængelse, virker yderst mærkeligt i min verden.

Jeg kan forstå at en 3. divisions fodboldklub i Danmark, ikke har en økonomisk afdeling, og derfor ikke kan finde ud af at regne på tal og finde rundt i ligaens regler, men ikke verdens største klub FC Barcelona. Det virker godt nok amatøragtig ledelse på den front. Ledelsen kunne have lavet en forlængelses-plan med Messi 6-12 måneder før, men fandt åbenbart først ud af "ligaens regler" og egen økonomi nogle dage før Messi afsked :crazy:

Men det er ikke kun ledelsen. Jeg tror også Messi har haft nogle problematiske krav for forlængelse, som ledelsen ikke har følt at det værd at leve op til. Og den bedste måde at tage afsked på, uden det skaber problemer blandt alverdens Barca fans, har så været historien om "at Messi vender tilbage fra sommerferie med sin far og møder en chokeret Laporte". Hold nu kæft.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2625
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 250 gange
Blevet takket: 256 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
ons sep 21, 2022 7:34 pm
Jeg har altid sagt, at Messi's afsked med Barcelona, lugtede langt væk af mistænkelige forhold - at det kun var halve sandheder som blev offentliggjort. Laporte har også vidst mere end han siger.

Den officielle historie om, at Messi vender tilbage fra sommerferie med sin far, og mødes med en Laporte, som PLUDSELIG i dyb chok og til alles overraskelse finder ud af, at man slet ikke har haft råd til forlængelse, virker yderst mærkeligt i min verden.

Jeg kan forstå at en 3. divisions fodboldklub i Danmark, ikke har en økonomisk afdeling, og derfor ikke kan finde ud af at regne på tal og finde rundt i ligaens regler, men ikke verdens største klub FC Barcelona. Det virker godt nok amatøragtig ledelse på den front. Ledelsen kunne have lavet en forlængelses-plan med Messi 6-12 måneder før, men fandt åbenbart først ud af "ligaens regler" og egen økonomi nogle dage før Messi afsked :crazy:

Men det er ikke kun ledelsen. Jeg tror også Messi har haft nogle problematiske krav for forlængelse, som ledelsen ikke har følt at det værd at leve op til. Og den bedste måde at tage afsked på, uden det skaber problemer blandt alverdens Barca fans, har så været historien om "at Messi vender tilbage fra sommerferie med sin far og møder en chokeret Laporte". Hold nu kæft.
Ja, men jeg blamer 100% Messi her. Der er ingen chance for at vi skal love en 34 årig spiller guld og grønne skove, når vi har givet ham alt indtil videre i hans karriere. Ligemeget hvem det er. Det var vigtigt at være modig og skille sig af med Messi, som var blevet en diktator. Det så vi med Rakitic der pludselig blev sendt på bænken, hans forhold til Setien og Sarabia og generelt hele den der "venners klub" hvor spillerne bestemt træning, rekruttering og løn. Hvad skete der med den Messi vi alle elskede engang? Sikke en skam, men pengene kan ødelægge enhver person.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Barca80 »

Isageren skrev:
ons sep 21, 2022 8:01 pm
Barca80 skrev:
ons sep 21, 2022 7:34 pm
Jeg har altid sagt, at Messi's afsked med Barcelona, lugtede langt væk af mistænkelige forhold - at det kun var halve sandheder som blev offentliggjort. Laporte har også vidst mere end han siger.

Den officielle historie om, at Messi vender tilbage fra sommerferie med sin far, og mødes med en Laporte, som PLUDSELIG i dyb chok og til alles overraskelse finder ud af, at man slet ikke har haft råd til forlængelse, virker yderst mærkeligt i min verden.

Jeg kan forstå at en 3. divisions fodboldklub i Danmark, ikke har en økonomisk afdeling, og derfor ikke kan finde ud af at regne på tal og finde rundt i ligaens regler, men ikke verdens største klub FC Barcelona. Det virker godt nok amatøragtig ledelse på den front. Ledelsen kunne have lavet en forlængelses-plan med Messi 6-12 måneder før, men fandt åbenbart først ud af "ligaens regler" og egen økonomi nogle dage før Messi afsked :crazy:

Men det er ikke kun ledelsen. Jeg tror også Messi har haft nogle problematiske krav for forlængelse, som ledelsen ikke har følt at det værd at leve op til. Og den bedste måde at tage afsked på, uden det skaber problemer blandt alverdens Barca fans, har så været historien om "at Messi vender tilbage fra sommerferie med sin far og møder en chokeret Laporte". Hold nu kæft.
Ja, men jeg blamer 100% Messi her. Der er ingen chance for at vi skal love en 34 årig spiller guld og grønne skove, når vi har givet ham alt indtil videre i hans karriere. Ligemeget hvem det er. Det var vigtigt at være modig og skille sig af med Messi, som var blevet en diktator. Det så vi med Rakitic der pludselig blev sendt på bænken, hans forhold til Setien og Sarabia og generelt hele den der "venners klub" hvor spillerne bestemt træning, rekruttering og løn. Hvad skete der med den Messi vi alle elskede engang? Sikke en skam, men pengene kan ødelægge enhver person.
Selvom jeg er skuffet, så elsker jeg stadig Messi som fodboldsspiller. Han er stadig en legende i klubben. Jeg vil bestemt ikke kalde ham en diktator.

Hvorfor Messi tog sin afsked? Måske var han utilfreds med tilbuddet om forlængelse, måske troede han ikke på Barca projektet længere, måske ville han gerne prøve noget nyt? I don't know.

Jeg tror ikke det er så sort og hvidt som du opstiller det - altså at det udelukkende skyldes Messi's grådighed. Tror der er flere nuancer i sagen og det en kombination af flere faktorer. Som sagt, Laporte vidste mere end han giver udtryk for.

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Magnus Frost »

Barca80 skrev:
ons sep 21, 2022 7:34 pm
Jeg har altid sagt, at Messi's afsked med Barcelona, lugtede langt væk af mistænkelige forhold - at det kun var halve sandheder som blev offentliggjort. Laporte har også vidst mere end han siger.

Den officielle historie om, at Messi vender tilbage fra sommerferie med sin far, og mødes med en Laporte, som PLUDSELIG i dyb chok og til alles overraskelse finder ud af, at man slet ikke har haft råd til forlængelse, virker yderst mærkeligt i min verden.

Jeg kan forstå at en 3. divisions fodboldklub i Danmark, ikke har en økonomisk afdeling, og derfor ikke kan finde ud af at regne på tal og finde rundt i ligaens regler, men ikke verdens største klub FC Barcelona. Det virker godt nok amatøragtig ledelse på den front. Ledelsen kunne have lavet en forlængelses-plan med Messi 6-12 måneder før, men fandt åbenbart først ud af "ligaens regler" og egen økonomi nogle dage før Messi afsked :crazy:

Men det er ikke kun ledelsen. Jeg tror også Messi har haft nogle problematiske krav for forlængelse, som ledelsen ikke har følt at det værd at leve op til. Og den bedste måde at tage afsked på, uden det skaber problemer blandt alverdens Barca fans, har så været historien om "at Messi vender tilbage fra sommerferie med sin far og møder en chokeret Laporte". Hold nu kæft.

Jeg tror du har helt ret både i at Messis krav nok var større end Laporta synes var fair og i at Laporta har løjet, ihvertfald overfor offentligheden og ja jo nok også overfor Messi.

Laporta virker til at være et røvhul der føler sig hævet over klubben og som Dani Alves sagde det :" don't care about the people who made history for the club'. Og som har nogle lad os sige spændende måder at få sine regnskaber til at gå på.

Men en ting han ikke virker til at være er amatøragtig!
Hvilket er en stor del af grunden til jeg er overbevist om at han løj da han sagde det var et komplet chok at finde ud hvor mange penge man havde og hvad de der la liga regler egentlig sagde.

Og at der så bliver lækket nogle historier om at det jo var Messi der var helt galt på den og lige timet med at have fremvist et positivt regnskab for et par dage siden så Laporta måske har lidt ekstra kredit ved fans, hmmm ja hvem ved om noget som helst af det der er kommet frem er sandt eller usandt.

En ting er jeg ihvertfald sikker på: Laporta er ikke nogen amatør :grin:
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rekick »

Magnus Frost skrev:
ons sep 21, 2022 8:34 pm
Laporta virker til at være et røvhul der føler sig hævet over klubben og som Dani Alves sagde det :" don't care about the people who made history for the club'. Og som har nogle lad os sige spændende måder at få sine regnskaber til at gå på.
Lige præcis den der udtalelse var faktisk blevet taget ud af kontekst og den var rettet mod Bartomeu og ikke Laporta.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster