10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

SpillerSomMESSI skrev:
Elbarca skrev:
Blaugrana92 skrev:
TheOnlyOne skrev:Nej. Naturligt nok får Messi langt mere opmærksomhed, og hvis man kan vælge mellem at spille Pedro til en 80 % chance og Messi til en 30 % chance, bliver det den sidste.
Det tror jeg simpelthen ikke er tilfældet. Er Pedro i en langt, langt bedre position end Messi, bliver den altså spillet til Pedro. Xavi, Iniesta, Cesc og de andre, går selvsagt mere op i at vinde end de går op i at Messi scorer et par hundrede mål, så hvis Pedro er i en langt mere oplagt scoringsposition, er det altså ham der får bolden. Det er jeg slet ikke et sekund i tvivl om.
Sådan var det ikke sidste år, det er 100% sikkert. Der skinnede det tydeligt igennem at bolden i nærmest et hvert angreb skulle ende hos Messi. Men er enig i at Tito har ændret på angrebsspillet, så det ikke bliver en konstant Messi søgen. Alle deltager nu hvilket har gjort os stærkere offensivt.
Og stadig er det Messi der scorer 80% af vores mål!
For at tage ligaen, så er det 17 ud af 39 mål Messi har lavet. Ikke helt 80%

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5509
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 579 gange
Blevet takket: 570 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Elbarca skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Elbarca skrev:
Blaugrana92 skrev:
TheOnlyOne skrev:Nej. Naturligt nok får Messi langt mere opmærksomhed, og hvis man kan vælge mellem at spille Pedro til en 80 % chance og Messi til en 30 % chance, bliver det den sidste.
Det tror jeg simpelthen ikke er tilfældet. Er Pedro i en langt, langt bedre position end Messi, bliver den altså spillet til Pedro. Xavi, Iniesta, Cesc og de andre, går selvsagt mere op i at vinde end de går op i at Messi scorer et par hundrede mål, så hvis Pedro er i en langt mere oplagt scoringsposition, er det altså ham der får bolden. Det er jeg slet ikke et sekund i tvivl om.
Sådan var det ikke sidste år, det er 100% sikkert. Der skinnede det tydeligt igennem at bolden i nærmest et hvert angreb skulle ende hos Messi. Men er enig i at Tito har ændret på angrebsspillet, så det ikke bliver en konstant Messi søgen. Alle deltager nu hvilket har gjort os stærkere offensivt.
Og stadig er det Messi der scorer 80% af vores mål!
For at tage ligaen, så er det 17 ud af 39 mål Messi har lavet. Ikke helt 80%
Nej, det ved jeg godt, det var blot en overdrivelse for at understrege at tesen ikke er sand.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

barcastuff ‏@barcastuff

Messi: "My objectives are to get better, and to try to win again everything we've won so far." #fcblive
Messi: "We're happy we're first in our CL group, but that doesn't mean we don't want to win against Benfica." #fcblive #ucl
Messi: "I'm not competing with Cristiano, the rivalry is more something of the press. I just try to do the best I can for my club." #fcblive
Messi: "I like to play, I like to train, and I like to win. It has always been like that, since I was a kid." #fcblive
Messi: "I'd be very happy if one of my team-mates could win the Ballon d'Or, they deserve it too, wouldn't have won that much without them."
Messi: "Wherever Guardiola goes, England or Italy, he'll do a great job because he's the best coach in the world." #fcblive
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Visca El Barca skrev:
Messi: "Wherever Guardiola goes, England or Italy, he'll do a great job because he's the best coach in the world." #fcblive
Nej, nu' han sgu sød, altså...

Billede

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

SpillerSomMESSI skrev:
Elbarca skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Elbarca skrev:
Blaugrana92 skrev:
TheOnlyOne skrev:Nej. Naturligt nok får Messi langt mere opmærksomhed, og hvis man kan vælge mellem at spille Pedro til en 80 % chance og Messi til en 30 % chance, bliver det den sidste.
Det tror jeg simpelthen ikke er tilfældet. Er Pedro i en langt, langt bedre position end Messi, bliver den altså spillet til Pedro. Xavi, Iniesta, Cesc og de andre, går selvsagt mere op i at vinde end de går op i at Messi scorer et par hundrede mål, så hvis Pedro er i en langt mere oplagt scoringsposition, er det altså ham der får bolden. Det er jeg slet ikke et sekund i tvivl om.
Sådan var det ikke sidste år, det er 100% sikkert. Der skinnede det tydeligt igennem at bolden i nærmest et hvert angreb skulle ende hos Messi. Men er enig i at Tito har ændret på angrebsspillet, så det ikke bliver en konstant Messi søgen. Alle deltager nu hvilket har gjort os stærkere offensivt.
Og stadig er det Messi der scorer 80% af vores mål!
For at tage ligaen, så er det 17 ud af 39 mål Messi har lavet. Ikke helt 80%
Nej, det ved jeg godt, det var blot en overdrivelse for at understrege at tesen ikke er sand.
En overdrivelse der vil noget! Det er under 50% Messi har lavet.

Så du mener ikke de andre er blevet mere involveret i angrebsspillet? Prøv at underbygge det med argumenter i stedet for at skrive crap, der er langt væk fra fakta.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca;

Hvad med at du prøver at gøre det samme? Altså at skrive mindre crap og gøre brug af saglige argumenter. Det er jo ikke et holdbart argument i sig selv, at skrive "Sådan var det ikke sidste år, det er 100% sikkert. Der skinnede det tydeligt igennem at bolden i nærmest et hvert angreb skulle ende hos Messi. Men er enig i at Tito har ændret på angrebsspillet, så det ikke bliver en konstant Messi søgen. Alle deltager nu hvilket har gjort os stærkere offensivt.. Det er din personlig mening, spm du faktisk ikke underbygger med saglige argumenter.

Jeg kan fortælle dig, at vi i år efter 12 runder i ligaen scoret 39 mål, efter 12 runder sidste år havde vi scoret 38 mål, det er altså et mål mere, ikke den store forbedring, statistisk set. Leo Messi har indtil videre i disse 12 kampe scoret 17 mål ( 43.589744% af holdets mål i ligaen) . Sidste år havde han scoret 15 ud af holdets 38 mål efter 12 runder ( det giver 39.473684 %). Det er ikke en indikation på det ene eller den anden, men hvis vi skal burge din teknik, sådan er det også dette år, det er 100% sikkert. Bolden bliver spillet så oftest som muligt til Messi i ethvert angreb i denne sæson, det skinner klart igennem. Det er ikke fakta, det er bare en mening. Det er bare den slags argumenter man ikke kan bruge til noget, især når man er så hård i sin retorik overfor den man diskuterer med.

Det der med at vores angreb skulle være mere alsidelig i år, i forhold til sidste sæson, holder ikke synes jeg. Efter de første 12 runder i ligaen, havde 12 forskellige spillere scoret for os (Leo, Cesc, Villa, Cuenca, Pedro, Pique, Puyi, Xavi, Alexis, Thiago, Adriano, Dani) i år er antallet til gengæld 10 efter de 12 runder (Alba, Xavi, Leo, Tello, Villa, Song, Adriano, Cesc, Pedro , Puyi). Som sagt, statistisk set er der intet der tyder på, at vi er bliver mere alsidige eller uforudsigelige i vores angreb, i forhold til sidste sæson.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

Jeg kan ikke komme med statistikker over hvor tit bolden endte hos Messi sidste år. Måske kan du men jeg har ikke timer jeg kan bruge på at søge ting frem på nettet.

For mig var det tydeligt at det forholdte sig sådan sidste sæson, og nu vi taler om starten på en ny sæson, så er det nærliggende at se på hvordan sidste sæson endte. Så din sammenligning med de første 12 kampe fra sidste år er helt ved siden af. Det siger ikke andet end hvordan starten på de to sæsoner har været.

Fra ca. januar i år og og frem spillede vi kun på én måde og det var at søge Messi konstant. Kan godt være du og andre har et andet syn på det og det er fint med mig, men kan ikke tro at vi har set de samme kampe så. Jeg ser Tello, alexis, villa, pedro og selv midtbane spillere være meget mere involveret i scoringsmuligheder.

emo
Indlæg: 17791
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Jeg er enig i at vi søgte Messi langt oftere end normalt, efter at vi havde indset at Ligaen var tabt, hvor det så bare gjaldt om at få hans rekord i hus, for flest mål. Men synes ikke at vi generelt kun søger ham, det er klart når han er en så afgørende spiller så vil man nok skubbe bolden hen til ham når pladsen er trang, det er klart.
Allez...

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5509
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 579 gange
Blevet takket: 570 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hi Elbarca

Her er hvad der er postet fra mig:

Citat
JonasV
"I hvert fald bør den der "Messi kan ikke præstere uden hjælp fra Xavi og Iniesta" snart ryge på -listen.
"

SSM:
Nej, for så ville Alexis, Pedro og Villa jo også automatisk blive vilde målscorere - så snart de bliver sat ind i angrebet foran Iniesta-Xavi.. Men det er jo ligesom slet ikke sket.
af SpillerSomMESSI » 21. nov 2012, 23:01
Elbarca skrev:
Blaugrana92 skrev:
TheOnlyOne skrev:
Nej. Naturligt nok får Messi langt mere opmærksomhed, og hvis man kan vælge mellem at spille Pedro til en 80 % chance og Messi til en 30 % chance, bliver det den sidste.
Det tror jeg simpelthen ikke er tilfældet. Er Pedro i en langt, langt bedre position end Messi, bliver den altså spillet til Pedro. Xavi, Iniesta, Cesc og de andre, går selvsagt mere op i at vinde end de går op i at Messi scorer et par hundrede mål, så hvis Pedro er i en langt mere oplagt scoringsposition, er det altså ham der får bolden. Det er jeg slet ikke et sekund i tvivl om.
Sådan var det ikke sidste år, det er 100% sikkert. Der skinnede det tydeligt igennem at bolden i nærmest et hvert angreb skulle ende hos Messi. Men er enig i at Tito har ændret på angrebsspillet, så det ikke bliver en konstant Messi søgen. Alle deltager nu hvilket har gjort os stærkere offensivt.
Og stadig er det Messi der scorer 80% af vores mål!

Kan du se min pointe?

80% er self. overdrivelse for at få pointen til at fremstå helt klart.. undskyld for at overdrive.. han scorer altså ca. 50 % af målene i denne sæson.


At hvis netop Messi kun kan præstere med Xavi-Ini i ryggen, så er det da mærkeligt at de andre gode angribere vi har ikke kan!

Du siger så at i år søger medspillerne ikke konstant Messi mere, hvorefter jeg skriver at stadig er det ham der scorer 80%(50%) af målene.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Jeg kan ikke komme med statistikker over hvor tit bolden endte hos Messi sidste år. Måske kan du men jeg har ikke timer jeg kan bruge på at søge ting frem på nettet.

For mig var det tydeligt at det forholdte sig sådan sidste sæson, og nu vi taler om starten på en ny sæson, så er det nærliggende at se på hvordan sidste sæson endte. Så din sammenligning med de første 12 kampe fra sidste år er helt ved siden af. Det siger ikke andet end hvordan starten på de to sæsoner har været.

Fra ca. januar i år og og frem spillede vi kun på én måde og det var at søge Messi konstant. Kan godt være du og andre har et andet syn på det og det er fint med mig, men kan ikke tro at vi har set de samme kampe så. Jeg ser Tello, alexis, villa, pedro og selv midtbane spillere være meget mere involveret i scoringsmuligheder.
Det er fair nok, at du har oplevet kampe sådan, men som sagt, det er noget hårdt at svare SSM på denne måde, når du selv ikke enten ikke har tid, eller orker at bruge tid på saglige argumenter. Det var lige præcis den del, jeg opponerede imod.

Jeg kan heller ikke se logik i, at jeg skal forudsige ting? Jeg har udelukkende de første 12 kampe i ligaen i denne sæson at forholde mig til, og det er da logisk at sammenligne med sæsonstarten sidste år? Hvem ved, hvad der sker senere hen på sæsonen, gør du det? Som sagt, det virker til at Leo er ligeså meget involveret offensivt, som han har været de sidste 4-5 sæsoner, det er også logisk, en så god spiller skal man helst involvere så oftest som overhovedet muligt. Især når denne er i stand til at levere 98% af tiden.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Minutes needed to score a Liga goal this season (4+ goals): Messi 62 - Ronaldo 87 - Villa 90 - Falcao 93 - Higuain 95 - Aduriz 115 [via as]
Den knægt bliver ved med at overraske mig positivt, et mål hver 62. minut, det er vildt synes jeg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17791
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Og Villa er bedre end Falcao kan man konkludere... ;-)
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Og Villa er bedre end Falcao kan man konkludere... ;-)
Ha Ha, ja :razz:

Men både Cristiano, Villa og Falcao har imponerende stats, men Leo, han er i en kategori for sig selv.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Ok, lidt flere stats.
Most goals+assists this season: Messi 37 - Ibrahimovic 26 - Ronaldo 23 - Luis Suarez 22 - Falcao 19 - Reus 19 #fcblive [via @barcastat]
Det er ikke engang november, og han har været direkte involveret i 37 mål, hvad ender det med?

Tror i han slår sin egen rekord på 50 ligamål fra sidste sæson? Han er allerede oppe på 17 kasser, og vi har mødt nogle af de tradtionelle svære modstandere, samt Titos idéer og filosofi sidder stadig ikke 100% fast hos spillerne. Det kommer senere hen på sæsonen tror jeg, lad os håbe han fortsætter sådan, for så kan han blive farlig. Han er dén spiller i verden, måske i historien, der har den største indflydelse på sit holds spil og resultater. Spillet han lidt dårligt, er holdet på skideren. Spiller han til gengæld godt, er holdet ustoppelig, og selv på halv dårlige dage kan han afgøre de vigtigste kampe med 2-3 gode aktioner.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Elbarca »

Visca El Barca skrev:
Elbarca skrev:Jeg kan ikke komme med statistikker over hvor tit bolden endte hos Messi sidste år. Måske kan du men jeg har ikke timer jeg kan bruge på at søge ting frem på nettet.

For mig var det tydeligt at det forholdte sig sådan sidste sæson, og nu vi taler om starten på en ny sæson, så er det nærliggende at se på hvordan sidste sæson endte. Så din sammenligning med de første 12 kampe fra sidste år er helt ved siden af. Det siger ikke andet end hvordan starten på de to sæsoner har været.

Fra ca. januar i år og og frem spillede vi kun på én måde og det var at søge Messi konstant. Kan godt være du og andre har et andet syn på det og det er fint med mig, men kan ikke tro at vi har set de samme kampe så. Jeg ser Tello, alexis, villa, pedro og selv midtbane spillere være meget mere involveret i scoringsmuligheder.
Det er fair nok, at du har oplevet kampe sådan, men som sagt, det er noget hårdt at svare SSM på denne måde, når du selv ikke enten ikke har tid, eller orker at bruge tid på saglige argumenter. Det var lige præcis den del, jeg opponerede imod.

Jeg kan heller ikke se logik i, at jeg skal forudsige ting? Jeg har udelukkende de første 12 kampe i ligaen i denne sæson at forholde mig til, og det er da logisk at sammenligne med sæsonstarten sidste år? Hvem ved, hvad der sker senere hen på sæsonen, gør du det? Som sagt, det virker til at Leo er ligeså meget involveret offensivt, som han har været de sidste 4-5 sæsoner, det er også logisk, en så god spiller skal man helst involvere så oftest som overhovedet muligt. Især når denne er i stand til at levere 98% af tiden.
Det er ikke et spg om at jeg ikke orker at bruge mere tid end jeg gør. Nogle af os har ikke den tid som du selv tydeligvis har at bruge på forum.

Når det er sagt så er det ikke et argument at fremføre at Messi laver fire ud af fem mål, når det trods alt er så langt fra sandheden. Jeg havde trods alt skrevet lidt mere end at fremføre sådan en påstand.

Og jo dit eksempel har ingen logik overhovedet. At tage de første 12 kampe sidste år vil kun sige noget om netop de kampe. Ikke om det jeg i mit andet indlæg forklarer at det var fra januar i år at vi så denne tendens med at Messi konstant blev søgt. Det var heller ikke først da ligaen var afgjort, det var længe før. Han blev ikke blot søgt, det var tydeligt medspillerne forventede at Messi fixede tingene da de selv spillede uden selvtillid. Villa var skadet, pedro og alexis var faldet i niveau og Tello og cuenca var ikke ligefrem målfarlige.

Billedet er en helt anden nu. Jo Messi forsætter og forbedrer måske enda sit snit, men de andre er med og spillere overalt på banen har offensive aktioner der rent faktisk fører nogen vegne.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster