5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af # 23 »

Blaugrana92 skrev:Og sjovt nok skal der ekstremt meget til, før de får den anerkendelse de rent faktisk fortjener. Pirlo måtte vente til han var blevet 33 år, og blev nødt til at vinde det italienske mesterskab på overlegen vis, samt føre Italien frem til en EM-finale, før end den gennemsnitlige fodboldiagttager for alvor fik øjnene op for ham. Det er nogle svært oversete typer.
Argh, Pirlo har da længe været anerkendt som en helt igennem fantastisk spiller?

Pirlo har altid blandt mig og min vennekreds og generelt fodboldinteresserede altid været værdsat højt. Siden Shevchenko-æren i Milan, hvor Pirlo fordrede den ene sukkerbold i dybden efter den anden, har Pirlo, af hvad jeg ved, altid blevet anset som et unikum af en midtbanespiller.

Med Xavi synes jeg at kritikken af ham var berettiget. Han var dælme svingende, men han begyndte at finde sin helt igennem umenneskelige høje standard siden EM 2008, hvor hna ikke har set sig tilbage. Inden da synes jeg, at han var svingende. Men Pep og tika taka fik det bedste frem i Xavi.

Jeg synes, at hvis man skal snakke om undervurderede midtbanespiller i verden, så er det sgu Paul Scholes. Den mand har aldrig fået alment anerkendelse af fans. Jeg ved så ikke, det er fordi, at for mange hader United, så man har set igennem fingre med Scholes' talent og fodboldhjerne.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg synes det er forkert at sige, Xavi var svingende indtil 2008 EM slutrunde. Xavi har altid spillet godt, jeg mener altid. Han var konstant en af de bedste på Barcas hold, men fodbolden før Pep æraen handlede mere om saft og kraft, råstyrke og muskelmasse, især når det handlede om midtbanespillere, derfor var der ikke mange der lagde mærke til Xavis arbejde. Jeg har en fornemmelse af, at det kom bag på de fleste hvor god Xavi var, da de så Spanien triumfere ved EM, men alle dem der havde fulgt Barca og spansk fodbold, var ikke spor overraskede over det.

Paul Scholes mener jeg har fået rimelig meget anerkendelse, især af sine kollegaer. Han er måske ikke så kendt blandt fodboldfans, men igen, det hænger måske sammen med at han selv har valgt en tilværelse væk fra spotlight.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:Og sjovt nok skal der ekstremt meget til, før de får den anerkendelse de rent faktisk fortjener. Pirlo måtte vente til han var blevet 33 år, og blev nødt til at vinde det italienske mesterskab på overlegen vis, samt føre Italien frem til en EM-finale, før end den gennemsnitlige fodboldiagttager for alvor fik øjnene op for ham. Det er nogle svært oversete typer.
Busquets svært overset? ...

Nej vel? ... Han får i den grad den anderkendelse han fortjener, og så lige en spandfuld for
Meget oveni
Forumlegende

TheOnlyOne

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af TheOnlyOne »

Daluigi skrev:
Blaugrana92 skrev:Og sjovt nok skal der ekstremt meget til, før de får den anerkendelse de rent faktisk fortjener. Pirlo måtte vente til han var blevet 33 år, og blev nødt til at vinde det italienske mesterskab på overlegen vis, samt føre Italien frem til en EM-finale, før end den gennemsnitlige fodboldiagttager for alvor fik øjnene op for ham. Det er nogle svært oversete typer.
Busquets svært overset? ...

Nej vel? ... Han får i den grad den anderkendelse han fortjener, og så lige en spandfuld for
Meget oveni
Det synes jeg så ikke. Han er mega undervurderet imo. Selvom jeg elsker Don Andres, så synes jeg Busi har mere betydning end ham på banen. Han er en ener. Skills + rutine i så ung en alder kan vi aldrig få andetsteds

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Folk der kalder ham undervurderet hænger ganske enkelt fast i fortiden. Se da hvor meget anerkendelse han høster i medierne og til diverse nomineringer.

Det er pænt flot gået af en alibi spiller. ;-)

Og nu kan man så ikke sammenligne Iniesta og Bussi, da de ikke spiller samme position. Men jeg hører dig forhåbentlig ikke kalde Busquets mere betydningsfuld end Iniesta? Jeg ser slet ikke grunden til at smide den påstand ind i billedet. De spiller ikke samme position, og det er kun i kraft af de geniale alternativer vi har på den off midt, at Iniesta ikke er altafgørende for Barca. Busquets har ikke megen reel konkurrence efter Toure smuttede. Iniesta er en klasse bedre end Busquets til næsten alt med en bold, og derfor kan dit postulat ikke tillægges megen relevans.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Man er altså ikke en alibi-spiller, når man har vundet VM, EM, Champions League to gange og La Liga tre gange som 24-årig. Det er man bare ikke. Sådan er fodbold bare ikke strikket sammen i dag. Har du ikke niveauet bliver du altså siet fra. Også selvom du er en lokal knægt eller er vellidt blandt publikum. Det kan du jo spørge eksempelvis Fontàs eller Bojan om.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Kubala »

Busi alibi-spiller, så har man hørt det med, så må alle andre DM'er jo være rene amatører.


Edit: B92 beskriver det ret godt, med få sætninger.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Alibi spiller :roll: :roll: :roll: :roll: ...
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev:Man er altså ikke en alibi-spiller, når man har vundet VM, EM, Champions League to gange og La Liga tre gange som 24-årig. Det er man bare ikke. Sådan er fodbold bare ikke strikket sammen i dag. Har du ikke niveauet bliver du altså siet fra. Også selvom du er en lokal knægt eller er vellidt blandt publikum. Det kan du jo spørge eksempelvis Fontàs eller Bojan om.
Men hverken Bojan eller Fontas er Peps sønner, det er Busi derimod. det ved alle med bare en lille smule forstand på fodbold alt om.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:Alibi spiller :roll: :roll: :roll: :roll: ...
Smileyer som argumentation :roll: :roll: :roll: :roll:

Rart med noget reaktion. Jeg elsker en sød omgang troll mod jer Busquetslovers...

Han er ikke alibi-spiller, men han er i den grad en spiller med en meget kedelig funktion. At der så er gået mode i, at man kan føle sig som en stor fodboldanalytiker ved at lovprise denne funktion, giver jeg personligt ikke det store for, nu hvor det har stået på i snart 3 sæsoner...
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:
Visca El Barca skrev:Alibi spiller :roll: :roll: :roll: :roll: ...
Smileyer som argumentation :roll: :roll: :roll: :roll:

Rart med noget reaktion. Jeg elsker en sød omgang troll mod jer Busquetslovers...

Han er ikke alibi-spiller, men han er i den grad en spiller med en meget kedelig funktion. At der så er gået mode i, at man kan føle sig som en stor fodboldanalytiker ved at lovprise denne funktion, giver jeg personligt ikke det store for, nu hvor det har stået på i snart 3 sæsoner...
Vi har jo diskuteret det så meget, at der ikke er mere tilbage. Det er de samme argumenter man høre, derfor er smileys det bedste svar, der kommer endnu et her :razz: .

Men ja ja, du kan ikke lide, du synes han er kedelig og så bryder du dig vist heller ikke om ham sådan generelt, fred være med det, og endnu et smiley :cool: .
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Kubala »

Det er helt fair at man ikke kan lide personen Busi på banen, og at man kan være efter ham, og kritisere ham, når han spiller dårligt. Man kan endda sige at Pep favoriserede Busi i sin tid, da Yaya spillede på holdet, men at trække alibi-kortet, det kan man da ikke tage seriøst.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Kubala skrev:Det er helt fair at man ikke kan lide personen Busi på banen, og at man kan være efter ham, og kritisere ham, når han spiller dårligt. Man kan endda sige at Pep favoriserede Busi i sin tid, da Yaya spillede på holdet
Praise the lord! Endelig en som kan se rimeligheden i min frustration
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

På hvilken måde er hans funktion kedelig? Jeg nyder at følge ham i lige så høj grad som jeg nyder at følge de mere offensive spillere. Jeg elsker taktisk kloge spillere, der spiller en vigtig rolle rent defensivt. Af samme grund elsker jeg at følge en fyr som Mascherano og af samme grund elskede jeg at følge Abidal, da han var urørlig i defensiven for et par sæsoner siden.

Drop i øvrigt det der med 'at vi føler os som store fodboldanalytikere, fordi vi lovpriser en spiller med Busquets' funktion'. Det er noget fis og i øvrigt en fuldstændig unødvendig sætning. Det eneste formål jeg umiddelbart kan få øje på at den skulle tjene, er at provokere.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Pep favoriserede holdet, han valgte ud fra det, han mente var bedst for holdet. Selvom Yaya var en guddommelig spiller, så kan man ikke rigtig sætte spørgsnålstegn ved, at Pep lod Busi spille. Det er jo gået meget godt siden, kan man sige.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 16 gæster