10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Jokes med Boateng ville være der ligemeget hvem det var, som tørrede ham. Luiz slap hellere ikke for jokes efter at Lui tørrede ham et par gange, med mål til følge. Det er sociale medier, som vi alle elsker på en eller anden facon.

Selve kampen blev jo løftet op til nærmest at være årtusindes slag, den moralske finale, bla, bla, bla.. Så er det klart at når man laver så to smukke mål, og afgør kampen, så er der fokus, ekstra meget fokus på ens præstation. Det viste Messis jubel også, havde sq ikke set ham juble sådan siden Wembley, det var virkelig noget som var vigtigt det han havde gang i.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Belitime skrev:Messi vil blive husket som en dårligere version af Maradona. En der spillede på et fantastisk klubhold men ikke kunne vinde VM på et lorte hold eller vinde mesterskaber med en lille klub som Maradona gjorde.

Ronaldo vil blive husket som en unik spiller. Man ville rejse statur af ham, opkalde tøj efter ham osv.
Det tror jeg nu ikke. Om man vinder VM eller et mesterskab med en "lille" klub, skal ikke være definerende for en spillers karriere. Jeg har aldrig set eksempelvis Cruyff blive kritiseret for nogle af delene, men han bliver alligevel hyldet som en af historiens bedste og vigtigste spillere. Jeg tror at folk trods alt er rationelle nok til at se, hvor fantastisk Messi er - især når han har indstillet karrieren og det hele begynder at komme lidt på afstand for folk. Man har en tendens til at glemme de fejl og mangler, som pensionerede spillere havde som aktive. I stedet husker man dem udelukkende for deres største øjeblikke. Zidane er vel nok det bedste eksempel.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Jokes med Boateng ville være der ligemeget hvem det var, som tørrede ham. Luiz slap hellere ikke for jokes efter at Lui tørrede ham et par gange, med mål til følge. Det er sociale medier, som vi alle elsker på en eller anden facon.

Selve kampen blev jo løftet op til nærmest at være årtusindes slag, den moralske finale, bla, bla, bla.. Så er det klart at når man laver så to smukke mål, og afgør kampen, så er der fokus, ekstra meget fokus på ens præstation. Det viste Messis jubel også, havde sq ikke set ham juble sådan siden Wembley, det var virkelig noget som var vigtigt det han havde gang i.
Jeg forstår hvad du siger. Jeg begynder bare at blive en lille smule træt af det. Hver gang man åbner en side (især Barca venlig side), så er Messis præstation over det hele.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Belitime »

Visca El Barca skrev:Det jeg nogengange har så svært ved at forstå er, at Leo Messis fans (her snakker om primært de katalanske medier) har så travlt med at sige, han er bedre end Cristiano? Han er bedre, det er slået fast og det har han bevist efterhånden.

Hvorfor føle den trang til at påpege det i tide og utide? Ja han er bedre end Cristiano, stop det. Jeg må indrømme, at hans præstation i onsdag (som var en stor oplevelse, tag ikke fejl), er blevet kørt så meget op, at det begynder at blive trættende for mig i hvert fald. Alle de billeder, alle de jokes om Boateng, alle de udtalelser var fint nok den aften, men come on, kom videre.

Håber ikke mit indlæg støder nogen, ville bare skrive ned mine tanker.
Den hype med Ronaldo/Messi har nu stået på i mange år, hvad fanden har du lavet i alle disse år hvis du første har opdager det nu ? Barca fans synes det ene, Real fans og de fleste andre (så vi tydelig til Ballon d'Or) synes noget andet. Og ja det er meget trættende at høre på hele tiden.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Visca El Barca skrev:Det jeg nogengange har så svært ved at forstå er, at Leo Messis fans (her snakker om primært de katalanske medier) har så travlt med at sige, han er bedre end Cristiano? Han er bedre, det er slået fast og det har han bevist efterhånden.

Hvorfor føle den trang til at påpege det i tide og utide? Ja han er bedre end Cristiano, stop det. Jeg må indrømme, at hans præstation i onsdag (som var en stor oplevelse, tag ikke fejl), er blevet kørt så meget op, at det begynder at blive trættende for mig i hvert fald. Alle de billeder, alle de jokes om Boateng, alle de udtalelser var fint nok den aften, men come on, kom videre.

Håber ikke mit indlæg støder nogen, ville bare skrive ned mine tanker.
Der er intet, der kan sælge aviser som en god gammeldags duel mellem ven og fjende - det er konkret, simpelt og tilfredsstillende (på den korte bane) - at præmissen så er så forældet, at den kan kaldes ugyldig eller irrelevant i dag, er ligemeget. Det sælger stadig.

Det, der irriterer mig, er den satans fokus på statistik i de seneste år - alle de analyser grænser efterhånden til tal-fetichisme. Derfor varmer det en lille smule at læse artikler som den her: http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... ience.html - også selvom den er skrevet af The Telegraph ;-)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Kan du ikke lide Telegraph?

Tal og stats, en anden ting jeg er træt af.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

He, du ville da ellers gerne have tal på hvem der løb mest lige den anden dag. ;-)

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Visca El Barca skrev:Kan du ikke lide Telegraph?
De er mig bare en anelse for højreorienterede, og dem er der nok af i forvejen - især for en udlænding som mig :grin: De er dog af og til dygtige til at strikke en historie sammen - det skal de have.

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af puyol83 »

@ Visca: så kan du læse den her, der handler om Alves' betydning i kampen forleden og sæsonen i øvrigt :glad:

http://www.espnfc.com/club/barcelona/83 ... s-his-dues
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

Flere stats ;-)
Messi scored 2+ goals in 24% of his games with Barcelona
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20889
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Lionel Messi in the year 2015: 29 appearances - 30 goals - 18 assists #fcblive [via @messistats]
Messi har gjort det ganske fint i år 2015!

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Sergenten »

Uanset hvor trivielt det kan være at skulle høre om CR7 vs. Messi så er det bare et faktum, at når to spillere er så markant meget bedre end resten og de samtidig spiller hos verdens største ærkerivaler og største klubber så danner det grobund for konstant debat og diskussion.

Jeg føler mig vanvittigt privilegeret over at opleve deres duel i disse år - selvom jeg føler mig helt overbevist om hvem der bliver den endelige vinder af kampen til syvende og sidst.

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af miklas1911 »

”Messi er den farligste spiller jeg har været oppe imod. Jeg har ofte brugt timer på at tænke over, hvordan jeg kunne stoppe ham rent kollektivt, for det er umuligt at mandsopdække ham”, Mourinho
Man ved, at man er god, hvis man kan få Mourinho til at snakke om andre end ham selv og hans egne spillere i et optaktsinterview mod Liverpool kampen efter, at Chelsea har vundet det engelske mesterskabet. #MessiCanDoIt
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jurij »

And Mourinho has lavished praise upon the four-time Ballon d’Or winner, insisting that he would inspire any elite English club to European glory.

"I think this guy makes the gap by himself," Mourinho told reporters. "You have doubts that Man City with Messi can win the Champions League? Or Arsenal with Messi can win the Champions League? Or Chelsea with Messi can win the Champions League? Or Man United with Messi can win the Champions League? Don’t you think? I think.
Genopbygning status: færdig.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Ved første øjekast ligner det ubetinget ros til Messi, men vi kender jo godt alle sammen Mourinho. Der er en hidden agenda. Det der er jo i virkeligheden for at underspille betydning af Pep i vores triumfer. Han siger implicit at træneren er mere eller mindre ligegyldig, så længe man har Messi på sit hold. Klassisk Mourinho PR. Han forsøger at få sine egne 'triumfer' med Madrid til at se dét mere imponerende ud, og at få sine rivaliserende træner(e?) til at se dårligere ud. You can't fool me, José.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster