Gerard Piqué Bernabeu

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 954 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af A$AP »

Han tabte et vædemål.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Daluigi »

Daluigi skrev:Har sagt det før, men dette er vel tråden at gøre det i. Piqué dur bare ikke. Han er ikke den nye Puyol, og bliver det aldrig! Puyol er hurtigere, mere forudseende.. ja bedre i alle aspekter af spillet! Piqué har været vores svageste led dette år. Caceres burde få mere spilletid en Piqué. Ham er der mere fremtid i.
Én ting er at vi solgte Caceres... Han var/er en super dygtig spiller. Dog ikke bedre end Pique.

Men jeg hiver dette gamle citat frem, fordi jeg mener, at man efterhånden godt kan tillade sig at bedømme Pique, som en færdigudviklet spiller. Manden har gennem det seneste halvandet år, været så utroligt usikker og svingende nede bagi, at det til sommer skal blive spændende at se, om ikke trænerteamet erstatter ham med Hummels. Ja bare et hvilken som helst stabil forsvarsspiller ville få min stemme over Pique. Tålmodigheden er opbrugt, og jeg mener i ramme alvor, at man ligefrem kan se inde på banen, at Piques tanker flyver rundt i hovedet på ham - og de handler ikke særlig meget om at udføre sit arbejde. Jeg ku komme med et HAV af eksempler på hvor han har kostet mål - nuvel, det har selv de bedste i verden gjort. MEN, med Pique er det anderledes, for han er altså svingende i stort set hver eneste kamp! Selv om han kan være genial de første 70 min af en kamp, så kommer der lige pludselig et eller andet fuldstændig idiotisk fra hans side. Altså hvor ofte har vi kåret Pique som MoTM? Jeg vil tro, at Masch har fået æren flere gange end Pique, og Masch har altså ikke spillet CB i nærheden af den tid som Pique har.

Kampen mod Celta var dråben for mig. Jeg glæder mig til at høre, hvad holdningerne er herinde. For jeg ved ikke om jeg ligefrem ville sælge ham. Men som jeg ser det, er han på ingen måde i blandt vores to bedste CB's. Hvilket er problematisk, eftersom Puyol altid er skadet, og Masch trodssalt ikke burde være fast starter som CB på verdens bedste hold.

Da Pique i går, først var ved at scorer et latterligt selvmål, og derefter clearede en bold til hjørnespark fuldstændig upresset, da flød bægeret over. Nu har han fået halvandet års snor... Det dur ikke mere.
Forumlegende

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af klogfyr »

Vil give dig ret i, at Pique er rigtig svingende. Når Puyi ikke er ved siden af ham, så har han især en tendens til at spille ukoncentreret til tider. Det er tydeligt, at Pique ikke er eller bliver nogen forsvarsgeneral. Jeg er desuden blevet rigtig irriteret over hans kærlighed for at kaste sig ned i en tackling hver gang en spiller står overfor ham og han er ikke speciel effektiv i det plus det kostede et straffe mod Ronaldo.

Når det så er sagt, så har han et rigtig højt topniveau og det ville være decideret tosset at skille sig af med ham. Må indrømme at så meget tysk fodbold, ser jeg heller ikke, så ved ikke om Hummels er en indpisker og autoritet som puyol er det, for det er der brug for, hvis Pique skal spille som anden halvdel af forsvaret.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Quaresma »

Vi kender alle Piqué topniveau, og når han rammer dét, er han på top-5 af de bedste midterforsvarere i verden. Vores forsvar er generelt bare utroligt usikkert, og det tror jeg, sætter sig mere i Piqué end f.eks. en Puyol. Piqué har brug for en stabil makker, der kan holde ham i ørene, for at han kan præstere sit ypperste - det har han ikke haft i halvandet år. Netop derfor håber jeg lidt på, at klubben vælger at gå efter Kompany, der om nogen er en styrmand i Puyol-klasse.

Piqué skal ingen steder.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17814
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Sv: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af emo »

Desuden, Pique er ikke en ny Puyol. Både hvad angår statur og spillestil.
Allez...

sonnybarca

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af sonnybarca »

Daluigi skrev:
Daluigi skrev:Har sagt det før, men dette er vel tråden at gøre det i. Piqué dur bare ikke. Han er ikke den nye Puyol, og bliver det aldrig! Puyol er hurtigere, mere forudseende.. ja bedre i alle aspekter af spillet! Piqué har været vores svageste led dette år. Caceres burde få mere spilletid en Piqué. Ham er der mere fremtid i.
Én ting er at vi solgte Caceres... Han var/er en super dygtig spiller. Dog ikke bedre end Pique.

Men jeg hiver dette gamle citat frem, fordi jeg mener, at man efterhånden godt kan tillade sig at bedømme Pique, som en færdigudviklet spiller. Manden har gennem det seneste halvandet år, været så utroligt usikker og svingende nede bagi, at det til sommer skal blive spændende at se, om ikke trænerteamet erstatter ham med Hummels. Ja bare et hvilken som helst stabil forsvarsspiller ville få min stemme over Pique. Tålmodigheden er opbrugt, og jeg mener i ramme alvor, at man ligefrem kan se inde på banen, at Piques tanker flyver rundt i hovedet på ham - og de handler ikke særlig meget om at udføre sit arbejde. Jeg ku komme med et HAV af eksempler på hvor han har kostet mål - nuvel, det har selv de bedste i verden gjort. MEN, med Pique er det anderledes, for han er altså svingende i stort set hver eneste kamp! Selv om han kan være genial de første 70 min af en kamp, så kommer der lige pludselig et eller andet fuldstændig idiotisk fra hans side. Altså hvor ofte har vi kåret Pique som MoTM? Jeg vil tro, at Masch har fået æren flere gange end Pique, og Masch har altså ikke spillet CB i nærheden af den tid som Pique har.

Kampen mod Celta var dråben for mig. Jeg glæder mig til at høre, hvad holdningerne er herinde. For jeg ved ikke om jeg ligefrem ville sælge ham. Men som jeg ser det, er han på ingen måde i blandt vores to bedste CB's. Hvilket er problematisk, eftersom Puyol altid er skadet, og Masch trodssalt ikke burde være fast starter som CB på verdens bedste hold.

Da Pique i går, først var ved at scorer et latterligt selvmål, og derefter clearede en bold til hjørnespark fuldstændig upresset, da flød bægeret over. Nu har han fået halvandet års snor... Det dur ikke mere.
Jeg er aldeles enig i alt, hvad du skriver. Jeg kan dog ikke helt finde ud af om det er Pique i sig selv, der er den egentlige årsag. Daniel Alves har heller ikke været prængende rent defensivt denne sæson og Mascherano er som jeg tidligere har sagt, ALT for satsende i hans spil til at spille CB. Det giver ikke ligefrem de bedste arbejdsbetingelser og det får ofte Pique til at se skidt ud, selvom nogle hans hjerneblødninger er svære at forsvare.

I øvrigt mindes jeg at Pique spillede et ganske udemærket EM med Sergio Ramos ved sin side.

Jeg har selv bandet og svovlet af Pique det sidste halvandet år, men for mig er det forsøg værd at finde en ny makker til ham i defensiven inden man gør noget drastisk. Måske en smule mere sikkerhed i bagerste kæde, ville kunne løfte hans spil tilbage til, hvor det var engang.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Blaugrana92 »

Sit yo ass down, Dalle.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1605
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 179 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Champione »

sonnybarca skrev:
Daluigi skrev:
Daluigi skrev:Har sagt det før, men dette er vel tråden at gøre det i. Piqué dur bare ikke. Han er ikke den nye Puyol, og bliver det aldrig! Puyol er hurtigere, mere forudseende.. ja bedre i alle aspekter af spillet! Piqué har været vores svageste led dette år. Caceres burde få mere spilletid en Piqué. Ham er der mere fremtid i.
Én ting er at vi solgte Caceres... Han var/er en super dygtig spiller. Dog ikke bedre end Pique.

Men jeg hiver dette gamle citat frem, fordi jeg mener, at man efterhånden godt kan tillade sig at bedømme Pique, som en færdigudviklet spiller. Manden har gennem det seneste halvandet år, været så utroligt usikker og svingende nede bagi, at det til sommer skal blive spændende at se, om ikke trænerteamet erstatter ham med Hummels. Ja bare et hvilken som helst stabil forsvarsspiller ville få min stemme over Pique. Tålmodigheden er opbrugt, og jeg mener i ramme alvor, at man ligefrem kan se inde på banen, at Piques tanker flyver rundt i hovedet på ham - og de handler ikke særlig meget om at udføre sit arbejde. Jeg ku komme med et HAV af eksempler på hvor han har kostet mål - nuvel, det har selv de bedste i verden gjort. MEN, med Pique er det anderledes, for han er altså svingende i stort set hver eneste kamp! Selv om han kan være genial de første 70 min af en kamp, så kommer der lige pludselig et eller andet fuldstændig idiotisk fra hans side. Altså hvor ofte har vi kåret Pique som MoTM? Jeg vil tro, at Masch har fået æren flere gange end Pique, og Masch har altså ikke spillet CB i nærheden af den tid som Pique har.

Kampen mod Celta var dråben for mig. Jeg glæder mig til at høre, hvad holdningerne er herinde. For jeg ved ikke om jeg ligefrem ville sælge ham. Men som jeg ser det, er han på ingen måde i blandt vores to bedste CB's. Hvilket er problematisk, eftersom Puyol altid er skadet, og Masch trodssalt ikke burde være fast starter som CB på verdens bedste hold.

Da Pique i går, først var ved at scorer et latterligt selvmål, og derefter clearede en bold til hjørnespark fuldstændig upresset, da flød bægeret over. Nu har han fået halvandet års snor... Det dur ikke mere.
Jeg er aldeles enig i alt, hvad du skriver. Jeg kan dog ikke helt finde ud af om det er Pique i sig selv, der er den egentlige årsag. Daniel Alves har heller ikke været prængende rent defensivt denne sæson og Mascherano er som jeg tidligere har sagt, ALT for satsende i hans spil til at spille CB. Det giver ikke ligefrem de bedste arbejdsbetingelser og det får ofte Pique til at se skidt ud, selvom nogle hans hjerneblødninger er svære at forsvare.

I øvrigt mindes jeg at Pique spillede et ganske udemærket EM med Sergio Ramos ved sin side.

Jeg har selv bandet og svovlet af Pique det sidste halvandet år, men for mig er det forsøg værd at finde en ny makker til ham i defensiven inden man gør noget drastisk. Måske en smule mere sikkerhed i bagerste kæde, ville kunne løfte hans spil tilbage til, hvor det var engang.
Lige for at blande mig i debatten - så er der mange parametre der gør at defensiven sejler - organisation, og modstanderholdets fokus på at udnytte pladsen bag backerne. Det spiller også ind at Alba efterlader mere plads i bagrummet end Abidal gjorde det.. Alves er stadig super offensiv - og vi er blevet langt mere afhængige af hans fremløb end tidligere set..
Men hvad vi på ingen måde kan ændre - så er Piques niveau dalet helt vildt.. Jeg har sjældent set ham så tung og ubeslutsom når han bliver iscenesat mand/mand. Relativt uprøvede angribere kan sætte ham med en kropsfinte og lidt speed.
Han tager derudover et hav af forkerte beslutninger - han ligger sig ned konstant i feltet når angriberne har lavet deres move imod ham - og møder han kvalitetsangribere - så koster det straffe (hvem sagde Ronaldo!) Modstanderne ved det!
Masch spiller som han hele tiden har gjort - han er mega aggressiv, og vil vinde bolden højt oppe - i kampe hvor han mistimer sine indgreb og ikke vinder bolden på første-intuition, så efterlader han plads bag sig - og med Pique dernede, så skal der ikke andet end en dyb stikning til - og så er man alene med keeper..

Pique er jo gået fra en position som fuldstændig urørlig i det centerforsvar - til at komme i alvorlige problemer til startopstillingen..
Det er som I andre også nævner, som om han nogengange befinder sig i en anden verden - og et øjebliks koncentrationssvigt, så er han sat, da han ikke henter mange efter de er forbi ham.

Det helt essentielle i min optik - er at vi får en dygtig oppasser ned i forsvaret - altså en Varane type, som henter enorm meget på sin hurtighed - han er måske ikke så duel-stærk som Pique, Puyol og Masch - men han henter angriberne når de ER kommet forbi ham.
Vi har nok duel-spillere - vi skal have en med høj koncentration, forudseendehed, hurtig tankegang og speed.
Det ville supplere nuværende optimalt.
Hvorfor er Pique så god på landsholdet? Fordi Ramos som er relativt hurtig, er ved siden af.. Det mangler vi!
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Papa Piqué & Milan:

Billede

:cool:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15200
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1135 gange
Kontakt:

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Lopezzz »

Han vil være perfekt til De unge mødre :))
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg har først nu overvejet, hvor god en DNA Milan egentlig har. Overvej lige hvor pæne et par mennesker Shakira og Gerard er. Shakira er i hvert fald grænsende til perfekt og han er jo også en flot, flot mand. Det kan nærmest kun gå godt for Milan.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af FCBarcelonaChr »

William (father Shakira): "Pique is crazy about his son, he can't stop kissing him. He changes diapers, gives him a bath... An a-level dad."

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Brombi »

FCBarcelonaChr skrev:
William (father Shakira): "Pique is crazy about his son, he can't stop kissing him. He changes diapers, gives him a bath... An a-level dad."
Pique har det med babyer som jeg har det med yoyo'er; det er virkelig sjovt i starten, men med tiden bliver det total kedeligt og ensformet, og fra den ene dag til den anen har man mistet interessen. Pludselig ved du slet ikke hvor din yoyo er, og det er selvom din kæreste har brugt virkelig meget til på at finde den rigtige yoyo.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1605
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 179 gange

Re: 3 - Gerard Piqué Bernabeu

Indlæg af Champione »

Champione skrev: Lige for at blande mig i debatten - så er der mange parametre der gør at defensiven sejler - organisation, og modstanderholdets fokus på at udnytte pladsen bag backerne. Det spiller også ind at Alba efterlader mere plads i bagrummet end Abidal gjorde det.. Alves er stadig super offensiv - og vi er blevet langt mere afhængige af hans fremløb end tidligere set..
Men hvad vi på ingen måde kan ændre - så er Piques niveau dalet helt vildt.. Jeg har sjældent set ham så tung og ubeslutsom når han bliver iscenesat mand/mand. Relativt uprøvede angribere kan sætte ham med en kropsfinte og lidt speed.
Han tager derudover et hav af forkerte beslutninger - han ligger sig ned konstant i feltet når angriberne har lavet deres move imod ham - og møder han kvalitetsangribere - så koster det straffe (hvem sagde Ronaldo!) Modstanderne ved det!
Masch spiller som han hele tiden har gjort - han er mega aggressiv, og vil vinde bolden højt oppe - i kampe hvor han mistimer sine indgreb og ikke vinder bolden på første-intuition, så efterlader han plads bag sig - og med Pique dernede, så skal der ikke andet end en dyb stikning til - og så er man alene med keeper..

Pique er jo gået fra en position som fuldstændig urørlig i det centerforsvar - til at komme i alvorlige problemer til startopstillingen..
Det er som I andre også nævner, som om han nogengange befinder sig i en anden verden - og et øjebliks koncentrationssvigt, så er han sat, da han ikke henter mange efter de er forbi ham.

Det helt essentielle i min optik - er at vi får en dygtig oppasser ned i forsvaret - altså en Varane type, som henter enorm meget på sin hurtighed - han er måske ikke så duel-stærk som Pique, Puyol og Masch - men han henter angriberne når de ER kommet forbi ham.
Vi har nok duel-spillere - vi skal have en med høj koncentration, forudseendehed, hurtig tankegang og speed.
Det ville supplere nuværende optimalt.
Hvorfor er Pique så god på landsholdet? Fordi Ramos som er relativt hurtig, er ved siden af.. Det mangler vi!
Lige for at hive den her op igen - så spillede han igen forfærdeligt igår.. Virkelig deprimerende udvikling i øjeblikket hos Pique.. :roll:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster