10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Messi burde slet ikke sammenlignes med brasilianer Ronaldo, da Messi er et unikum.
Og det var Ronaldo ikke? Ronaldo før sine skader var jo umenneskelig god. ALtså ikke bare verdensklassegod som historiske spillere som Henry, van Nistelrooy, Batistuta, Zidane og andre var, men altså helt uden for rækkevidde.

Ronaldo efter skaderne er slet ikke i nærheden af Messi, men Ronaldo anno 1996-1999 var helt absurd umenneskelig og for mig et unikum. Han formåede dengang at forbinde fysisk med en umenneskelig teknik.

Jeg vil vove den påstand, at det er "nemmere" at være dribler som 169 cm, som Messi er, end det er at være Ronaldo på 183 og kunne glide af dine modstandere, da lavere spillere har et langt bedre lavt tyngdepunkt. Ronaldo formåede at gøre dette alligevel.

Men nu skal det ikke forlyde, at jeg ikke værdsætter Messi, for han er historiens bedste, men Ronaldo før 1999-skaden var godt nok guddommelig god og for mig det tætteste, der kommer på Messi.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Denne artikel fra sidste år om Ronaldo er spot on: Greatest ever No9, despite dodgy knees. Han var rigtig god i 00'erne, men han var fænomenal i 90'erne. Han var lidt ligesom Messi, det var som om han spillede en helt anden sport.

Messi (og nok også Cristiano) har naturligvis opnået mere, og vil med rette blive husket som en bedre spiller.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Hvorfor er der ikke en Ronaldo-tråd?

Den her video bør alle se, også selvom de ikke lige gider læse ovenstående artikel:
phpBB [video]


Jeg tror, jeg skal kramme min Ronaldo '96-trøje i nat.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Messi burde slet ikke sammenlignes med brasilianer Ronaldo, da Messi er et unikum.
Og det var Ronaldo ikke? Ronaldo før sine skader var jo umenneskelig god. ALtså ikke bare verdensklassegod som historiske spillere som Henry, van Nistelrooy, Batistuta, Zidane og andre var, men altså helt uden for rækkevidde.

Ronaldo efter skaderne er slet ikke i nærheden af Messi, men Ronaldo anno 1996-1999 var helt absurd umenneskelig og for mig et unikum. Han formåede dengang at forbinde fysisk med en umenneskelig teknik.

Jeg vil vove den påstand, at det er "nemmere" at være dribler som 169 cm, som Messi er, end det er at være Ronaldo på 183 og kunne glide af dine modstandere, da lavere spillere har et langt bedre lavt tyngdepunkt. Ronaldo formåede at gøre dette alligevel.

Men nu skal det ikke forlyde, at jeg ikke værdsætter Messi, for han er historiens bedste, men Ronaldo før 1999-skaden var godt nok guddommelig god og for mig det tætteste, der kommer på Messi.
Nej, det var Ronaldo ikke.

Edit: Ronaldo var i særklasse, virkelig en fantastisk spiller, men der er Messi og så alle de andre, derfor skrev jeg, at han er et unikum. Messi skiller sig bare fra alle andre, det er bare min beskedne mening.
Senest rettet af Kubala fre apr 07, 2017 1:45 pm, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Messi burde slet ikke sammenlignes med brasilianer Ronaldo, da Messi er et unikum.
Og det var Ronaldo ikke? Ronaldo før sine skader var jo umenneskelig god. ALtså ikke bare verdensklassegod som historiske spillere som Henry, van Nistelrooy, Batistuta, Zidane og andre var, men altså helt uden for rækkevidde.

Ronaldo efter skaderne er slet ikke i nærheden af Messi, men Ronaldo anno 1996-1999 var helt absurd umenneskelig og for mig et unikum. Han formåede dengang at forbinde fysisk med en umenneskelig teknik.

Jeg vil vove den påstand, at det er "nemmere" at være dribler som 169 cm, som Messi er, end det er at være Ronaldo på 183 og kunne glide af dine modstandere, da lavere spillere har et langt bedre lavt tyngdepunkt. Ronaldo formåede at gøre dette alligevel.

Men nu skal det ikke forlyde, at jeg ikke værdsætter Messi, for han er historiens bedste, men Ronaldo før 1999-skaden var godt nok guddommelig god og for mig det tætteste, der kommer på Messi.
Nej, det var Ronaldo ikke.
Jeg er enig med Kubala..

Ronaldinho derimod, på sine bedste dage, var helt outstanding og showmæssig den mest fantastiske fodboldspiller jeg nogensinde har set. Men Messis konsistens i forhold til Ronaldinho gør at Messi alligevel endda overhaler ham også.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Ronnie var ikke i nærheden af Ronaldo. Ronaldo var længder foran alle andre da han var på toppen. Selv da han blev tyk og skadet var han bedre end alle andre.

Messi er vanvittig, og muligvis den bedste nogensinde.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Bager »

Bedre end Ronaldinho?? Nu stopper galskaben.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Visca el Barca

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:Denne artikel fra sidste år om Ronaldo er spot on: Greatest ever No9, despite dodgy knees. Han var rigtig god i 00'erne, men han var fænomenal i 90'erne. Han var lidt ligesom Messi, det var som om han spillede en helt anden sport.

Messi (og nok også Cristiano) har naturligvis opnået mere, og vil med rette blive husket som en bedre spiller.
Jeg er godt nok splittet omkring Cristiano Ronaldo. Jeg synes, at han de sidste fem år på ingen måder har været en overlegen fodboldspiller i sådan generelt forstand. Han har været en umenneskelig målsluger, det vil jeg give ham, og muligvis også titulere ham som historiens bedste målscorer, men en bedre fodboldspiller end Fænomenet inden hans 1999-skade? Hmm..

Cristiano i perioden 2006-2010 var en vanvittig fodboldspiller. Der var han fandme god. Men jeg ser ham ikke som en bedre spiller end Ronaldo for perioden 1996-1999. Slet ikke. Ronaldo efter 2010 er jo bare en målmaskine. Som man også så det med Gerd Muller, men Mulller snakker man ikke om som en af historiens bedste.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Tror folket, at vi har set det bedste til Messi, eller er han bare mæt for tiden og træt af Luchos inkompetente evner som træner eller mangel på samme? Og blot mangler en, der kan motivere ham til at være en bedre udgave af ham selv, som man har set i denne sæson med Contes påvirkning på en ellers begravet Eden Hazard, der nu er tilbage som sig selv?

Jeg har overordnet virkelig ikke været imponeret af Messi i 2017 indtil videre som så. Jeg ved selvfølgelig godt, at selv Messi i dårlig form er bedre end de fleste, men det irriterer mig, at der virker til at være et eller andet, der nager ham. Om det er en håbløs ledelse, Lucho som træner, eller Antonella, der har lukket for den varme vand, så er Messi for mig slet ikke sig selv.

Selv ikke i 6-1-sejren over PSG - en kamp, som Messi altid før har været chefen i, hvor vi skulle gøre noget vildt - var jeg ikke imponeret af Messi. Det var Neymar, der virkelig svingede taktstokken i den kamp og gjorde det umulige muligt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Bager »

Jesus Kristus...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Visca el Barca

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

MessiPogba skrev:Tror folket, at vi har set det bedste til Messi, eller er han bare mæt for tiden og træt af Luchos inkompetente evner som træner eller mangel på samme? Og blot mangler en, der kan motivere ham til at være en bedre udgave af ham selv, som man har set i denne sæson med Contes påvirkning på en ellers begravet Eden Hazard, der nu er tilbage som sig selv?

Jeg har overordnet virkelig ikke været imponeret af Messi i 2017 indtil videre som så. Jeg ved selvfølgelig godt, at selv Messi i dårlig form er bedre end de fleste, men det irriterer mig, at der virker til at være et eller andet, der nager ham. Om det er en håbløs ledelse, Lucho som træner, eller Antonella, der har lukket for den varme vand, så er Messi for mig slet ikke sig selv.

Selv ikke i 6-1-sejren over PSG - en kamp, som Messi altid før har været chefen i, hvor vi skulle gøre noget vildt - var jeg ikke imponeret af Messi. Det var Neymar, der virkelig svingede taktstokken i den kamp og gjorde det umulige muligt.
Jeg synes Messi er fantastisk i 2017 som altid. Måske er jeg bare forelsket i ham - og derfor blind.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe du er altid så dramatisk MessiPogba! Det er virkelig alt eller intet...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5521
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

@MessiPogba

Cristiano som verdens bedste målsluger... nej, heller ikke det.. sammenlign mål ratio med Messi..


http://messivsronaldo.net/all-time-stats/

http://messivsronaldo.net/
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Hehe du er altid så dramatisk MessiPogba! Det er virkelig alt eller intet...
Licho har bare ødelagt mig som fan. Man bliver sgu pessimistisk at se på det lort, vi har leveret de sidste 18 mdr.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

MessiPogba skrev:
Piquénbauer skrev:Hehe du er altid så dramatisk MessiPogba! Det er virkelig alt eller intet...
Licho har bare ødelagt mig som fan. Man bliver sgu pessimistisk at se på det lort, vi har leveret de sidste 18 mdr.
Jeg blev ellers ret glad efter hjemmekampen mod PSG ;) Men ja, det er nok til til en ny træner med nye tanker.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster