10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SirJonas »

Blaugrana92 skrev:Jeg er meget enig med rumme. Nok er Messi ikke helt så spektakulær som han var engang og scorer ikke helt så mange mål, hvor han afdribler 5 spillere og triller den i mål, men hans spil er blevet ekstremt effektiviseret over de seneste år og han er blevet endnu dygtigere end tidligere, til at sætte sine medspillere og assistere scoringer. Det er måske ikke helt så medrivende at se på, som det var når han tidligere satte 5 spillere af med ligeså mange berøringer, men det er som sagt mere effektivt - og effektivitet vinder nu engang flere fodboldkampe end seværdighed gør.
Du argumenterer rigtig fint her med gode pointer. Kan sagtens følge dig og måske har du i virkeligheden ret?

Men jeg synes måske, at Messi er blevet en mindre trussel i sig selv end han tidligere har været, hvorfor jeg tror, at vi ville have været en svagere offensiv, hvis vi antog, at Messi - dengang han var bedst for de der 3 år siden, spillede som han gør nu.

At Messi så har bedre medspillere rundt om sig nu end dengang er jo så med til at gøre, at den samlede offensiv nu trods alt er stærkere :-)

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Lige en ting hvad angå mål-stat. Så har Messi i dette kalenderår scoret flere mål end han havde på samme tidspunkt i sin 91 mål sæson! Daymn!
Allez...

BarçaDK

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af BarçaDK »

Messis kombination af overblik, driblefærdigheder, hurtighed og sparketeknik er så utrolig. Det er næsten skræmmende, hvor ustoppelig han kan se ud, når han trækker ind fra højrekanten.

Når Alba og Neymar spiller i venstre side er Messi godt nok en hovedpine for forsvaret. No way in hell at én mand stopper hans hurtige fødder, to mand garanterer heller ikke noget. Hele holdet trækker typisk over mod Barças højreside, og det er ingen sag for Messi at ramme de to venstrekanter, typisk helt fri inde i feltet.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Rakitic: "No matter who wins Ballon d'Or, Messi is the best. I know, you know, your neighbour knows. There won't be another player like him"
Rakitic har talt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Visca El Barca skrev:
Rakitic: "No matter who wins Ballon d'Or, Messi is the best. I know, you know, your neighbour knows. There won't be another player like him"
Rakitic har talt.
Der steg Sir Rak lige endnu et par grader hos mig.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Borrell (director City): "Messi is from another galaxy. Fans get used to it, but what he does is not normal. Never seen before." [md]
Scholes: "In games against Barcelona I spent a lot of the time just hoping Messi would take up positions as far away from me as possible."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

http://www.bt.dk/fodbold/messi-maerker- ... um=twitter

Det er altså sådan noget man læser om en 35 årig spiller... ikke 27.
Allez...

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Enig Emo. Det var også det første jeg tænkte. Man plejer vel at gå ind i sin prime-time som fodboldspiller ved omkring de 27, som så fader nedad efter nogle år. Nu rammer han alderen, hvor fysikken stadig er med, og hvor rutinen og erfaring samtidig spiller positivt med. Lidt foruroligende at læse. Men det siger sgu egentlig nok mere om Messis psyke end hans fysik... at han er et menneske med hovedet i orden, og en ret ydmyg tilgang til at være verdensstjerne. Det som foregår i hovedet på Messi på en fodboldbane, er måske hans vigtigste styrke, og der hvor han i særklasse er bedre end alle andre. Han er vanvittigt foldbold-intelligent.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Regner med at det er en lidt dårlig dansk oversættelse...
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Regner med at det er en lidt dårlig dansk oversættelse...
Det tror jeg nemlig også. Uden at have læst hele artiklen fra BT eller den oprindelige artikel, vil jeg gætte på at Messis pointe er at han var meget uforsigtig da han var yngre. Spiste som det passede ham, lyttede ikke til sin krop på træningsbanen og i kampene, hvorfor han løb ind i en del skader. Nu er han mere opmærksom. Spiser ordentligt og sørger for at give sin krop tid og plads til at restituere. Det tror jeg ikke at han gjorde da han var yngre. Der er jeg ret sikker på at det var full on 24/7. Fodbold døgnet rundt.

Men okay. Jeg har kun læst det første afsnit af artiklen i BT (jeg har tabloid-kvoter og et enkelt afsnit opfylder den daglige kvote) og ikke engang set på den oprindelige artikel. Jeg ved faktisk ikke noget.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Visca El Barca skrev:
Borrell (director City): "Messi is from another galaxy. Fans get used to it, but what he does is not normal. Never seen before." [md]
Scholes: "In games against Barcelona I spent a lot of the time just hoping Messi would take up positions as far away from me as possible."
Jeg er helt vild med citatet fra Scholes. Jeg var dog også mærket for livet, hvis dette var sket for undertegnet:

phpBB [video]

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Hahaha Scholes. Endnu en grund til, at han har en stor stjerne hos mig.

I think you have dish in, that something have walked lost in translation.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

The parents of Messi's girlfriend Antonella were last night robbed by seven masked criminals at their home in Argentina. [efe]
Puha, håber de er okay.

kklaus
Indlæg: 9727
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

http://www.weloba.com/article/messi-has ... his-season
Messi har tilsyneladende skiftet teknik i denne sæson.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster