Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af abx »

Jeg forstår ikke hvorfor i så desperat prøver finde altmulig omkring ham til at rose ham for. Ikke en gang rose I ham for det han rent faktisk kan - hans evner (som han i øvrigt ikke har meget af).

I stedet for snakker I om fightervilje, arbejdsindsats, at han har været på 2 hold som har vundet chl ( det kunne jo ligeså godt ha været Mota?)

At sige eto er glimrende fordi han ENGANG scorede 30 mål?

Dude, smid brillerne og se en kamp med eto - helt objektivt.

Du vil se en ANGRIBER, der ikke engang kan sætte sin direkte forsvar af, fordi han rent faktisk ikke kan finde ud af at dribble. Han losser til bolden og løber efter den.

Han har ikke en træfsikkerhed, fordi det er ren og skær tilfældighed hvad der sker, når han har bolden.
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Tjah? Det er umuligt at vide, hvad der var sket hvis Eto'o var blevet. Men det er jo også uvedkommende. Eto'o skulle videre desværre, løbet var kørt. Men han sluttede af med at vinde alle titler i spil med Barca. Han scorede 30 mål i ligaen. Han kom til Inter, og vandt alt der var at vinde med dem.

Om han laver kæmpe, kæmpe afbrændere ved jeg ikke. Dertil vil jeg så blot sige, at vi ihvertfald så har fået en mand, der gør det samme. Og Inter fik Eto'o, de fik tilmed Milito, Motta, og penge til overs.

Jeg syntes det er en fuldstændig vanvittig generalisering, at kalde Eto'o for elendig. Manden har vundet alt, han overhovedet, på nogen måde har haft mulighed for, de to seneste år. Han har bombet som ingen anden i en af verdens største klubber. Han skifter til et nyt land, bliver sat på en ny position - og vinder alt igen. Hvis det er definitionen på en elendig spiller, så er det for mig absurd. Ved simpelthen ikke om jeg orker at diskutere ham så.

Hvis det handler om, at man skal lave hælafleveringer for at være en god spiller, så er jeg ihvertfald stået af.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Dude.. engang.. det var sidste sæson!

Se på hans sæsoner. Se på, at han er integreret del af et hold i år, som vinder alt igen.
Det er som om, at folk kun husker 3 kampe tilbage.

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af fidanho »

Guardiola skrev:Tjah? Det er umuligt at vide, hvad der var sket hvis Eto'o var blevet. Men det er jo også uvedkommende. Eto'o skulle videre desværre, løbet var kørt. Men han sluttede af med at vinde alle titler i spil med Barca. Han scorede 30 mål i ligaen. Han kom til Inter, og vandt alt der var at vinde med dem.

Om han laver kæmpe, kæmpe afbrændere ved jeg ikke. Dertil vil jeg så blot sige, at vi ihvertfald så har fået en mand, der gør det samme. Og Inter fik Eto'o, de fik tilmed Milito, Motta, og penge til overs.

Jeg syntes det er en fuldstændig vanvittig generalisering, at kalde Eto'o for elendig. Manden har vundet alt, han overhovedet, på nogen måde har haft mulighed for, de to seneste år. Han har bombet som ingen anden i en af verdens største klubber. Han skifter til et nyt land, bliver sat på en ny position - og vinder alt igen. Hvis det er definitionen på en elendig spiller, så er det for mig absurd. Ved simpelthen ikke om jeg orker at diskutere ham så.

Hvis det handler om, at man skal lave hælafleveringer for at være en god spiller, så er jeg ihvertfald stået af.
Det er nu ikke så meget Eto'os skyld, at Inter vandt alt. Han har ikke været så vigtig for Inter. At han bliver sat på en ny position, har ikke noget med sagen at gøre, da han stadig ikke gjorde noget afgørende.
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af abx »

Jamen igen, du snakker om at "Han har vundet alt", det beskriver intet om hans evner på banen.
Mota har også vundet alt?

Det er ikke spørgsmål om hælafleveringer. Det er helt elementære ting som en angriber skal kunne besidde - at afdrible sin direkte modstander, at kunne foretage en decent afslutning, at kunne være målrettet og vide hvad man skal når man har bolden i fødderne.

Hans boldomgang er elendig og det har han bevist at det stadig er et problem efter han er kommet til Inter.
Heldigt for ham, så er det ikke ngoet som springer særligt meget i øjnene i INter, end det ville, hvis han gjorde det i Barca.

At hans hold har vundet pokaler, ændre jo ikke ovenstående.

Og jeg synes desuden ikke du skal vurdere om Eto er god ud fra en sammenligning.
Próxima Estación.... Parallel!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Guardiola skrev:Tjah? Det er umuligt at vide, hvad der var sket hvis Eto'o var blevet. Men det er jo også uvedkommende. Eto'o skulle videre desværre, løbet var kørt. Men han sluttede af med at vinde alle titler i spil med Barca. Han scorede 30 mål i ligaen. Han kom til Inter, og vandt alt der var at vinde med dem.

Om han laver kæmpe, kæmpe afbrændere ved jeg ikke. Dertil vil jeg så blot sige, at vi ihvertfald så har fået en mand, der gør det samme. Og Inter fik Eto'o, de fik tilmed Milito, Motta, og penge til overs.

Jeg syntes det er en fuldstændig vanvittig generalisering, at kalde Eto'o for elendig. Manden har vundet alt, han overhovedet, på nogen måde har haft mulighed for, de to seneste år. Han har bombet som ingen anden i en af verdens største klubber. Han skifter til et nyt land, bliver sat på en ny position - og vinder alt igen. Hvis det er definitionen på en elendig spiller, så er det for mig absurd. Ved simpelthen ikke om jeg orker at diskutere ham så.

Hvis det handler om, at man skal lave hælafleveringer for at være en god spiller, så er jeg ihvertfald stået af.
Som fidanho siger, så vandt Inter alt hvad der var at vinde. Ikke Eto'o. Hvis du havde sagt Sneijder eller Milito, så kunne man snakke om virkelig at have gjort en forskel.

Eto'o var en fremragende spiller for 1½ år siden, men sidste halvdel af 08/09 og hele denne sæson har været elendig. Jeg har ikke sagt noget som helst om, at Zlatan hverken skulle være bedre eller værre, men folk har en tendens til bare at sige "vi har lavet en elendig handel, vi fik Zlatan", men det betyder jo altså ikke, at Eto'o har haft en god sæson i Inter. Ham har man bare glemt.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

:D Abx - jeg orker den ikke. Jeg syntes Eto'o er god. Han scorer mange mål (se på hans sæsoner i Barca, hvor han lå på toppen), men er offer for en taktisk disposition nu. I hivlken han gør det rigtig godt.
Han har et vanvittigt målsnit, som skyldes dræbersinstinkt og målsøgende spil. Men er altså ikke kun en god fodboldspiller, for det man kan med bolden. Langt det meste af tiden er en spiller ikke i boldbesiddelse. Her ud over, handler det også i høj grad om indstilling og det mentale. For mig behøver en god angriber kun røre bolden en gang - når han sparker den i mål.

Jeg har aldrig ment, at Eto'o var fantastisk teknisk. Jeg har altid sagt, at han var en dårlig dribler. Men jeg har samtidig altid sagt, at han var en fantastisk fodboldspiller og en fantastisk angriber. Og det holder jeg fast i. Det kan godt være, at han ikke har scoret mange mål i år. Det syntes jeg er forståeligt nok, når man ser på hvordan han bliver brugt på holdet.

Jeg tror vi må enes om at være uenige Abx.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Når jeg siger, at Eto'o vandt alt, så er det rigtigt. Ja Milito har også vundet CL i år. Ja, det har Maicon også. Ja det har Eto'o også.
Lad nu være med at dreje mine ord helt ud i det absurde, så de får en anden mening som passer til ens egen kontekst.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Guardiola skrev:Når jeg siger, at Eto'o vandt alt, så er det rigtigt. Ja Milito har også vundet CL i år. Ja, det har Maicon også. Ja det har Eto'o også.
Lad nu være med at dreje mine ord helt ud i det absurde, så de får en anden mening som passer til ens egen kontekst.
Jeg drejer dem da ikke, når jeg siger, at det ikke er specielt meget værd at fremhæve Eto'os sejr som noget specielt. Han har ikke været en specielt afgørende faktor, i modsætning til Milito og især Sneijder. Som abx også nævnte, så har Motta jo også vundet med to forskellige hold, det er ikke så imponerende i sig selv.

Jeg synes det er underligt, at man vurderer en angriber/fløj højere på, at han kan løbe meget, end hans assists/mål/den ravage, han kan lave.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Du dejer da i den grad mine ord. Jeg skriver at Eto'o vandt alt. Og det er korrekt. Det kan der ikke pilles ved.
Han er fast bestanddel i start11'eren. Holdet var Inter ja, men spillerne vandt også. Du kan ikke argumentere for, at han lå i periferien. Dermed drejer du mine ord, og kører i ring - så er vi tilbage i det subjektive, er Eto'o en god spiller eller ej? Jeg forholdte mig sådan set bare til det faktuelle.

Hvis du absolut vil se stats, så prøv at se på Eto'os. Hvordan bliver han pludselig en elendig spiller, ved i en enkelt sæson at blive skolet til fløj, i en defensiv liga i en defensiv taktik - og krydre med, at han som integreret del af holdet (tilfreds nu?) vinder alt igen? Hvis det er definitionen på en elendig spiller, så er der jo gået ren børnehave i den.

Vi må enes om at være uenige, for at kalde Eto'o en elendig spiller, er jeg næsten så uenig i, som man kan blive det. Og så fører det her ihvertfald ingen vegne. Er helt med på at konstatere, at vi ser forskelligt på tingene.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af abx »

Ah well, det er vist klassikeren med at nogen kan li røde æbler mens andre ka li grønne.

Jeg er bare glad for at vi ikke har Eto i truppen :D
Próxima Estación.... Parallel!

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af fidanho »

abx skrev:Ah well, det er vist klassikeren med at nogen kan li røde æbler mens andre ka li grønne.

Jeg er bare glad for at vi ikke har Eto i truppen :D
Jeg kan li' grønne æbler. :roll:
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Guardiola skrev:Du dejer da i den grad mine ord. Jeg skriver at Eto'o vandt alt. Og det er korrekt. Det kan der ikke pilles ved.
Han er fast bestanddel i start11'eren. Holdet var Inter ja, men spillerne vandt også. Du kan ikke argumentere for, at han lå i periferien. Dermed drejer du mine ord, og kører i ring - så er vi tilbage i det subjektive, er Eto'o en god spiller eller ej? Jeg forholdte mig sådan set bare til det faktuelle.

Hvis du absolut vil se stats, så prøv at se på Eto'os. Hvordan bliver han pludselig en elendig spiller, ved i en enkelt sæson at blive skolet til fløj, i en defensiv liga i en defensiv taktik - og krydre med, at han som integreret del af holdet (tilfreds nu?) vinder alt igen? Hvis det er definitionen på en elendig spiller, så er der jo gået ren børnehave i den.

Vi må enes om at være uenige, for at kalde Eto'o en elendig spiller, er jeg næsten så uenig i, som man kan blive det. Og så fører det her ihvertfald ingen vegne. Er helt med på at konstatere, at vi ser forskelligt på tingene.
Ja, det er korrekt, men du synes ikke selv, at det virker som om, at du tilskriver ham rigtig meget af æren for Inters succes, når du nævner, at "[h]an kom til Inter, og vandt alt der var at vinde med dem" i hvert indlæg?

Jeg har jo allerede sagt, at jeg ikke bedømmer ham på hans statistik, for statistik kan bruges til at bevise hvadsomhelst. Jeg bedømmer ham på det jeg har set med mine egne tre øjne, og udover, at han som altid har løbet og presset meget, så har jeg svært ved at se, hvad han har bidraget med. Han er trods alt stadig angriber/fløj, og ikke defensiv midt. Som sagt mener jeg, at Inters succes i meget høj grad kan tilskrives Milito og Sneijder, og rigtig mange fløjspillere kunne have gjort det samme som Eto'o har vist i denne sæson. Hvis vi havde vundet CL i år, så skulle der også nok være en masse herinde, som ville argumentere for, at vi havde vundet den på trods af Zlatan og Busquets.

Men jaja, lad os da stoppe den her, hvis det er. Jeg orker bare ikke, at Zlatan skal kritiseres, mens Eto'o går helt fri, selvom han ikke har spillet en pind bedre.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:
Guardiola skrev:Du dejer da i den grad mine ord. Jeg skriver at Eto'o vandt alt. Og det er korrekt. Det kan der ikke pilles ved.
Han er fast bestanddel i start11'eren. Holdet var Inter ja, men spillerne vandt også. Du kan ikke argumentere for, at han lå i periferien. Dermed drejer du mine ord, og kører i ring - så er vi tilbage i det subjektive, er Eto'o en god spiller eller ej? Jeg forholdte mig sådan set bare til det faktuelle.

Hvis du absolut vil se stats, så prøv at se på Eto'os. Hvordan bliver han pludselig en elendig spiller, ved i en enkelt sæson at blive skolet til fløj, i en defensiv liga i en defensiv taktik - og krydre med, at han som integreret del af holdet (tilfreds nu?) vinder alt igen? Hvis det er definitionen på en elendig spiller, så er der jo gået ren børnehave i den.

Vi må enes om at være uenige, for at kalde Eto'o en elendig spiller, er jeg næsten så uenig i, som man kan blive det. Og så fører det her ihvertfald ingen vegne. Er helt med på at konstatere, at vi ser forskelligt på tingene.
Ja, det er korrekt, men du synes ikke selv, at det virker som om, at du tilskriver ham rigtig meget af æren for Inters succes, når du nævner, at "[h]an kom til Inter, og vandt alt der var at vinde med dem" i hvert indlæg?

Jeg har jo allerede sagt, at jeg ikke bedømmer ham på hans statistik, for statistik kan bruges til at bevise hvadsomhelst. Jeg bedømmer ham på det jeg har set med mine egne tre øjne, og udover, at han som altid har løbet og presset meget, så har jeg svært ved at se, hvad han har bidraget med. Han er trods alt stadig angriber/fløj, og ikke defensiv midt. Som sagt mener jeg, at Inters succes i meget høj grad kan tilskrives Milito og Sneijder, og rigtig mange fløjspillere kunne have gjort det samme som Eto'o har vist i denne sæson. Hvis vi havde vundet CL i år, så skulle der også nok være en masse herinde, som ville argumentere for, at vi havde vundet den på trods af Zlatan og Busquets.

Men jaja, lad os da stoppe den her, hvis det er. Jeg orker bare ikke, at Zlatan skal kritiseres, mens Eto'o går helt fri, selvom han ikke har spillet en pind bedre.
:shock: WTF? :lol:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Den var lagt ind som en lille finte, for at forvirre Guardiola. ;)
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster