10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Prøve noget nyt.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:Men Man City er ikke bedre for Messi hvis han vil vinde personlig hæder... det kan jeg ikke se. City har ikke større chancer for at vinde chl end Barca - selv med nuværende trup.

City vinder nok heller ikke mesterskabet i prl. Chelsea tager den igen.

For Messi betyder balon Dor ikke nær så meget som VM 2018.. det er det Messi går efter.. endelig at vinde det vm som hans landsmænd og faktisk hele verden forlanger af ham for at blive respekteret for sine fodbold bedrifter.

Balon Dor, den gyldne støvle etc af personling hæder betyder ikke meget i forhold til at genvinde mesterskabet med Barca og chl og vm...

Hvad skal han i City for det?
City har altså en absurd god trup. De har langt mere firepower end vi har. Forskellen mellem dem og os er blot Messi. Forestil dig Citys nuværende trup med Messi.

Eneste anke ved Citys trup er den centrale forsvar. Bravo er på dagen stadigvæk god, det så man under Confederations CUp og Ederson har gjort det flot for Benfica, me ner stadigvæk et ubeskrevet blad.

De har i skrivende stund en langt bedre trup, end vi har.

Så at man ikke lige kan se, hvorfor der kan være en interesse for Messi i at skifte til City er jo bare benægtelse på højt plan. Det er, hvad det er blevet til, fordi vi har nølet på det kraftigste på transfermarkedet og ikke fastholdt vores høje konkurrenceevne pga. manglende investeringer og de investeringer, man har foretaget sig, har så vist sig slet ikke være gode nok.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Citys trup bedre end vores? Lol. Undervurdering af vores hold og overvurdering af alle andre er simpelthen utrolig.

Og messi bliver hvor han er. Folk fisker efter noget at panikke over. Men indtil der kommer noget der bare peger lidt mod at det kan ske så lad os holde os til transfervinduet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Citys trup bedre end vores? Lol. Undervurdering af vores hold og overvurdering af alle andre er simpelthen utrolig.

Og messi bliver hvor han er. Folk fisker efter noget at panikke over. Men indtil der kommer noget der bare peger lidt mod at det kan ske så lad os holde os til transfervinduet.
Det er udelukkende Messi, der gør os bedre end City. Hvis man fjernede Messi, så ville jeg langt hellere have deres trup.

Derfor kan man sagtens argumentere for, at Messi kunne vælge City grundet en bedre trup. Han ville virkelig gøre dem til et fantastisk fodboldhold.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Sikke da en gang vrøvl. Vi er bedre på stort set alle pladser. Folk er sgu blevet tossede herinde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Citys trup bedre end vores? Lol. Undervurdering af vores hold og overvurdering af alle andre er simpelthen utrolig.

Og messi bliver hvor han er. Folk fisker efter noget at panikke over. Men indtil der kommer noget der bare peger lidt mod at det kan ske så lad os holde os til transfervinduet.
Har du set Citys offensive bredde? De har så mange taktiske variationer og muskler at spille på. Hvem har vi i skrivende stund udover Suarez og Messi? En fed Arda? En ubeslutsom Dølle? En ude af position Denis? En uduelig Paco? En Rafinha, som ingen ved, hvor han er bedst? En Rakitic, som har glemt sit topniveau et eller andet sted i Sevilla? En halvgammel Iniesta?

City har en Aguero, som altid er farlig. Han er dog lidt i Suarez' kategori. Enten er hna god eller uduelig. Ikke nogen mellemvej, men så har de de to Silva'er, som kunne komme på ethvert hold i verden, KdB, Gündogan som inden sin skade var Citys maestro, Sterling, som på dagen er vanvittig farlig alene pga. hans fart (lidt a la Dølle), Leroy Sane, som er fandens udfordrende. Der er langt mere bid i Citys offensiv, og deres defensiv er nogenlunde på vores niveau. Især hvis man tager højde for, hvor ringe Alba og Pique ha rværet de sidste 18 mdr. Her har Mendy været forrygende sidste år og Kompany er stadigvæk en klasse CB.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

MAtS, pique, Umtiti, Alba, bussi, messi, suarez og dembele (hvis vi henter ham) ville gå lige ind på det hold. Rak, ini og semedo ville også friste pep.

Men ja de har da en fin offensiv bredde. De mangler så bare andre steder.

Jeg mener stadig vi er et niveau over dem. Mindst.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:MAtS, pique, Umtiti, Alba, bussi, messi, suarez og dembele (hvis vi henter ham) ville gå lige ind på det hold. Rak, ini og semedo ville også friste pep.

Men ja de har da en fin offensiv bredde. De mangler så bare andre steder.

Jeg mener stadig vi er et niveau over dem. Mindst.
Hvis du skal indlemme Dembele, så kan jeg også indlemme Sanchez til City, som Pep ifølge rygterne stadigvæk vil have i City. Så det kan du ikke, da vi stadigvæk sejler med Dembele. Tag hellere udgangspunkt i nuværende trup, for det er jo netop der problematikken ligger for Messi. Den trup, de rer lige nu, er en joke for en mand af hans kaliber.

Du tror simpelthen at Rakitic kunne komme på Citys hold, når Peps to foretrukne CM'er er David Silva og Kevin de Bruyne? Argh, hva'? Den skal du længere ud på landet med.

Pique og Alba har været ringe i noget tid nu, især Pique, som er så nem at score imod. Busquets skal genfinde sig selv. Suarez over Aguero? Aguero er en noget bedre individualist end Suarez. Tag Suarez energi og vildskab fra ham, så har du en ordinær spiller med ikke nogen decideret spidskompetence. Det har Aguero i det mindste.

Det er for mig en smule arrogant at sige, at vi er mindst et niveau over Citys trup. Deres trup er altså virkelig stærkt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Xavi6Smede »

Uden Messi, så har City en bedre, yngre og langt federe trup end vi har.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Muligvis men indtil videre er der ikke noget der imponerer mig ved City. Jeg ville aldrig bytte vores hold for deres.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Aguero som er notorisk skadet.

D Silva er ligeså gammel som Iniesta, og jeg ville anyday foretrække Iniesta i min start 11'er over D Silva

B Silva, De Bruyne ee de eneste 2 spillere som har et uhyggeligt højt niveau.

Selvom jeg er Liverpool fan må jeg bare sige at Sterling er overvurderet... hvad er han foruden fart?

Gundogan spiller 30% af kampene fordi han, ligesom Aguero, er notorisk skadet, eller på vej tilbage i form efter skade...

Sane, Mendy, Kompagny - jeg foretrækker Suarez, Alba, Pique, Umtiti

Har alle folk glemt at vi vandt chl + ligaen for 2 år siden med nuværende trup, plus Alves og Neymar?

Man City var ordinær mod os i den sæson.

Nu blev vi udspillet over 2 kampe af et Real hold der peaker på alle parametre, og så er vi pludselig værre rnd samtlige topb3 hold i Europa, og folk tror at Messi vil skifte for at vinde et mesterskab med en eller random klub... come on, Messi vil vinde med Barca... og det kan faktisk lade sig gøre med den trup vi har nu, ligeså gidt som med City's.

Igen MessiPogba, du skriver som om det var en sensations historie i EB hver gang du beskriver en anden klub end vores.

Vi vandt over Real i ligaen på udebane for 3 mdr siden, uden Neymar, og hvis vi havde fået anerkendt det mål i vores kamp mod Betis havde vi endda også vundet ligaen over Real...

City ville ikke være nr 1,2 eller 3 i la liga hvis de spillede der.

Ro på ... fær omtalte du PSG som en sindssyg truo og nu Man City... imens vores egen trup med Messi, Suarez, Iniesta, Rakitik, Busquets, Roberyo, Denis, Pique, Umtiti, Semedo, Alba alle er skod spillere i fin optik.

Jeg fatter hat af al den panik...og sensations lyst.

Jeg er med på at vi bør og skal have erstatninger for Neymar, en aldrende Iniesta som nok kun shiner 33% af hans kampe i kommende sæson.. plus en midtbane spiller til bredden som passer bedre end Gomes... ellers er jeg fuldstændig tryg ved vores trup.

Ledelsen er jeg på den anden side ikke særlig tryg ved.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:MAtS, pique, Umtiti, Alba, bussi, messi, suarez og dembele (hvis vi henter ham) ville gå lige ind på det hold. Rak, ini og semedo ville også friste pep.

Men ja de har da en fin offensiv bredde. De mangler så bare andre steder.

Jeg mener stadig vi er et niveau over dem. Mindst.
Min vurdering, hvis man kigger på spillernes nuværende niveau:

Ederson < Ter stegen
Mendy > Alba
Kompany = Umtiti
Stones < Pique
Kyle Walker > Semedo
Fernandinho/Gundogan = Busquets
David Silva > Rakitic
De Bruyne > Iniesta
Bernardo Silva > Deulofeu
Agüero < Messi
Jesus = Suarez

Det ender med, at City er bedre på fem pladser, vi er bedre på tre pladser og de sidste tre er uafgjorte. Messi er bare så god, at vi nok er det bedste hold alligevel.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jep undervurdering af vores hold og overvurdering af alle andre er løbet løbsk. Når man læser herinde så skal vi nærmest være heldige med at komme i top 4 og videre fra cl gruppen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:MAtS, pique, Umtiti, Alba, bussi, messi, suarez og dembele (hvis vi henter ham) ville gå lige ind på det hold. Rak, ini og semedo ville også friste pep.

Men ja de har da en fin offensiv bredde. De mangler så bare andre steder.

Jeg mener stadig vi er et niveau over dem. Mindst.
Min vurdering, hvis man kigger på spillernes nuværende niveau:

Ederson < Ter stegen
Mendy > Alba
Kompany = Umtiti
Stones < Pique
Kyle Walker > Semedo
Fernandinho/Gundogan = Busquets
David Silva > Rakitic
De Bruyne > Iniesta
Bernardo Silva > Deulofeu
Agüero < Messi
Jesus = Suarez

Det ender med, at City er bedre på fem pladser, vi er bedre på tre pladser og de sidste tre er uafgjorte. Messi er bare så god, at vi nok er det bedste hold alligevel.
Og der har vi beviset på det jeg lige skrev. Men jeg giver op. Det er stukket helt af herinde.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Xavi6Smede »

Jeg er heller ikke enig. Ederson er ligeså god som Stegen, og Kompany (I form, som han endelig er nu) er også bedre end Umtiti. Stegen og Umtiti er ellers to af dem jeg er gladest for :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 18 gæster