10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Fritte skrev:
JonasV skrev:
Messi has now scored 50+ goals in a calendar year for the 5th time.
2010 (60)
2011 (59)
2012 (91)
2014 (58)
2015 (50)
Hvad skete der lige i 2012?? :eek: :eek: :eek:
Messi

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Han lavede et barn på Antonella.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Jesni skrev:
ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Jeg tror ikke, at Messi løber mindre fordi han er arrogant eller mindre end hvad Enrique vil have ham til. Jeg tror det er en bevidst disposition for at han kan spille 90 minutter gang på gang.
Under Guardiola kunne han da deltage noget mere i presspillet og stadig spille fantastisk. Nu virker han til tider doven.
Det er muligt at hans fysik var bedre dengang. Det ændrer ikke på min pointe. Jeg skrev vel sådan set inddirekte det samme, som du svarede. :)
qepd

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Messi skal ikke spille 90 minutter hvis han ikke er i form til det. Længere er den bare ikke. Han er ikke 20 år længere, efterhånden virker det som at vi spiller en mand i undertal fordi han ikke arbejder så meget. Og når vi så ovenikøbet har Mathieu på banen er det ligesom at spille 2 mænd i undertal.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Messi er varm in Japan
phpBB [video]
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

Hvorfor skal Sandro og Munir råbe sådan i baggrunden?!

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Brombi skrev:Messi skal ikke spille 90 minutter hvis han ikke er i form til det. Længere er den bare ikke.
Vås. Rent ud sagt. Hvis det er det bedste for holdet på den lange bane, så skal han. Længere er den bare ikke.

Hvis det står mellem Messi i samtlige minutter på 80% i det defensive på den ene side og 15 minutter pr. kamp (eller lignende) med Munir eller Sandro i stedet for Messi på den anden, så er jeg tilbøjelig tro at den første mulighed er bedst for holdet.

Om Turan kan gøre noget ved det, eller om Messi stadig er ved at opbygge sin form efter pausen, det ved vi pt. intet om, men lige nu mener jeg at Enrique administrerer det fint.
qepd

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:
Brombi skrev:Messi skal ikke spille 90 minutter hvis han ikke er i form til det. Længere er den bare ikke.
Vås. Rent ud sagt. Hvis det er det bedste for holdet på den lange bane, så skal han. Længere er den bare ikke.

Hvis det står mellem Messi i samtlige minutter på 80% i det defensive på den ene side og 15 minutter pr. kamp (eller lignende) med Munir eller Sandro i stedet for Messi på den anden, så er jeg tilbøjelig tro at den første mulighed er bedst for holdet.

Om Turan kan gøre noget ved det, eller om Messi stadig er ved at opbygge sin form efter pausen, det ved vi pt. intet om, men lige nu mener jeg at Enrique administrerer det fint.

Nu skal vi heller ikke være naive. Jeg kan godt følge den romantiske tanke om, at en spiller af Messis kaliber altid skal være på banen fordi man aldrig ved hvad der kan ske - hell jeg har selv argumenteret for det. Men faktum er at han ikke er i samme form som for 4-5 år siden. Messi skal simpelthen ikke spille 90 minutter hver gang, og vi må bare indse at vi får meget mere ud af Messi, hvis han ikke spiller 90 minutter hver gang.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Brombi skrev:Nu skal vi heller ikke være naive. Jeg kan godt følge den romantiske tanke om, at en spiller af Messis kaliber altid skal være på banen fordi man aldrig ved hvad der kan ske - hell jeg har selv argumenteret for det. Men faktum er at han ikke er i samme form som for 4-5 år siden. Messi skal simpelthen ikke spille 90 minutter hver gang, og vi må bare indse at vi får meget mere ud af Messi, hvis han ikke spiller 90 minutter hver gang.
Undskyld, men jeg ser ikke helt det naive. Mener du, at det ligger i, at jeg tror Messi alene er bedre end en rotation med en spiller som Munir, der ikke har haft et godt indhop siden starten af sidste sæson? Jeg kan godt sætte mig ind i, at du er uenig, men jeg synes ikke at nogen af de to holdninger er naive.

Jeg forstår heller ikke, hvad der er romantisk ved at lade Messi spille hele tiden. I hvert fald ikke med mit argument. Det er vel snarere ret kynisk. Spil det hold, der giver størst chance for titler ved sæsonens slutning.

Derudover synes jeg slet ikke, at vi skal 4-5 år tilbage for at Messi virkede til at være i bedre form fysisk. Nogle måneder er nok, under et år. Det er stadig kortvarigt nok til at være et midlertidigt formdyk. Jeg synes i hvert fald, at det er for tidligt at sige "vi må bare indse" at Messi ikke skal spille 90 minutter hver gang.
qepd

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Derudover synes jeg slet ikke, at vi skal 4-5 år tilbage for at Messi virkede til at være i bedre form fysisk. Nogle måneder er nok, under et år. Det er stadig kortvarigt nok til at være et midlertidigt formdyk.
Helt enig. Han var i fremragende form i sidste sæson, på trods af at han ikke fik specielt meget sommerferie ovenpå VM slutrunden. Men han løb virkelig meget i mange kampe i sidste sæson og var virkelig god i presspillet. Jeg synes dog at han så træt ud allerede i starten af denne sæson. To somre i streg uden ferie og så er det klart at man begynder at være udkørt. Jeg tror endnu ikke han er på 100% efter sin knæskade, men jeg tror at han ligeså stille bygger sig henimod det. Når han når 100% tror jeg at han vil være mere frisk end han var i starten af sæsonen. Jeg tror han havde godt af det hvil han fik sig her i skadespausen.

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lular »

Brombi skrev:Messi skal ikke spille 90 minutter hvis han ikke er i form til det. Længere er den bare ikke. Han er ikke 20 år længere, efterhånden virker det som at vi spiller en mand i undertal fordi han ikke arbejder så meget. Og når vi så ovenikøbet har Mathieu på banen er det ligesom at spille 2 mænd i undertal.
Sjoveste kommentar jeg længe har læst herinde. Den fik mig sgu alligevel til at grine. :mrgreen: :mrgreen:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lular »

Fordi det tilsyneladende ser ud til, at han mener, det han skriver :D

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det fangede jeg godt. Men det ville måske være en ide at komme med et argumenteret modsvar fremfor sådan et svar.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lular »

Jeg mener forhelvede, at sidde og skrive at spille med Messi, svarer til at spille med en mand i undertal.

Det jo det, undskyld sproget, noget af det dummeste jeg længe har læst.

Ikke i samme form som for nogen år tilbage? Måske ikke, men Messi har stadig 1,35 goals/assists per kamp for Barca i dette kalenderår, hvilket er fuldkomment grotekst. Vi snakker om en mand, der snart vinder sin 5. Ballon D'or.

Han er lige kommet tilbage fra en skade. Alligevel har han i seneste kamp mod Depo scoret et klassemål på frispark, og lægger op til vores 2. mål (trækker 2 mænd til sig, og spiller den over til en fri Raki). Derudover var han ophavsmanden bag yderligere 2 kæmpechancer som hhv. Alba og Suarez bør score på (jovist, Suarez's var ikke nem, men det er jo Suarez :)).

Alligevel bliver han åbenbart sablet ned af Brombi. Det er en joke af dimensioner.

Og al den snak om, at vi spillede bedre før uden Messi. Det er så dumt, at jeg brækker mig. Det bliver konkluderet ud fra hvad, én kamp mod Valencia? Deportivo kampen gider jeg ikke snakke mere om, vi havde i øvrigt ikke Ney med. Så var der, ja, Valencia-kampen, hvor kritikken vist også var rettet skarpt mod Messi. Vi snakker om en af de sværste udebane kampe i sæsonen, og vi spiller 1-1, og Messi lægger endda om til vores ene mål. Og første kamp han starter inde efter hans skade.

Messi skal altid spille 90 min (ved mindre han skal spares i en kamp der er hjemme), når han ikke er skadet, i de vigtige kampe. At begynde at påstå andet er idiotisk og hysterisk.

EDIT: Når det er sagt, kan jeg sagtens forstå, at nogle vil kritisere ham for ikke at løbe nok.
Jeg vil da også sige, at hvis vi er foran med 2 mål i 2. halvleg, så er det da nok en god idé at sætte en arbejdshest ind i stedet for Messi. Især med Luis Enriques taktik om konstant at sende farlige vertikale afleveringer op til trekløveren, selv når vi er foran, og skide på at køre bolden rundt i rækkerne på midtbanen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster