10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Tello skrev:Hahahaha. Messi til 19.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Det er så råddent!!!

Men i princippet burde dette efterår også betyde en vis del, da det jo skulle være en kalenderårs pris, modsat UEFA og FIFA's.

Men reelt bliver perioden Marts-Juli sikkert eneste refference.

Der skal 3 hattricks mod Sevilla, Inter og Real til, for at ændre noget som helst..

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Goaaal »

Det er så absurd. Det eneste der giver mening er Mbappes odds. Byt Messi og Modric og derefter Ronaldo og Salah. Så er der da en snert af troværdighed.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Xavi6Smede »

Hvorfor giver Mbappés odds mening? Han bør knap nok være i top 10. Han er et fuldstændig fantastisk talent, og hans VM var bemærkelsesværdigt taget hans alder i betragtning, men så er han altså ikke bedre på nuværende tidspunkt.

Bare lidt tal fra sidste sæson i ligaen:
Mbappe - 24(3) kampe, 13 mål, 8 oplæg og 7,54 i snit.
Neymar - 20 kampe, 19 mål, 13 oplæg og 8.95 i snit.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

I 2018 har de nominerede angribere - eller kanter - scoret følgende antal mål:

Lionel Messi - 41 mål
Cristiano Ronaldo - 38 mål
Antoine Griezmann - 31 mål
Harry Kane - 30 mål
Luis Suárez - 30 mål
Mohamed Salah - 29 mål
Neymar - 28 mål
Kylian Mbappé - 27 mål
Edinson Cavani - 26 mål
Sergio Agüero - 26 mål
Gareth Bale - 25 mål
Eden Hazard - 22 mål
Roberto Firmino - 17 mål
Sadio Mané - 16 mål
Karim Benzema - 12 mål
Mario Mandzukic - 11 mål

Iøjnefaldende fravær:
Robert Lewandowski - 32 mål
Romelu Lukaku - 28 mål
Ciro Immobile - 25 mål
Ángel Di María - 24 mål
Florian Thauvin - 24 mål
Philippe Coutinho - 18 mål

Boblere der måske også kunne have været nomineret:
Edin Dzeko - 19 mål
Iago Aspas - 19 mål

Jeg vil sige, at Lewandowski, Lukaku og Coutinho burde have været nomineret på bekostning af Mané, Benzema og Mandzukic.

Mané var i mine øjne den mindst vigtige af de tre forreste for Liverpool i sidste sæson. Benzema har bare ikke været særlig god, heller ikke selvom han steppede up i Champions League semifinalerne. Mandzukic var ligeledes ikke engang blandt de tre vigtigste på det kroatiske hold, hvor jeg vil mene at både Modric, Rakitic og Perisic var vigtigere.

Lewandowski har til gengæld bombet løs i Bayern - der er trods alt kun to spillere, der har scoret mere i år. Lukaku havde et utroligt flot VM, og har trods alt scoret masser af mål for United, trods ekstremt svære arbejdsbetingelser. Coutinho var Brasiliens bedste ved VM, og har hurtigt etableret sig som en vigtig spiller for os.

Det er rigtig svært kun at udvælge 30 spillere. Jeg vil sige, at Mbappé helt sikkert har gjort sig fortjent til en nominering, men han bør under ingen omstændigheder være at finde i top fem, selvom det utvivlsomt er præcis, hvad der kommer til at ske.

At Messi regnes som større underdog end Salah, Mbappé og Griezmann siger bare alt om, hvor åndssvage de her individuelle priser er blevet. I år virker det ærligt talt til primært bare at handle om at sørge for, at det hverken bliver Messi eller Ronaldo der vinder priserne. Modric er god, og har haft et fint år, men det er simpelthen bare ikke et Ballon d'Or værdigt år. Slet ikke når man sammenligner med en spiller som Messi.

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Goaaal »

Xavi6Smede skrev:Hvorfor giver Mbappés odds mening? Han bør knap nok være i top 10. Han er et fuldstændig fantastisk talent, og hans VM var bemærkelsesværdigt taget hans alder i betragtning, men så er han altså ikke bedre på nuværende tidspunkt.

Bare lidt tal fra sidste sæson i ligaen:
Mbappe - 24(3) kampe, 13 mål, 8 oplæg og 7,54 i snit.
Neymar - 20 kampe, 19 mål, 13 oplæg og 8.95 i snit.

Jeg er fuldstændig enig. Jeg kommenterede kun ud fra den interne rankering i den listede top 6.

Dvs.

Messi
Salah
Ronaldo
Mbappe
Griezmann
Modric.

Jeg har hverken Griez, Mbappe eller Modric i min top 5 hvis vi taler B'dor for 2019. Ronaldo er jeg i tvivl om. Kostede på mange måder Real La Liga, men scorede modbydeligt mange mål sidst på sæsonen. Max nr. 3.

Antimadridista
Indlæg: 9258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Ift Mbappe, så bliver I nødt til at inddrage VM's enorme vægt i de her afstemninger.

Mandzukic ift Perisic. Tror alene det handler om Mandzukic har et større navn.

Var det ren mat, tal og stats, så var listen klart anderledes.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tello »

Antimadridista skrev:
Tello skrev:Hahahaha. Messi til 19.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Det er så råddent!!!

Men i princippet burde dette efterår også betyde en vis del, da det jo skulle være en kalenderårs pris, modsat UEFA og FIFA's.

Men reelt bliver perioden Marts-Juli sikkert eneste refference.

Der skal 3 hattricks mod Sevilla, Inter og Real til, for at ændre noget som helst..
Det ændrer intet. Det er ren PR og popularitet. Ingen Coutinho, men Firmino. Ingen Umtiti, men Varane. Ingen Mats, men Allison. Og så videre.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tello »

Nu kaster jeg noget ud i vandet her, og tror jeg bliver slagtet. Jeg tror det er et spørgsmål om tid før luften går af den ballon der hedder Mbappé. Talent? No doubt. Absolut mirakuløst vidunder som han bliver portrætteret til at være? Nej. Han kan ikke levere sådan her i over 5 år. Det tror jeg ikke på.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9258
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 933 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Tello skrev:Nu kaster jeg noget ud i vandet her, og tror jeg bliver slagtet. Jeg tror det er et spørgsmål om tid før luften går af den ballon der hedder Mbappé. Talent? No doubt. Absolut mirakuløst vidunder som han bliver portrætteret til at være? Nej. Han kan ikke levere sådan her i over 5 år. Det tror jeg ikke på.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Den tager vi om 5 år:)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Tello skrev:Nu kaster jeg noget ud i vandet her, og tror jeg bliver slagtet. Jeg tror det er et spørgsmål om tid før luften går af den ballon der hedder Mbappé. Talent? No doubt. Absolut mirakuløst vidunder som han bliver portrætteret til at være? Nej. Han kan ikke levere sådan her i over 5 år. Det tror jeg ikke på.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Hvorfor tror du det?

Som jeg ser det, så er det eneste der kan stå i vejen for Mbappe; skader og hans egen motivation/professionalisme. Han er med længder det største talent jeg har set siden Messi.
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes nu, at der er op til flere teenagere der de sidste 10-ish år har været på lignende niveau. Der er selvfølgelig Messi, som der nævnes. Men hvad med en Rooney, der som 19-årig scorede 17 mål for United? Hvad med Balotelli, der var 17 år da han scorede 7 i 15 for Inter? Den franske liga er nu engang den absolut svageste af de fem store, og det er set før, hvor relativt meget nemmere, det er at score mange mål i Frankrig, end i de helt store ligaer.

Der er slet ingen tvivl om, at Mbappé er et fuldstændigt enormt stort talent, men hypen har i mine øjne tager overhånd, når han begynder at slutte over spillere som Neymar og Messi i en pris som Ballon d'Or. Det er dog ikke overraskende, for France Football har haft en pæn andel i at opbygge den hype.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tello »

Antimadridista skrev:
Tello skrev:Nu kaster jeg noget ud i vandet her, og tror jeg bliver slagtet. Jeg tror det er et spørgsmål om tid før luften går af den ballon der hedder Mbappé. Talent? No doubt. Absolut mirakuløst vidunder som han bliver portrætteret til at være? Nej. Han kan ikke levere sådan her i over 5 år. Det tror jeg ikke på.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Den tager vi om 5 år:)
That we do [emoji6]

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Rooney kan jeg godt være enig i. Han var et helt ekstra ordinært stort talent - som desværre nok ikke helt fik det ud af det som han kunne have (hvilket kan lyde helt absurd, taget hans meritter in mente). Det er dog nok også den eneste jeg kan erindre. Mbappe har jo ikke blot været god i Ligue 1. Han har blandt andet lige været med til at vinde VM, med 4 mål til følge (heriblandt et i finalen), samt 12 mål i 20 kampe i europæisk regi. At Balon d’or er en joke er ikke hans skyld.
#jesuisSheep

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tello »

zqa skrev: Hvorfor tror du det?

Som jeg ser det, så er det eneste der kan stå i vejen for Mbappe; skader og hans egen motivation/professionalisme. Han er med længder det største talent jeg har set siden Messi.
Hans professionalisme er netop det jeg tvivler på. Der var flere episoder under VM hvor han opførte sig som et barn. I Monaco var han sublim, ingen tvivl. I PSG har han to der hedder Neymar og Cavani oppe foran, i den franske liga. Det kan få enhver spiller til at se endnu bedre ud, end hvad spilleren er. Heck, Dembélé ville nok også være vild oppe foran sammen med Cavani og Neymar, hvis han blev benyttet, og benyttet rigtigt.

Tror simpelthen ikke på, at han forbliver totalt professionel i de næste mange år. Hvor mange vilde talenter og vanvittige spillere har der lige været, som på et tidspunkt fadede ud pga. manglende professionalisme og skader.

Unge talenter som blev hypet enormt, bare off the top of my head.

Adriano; den næste Ronaldo.
Adu; den næste Pelé.
Bojan; den næste Messi.
Robinho; den næste Ronaldinho.
Quaresma.
Mutu.

Nogle af dem leverede selvfølgelig helt vildt (Mutu) og de blev hypet, men så fadede de ud pga. diverse problematikker, herunder professionalisme.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Knægten er blot 19 år - så at opføre sig som "et barn" er ikke helt underligt.
Mbappe gør Cavani og Neymar lige så gode som de gør ham. Det er i øvrigt et tosset argument - og i øvrigt det samme som altid bliver/er blevet brugt mod/om bl.a. Messi, eller Guardiola på trænerfronten, at de er gode fordi de er omringet af gode spillere. Man kan kun gisne om hans tilgang til spillet og det vil tiden vise, men indtil videre er der intet der tyder på, at han ikke kan nå de højder, som han allerede nu bevæger sig omkring - samt at blive der.

Der er altså niveauer til forskel på de nævnte spillere og så Mbappé.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster