10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Journalisten »

Gårsdagens præstation (og de sidste par måneders) af Messi må efterhånden være belæg nok til at affærdige sammenligningerne med Ronaldo. De er usammenlignelige.

Ronaldo er en målmaskine, indehaver af verdens bedste placeringsevne, en sindssyg og især komplet afslutter. Nok den bedste angriber i verden, hvis man vurderer ham til det.

Alligevel er det blasfemisk at sætte ham i konkurrence med Messi. Han har simpelthen ikke den individuelle flair til dette længere. Jeg husker overhovedet ikke, hvornår Ronaldo sidste har SPILLET en god kamp. Han er sindssygt afgørende i feltet, og i lørdags tager han jo alene sejren hjem, men i selve spillet er han overhovedet ikke på et højt niveau længere. Det ærger mig.

Det ærger mig, at han ikke er driblestærk længere. Han er en elendig pasningsspiller, og han er bestemt heller ikke en haj i de små rum. Det er der Messi – og hele jeres angreb – excellerer.

Kan vi ikke få Neymar? Så får i Illaramendi.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Ret enig. Det er det unikke ved Messi, han kan så meget mere end blot mål.

Men har CR nogensinde haft den flair du efterspørger? Jeg mindes ham aldrig som den varme romantiske spiller som kunne slice igennem en hel kamp som en kniv igennem smør. Han har altid været den kolde, kyniske, effektive spiller for mig. Ikke en jeg længes efter at se spille, for jeg ved hvad han kommer med.

Med Messi ved man virkelig ikke hvad det næste træk eller den næste bild bliver. Unikt.

Det her er ikke en kritik, skal jeg lige så fast.
Allez...

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Derfor det altid har været latterligt at sammenligne dem. De er to så markant forskellige spillere, på to ret forskellige hold.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Messi i La Liga + Champions League sammenhæng siden starten af 2009-2010 sæsonen:

266 kampe spillet - 22.597 minutter spillet
289 mål scoret - 100 mål assisteret (389 mål og assists i alt - 1,151 mål og assists per 90 minutter)
1.328 afslutninger - scoringsrate på 21,762%
578 chanceskabende afleveringer - 678 chancer skabt i alt (2,302 chancer skabt per 90 minutter)
15.603 afleveringer - 13.330 succesfulde afleveringer - gennemførselsrate på 85,432%
1.238 gennemførte driblinger (4,931 gennemførte driblinger per 90 minutter spillet)
313 bolde erobret (1,247 bolderobringer per 90 minutter spillet)

Direkte involveret i 389 mål på 266 kampe. Get outta here.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Journalisten »

emo skrev:Ret enig. Det er det unikke ved Messi, han kan så meget mere end blot mål.

Men har CR nogensinde haft den flair du efterspørger? Jeg mindes ham aldrig som den varme romantiske spiller som kunne slice igennem en hel kamp som en kniv igennem smør. Han har altid været den kolde, kyniske, effektive spiller for mig. Ikke en jeg længes efter at se spille, for jeg ved hvad han kommer med.

Med Messi ved man virkelig ikke hvad det næste træk eller den næste bild bliver. Unikt.

Det her er ikke en kritik, skal jeg lige så fast.
Det er nok rigtigt, at han aldrig har haft den samme ’flair’, som Messi har, men han har altså bestemt været mere udslagsgivende i selve spillet, end han er nu. I United tiden og i starten af tiden her i Spanien, var han en stærk dribler, god 1 mod 1 og lavede mange ’ridts’ ligesom Bale.

Det er ikke tilfældet mere, og det er næsten bedst eksemplificeret af hans forfærdelige frispark. Det er en fucking gåde, at han stadig sparker dem.

Du svarede ikke på byttehandlen? Betyder det et ja?

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Illara kan ikke gør det alene, smid Silva oveni så kan det overvejes...
Allez...

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

Billede
Senest rettet af B-Freak tors maj 07, 2015 8:53 pm, rettet i alt 1 gang.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

7 mål på 12 dage. Det er vel ok.

phpBB [video]
Giv mig min sko tilbage, røv!

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Sergenten »

Han er simply the Best.

Det er muligt at man kan diskutere hvem der er den bedste i disse år. Det synes jeg er ganske relevant og retfærdigt. Men Ronaldo er 3 år ældre og med mindre Messi løber ind i en alvorlig skade, så vil det være almindeligt anerkendt om 10 år at Messi er den bedste spiller nogensinde i fodboldens historie.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Sergenten skrev:Det er muligt at man kan diskutere hvem der er den bedste i disse år. Det synes jeg er ganske relevant og retfærdigt. Men Ronaldo er 3 år ældre og med mindre Messi løber ind i en alvorlig skade, så vil det være almindeligt anerkendt om 10 år at Messi er den bedste spiller nogensinde i fodboldens historie.
Ja, uden tvivl. Men man vil formentlig også huske Ronaldo med ærefrygt: Tænk sig, at der var én, der i en længere periode faktisk nåede Messi til sokkeholderne. Det er altså en præstation i sig selv.

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Belitime »

Messi vil blive husket som en dårligere version af Maradona. En der spillede på et fantastisk klubhold men ikke kunne vinde VM på et lorte hold eller vinde mesterskaber med en lille klub som Maradona gjorde.

Ronaldo vil blive husket som en unik spiller. Man ville rejse statur af ham, opkalde tøj efter ham osv.

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af puyol83 »

Billede

PROHIBITED: COMPARING HUMANS WITH GODS
Lets’s already stop this farce and stop comparing a simple “Cristiano” with God

http://www.totalbarca.com/2015/offside/ ... z3ZXWheWNd
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Brugeravatar
Belitime
Indlæg: 99
Tilmeldt: tors feb 05, 2015 9:02 pm
Har takket: 1 gang

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Belitime »

Sergenten skrev:Han er simply the Best.

Det er muligt at man kan diskutere hvem der er den bedste i disse år. Det synes jeg er ganske relevant og retfærdigt. Men Ronaldo er 3 år ældre og med mindre Messi løber ind i en alvorlig skade, så vil det være almindeligt anerkendt om 10 år at Messi er den bedste spiller nogensinde i fodboldens historie.


Neymar er bedre end Messi fordi Messi er 5 år ældre end Neymar. Sergenten logik. Sikkert også Pele logik.
PS: Alle under 33 år, er bedre end Zlatan :lol:
Senest rettet af Belitime fre maj 08, 2015 12:29 pm, rettet i alt 2 gange.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Det jeg nogengange har så svært ved at forstå er, at Leo Messis fans (her snakker om primært de katalanske medier) har så travlt med at sige, han er bedre end Cristiano? Han er bedre, det er slået fast og det har han bevist efterhånden.

Hvorfor føle den trang til at påpege det i tide og utide? Ja han er bedre end Cristiano, stop det. Jeg må indrømme, at hans præstation i onsdag (som var en stor oplevelse, tag ikke fejl), er blevet kørt så meget op, at det begynder at blive trættende for mig i hvert fald. Alle de billeder, alle de jokes om Boateng, alle de udtalelser var fint nok den aften, men come on, kom videre.

Håber ikke mit indlæg støder nogen, ville bare skrive ned mine tanker.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster