10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Mtfisk skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Mtfisk skrev:
LeoMessi skrev:Er jeg den eneste der synes det er lidt underligt, at man intet har hørt fra Messi?

Han behøves jo ikke allerede nu træffe en beslutning omkring hans landsholdskarriere, men et tak til de argentinske fans som støttede og sang højt selv da de var bagud 4-2 mod Frankrig ville da være minimum, han er trods alt kaptajnen.
Det er en kyllinge-mentalitet at tavs og gemme sig. Han er holdets anfører :roll:, manden der skal gå forrest og vise vejen for sine holdkammerater, men det magter han ikke.
Jeg elsker Messi som fodboldspiller, men han er ikke en værdig anfører. Valverde må meget gerne give bindet og ansvaret til Pique, Ter Stegen eller Roberto.

Hvorfor er der ingen un-like knap her på forum?
Du kan jo bare skrive, at du ikke kan lide indlægget eller skribenten.
Jeg kan ikke lide indlægget...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Mtfisk skrev:
LeoMessi skrev:Er jeg den eneste der synes det er lidt underligt, at man intet har hørt fra Messi?

Han behøves jo ikke allerede nu træffe en beslutning omkring hans landsholdskarriere, men et tak til de argentinske fans som støttede og sang højt selv da de var bagud 4-2 mod Frankrig ville da være minimum, han er trods alt kaptajnen.
Det er en kyllinge-mentalitet at tavs og gemme sig. Han er holdets anfører :roll:, manden der skal gå forrest og vise vejen for sine holdkammerater, men det magter han ikke.
Jeg elsker Messi som fodboldspiller, men han er ikke en værdig anfører. Valverde må meget gerne give bindet og ansvaret til Pique, Ter Stegen eller Roberto.
Hvor er det dog et gennemført åndssvagt indlæg.

For det første, hvorfor skal han nødvendigvis gå ud at sige noget? Hvis han ikke har tænkt sig at stoppe, er der vel ingen grund til at afsløre det for hele verden, hvis AFA er informeret. Det kunne jo også tænkes, at han rent faktisk ikke har truffet en beslutning endnu. Men mig bekendt har Cristiano Ronaldo heller ikke været ude endnu. Kyllinge-mentalitet?

For det andet, er idéen om at Messi ikke kan magte rollen som anfører en kæmpe kliché og åbenlyst ikke rigtigt. Sampaoli har tidligere fortalt om, hvordan Messi holdt en længere tale for hele holdet - der vel nærmere var et foredrag - da han blev spurgt ind til Iniesta og Busquets forud for deres venskabskamp med Spanien. Det var Messi der samlede holdkammeraterne før anden halvleg mod Nigeria, og forsøgte at få ro på holdet og få alle in sync.

Messi tager ansvar i allerhøjeste grad, men han gør det på en anden måde end Mascherano, Puyol og Terry. Der findes ikke kun én måde at være anfører på; man behøver ikke hoppe, råbe og skrige, for at være en god anfører. Se på Casillas.

At give ansvaret til ter Stegen eller Roberto ville være helt hen i vejret, når vi har spillere som Piqué, Busquets, Alba og Suárez der helt åbenlyst fylder meget mere både på og udenfor banen.

Det lugter mest af alt bare af, at anføreren i følge dig gerne skal tackle hårdt, råbe højt og ligne en der kæmper røven ud af bukserne (hvorfor jeg så i øvrigt ikke helt forstår, at du foreslår Piqué.)

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

Mtfisk skrev:
LeoMessi skrev:Er jeg den eneste der synes det er lidt underligt, at man intet har hørt fra Messi?

Han behøves jo ikke allerede nu træffe en beslutning omkring hans landsholdskarriere, men et tak til de argentinske fans som støttede og sang højt selv da de var bagud 4-2 mod Frankrig ville da være minimum, han er trods alt kaptajnen.
Det er en kyllinge-mentalitet at tavs og gemme sig. Han er holdets anfører :roll:, manden der skal gå forrest og vise vejen for sine holdkammerater, men det magter han ikke.
Jeg elsker Messi som fodboldspiller, men han er ikke en værdig anfører. Valverde må meget gerne give bindet og ansvaret til Pique, Ter Stegen eller Roberto.
.... Jep og du har ingen forstand på fodbold. Virkelig ingen..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Blaugrana92 skrev:
Mtfisk skrev:
LeoMessi skrev:Er jeg den eneste der synes det er lidt underligt, at man intet har hørt fra Messi?

Han behøves jo ikke allerede nu træffe en beslutning omkring hans landsholdskarriere, men et tak til de argentinske fans som støttede og sang højt selv da de var bagud 4-2 mod Frankrig ville da være minimum, han er trods alt kaptajnen.
Det er en kyllinge-mentalitet at tavs og gemme sig. Han er holdets anfører :roll:, manden der skal gå forrest og vise vejen for sine holdkammerater, men det magter han ikke.
Jeg elsker Messi som fodboldspiller, men han er ikke en værdig anfører. Valverde må meget gerne give bindet og ansvaret til Pique, Ter Stegen eller Roberto.
Men mig bekendt har Cristiano Ronaldo heller ikke været ude endnu.?
"The organization [of the World Cup] surprised in a good way. I think the tournament is very well-structured, a lot was done in terms of security. I've been happy here. Things didn't go as planned [for Portugal], but at the security level, [the tournament is] very good,"
Jo, lige efter kampen var Ronaldo ude at rose holdet og staben, han lykønskede Uruguay med deres videre avancement og han roste også selve organisationen der stod bag VM i Rusland.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Mtfisk
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre aug 04, 2017 7:21 pm
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mtfisk »

Blaugrana92 skrev:
Mtfisk skrev:
LeoMessi skrev:Er jeg den eneste der synes det er lidt underligt, at man intet har hørt fra Messi?

Han behøves jo ikke allerede nu træffe en beslutning omkring hans landsholdskarriere, men et tak til de argentinske fans som støttede og sang højt selv da de var bagud 4-2 mod Frankrig ville da være minimum, han er trods alt kaptajnen.
Det er en kyllinge-mentalitet at tavs og gemme sig. Han er holdets anfører :roll:, manden der skal gå forrest og vise vejen for sine holdkammerater, men det magter han ikke.
Jeg elsker Messi som fodboldspiller, men han er ikke en værdig anfører. Valverde må meget gerne give bindet og ansvaret til Pique, Ter Stegen eller Roberto.
Hvor er det dog et gennemført åndssvagt indlæg.

1. For det første, hvorfor skal han nødvendigvis gå ud at sige noget? Hvis han ikke har tænkt sig at stoppe, er der vel ingen grund til at afsløre det for hele verden, hvis AFA er informeret. Det kunne jo også tænkes, at han rent faktisk ikke har truffet en beslutning endnu. Men mig bekendt har Cristiano Ronaldo heller ikke været ude endnu. Kyllinge-mentalitet?

2. For det andet, er idéen om at Messi ikke kan magte rollen som anfører en kæmpe kliché og åbenlyst ikke rigtigt. Sampaoli har tidligere fortalt om, hvordan Messi holdt en længere tale for hele holdet - der vel nærmere var et foredrag - da han blev spurgt ind til Iniesta og Busquets forud for deres venskabskamp med Spanien. Det var Messi der samlede holdkammeraterne før anden halvleg mod Nigeria, og forsøgte at få ro på holdet og få alle in sync.


3. Messi tager ansvar i allerhøjeste grad, men han gør det på en anden måde end Mascherano, Puyol og Terry. Der findes ikke kun én måde at være anfører på; man behøver ikke hoppe, råbe og skrige, for at være en god anfører. Se på Casillas.

4. At give ansvaret til ter Stegen eller Roberto ville være helt hen i vejret, når vi har spillere som Piqué, Busquets, Alba og Suárez der helt åbenlyst fylder meget mere både på og udenfor banen.

5. Det lugter mest af alt bare af, at anføreren i følge dig gerne skal tackle hårdt, råbe højt og ligne en der kæmper røven ud af bukserne (hvorfor jeg så i øvrigt ikke helt forstår, at du foreslår Piqué.)
[/quote]

add 1. Det er ikke et muligt landsholdsstop han skal kommenterer på. Han behøver ikke fortælle omverden om han fortsætter på landsholdet eller ej, men jeg er af den mening, at man som holdets anfører møder pressen efter kampene. Jeg er ikke det mindste i tvivl om, at Messi er sur og ked af at VM sluttede for hurtigt for ham og Argentina, men derfor mener jeg stadig at han skal stille sig op til journalisternes spørgsmål og svare efter bedste evne.

add 2. Det kunne han også have gjort uden anførerbindet.

add 3. Jeg betvivler ikke om han tager ansvar, men han bakker ikke sine holdkammerater op, når det går dem skidt.
Nej, man behøver ikke råbe, skrige og være rød i hovedet. Men som anfører går man forrest, viser vejen, kæmper for holdet og motiverer holdet når det ikke går godt. Det evnede Morten Olsen, Maldini, Xavi osv.. Det er ikke motiverende når ens leder slår ud med armene og ryster på hovedet når det ikke kører.


add 4. ter Stegen og Roberto - ja der røg jeg vist ud af en tangent :roll:

add 5. Nej, han behøver overhovedet ikke opfører sig som du beskriver. Jeg ønsker mere, at han går forrest, motiverer sine medspillere og tør møde journalister og andre med kritiske røster.
Det gør Messi ikke.

Mtfisk
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre aug 04, 2017 7:21 pm
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mtfisk »

Michman skrev:
Mtfisk skrev:
LeoMessi skrev:Er jeg den eneste der synes det er lidt underligt, at man intet har hørt fra Messi?

Han behøves jo ikke allerede nu træffe en beslutning omkring hans landsholdskarriere, men et tak til de argentinske fans som støttede og sang højt selv da de var bagud 4-2 mod Frankrig ville da være minimum, han er trods alt kaptajnen.
Det er en kyllinge-mentalitet at tavs og gemme sig. Han er holdets anfører :roll:, manden der skal gå forrest og vise vejen for sine holdkammerater, men det magter han ikke.
Jeg elsker Messi som fodboldspiller, men han er ikke en værdig anfører. Valverde må meget gerne give bindet og ansvaret til Pique, Ter Stegen eller Roberto.
.... Jep og du har ingen forstand på fodbold. Virkelig ingen..
For du kender mig personligt??

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Mtfisk skrev:add 1. Det er ikke et muligt landsholdsstop han skal kommenterer på. Han behøver ikke fortælle omverden om han fortsætter på landsholdet eller ej, men jeg er af den mening, at man som holdets anfører møder pressen efter kampene. Jeg er ikke det mindste i tvivl om, at Messi er sur og ked af at VM sluttede for hurtigt for ham og Argentina, men derfor mener jeg stadig at han skal stille sig op til journalisternes spørgsmål og svare efter bedste evne.

add 2. Det kunne han også have gjort uden anførerbindet.

add 3. Jeg betvivler ikke om han tager ansvar, men han bakker ikke sine holdkammerater op, når det går dem skidt.
Nej, man behøver ikke råbe, skrige og være rød i hovedet. Men som anfører går man forrest, viser vejen, kæmper for holdet og motiverer holdet når det ikke går godt. Det evnede Morten Olsen, Maldini, Xavi osv.. Det er ikke motiverende når ens leder slår ud med armene og ryster på hovedet når det ikke kører.


add 4. ter Stegen og Roberto - ja der røg jeg vist ud af en tangent :roll:

add 5. Nej, han behøver overhovedet ikke opfører sig som du beskriver. Jeg ønsker mere, at han går forrest, motiverer sine medspillere og tør møde journalister og andre med kritiske røster.
Det gør Messi ikke.
Punkt 1: Jeg forstår godt, at Messi vælger at undlade at møde de argentinske medier efter et tidligt VM exit. Den argentinske presse er en pest uden lige, og jeg synes ærligt talt ikke, af de fortjener hans tid.

Punkt 2: Men forhold dig nu til realiteterne. Han havde anførerbindet på, og han tog ansvaret og en lederrolle.

Punkt 3 og 5: Læs hvad Germán Pezzella fortalte om Messi i kølvandet på Argentinas kvalifikation. Det passer simpelthen bare ikke, at Messi ikke er positiv, roser og motiverer sine holdkammerater og går forrest. Det er lige netop det han gør, når han holder et langt foredrag om Busquets og Iniesta, eller når han tager ordet og samler holdet om sig i pausen af en altafgørende kamp. Det er lige netop at gå forrest.

Udfra samtlige udsagn fra den argentinske lejr er det simpelthen bare direkte forkert, det du påstår. Der er skægt, hvordan de der er på holdet, roser Messi for at være en god leder og en figur at samles om, mens Maradona, Petit, Hleb og folk der sidder i deres stue, er så skråsikre når de siger at hans holdkammerater rent faktisk tager fejl, og at Messi i virkeligheden er en dårlig leder, der ikke formår at gå forrest.

Jeg tror jeg vælger at vægte Mascheranos, Pezzellas, Rojos og Sampaolis (osv. osv. - folk der rent faktisk er med, hvor det sker) ord højest.

Mtfisk
Indlæg: 47
Tilmeldt: fre aug 04, 2017 7:21 pm
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mtfisk »

Blaugrana92 skrev:
Mtfisk skrev:add 1. Det er ikke et muligt landsholdsstop han skal kommenterer på. Han behøver ikke fortælle omverden om han fortsætter på landsholdet eller ej, men jeg er af den mening, at man som holdets anfører møder pressen efter kampene. Jeg er ikke det mindste i tvivl om, at Messi er sur og ked af at VM sluttede for hurtigt for ham og Argentina, men derfor mener jeg stadig at han skal stille sig op til journalisternes spørgsmål og svare efter bedste evne.

add 2. Det kunne han også have gjort uden anførerbindet.

add 3. Jeg betvivler ikke om han tager ansvar, men han bakker ikke sine holdkammerater op, når det går dem skidt.
Nej, man behøver ikke råbe, skrige og være rød i hovedet. Men som anfører går man forrest, viser vejen, kæmper for holdet og motiverer holdet når det ikke går godt. Det evnede Morten Olsen, Maldini, Xavi osv.. Det er ikke motiverende når ens leder slår ud med armene og ryster på hovedet når det ikke kører.


add 4. ter Stegen og Roberto - ja der røg jeg vist ud af en tangent :roll:

add 5. Nej, han behøver overhovedet ikke opfører sig som du beskriver. Jeg ønsker mere, at han går forrest, motiverer sine medspillere og tør møde journalister og andre med kritiske røster.
Det gør Messi ikke.
Punkt 1: Jeg forstår godt, at Messi vælger at undlade at møde de argentinske medier efter et tidligt VM exit. Den argentinske presse er en pest uden lige, og jeg synes ærligt talt ikke, af de fortjener hans tid.

Punkt 2: Men forhold dig nu til realiteterne. Han havde anførerbindet på, og han tog ansvaret og en lederrolle.

Punkt 3 og 5: Læs hvad Germán Pezzella fortalte om Messi i kølvandet på Argentinas kvalifikation. Det passer simpelthen bare ikke, at Messi ikke er positiv, roser og motiverer sine holdkammerater og går forrest. Det er lige netop det han gør, når han holder et langt foredrag om Busquets og Iniesta, eller når han tager ordet og samler holdet om sig i pausen af en altafgørende kamp. Det er lige netop at gå forrest.

Udfra samtlige udsagn fra den argentinske lejr er det simpelthen bare direkte forkert, det du påstår. Der er skægt, hvordan de der er på holdet, roser Messi for at være en god leder og en figur at samles om, mens Maradona, Petit, Hleb og folk der sidder i deres stue, er så skråsikre når de siger at hans holdkammerater rent faktisk tager fejl, og at Messi i virkeligheden er en dårlig leder, der ikke formår at gå forrest.

Jeg tror jeg vælger at vægte Mascheranos, Pezzellas, Rojos og Sampaolis (osv. osv. - folk der rent faktisk er med, hvor det sker) ord højest.
Mine udsagn er udelukkende baseret på, hvad jeg ser i løbet af kampende og efter. Jeg har desværre, og jeg aner jo heller intet om fodbold, ikke stået i omklædningsrummet med Messi. Så jeg aner ikke, hvad han siger før, under og efter kampene.
Hvis jeg var holdkammerat med Messi, så ville jeg heller ikke svine ham til som anfører, så jeg forstår godt hans holdkammerater. Jeg hæftede mig dog ved, at Alfredo Rubén Basile kalder Messi en dårlig leder.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvorfor? Det er 10 år siden Basile har været landstræner. Sidst Basile havde noget med Messi at gøre, var Messi 21 år gammel. Jeg tror der er mange spillere på 21 år, der ville blive kaldt for en dårlig leder. Jeg kan eksempelvis ikke forestille mig, at Cristiano Ronaldo i den alder var nogen specielt stor lederskikkelse hverken hos Portugal eller Manchester United.

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tello »

Giggs: "Ronaldo er besat af tanken om at være bedre end Messi".

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Bager »

Wauw! Er det rigtigt giggs har sagt det?! Wowowow! Jeg tror vist liiige jeg skal ud og rive mig selv lidt i dilleren!
Visca el Barca

Tello
Indlæg: 7701
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tello »

Ironi, eller?

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Den er god nok, Ryan Giggs har udtalt nedenstående, og er da ret så enig med ham. Men hvis dette bliver argumentet for Ronaldo, så har jeg svært ved at forstå logikken bag.

Vi har jo før hørt, at Messi aldrig ville kunne klare sig i Premier League(et eller andet med fysikken, selvom han fysisk er et pragteksemplar der formår, at blive på benene selvom man forsøger at skubbe, sparke og rive ham ned), men det er lidt komisk, at hver gang han spiller mod de største og bedste hold fra Premier League, så har han jo fået dem til at ligne klovne(og det er ikke engang en overdrivelse, selv Rio Ferdinand har indrømmet dette) - hvorfor skulle dette ikke kunne gøre sig gældende, hvis han så eksempelvis spillede mod et midter eller bundhold i Premier League? Det giver ingen mening.
"Cristiano is obsessed with beating Messi," he told ITV.
"Now he has the argument of having won in England, Spain and with Portugal, so he wants to say 'I'll do it in Italy as well.'
"He can use it in his favour in the argument of who is better between them."
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Noget alvorlige beskyldninger alligevel.

http://indkast.dk/index.php?nyhed=169317
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

MessiPogba skrev:Noget alvorlige beskyldninger alligevel.

http://indkast.dk/index.php?nyhed=169317
Uden at ane det fjerneste om hvad der reelt bliver sagt rundt omkring, så lyder størsteparten af al det der som den vildeste tilsvining. Tror det ikke over en dørtærskel!

Stille og rolige tilbagetrukne Messi, skulle gå rundt og tilsvine holdkammerater og diktere Argentinas opstillinger og udtagelser...løgn og latin. Det er muligt han har ytret ønske om eksempelvis en en mere boldfast cb'er, men det andet!!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster