10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

hahaha tænkte også wtf.. :D

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

"Ingen spiller over klubben", er måske ikke så relevant lige pt.. Messi's "magt" er jo en følge af det vacum, som er opstået, efter at samtlige ledere har vist deres magtesløshed/uduelighed. Reelt har alle jo smidt håndklædet i ringen(LE ikke officielt godtnok), og spillerne står jo faktisk alene tilbage.

Nu har vi igang med tredie sæson, hvor spillerne ikke ikke har en træner, som som de kan læne sig opad. På sportsdirektør posten har både Zubi og Txixi udvist mærkværdige dispostioner.
Ledelserne anført af Bartomeu, Rossell og Laporta har lavet , fejl, skandaler og brølere. Istedet for at udbedre disse fejl, så har man gravet sig længere ned i skidtet, bekriget hinanden. I det hele har man været mere optaget af egen position, og et selvskabt marciavellisk mareridt end at drive klubben optimalt.
Sikkert ikke af ond vilje, men ikke desto mindre har vi det "catalanske galehus" tilbage for fuld skrue.

Messi har med et klik sagt, "No mas, ellers er jeg skredet." Det har jeg fuld forståelse og respekt for. Det er nemlig at tage ansvar, ikke kun for hans egen karriere, men ret beset også for klubben.
Uagtet om det har haft indflydelse på Bartomeus beslutning om valg eller ej, så har han nok fanget budskabet, om at spillerne skal have ordentlige betingelserne til at udføre deres job.

Tror vi alle glæder os til valget, men desværre tror jeg at Laporta kommer til igen, og det om enrum tid igen handler om ego og personfnidder på direktionsgangene.
Håber virkelig på nye ansigter, som arbejder for klubben, medlemmerne og spillerne.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Henk ten Cate skulle være citeret for at sige, at balladen/nedturen for Barca startede for to år siden og at den eneste grund til at Messi stadig er at finde i FC Barcelona, er at han lovede Tito det, på hans dødsleje. Stærk udmelding, vil jeg mene, og ikke i den positive retning fra ten Cate.
Jeg læste det også lige. Henk siger samtidig at han ikke tror at Messi når et ligeså højt niveau igen, som han havde for et par år siden. Det er måske rigtigt nok at han ikke når et niveau, hvor han scorer 91 mål på et kalenderår, men det er altså heller ikke fair at forlange. At score 58 mål på et kalenderår, og også lige lægge op til 21, kan jeg absolut godt leve med. Det er mere end godkendt. Til sammenligning har Neymar scoret 33, hvor mange af disse er scoret på landsholdet, Alexis har scoret 32, Müller har scoret 31, Bale har scoret 27, Robben har scoret 26 og Suárez har scoret 20 (ganske vidst i kun 39 optrædener).

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

Jeg føler mig efterhånden bekræftet i en antagelse, jeg har gået med nogle år, nemlig at en lille gruppe spillere - på godt og ondt - har haft betydelig magt, dvs. magt over folk, der reelt set har magt over dem, siden et sted mellem 2008 og 2012. Det har kastet meget godt af sig, men er ikke uden problemer. Slet ikke i en omstillingsperiode - og slet ikke når i hvert fald en af spillerne, gæt selv hvem, oplever svindende indflydelse på banen.

Jeg siger dermed ikke, at det er ham, der er en slags urostifter, det har jeg slet ikke forudsætninger for at ane noget om, men lige som de pågældende har delt magten og æren (også med andre), må de i den nuværende dele magten og vanæren (også med andre). Og det er jo ikke helt så sjovt.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Brombi skrev:
Jesni skrev:
Brombi skrev: I denne uge så vi hvordan han tog sagen med ledelsen i egen hånd, og med et enkelt klik med musen kunne gøre alle i bestyrelsen rådvilde og desperate
Synes du det er en positiv ting? Jeg synes, det er bekymrende, hvis Messi faktisk har den mangt, der rygtes. Én spiller må altså ikke kunne rykke så meget. "Ingen spiller er over klubben", er vidst sat ud af spil. Et mærkeligt og bekymrende hierarki.
Ja jeg synes det er positivt i denne sammenhæng. Jeg vælger at ikke at se det ligeså sort og hvidt som dig. Messi har ligesom os andre fans en holdning til hvordan klubben skal styres. Hvis bare spillere havde gjort det samme under Gaspart. Jeg giver ikke meget for den der "ingen spillere er over klubben" eller "træneren er hævet over spillerne", især når det er røst fra spillere med over 50 år sammenlagt i klubben!
Jeg har som udgangspunkt kun hørt rygtet, at det er Messi, der er utilfreds. Det er ikke særlig sundt, hvis han ene mand kan ændre ting på ledelsesgangen. Er han deriblandt én af mange, så fair nok. Vi skal passe på, at Messi ikke bliver den reelle træner, hvis han får for meget magt i klubben.

En rapporter som Luna Christofi, som kender klubben ret indgående, siger jo også selv, at Messi ikke er den skoledreng, han bliver sat op til at være. Skønshedsbilledet af ham er forvrænget herinde. Han er også et ego, med sig selv på dagsordenen hver dag.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Selvfølgelig er han et ego. Man bliver ikke så god uden at være et ego. Han viser det dog ikke på samme måde som f.eks. Ronaldo.

Men som jeg har forstået det så er flere sure på Lucho. Det skulle være den dårlige behandling af Pique og Montoya, måden hvorpå han snakker med truppen (ingen kontakt fra ham men gennem psykologen osv), de taktiske oplæg kort før kamp uden forberedelsestid (mathieu på backen mod real f.eks.). Jeg tror der er rigtig mange problemer med Lucho og det at messi siger fra kunne ligeså godt være en beslutning taget af truppen hvor den mest magtfulde så siger stop.

Lucho skal bare væk og så skal vi have en mand til som kan sælge sine ideer fremfor at kommandere. Man skal også huske på at Lucho kom op og skændes med Totti så måske er han ikke så god til stjerner.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Nej, noget kunne tyde på, han ikke kan håndtere store egoer forsamlet på ét sted. Spørgsmålet er bare, om han bliver fyret inden for kort tid. Hvem skal tage over - selv hvis det kun er midlertidigt? At erstatte en mand truppen ikke har respekt for, med en de ikke vil følge er vel status quo.

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Pieyanthikos »

Problemet med en fyring af Lucho er, at en ny træner højest sandsynligt kun kan være en midlertidig løsning. Bliver ledelsen udskiftet til sommer, vil den nye med ret stor sikkerhed bringe sin egen mand ind på posten. Især fordi trænerposten pga. transferforbuddet efterhånden er det eneste sted, hvor kandidaterne kan love konkrete ændringer her og nu. Man kan så diskutere, hvad der på sigt vil skabe mest ravage - to trænerudskiftninger på et halvt år eller kun én (med den risiko for, at truppen bliver yderligere polariseret under LE i løbet af foråret).
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Hellere skifte ud. Når der er så store problemer i truppen på grund af Lucho så "vinder" ledelsen heller ikke noget ved at lade ham sidde. De kan derimod tilkæmpe sig lidt goodwill hvis de får hentet en træner ind som kan få vendt det. Man skal også huske på at en pokal eller 2 til sommer vil forbedre deres chancer (selvom det nok ikke er nok).

Jeg tror (og håber) ikke Lucho bliver siddende for længe. Oscar Garica står klar i kulissen til at tage over og som cruiffista vil han nok forsøge at få os tilbage til det spil vi kender. Med det sagt har jeg ingen anelse om han kan gøre det men imo bliver man nødt til at tage chancen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

Piquénbauer skrev: Oscar Garica står klar i kulissen til at tage over og som cruiffista vil han nok forsøge at få os tilbage til det spil vi kender. Med det sagt har jeg ingen anelse om han kan gøre det men imo bliver man nødt til at tage chancen.
Mon det er en god idé? Det ville være heftigt at smide en så uerfaren træner for løverne, ikke mindst med hans helbredshistorik. I 2003 blev en mand som Antić hevet ind. Han havde erfaring med at træne storhold under vanskelige omstændigheder. Skal der skiftes ud, kunne man passende finde en med en tilsvarende profil.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Det ved jeg overhovedet ikke om det er. Jeg ved dog at han spiller noget fodbold som de fleste af os ønsker. Og hvem ved måske kan ændre noget. Jeg har desuden ingen anelse om hvem der ellers skulle komme ind. Tvivler på at vi kan hente et stort navn på til et valgår.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Det er ærgerligt at Ancelotti ikke er ledig, men at han er hos Real. (Det eneste jeg kan lide ved dem, Ancelotti).
Han fik vendt skuden i Real, han har gjort det før også, og så kan han om nogen håndtere internt uro. Tror ikke der er andre trænere end ham der lige pt. vil kunne håndtere det der sker i klubben, og få det bedste ud af dem resten af sæsonen.

Lucho skal bare ud, er træt af at han rotere så meget, og ikke får nok ud af spillere som Rakitic, Suarez, Batra, (Ter Stegen), og generalt vores midtbane. Så det med at han skal bænke både Messi og Neymar mod en af de vanskeligste modstander på udebane viser bare hvilke trænerevner han har.
Ud med ham, og hent en træner med en historik der taler for sig selv. Ikke flere af disse amatører, der har trænet midterhold rundt omkring i verdenen.

Messi skal bare blive, koste hvad det vil.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Alba: "A lot of nonsense is being spread about us, and more so about Messi as he's the best." #fcblive
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Alba: "A lot of nonsense is being spread about us, and more so about Messi as he's the best." #fcblive
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Luis Enrique skrev:
Piquénbauer skrev: Oscar Garica står klar i kulissen til at tage over og som cruiffista vil han nok forsøge at få os tilbage til det spil vi kender. Med det sagt har jeg ingen anelse om han kan gøre det men imo bliver man nødt til at tage chancen.
Mon det er en god idé? Det ville være heftigt at smide en så uerfaren træner for løverne, ikke mindst med hans helbredshistorik. I 2003 blev en mand som Antić hevet ind. Han havde erfaring med at træne storhold under vanskelige omstændigheder. Skal der skiftes ud, kunne man passende finde en med en tilsvarende profil.
Antic var ikke just succes. Ikke udpræget succes. Faktisk ville jeg ønske, vi ikke havde ansat ham. Det havde forkortet kriseperioden, men ja, det er fortid.

Er dog enig i at Garcia ikke er en god idé. Han har helbredsproblemer, plus han heller ikke har haft den helt store succes andre steder. Han er også en mand, der smutter i utide, ikke den optimale. Især ikke i en situation som den klubben befinder sig i.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster