10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Messi har ikke scoret i Champions League siden december, hvor vi vandt hjemme over PSG ... så på tirsdag? I think yes.

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af kklaus »

A measure of Messi's greatness is that he makes world class players like Aguero and Suarez look distinctly ordinary by comparison.
Messi is indisputably the greatest player ever to don a pair of football boots. Don't even attempt to argue the point.
- Gary Lineker
Giv mig min sko tilbage, røv!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Så er det bestilt til glas og ramme i anledningen af 400 basser. Spændt på opløsningen.
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Smukt!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Skydefinten skrev:Så er det bestilt til glas og ramme i anledningen af 400 basser. Spændt på opløsningen.
Billede
Hvor stor er rammen og hvad er opløsningen?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

At 27 years and 300 days, Messi became the youngest player ever to score 400+ goals for a single European club #fcblive [via @barca19stats]

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Skydefinten skrev:Så er det bestilt til glas og ramme i anledningen af 400 basser. Spændt på opløsningen.
Billede
Kæft man savner Camp Nou, når man ser det billede.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

http://www.fcbarcelona.dk/Artikler/vide ... barca.html

Hvis I kun må vælge ét yndlingsmål?

ulrich
Indlæg: 1711
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ulrich »

Et af mine klare favoritter er målet til 0-2 mod real i CL semifinalen efter en sublim assist fra Bossquets.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

ulrich skrev:Et af mine klare favoritter er målet til 0-2 mod real i CL semifinalen efter en sublim assist fra Bossquets.
Det er assisten der er flottest. Assisten har nemlig alt: fart, præcision, dybde og skærer hele midtbanen op, så Messi skal blot score... Klart et tap in fra Messi, men Busqets mål!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Det er naturligvis umuligt at vælge, men et bud fra min side kunne være det mål mod Arsenal hvor han - efter smukt sammenspil med Ini - vipper den over keeperen (Almunia?) og flugter den i nettet.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvis jeg skal vælge nogle andre end de klassiske, altså solo-turene mod Real Madrid, Getafe eller Athletic Club, så har jeg tre, der virkelig stikker ud som nogle af mine yndlingsmål.

Det første er dette mål mod Villarreal, hvor bolden bliver sat hurtigt i gang efter frispark, hvorefter Messi og Pedro spiller et-to ikke bare én men to gange, i et lille område fyldt med Villarreal spillere, hvorefter Messi løfter bolden over Diego López med sin 'svage' fod. Jeg elsker simpelthen den indbyrdes forståelse. Pedro er ikke et sekund i tvivl om, hvad det er Messi gerne vil.

Det andet er dette mål mod Sevilla. Messi modtager bolden tæt på feltet fra Iniesta, efter selv at have igangsat angrebet dybere i banen. Han tager en enkelt berøring, og stik imod sund fornuft vælger Messi at trække ud i banen, ved at lave en latterlig tunnel på Emir Spahic, for derefter på fuldstændig nonchalant vis bare at lobbe bolden over en keeper som vi ellers ofte har haft vores problemer med, Andrés Palop. Virkelig et smukt mål.

Sidst er der dette mål mod Espanyol fra samme sæson. Faktisk er der ganske få kampe mellem målet mod Sevilla og dette mål. Begge er fra det legendariske 93-måls kalenderår i 2012. Messi modtager en fantastisk lang aflevering fra Adriano og laver en af de mest imponerende førsteberøringer jeg mindes at have set, da han sætter sin direkte modstander fuldstændig med det lange og præcise træk. Derefter er det selvfølgelig ingen sag at overrumple Cristian Álvarez i Espanyol-målet.

Men sagen er jo den, at man uden store problemer kan finde 25 andre mål, der er ligeså smukke og gode som de tre jeg har valgt her.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

JonasV skrev:Det er naturligvis umuligt at vælge, men et bud fra min side kunne være det mål mod Arsenal hvor han - efter smukt sammenspil med Ini - vipper den over keeperen (Almunia?) og flugter den i nettet.
Også et fantastisk mål. Det var rigtigt nok Almunia der stod. Szczesny startede ellers kampen men blev skiftet tidligt ud efter en skade. Det var returopgøret i ottendedelsfinalen i 2010-2011, hvor vi havde tabt 2-1 i London i det første opgør. Messi scorede to mål, mens Xavi også scorede en enkelt. 3-1 endte kampen. Bendtner og Arshavin blev begge skiftet ind for Arsenal. Good times.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Skydefinten »

Dette her frispark glemmer jeg aldrig. Kampen var tæt. Venstre ben mod højre hjørne. Crazy.
phpBB [video]
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Jeg ved godt, at målet er blevet omtalt flere gange, men for mig, er målet mod Getafe stadig det bedste. Jeg kan huske, at man talte om, at Getafe havde det bedste forsvar i ligaen, da man mødte dem, og så gør Messi det der? Giver stadig kuldegysninger. Måske lægger jeg(man) også mere værdi i det mål, da det ligner meget Maradonas mål.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster