Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Nej, vi bliver næppe enige, men du gør det nu svært at runde af, når du kommer med postulater, der er faktuelt forkerte.

En agents eneste funktion er at bistå en part, dvs en klub eller spiller i en kontraktforhandling. Det er det, og du kan evt. slå det op hos dbu. Din jobbeskrivelse, er vist bare noget du finder på. Eller ønske tænkning.
Faktisk, så kan en advokat, eller rettere en advokat må bistå på ligefod med en licenseret spilleragent(Det kan du også slå op).
Det er jo ikke kun i en retsag, man har brug for en advokat(jeg ved ikke om du sidder på kontor i en byret et sted, siden du tror det er relevant her), og en spiller agent er altså en direkte modpart, ligesom en advokat(bare på et lille begrænset niveau), som ikke skal tage hensyn til modparten.

Det er ikke ulovligt, og det er jo ikke konfidelt, siden det er offentlig gjort. Alt hvad agenten har offentliggjort er datoen. Det svarer til at vise poststemplet på en kuvert. Du har aldrig forklaret mig problemet, udover at det er fy på dit eget job.

Hvad mit spørgsmål angår, så har jeg aldrig spurgt dig om nogen e-mail, jeger ligeglad med mediet. Jeg spurgte dig tre gange hvordan Eto'os agent kan sætte klubben i miskredit ved at fremlægge deres kontraktudspil, og sige det er for lavt. Når du ikke mener ledelsen sætter Eto'o i miskredit, når ledelsen siger Eto'o kræver for meget i hans udspil. Hvor er forskellen? Det får jeg jo nok aldrig svar på.

Jeg tager gerne regningen for at kalde dig medløber, for selvom jeg ikke har det, så er det rigtig nok det jeg mener. Jeg synes også du beviser det ved, på forhånd at postulere at alle evt. kritikpunkter er små svipsere og flueknepperi, og nothing is perfect.
Når man har en sådan kasse at putte alt negativt i, så er det dejligt nemt, at tage skyklapperne på og se helt kritikløstpå tingene uden at forholde sig til virkeligheden, men du har ret i at videre diskussion er ligegyldig.

barca76

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af barca76 »

Toure skrev:
rummenigge skrev:Jeg tvivler på at andre synes vores diskussion er sjov så måske skulle vi runde den af snart og erklære os uenige 8)
God ide! Jeg er stået af for laaaaang tid siden!

Hehe, det er jeg godt nok osse. Man bliver jo helt forpustet af at læse de romaner I kommer med.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Visca El Barca »

PUHA en lang og til tider meningsløs diskussion mellem jer, det må jeg desværre sige!
Jeg kan dog ikke se den hel store mening i at vi skal diskutere eller forsvare en spiller der har forladt os, og spiller i en anden klub! Jeg vil da til enhver tid holde med HOLDET f.c barcelona end den enkelte spiller. Man bliver vel fan a klubben, og ikke omvendt? altså man bliver da ikke fan a en klub pga. en spiller? Spillerene kommer og går, men F.C Barcelona vil altid være der!

Jeg synes, som Barca fan, at der er fuldstændig ligegyldig hvad eto'o gjorde, om laporta iokke talte sandt eller det var eto'o og hans agent der prøvede at stille urimelige krav og prøvede at udnytte eto'os kontratsituation til deres fordel! Samuel eto'o er inter spiller, og derfor føler jeg ikke trang til at forsvare ham eller hans handlinger, jeg synes også vi som barca fans kan være ligeglade med hvordan det går eto'o i Inter, vi burde istedet koncentrere om vores egne spillere!

Det kommer eller burde ikke komme som en overraskelse for nogen, (også eto'o lovers) at der altid varproblemer med ham. Jo han scorede en masse mål, og han var en vigtig spiller mens han var i Barca! Jeg synes dog der altid var noget med eto'o, enten var han helt utilfreds med at fansene værdsatte Ronnie mere end ham, mens han spillede hos, eller også brokkede han sig over at han ikke blev værdsat nok! Jeg synes hvis man får en løn på omkring 9 mill euro, så er det klubbens måde at sige på, at man værdsætter det arbejde en udfører, og såvidt jeg kan huske, så fik eto'o rigelig i løn i Barca!

Vi har set andre spillere, (Xavi,Iniesta, Toure m.m) der har været lige så vigtige i barcas succes som alle andre, og de har aldrig brokket sig, eller forlangt a fansene at de skal blive elsket ligeså meget som en messi eller en Ronnia var! Sagen er den at Eto'o var lidt ligesom adebayor, altid utilfreds med tilhængerne, utilfreds med klubben, det er måske fint nok at ens hjerte tilhører en anden klub, men det er da lidt trættende at høre på, hvor meget en spiller føler for sin gamle klub! Eto'o spillede i Barca, hvis han elskede Mallorca så meget, at han følte træng til at fortælle omverdenen om det hele tiden, så kunne han vel bare have blevet der, til lidt mindre løn, og måske mindre sportslig succes, men det er vel den pris man betaler for sin kærlighed!

Jeg må indrømme at eto'o ikke var en a mine fav. spillere da han var i Barca, men jeg holdt med ham og forsvarede ham når andre angreb ham, da han spillede for os, men nu hvor han spiller i inter, er han da ligegyldig for os?
Jeg synes også det er dejligt at slippe for at høre på eto'o utilfredshed og hans brokkerier, jeg ønsker ham al held og lykke i Inter, og jeg er glad for han ikke spiller i Barca mere!

jeg anerkender det han har gjort for klubben, men jeg føler mig ikke taknemmelig overfor ham. Han blev også betalt rimelig i løn for det arbejde han udførte for klubben! jeg synes eto'o altid har været en a de slags spillere, der ikke rigtig nærede følelser for klubben, men gjorde bare sit arbejde, og det blev han betalt for! Jeg kan ikke se nogen mening i at vi lige pludselig skal blive sentimentale når snakken falder på Eto'o, og følge trang til at forsvare ham og hans handlinger! Han udførte sit arbejde, han er ikke længere i klubben, det er kun godt synes jeg. Jeg er ligeglad med hvordan det går ham i inter, om han bliver topscorer, en fiasko, en legende i inter, burde for barca fans være ligegyldig!

Jeg vil hellere se og bede til at en zlatan bliver succes i Barca, han er jo mere aktuel og relevant for os! Jeg håber og krydser fingre for at Messi bliver endnu bedre osv. osv. Eto'o? LIGEGYLDIGHED!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

@Visca El Barca - Enig, denne diskussion er blevet meget vandet.

@Ladislau - Hehe, jeg tror du kan fortsætte i en uendelighed med at sige "ah, jeg bliver liige nød til at få det sidste ord da, hmm, du kommer med en masse slemme postulater som jeg jo MÅ kommentere på", god undskyldning for at fortsætte :wink:

At du tager mine ting ud af kontekst, f.eks. min beskrivelse af agenten, og du slår hans rolle op på DBU gør altså ikke din påstand om at agenten ingen rolle har for at holde et godt forhold til klubben. Sådan noget står ikke i en rollebeskrivelse men noget som agenter gør for at få succes og som normalt er i spillerens interesser, selv Mesalles. At Mesalles tilsyneladende er en meget manipulerende type kan du åbenbart ikke se og fred være med det, det handler mere om intuition da ingen af os næppe kommer til at finde beviser i et mediecirkus.

Kald mig bare Barca medløber, jeg synes dog mere det lugter af "vi har mistet Eto'o" whineri og bitterhed fra din side. Håber det hjælper nu når Ibra har fået en god start.

Jeg forventer du kommer med det sidste ord :wink: men jeg tror ikke jeg kan skabe mere værdi eller gider at koge mere suppe på det her 8)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Visca El Barca, hvis manden er så uendelig ligegyldig, så er der jo ikke nogen, der tvinger dig til at klikke ind på Eto'o tråden og læse en meningløs debat. Det er åbenbart heller ikke så ligegyldigt, at du ikke gentager nogle af Rummenigges og andres meninger, så de åbenbart bliver meget mere meningsfyldte. For det varda mange negative ting om en mand du er ligeglad med.

Synes som tidligere nævnt, at kritikken af Eto'o som forrædder og grisk er ude i hampen, men jeg synes det er helt forskruet at sige, man ikke holder med holdet eller klubben, hvis man "forsvarer" ham, for han er jo åbenbartogså blevet anklaget.
Jeg synes bestemt ikke det er uvæsentligt, om vores ledelse har gjort noget forkert At det er problematisk ifht Eto'o tager balladen, er jo så det mindste af det. Selvfølgelig skal der være rene linier, selvom om man er presset. Jeg synes som barcafan, at det er meget vigtigt hvordan ledelsen gebærder sig(noget vigtigere end spillerene).
At mange, kan se forskel på spillere og klub, men ikke ledelse og klub er jo så lidt en skam.

Rumenigge, det er sgu rigtig. Det blev sådan en ud af sidebenene kommentar. Det var kun meningen, at jeg ville have det faktuelle med omkring agenters roller generelt, som du havde misforståret, men så greb det om sig.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

ladislau skrev:Visca El Barca, hvis manden er så uendelig ligegyldig, så er der jo ikke nogen, der tvinger dig til at klikke ind på Eto'o tråden og læse en meningløs debat. Det er åbenbart heller ikke så ligegyldigt, at du ikke gentager nogle af Rummenigges og andres meninger, så de åbenbart bliver meget mere meningsfyldte. For det varda mange negative ting om en mand du er ligeglad med.

Synes som tidligere nævnt, at kritikken af Eto'o som forrædder og grisk er ude i hampen, men jeg synes det er helt forskruet at sige, man ikke holder med holdet eller klubben, hvis man "forsvarer" ham, for han er jo åbenbartogså blevet anklaget.
Jeg synes bestemt ikke det er uvæsentligt, om vores ledelse har gjort noget forkert At det er problematisk ifht Eto'o tager balladen, er jo så det mindste af det. Selvfølgelig skal der være rene linier, selvom om man er presset. Jeg synes som barcafan, at det er meget vigtigt hvordan ledelsen gebærder sig(noget vigtigere end spillerene).
At mange, kan se forskel på spillere og klub, men ikke ledelse og klub er jo så lidt en skam.

Rumenigge, det er sgu rigtig. Det blev sådan en ud af sidebenene kommentar. Det var kun meningen, at jeg ville have det faktuelle med omkring agenters roller generelt, som du havde misforståret, men så greb det om sig.
Og nu griber det om sig igen. Du kaster om dig med det ene postulat efter det andet hvortil du nægter at gå på kompromis med hvordan tingene er skruet sammen. Det er rigtig trættende at se på. Du siger folk ikke kan skelne mellem klub og ledelse, men hva bygger du det på? For som jeg ser det, så har ledelsen opført sig ganske udmærket taget omstændighederne i betragtning. Eto'o og agenten har stukket til ledelsen gang på gang, og man har alligevel formået at slippe af med Eto'o uden at sende svinere efter ham. Det kalder jeg professionelt. At Eto'o så ønsker dette efterspil, finder jeg usmageligt. Men lad os ikke fortsætte med det.
Jeg bliver bare nødt til at reagerer på din måde at skrive på. For at sige vi ikke kan skelne mellem klub og ledelse er forkert, i hvert fald i mit tilfælde, da jeg ikke mener ledelsen har opført sig uanstændigt og vil derfor gerne stå inde for dem.
Nu kunne det være fint at erklærer os uenige uden du kommer med et sidste postulat om at vi tager fejl. Jeg ser ikke ned på din holdning, så drop al det pidestalfis og hvad du ellers kommer med og forstå at jeg har min egen holdning, og den kan du simpelthen ikke rokke ved. man kan godt se forskelligt på tingene og det er hvad folk herinde ofte gør :wink:
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Jamen, det er såmænd ligetil. Det du du kalder postulat, er såmænd et modsvar, på de gentagne gange hvor folk, som eksempelvis Visca El Barca, skriver at man bør holde med holdet og klubben istedet for Eto'o. Selvom jeg udtrykkelig har sagt jeg har taget stilling til Eto'o kontra ledelsen. Men jeg kan godt forstå du føler dig truffet, for du dikterede jo selv for en uge siden hvordan en fan bør opføre sig. Det var også enten spilleren eller klubben, og når jeg hele tiden har sagt ledelsen overfor Eto'o, så er det vel legitimt at undre sig over i ikke kan holde tingene adskildt. Istedet for at jeg jeg skal belæres om hvordan man er fan.
Synes ikke jeg i den forbindelse postulerer andet end den modsatte holdning af din.

Ærgeligt du ikke kan lide min måde at skrive på. Jeg er bestemt heller ikke tosset med din, synes altid nogen er griske, slavehandlere eller dumme svin pålign. måde. hver gang tingene ikke går Barcas vej. Det må siges at være nogle postulater, men det er så din stil, og fred være med det.
Det er dog en kende dobbelt-moralsk, at du klandrer mig for, at nægte at gå på kompromis, når du slutter så af med at din holdning er urokkelig.

At du har din holdning er fint for mig, men jeg har da tænkt mig at ytre mig som jeg har lyst til, også hvis du ikke er enig i konteksten og måden. Det virker som om du har to sæt regler for hvordan det er acceptabelt at agere.
I den forbindelse, vil jeg blive ved med at reagere især i denne tråd, fordi jeg mener den forrædder retorik omkring Eto'o er ualm langt ude.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

hvorledes er det dobbeltmoralsk at sige min mening er urokkelig? jeg skriver netop at jeg ikke er sur over din holdning, men måden hvorpå du efter denne lange diskussion nægter at gå på kompromis med at kalde os diverse ting. Min kommentar med fan af klubben eller spilleren, kan jeg forsvare da jeg nu endnu engang må gentage mig selv i håb på du så snart læser hvad der egentlig står i indlæggene: jeg støtter ledelse, og mener de lige nu ER klubben. Man er derfor enten med klubben og ledelsen, eller også er man med Eto'o. Sådan ser jeg det, og fint hvis du er uenig, men drop nu det fis med at snakke om vi står på piedestaler og er hykleriske etc.

Er spændt på at læse din næste tolkning af dette indlæg, da du har ramt forkert stort set hver eneste gang indtil videre.
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

At forvente, at jeg bør være kompromissøgende(og klandre mig mig for ikke at være det), og du samtidig forholder dig kompromisløs, er en dobbelt standard, som jeg ser som indbegrebet af dobbeltmoral, men det definerer vi vel lige så forskelligt som næsten alt andet.

Jeg har læst hvad du skriver, det er jo dig, der bliver harm over, at jeg mener mener du bør se forskel på ledelse og klub, efter din og andres Eto'o eller klubben postulat. Det har jeg forholdt mig til for tredie gang nu. Har du noget nyt at tilføje? Derudover ved jeg sgu ikke, hvad det består i når "jeg kalder jer alt muligt", udover den piedestal bemærkning du bliver ved med at referere til åbenbart ramte et blødt punkt.

Synes nærmere du og jeg burde diskutere argumenterne, istedet for at du prøver at forklare mig hvad du mener jeg må og ikke må sige. Hvilket jeg i forvejen har svært at forholde mig til. Når du så selv fremfører argumenterne på lign. vis, bare med modsatte holdning så er det sgu svært at tage seriøst.

cwith

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af cwith »

hvis i vil tage en personlig diskussion så gør det et andet sted det her handler primært pm spilleren og ikke folks måder at skrive på, så i må acceptere hvis der er en der ikke skriver som i ville gøre det

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af JonasV »

Er der nogen der har fulgt Eto'o efter skiftet - er det gået ham godt i støvlelandet?

MSA

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af MSA »

JonasV skrev:Er der nogen der har fulgt Eto'o efter skiftet - er det gået ham godt i støvlelandet?
Ja, jeg har fulgt ham sådan rimelig godt. Jeg mener han har scoret 4 mål og har også lavet et par assists. Man skal også tænkte på at Inter har købt 5 spillere (3 af dem er offensive spillere) som skal spilles sammen, så når de er spillet ordentligt sammen bliver eto’o jo givetvis endnu bedre og mere målfarlig. Ellers synes han laver nogenlunde det samme som hos Barca – løber meget og god i presspillet.

Så alt i alt synes jeg da har gjort da fint.

Rivaldo10

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Rivaldo10 »

Man kan næsten ikke andet end at knibe en lille tårer, når man ser den her video med Eto'o. Ganske enkelt verdens bedste angriber i perioden (2004-2009)

Alle de titler han vandt og scorede mål taler for sig selv.

http://www.totalbarca.com/2010/intervie ... interview/

Forhåbentlig kommer Zlatan snart igang, ellers må vi hente Eto'o igen.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

FC. Barcelona skrev:Man kan næsten ikke andet end at knibe en lille tårer, når man ser den her video med Eto'o. Ganske enkelt verdens bedste angriber i perioden (2004-2009)

Alle de titler han vandt og scorede mål taler for sig selv.

http://www.totalbarca.com/2010/intervie ... interview/

Forhåbentlig kommer Zlatan snart igang, ellers må vi hente Eto'o igen.
Mine tre Eto'o højdepunkter... hans første el classico mål, hvor han tager fusen på Casillas og Carlos og de to CL finalemål. De to finalemål scorede på de mest forløsende måder. Som Casillas udtalte det, så var han et mareridt for enhver målmand.

anolacrabcf

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af anolacrabcf »

Jeg savner også eto´o. han var fabelagtig og den bedste angrber vi nogen sinde har haft, sammen med ronaldo som vi desværre ikke fik den samme glæde af. den speed han havde før han blev skadet var simpelthen umulig at matche. han fortjente også i den grad at blive kåret til verdens bedste, og havde det ikke været for ronaldinho så var han sikkert også blevet det. for mig vil eto´o altid være den største og jeg kommer nok aldrg helt til at tilgive pep for salget af ham. selvom jeg ikke er tilhænger af at beholde spillere for deres tidligere bedrifter, så synes jeg ike eto´o fortjente den behandling han fik. få så lavet den statue han fortjener det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster